dominikpl72 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Oglądałem już wiele zdjęć rowerów z amortyzatorem Reba 100 mm skoku. Reba ma na lagach tą taką skalę i wydaje mi się, że zazwyczaj jest ona wyżej niż na poniższym zdjęciu. Pytanie - czy takie położenie amora na nieobciążonym rowerze powinno budzić niepokój ? Czy może to wskazywać na jakieś problemy z amorem - czy to tylko kwestia niskiego ciśnienia ? Czy ktoś ma linka do dokładnego opisu tej skali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Ma być 0 (początek skali) na napompowanym do roboczego ciśnienia amorze. Zapaść może się tylko jak jest pusty. Zdjęcie skali masz choćby tutaj http://static.jensonusa.com/images/Additional-Image/Zoom/1/G0001JJ0.jpg Trzeba mu zrobić full service i będzie żył Edytowane 1 Grudnia 2016 przez HarveyDent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzinilla Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 A tam od razu serwis - być może właśnie ma zbyt niskie ciśnienie, stąd taka sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Dokładnie, najpierw sprawdzić ciśnienie pompką, ustawić SAG i poobserwować. Jeśli ciśnienie będzie się trzymać na tym samym poziomie, to amor jest sprawny (to chyba nowy sprzęt?) i żaden serwis nie jest potrzebny. Zdjęcie pokazuje, że w amortyzatorze nie ma prawie ciśnienia, niemal wszystko jest spuszczone. Pytanie tylko, jak zeszło, czy przez nieszczelność/awarię, czy ktoś nie dopompował/upuścił świadomie? Inaczej tego się nie dowiemy jak nie dopompujemy. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Pierwsze co to spuścić powietrze z negatywnej i zobaczyć o ile wstanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) wydaje mi się, że zazwyczaj jest ona wyżej niż na poniższym zdjęciu. Zależy jaka to wersja (długość skoku). Na zdjęciu widać jedną, ale Reba ma 3 podziałki umieszczone dookoła (dla 80mm, 100mm i 120mm jeśli mnie pamięć nie myli), i trzeba patrzeć na odpowiednią aby mieć poprawny odczyt. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Dzięki za wszystkie odp. Mam nadzieję, że ten amor to nie jest wtopa - bo generalnie maszynka fajna i w dobrym stanie. Jutro jadę oglądać rower - trzymajcie kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Po krzywo przykręconej kierownicy wnioskuję, że rower został wyciągnięty na szybko z kartonu do zdjęcia - może być po prostu nie napompowany. A może ma Dual Air i ciśnienie w negatywnej wyższe, niż pozytywnej. A może ma Solo Air i ktoś nalał do komory oleju i "zaciągnęło". A może jest ustawiony na 80 mm skoku, a skala na goleni jest dla 100/120 mm. Ciężko zrobić diagnozę stanu amortyzatora na podstawie zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 To będzie mój pierwszy powietrzny amor... W teorii jestem już niezły, ale - w praktyce - jeszcze nie Dlatego szukałem podpowiedzi co i jak sprawdzić, co może być nie tak z tym amorem... Przy okazji - czy polecacie kogoś kto robi dobrze serwis amorów w Poznaniu ? Może umówię się ze sprzedającym, że oddam amor do sprawdzenia/serwisu... Kiedyś pewnie ogarnę to sam - ale teraz, przed kupnem, nie będę grzebać w niekupionym rowerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Według mnie amor ma Solo Air i jest ustawiony na 80 mm ( widoczna skala 80/100 mm ) - jak pojedziesz oglądać, to sprawdzisz. Oczywiście to tylko gdybanie z tym ustawieniem na 80 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Solo też mają negatywną. Jak się raz napompuje pozytywną i potem upuści to trzeba też upuścić z negatywnej bo się samo w tą stronę nie wyrówna. Ja spotkałem się kilka x z taką przypadłością, że uciekało powietrze przez zawór do pompowania (bardzo powoli, po miesiącu może ze 2 bar) w każdym razie to wystarczało, żeby amor się zapadał. Doraźnie pomogły 2 krople oleju na zawór, spuszczenie negatywnej i napompowanie pozytywnej do wymaganego ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Miałem taki przypadek z R7 . Poszła jakaś uszczelka czy zawór i amor zapadł się . Pompowanie nic nie dawało , na pozostałym skoku pracował ... , no tak sobie . Niestety z powodu braku części zamiennych był to koniec fajnego amora . To pewnie inny przypadek ale jeśli kupujesz rower z ,, drugiej ręki " sprawdziłbym dokładnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 2 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Ostatnie pytanie - czy jeżeli po napompowaniu / ustaleniu ciśnienia w komorze pozytywnej i negatywnej - amor będzie trzymać - to brać ? Czy umówić, się że np. wezmę rower za kaucją i powiedzmy poobserwuję przez tydzień czy powietrze nie schodzi ? Czy to wystarczy ? Czy umówić się na niezależny serwis / przegląd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) To jest Reba Solo Air , pompujesz tylko pozytywną (negatywna jest połączona i napełnia się automatycznie) , spadek ciśnienia bardzo często występuje bardzo wolno (przez tydzień lub więcej) i w ciągu kilku godzin ciężko go stwierdzić (wskazany byłby przegląd zerowy nawet jeśli działałby poprawnie - fabrycznie nowe amory często cierpią na braki płynów). Jeśli masz możliwość potestować go przez tydzień to byłaby najlepsza opcja ale pytanie czy sprzedający się na to zgodzi. Jeśli sam nie czujesz się na siłach ocenić stanu to przegląd w serwisie też jest dobrym pomysłem (stan oceni ktoś "trzeźwym okiem"). Edytowane 2 Grudnia 2016 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 I skasuje stówe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 2 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 W promocji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 I skasuje stówe Jak się samemu nie potrafi ocenić (a w momencie zakupu dochodzi podekscytowanie , które skutecznie może przysłonić racjonalizm) to lepiej stracić stówkę niż wpakować się w niewiadome koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) To że po napompowani i testowej jeździe będzie trzymał o niczym jeszcze nie świadczy. Miałem identyczny przypadek http://www.forumrowerowe.org/topic/209295-amortyzator-reba-100-solo-air-zapadla-sie/ Podejrzewam że to któryś oring "puszczał". Ponieważ nie potrafiłem stwierdzić która, a termin full serwisu się zbliżał to załatwiłem sprawę kompleksowo Edytowane 2 Grudnia 2016 przez HarveyDent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 2 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 No to wróciłem z oględzin. Zastałem rower w tym ustawieniu co na zdjęciu. Wygląda na to, że rower z jakiegoś powodu ma przestawiony skok amortyzatora na 80mm. Jazda testowa pokazała, że amortyzator na obecnym ustawieniu pięknie pracuje. Taką tezę potwierdza też sprzedający, który okazał się być serwisantem sprzętu z długoletnim doświadczeniem. Twierdzi, że nic nie przestawiał a amortyzator jest w porządku i po prostu trzyma pozycję w której był ustawiony. Dogadałem się ostatecznie ze sprzedającym, że przestawi amortyzator na skok 100 mm, sprawdzimy po kilku dniach czy wszytko jest OK. Postanowiłem uwierzyć jego zapewnieniom, dodatkowo sprzedający deklaruje bezpłatny dalszy serwis lub odkupienie ode mnie roweru gdyby okazało się, że amor nie bangla. Poza tym rower jest w idealnym stanie, widać że był niewiele używany - wygląda na to, że znalazłem rower z 2015 roku w fajnej specyfikacji i wadze: https://www.bullsbikesusa.com/copperhead-29-plus-p-11.html Rozmiar ramy L 51cm pasuje do moich 186 cm. No to odbieram sprzęt w przyszłym tygodniu. Zobaczymy jak sprawdzi się jako alternatywa dla mojego uterenowionego oponami SamrtSam 1.75 crossa na wielkopolskich (i nie tylko) wertepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Fajny rozmiar na taki wzrost, aż zazdroszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Do zmiany skoku w SA trzeba wymienić tłok sprężyny powietrznej z popychaczem na inny. Jakies 180-220zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Na pewno ? Reby nie znam dokładnie ale w Reconie zamienia się jakieś podkładki czy tulejki . W każdym razie w ramach serwisu zrobili to ,,bezkosztowo " . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 W rebie SA na pewno. Bez tego nie wyrówna się ciśnienie pomiędzy komorami bo tłok nie osiągnie dolnego skrajnego położenia w którym jest specyficzna przetoka między komorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Dziękuję za zwrócenie uwagi. Rzeczywiście - potrzebny jest nowy tłok: https://www.youtube.com/watch?v=7WcCIFguChA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikpl72 Napisano 5 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Mam pytanie w związku z koniecznością wymiany tłoka w amortyzatorze Reba Patrz załączone pliki z katalogu części SRAM: http://www.dominik.4...l/tmp/reba1.jpg http://www.dominik.4...l/tmp/reba2.jpg http://www.dominik.4...l/tmp/reba3.jpg Jak rozumiem - potrzebuję elementu nr 26b (ewentualnie 26a)Part Number 11.4018.021.002, Air Shaft Reba/SIDB 100mm travel 27.5”/29” (can be used to change travel to 100mm on 27.5”/29” Solo Air, not compatible with Dual Air)Czy ktoś wie może gdzie można kupić ten element ? Może ktoś ma na zbyciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.