Skocz do zawartości

[amor reba] czy taka pozycja lag na nieobciążonym rowerze powinno budzic niepokój


dominikpl72

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem już wiele zdjęć rowerów z amortyzatorem Reba 100 mm skoku.

Reba ma na lagach tą taką skalę i wydaje mi się, że zazwyczaj jest ona wyżej niż na poniższym zdjęciu.

 

Pytanie - czy takie położenie amora na nieobciążonym rowerze powinno budzić niepokój ?

Czy może to wskazywać na jakieś problemy z amorem - czy to tylko kwestia niskiego ciśnienia ?

Czy ktoś ma linka do dokładnego opisu tej skali ?

 

bulls_copperhead_02.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być 0 (początek skali) na napompowanym do roboczego ciśnienia amorze. Zapaść może się tylko jak jest pusty. 

Zdjęcie skali masz choćby tutaj http://static.jensonusa.com/images/Additional-Image/Zoom/1/G0001JJ0.jpg

 

Trzeba mu zrobić full service i będzie żył 

 

Edytowane przez HarveyDent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, najpierw sprawdzić ciśnienie pompką, ustawić SAG i poobserwować. Jeśli ciśnienie będzie się trzymać na tym samym poziomie, to amor jest sprawny (to chyba nowy sprzęt?) i żaden serwis nie jest potrzebny.

 

Zdjęcie pokazuje, że w amortyzatorze nie ma prawie ciśnienia, niemal wszystko jest spuszczone. Pytanie tylko, jak zeszło, czy przez nieszczelność/awarię, czy ktoś nie dopompował/upuścił świadomie? Inaczej tego się nie dowiemy jak nie dopompujemy.

 

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że zazwyczaj jest ona wyżej niż na poniższym zdjęciu.

Zależy jaka to wersja (długość skoku). Na zdjęciu widać jedną, ale Reba ma 3 podziałki umieszczone dookoła (dla 80mm, 100mm i 120mm jeśli mnie pamięć nie myli), i trzeba patrzeć na odpowiednią aby mieć poprawny odczyt.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krzywo przykręconej kierownicy wnioskuję, że rower został wyciągnięty na szybko z kartonu do zdjęcia - może być po prostu nie napompowany.

A może ma Dual Air i ciśnienie w negatywnej wyższe, niż pozytywnej.

A może ma Solo Air i ktoś nalał do komory oleju i "zaciągnęło".

A może jest ustawiony na 80 mm skoku, a skala na goleni jest dla 100/120 mm. 

 

Ciężko zrobić diagnozę stanu amortyzatora na podstawie zdjęcia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie mój pierwszy powietrzny amor...

W teorii jestem już niezły, ale - w praktyce - jeszcze nie :)

Dlatego szukałem podpowiedzi co i jak sprawdzić, co może być nie tak z tym amorem...

 

Przy okazji - czy polecacie kogoś kto robi dobrze serwis amorów w Poznaniu ?

Może umówię się ze sprzedającym, że oddam amor do sprawdzenia/serwisu...

Kiedyś pewnie ogarnę to sam - ale teraz, przed kupnem, nie będę grzebać w niekupionym rowerze :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo też mają negatywną. Jak  się raz napompuje pozytywną i potem upuści to trzeba też upuścić z negatywnej bo się samo w tą stronę nie wyrówna. Ja spotkałem się kilka x z taką przypadłością, że uciekało powietrze przez zawór do pompowania (bardzo powoli, po miesiącu może ze 2 bar) w każdym razie to wystarczało, żeby amor się zapadał. Doraźnie pomogły 2 krople oleju na zawór, spuszczenie negatywnej i napompowanie pozytywnej do wymaganego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Miałem taki przypadek z R7 . Poszła jakaś uszczelka czy zawór i amor zapadł się . Pompowanie nic nie dawało , na pozostałym skoku pracował ... , no tak sobie . Niestety z powodu braku części zamiennych był to koniec fajnego amora .

To pewnie inny przypadek ale jeśli kupujesz rower z ,, drugiej ręki " sprawdziłbym dokładnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie - czy jeżeli po napompowaniu / ustaleniu ciśnienia w komorze pozytywnej i negatywnej - amor będzie trzymać - to brać ?

Czy umówić, się że np. wezmę rower za kaucją i powiedzmy poobserwuję przez tydzień czy powietrze nie schodzi ? Czy to wystarczy ?

Czy umówić się na niezależny serwis / przegląd ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Reba Solo Air , pompujesz tylko pozytywną (negatywna jest połączona i napełnia się automatycznie) , spadek ciśnienia bardzo często występuje bardzo wolno (przez tydzień lub więcej) i w ciągu kilku godzin ciężko go stwierdzić (wskazany byłby przegląd zerowy nawet jeśli działałby poprawnie - fabrycznie nowe amory często cierpią na braki płynów).

Jeśli masz możliwość potestować go przez tydzień to byłaby najlepsza opcja ale pytanie czy sprzedający się na to zgodzi. Jeśli sam nie czujesz się na siłach ocenić stanu to przegląd w serwisie też jest dobrym pomysłem (stan oceni ktoś "trzeźwym okiem").

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że po napompowani i testowej jeździe będzie trzymał o niczym jeszcze nie świadczy. Miałem identyczny przypadek http://www.forumrowerowe.org/topic/209295-amortyzator-reba-100-solo-air-zapadla-sie/

Podejrzewam że to któryś oring "puszczał". Ponieważ nie potrafiłem stwierdzić która, a termin full serwisu się zbliżał to załatwiłem sprawę kompleksowo

Edytowane przez HarveyDent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wróciłem z oględzin. Zastałem rower w tym ustawieniu co na zdjęciu.

Wygląda na to, że rower z jakiegoś powodu ma przestawiony skok amortyzatora na 80mm.

Jazda testowa pokazała, że amortyzator na obecnym ustawieniu pięknie pracuje.

Taką tezę potwierdza też sprzedający, który okazał się być serwisantem sprzętu z długoletnim doświadczeniem.

Twierdzi, że nic nie przestawiał a amortyzator jest w porządku i po prostu trzyma pozycję w której był ustawiony.

Dogadałem się ostatecznie ze sprzedającym, że przestawi amortyzator na skok 100 mm, sprawdzimy po kilku dniach czy wszytko jest OK.

Postanowiłem uwierzyć jego zapewnieniom, dodatkowo sprzedający deklaruje bezpłatny dalszy serwis lub odkupienie ode mnie roweru gdyby okazało się, że amor nie bangla.

Poza tym rower jest w idealnym stanie, widać że był niewiele używany -  wygląda na to, że znalazłem rower z 2015 roku w fajnej specyfikacji i wadze:

https://www.bullsbikesusa.com/copperhead-29-plus-p-11.html

Rozmiar ramy L 51cm pasuje do moich 186 cm.

No to odbieram sprzęt w przyszłym tygodniu. Zobaczymy jak sprawdzi się jako alternatywa dla mojego uterenowionego oponami SamrtSam 1.75 crossa na wielkopolskich (i nie tylko) wertepach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w związku z koniecznością wymiany tłoka w amortyzatorze Reba

 

Patrz załączone pliki z katalogu części SRAM:

http://www.dominik.4...l/tmp/reba1.jpg

http://www.dominik.4...l/tmp/reba2.jpg

http://www.dominik.4...l/tmp/reba3.jpg

 

Jak rozumiem - potrzebuję elementu nr 26b (ewentualnie 26a)
Part Number 11.4018.021.002, Air Shaft Reba/SIDB 100mm travel 27.5”/29” (can be used to change travel to 100mm on 27.5”/29” Solo Air, not compatible with Dual Air)

Czy ktoś wie może gdzie można kupić ten element ? Może ktoś ma na zbyciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...