bardok206 Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Witam Chciałbym w najbliższym czasie rozpocząć serwis konserwacyjny w moich amortyzatorach fox (tj wymiana uszczelek i oleju). Przed rozpoczęciem chciałem upewnić się że czegoś mi nie brakuje oraz czy dobrze wszystko sobie zaplanowałem. Rower giant trance ltd 2 2016. Amortyzatory 2016 Performance Series FLOAT 2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol SV, Giant, Trance 27.5 2 LTD, 7.875, 2.000, 0.2 Spacer, CM, RM, Climb F, 396C/3272C Logo (id Cy72) 2016 Performance Series 32 FLOAT 27.5 140 FIT4 3POS 2016, 32, A, FLOAT, 27.5in, P-S, 140, 3Pos, FIT4, Met Blk, 396C/3272C Logo, 15QRx100, 1.5 T, 44mm Rake, OE (id Cy57) Rzeczy potrzebne do serwisu to: Do dampera : FOX zestaw naprawczy dampera Float Line Air Sleeve ,803-00-142 (z fluidem) Do przedniego : FOX zestaw uszczelek 32 ,803-00-944 FOX olej 20 WT Gold 946ml ,025-03-010 Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego. Serwis przeprowadzam podobnie jak na tych filmach: Fluida się już podobno nie stosuje na gąbki w przednim amortyzatorze. Macz się je w wt20 gold. Co do ilości oleju w lagach wdl: http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=649 to dobrze rozumiem? Strona Fit4 15cc Strona Air 10cc Dzięki za każdą sugestie... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Jeszcze przydał by się jakiś smar do uszczelek kurzowych ja używam slickoleum, jest super śliski i bardzo wydajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jgrabowski Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego. Tutaj świetnie sprawdzi się duży klucz nasadowy 32. Te nowe uszczelki bezkołnierzowe jest dość trudno nabić. Ja próbowałem to zrobić w zeszłym roku wg nieaktualnych tutoriali dla poprzednich uszczelek kołnierzowych i wciskałem ręką... Dopiero jak stwierdziłem, że się nie da poszedł w ruch klucz nasadowy i młotek gumowy i okazało się, że tak trzeba było do razu. Jak będziesz je nabijał pilnuj, żeby równo wchodziły. Tak jak napisał kolega wyżej - potrzebny jest też smar do uszczelek kurzowych, taki który dobrze znosi wodę i nie niszczy gumy. Ja robiłem Molykote 111 - polecam (http://www.smary.elub.pl/14-molykote/96-molykote-111). Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km). Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę. Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Ja też oglądając sporo udostępnionych filmów nie spotkałem się aby był używany dodatkowo inny smar na uszczelkach , jedynie ten sam olej co do gąbek.Od strony wewnętrznej, ale tu chyba chodzi o pomoc w wciśnięciu uszczelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Też uczyłem się serwisu mojego amora z internetu i nigdzie tego nie widziałem. W manualach Fox-a nie ma o tym słowa. Jak ktoś chce kombimować z smarami to na własną odpowiedzialność. Ja będę to uważał za niebezpieczne z uwagi na możliwy efekt "pasty ściernej". Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km). Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę. Fox w damperach zaleca smarowanie komory powietrznej olejem który potem pozostaje na tłoczysku. Widelce starszej generacji miały kąpiel olejową i trzeba było z tym "żyć" że w środku był olej nie tylko tłumiący ale teżi smarujący. Jeśli uszczelki są kiepske to czy będziesz miał w środku olej czy nie to żywioły z zewnątrz przetrą powłoki na goleniach jeśli te są kiepskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 W obecnych manualach smarowanie uszczelek jest pominięte ze względu na zastosowanie samosmarujacych uszczelek skf'a. W modelach oemowych czesto tych uszczelek nie ma i w takim przypadku smar jest obowiązkowy. Również w samosmarujacych warto go stosować.Olej z gąbeczek nie dostaje się bezpośrednio pod uszczelki, bo oddziela je warga olejowa, nie smaruje więc uszczelek w wystarczającym stopniu, nie pomoże przy dostaniu się czegoś pod uszczelkę.Za to smar ułatwi wyśliźnięcie się czegoś co wpadnie pod uszczelkę, poprawia uszczelnienie, zapewnia ciągły poślizg uszczelce ponieważ jest dużo trwalszy od nałożonego przez was oleju, ma też lepsze właściwości zabezpieczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Dyskusja jest ciekawa, ale pewnie dużo zależy od warunków w jakich się jeździ. W moim przypadku głównym czynnikim szkodliwym jest piach i pył, którego szczególnie w suche lato jest pełno. Według mnie nieużywanie smaru się sprawdza. Gąbki w czasie serwisu są tylko delikanie przybrudzone i dalej nasączone, olej górą nigdy mi nie wyleciał, a lagi są w stanie idealnym. Osobiście nigdy smaru nie zastosuję. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 Każda uszczelka powinna być posmarowana z prostej przyczyny- łatwiej złożyć całość nie uszkadzając ;-) Żaden oring i żadna uszczelka nie powinna być sucha. Guma uszczelek i oringów szybciej się zużywa jeśli działa na sucho. Od 20 lat smaruję zimeringi i wszystkie uszczelki małą ilością smaru - nie zaszkodziło to żadnemu amortyzatorowi i damperowi jak dotąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 4 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 Czyli smarujemy smarem jak na filmiku cześć która jest wycierana w 6 min 10 sec oraz wewnętrzna cześć uszczelki 6 min 42 sec? Jak tak to jaki smar najlepiej użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2016 Te same co np do RS... slick honey, judy butter czy sram butter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold , który można bezpiecznie lać? I drugie, czy wymiana uszczelek jest obligatoryjna za każdym serwisem ? Około 190 złociszy to chyba jakiś żart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 nikt nie serwisuje sam foxów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 Których uszczelek? Kurzowych? Nie musisz ich wymieniać,ale jest to zalecane. Poza tym jeśli chcesz ,aby amorek działał długo i bezproblemowo to niestety musisz wydać parę złotych. Ale nie musisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 tak o kurzowe mi chodziło. Co znaczy długo i bezproblemowo ? Nie mówię o używaniu tych samych uszczelek przez 10 lat, ale 2-3 sezony ? Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 Wszystko zależy od intensywności i warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 jasne, wszystko zależy. Normalna jazda w okresie wiosna - jesień. A co z tymi zamiennikami olejów ? coś wiesz w temacie ? tudzież jakie ma ten 5wt cst ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Jeśli pytasz of Fox Gold 20WT to internety mówia ,że ma 98.9 cSt@40. Teoretycznie można wlać np Motorexa Supergliss,ale nie wiem ,jakie dodatkowe składniem ma Fox Gold,których nie ma Motorex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 nie , pytałem o fox 5wt teflon. Odnośnie Fox Gold 20 wt to pisałem wyżej już ze znalazłem zamiennik posługując się właśnie podanym przez Ciebie wyżej 98.9 cst@40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 W dniu 19.06.2018 o 22:17, niuti napisał: pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold No nie wiem...czytam i nie widzę pytania o 5W teflon. Ale mniejsza z tym. Prywatnie zamiast tego wynalazku z teflonem bym wlał coś z lepkością na poziomie 15cSt@40 - np Motorexa 2,5 w. Ale to nie znaczy ,że tak masz zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 22 godziny temu, niuti napisał: Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon? mniejsza z tym. Jeśli nie mam tak zrobić to po co podajesz . A poważnie to co nie tak z tym Motorexem ? Po Rebie został mi motul 2,5 , ten sie nada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Rozmowa zaczyna dziwnie wyglądać. Miałem na myśli ,że ja by wlał taki olej, ale Ty nie musisz go wlewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 ok to widocznie CIę źle zrozumiałem. Motorexa nie mam , mam Motula 2,5wt. Może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 A jest inna metoda żeby te gąbki wyjąć bez wyciągania tych uszczelek kurzowych kluczem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.