maczet190399 Napisano 30 Listopada 2016 Napisano 30 Listopada 2016 Chciałbym zakupić jakieś lepsze opony szczególnie na okres jesień/wiosna no mojego nowego Gianta Advanced 2. Obecnie są GIANT P-R3. Zmieszczą się 28C. Pytanie jakie byście polecili oponki na początkującego kolarza szosowego wybaczające błędy wieku dziecięcego ? Mocno chwalone są Continental Grand Prix 4 season. Kolega mój polecał Michelin PRO 4/5. Czy to dobry wybór ?
CentrumRowerowe Napisano 30 Listopada 2016 Napisano 30 Listopada 2016 Wszystkie z wymieniowych przez ciebie opon to wyższa półka. Jeśli nie będziesz jeździł w zimie to Continental Grand Prix 4 season nie są konieczne. Moim zdaniem dla początkującego kolarza dobre byłyby przyczepne ale wzmacniane opony np Continental Grand Prix GT, to są takie Conti 4000 z dodatkowym pasem antyprzebiciowym (ale lekkim) i z minimalnie grubszą gumą. Nie są specjalnie ciężkie, są przyczepne i przebicioodporne.
maczet190399 Napisano 30 Listopada 2016 Autor Napisano 30 Listopada 2016 W zimę planuje jeździć, ale nie po śniegu. Jak będzie sucho lub minimalnie mokro po deszczu
marlo Napisano 30 Listopada 2016 Napisano 30 Listopada 2016 Micheliny PRO 4 mam komplet, choć tylko na tył założyłem (przód jeszcze się ostała Vittoria Zafiro Pro) Ten slick Michelina ostatnio niespodziewanie katowałem kilkadziesiąt km przełajowo po leśnym szutrze i śladowych asfaltach i też dała radę. Jako tańszy zapas mam Schwalbe Lugano - wersję 2016, jeszcze nie jeździłem na tych nowych wersjach, poprzednie były dość komfortowe, ale tył szybko się wycierał. Jeżdżę jednak na rozmiarach 25C i koniecznie zwijanych.
lewocz Napisano 30 Listopada 2016 Napisano 30 Listopada 2016 Założyłem sobie jakiś czas temu takie gumki - http://allegro.pl/opona-irc-jetty-plus-700-x-28c-aramidowe-wlokna-i6568561571.html Na razie dają radę, cena bardzo przyzwoita, przyczepność raczej w porządku. Na razie wydaje się, że udany zakup. Zobaczymy jak będzie z trwałością
maczet190399 Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 Dziekuje za odpowiedzi. NIektóre niestety nie mieszczą się w moim budżecie. Niechciałbym wydawać 150 PLN na opone do roweru, który nie bedzie moim głównym Niestety aż takiego dużego wyboru w rozmiarze 28C niema jak np w 25C Mój wybór padł na poniższe Opona Durano Performance 2015 zwijana 28" Opona Grand Prix GT Opona Rubino Pro all-round 700x28C zwijana czarna 2016 Co według Was będzie trwalsze i na zmienne warunki (70% sucho, 30% mokro)
Arni220 Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Na teraźniejszą pogodę, na treningi? Ja żadnej bym nie wybrał, kupił bym coś za 50zł nawet na drucie i cieszył się taką samą jazdą.
maczet190399 Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Napisano 14 Grudnia 2016 Żadne treningi tylko długie przejażdżki. Warunki raczej suche choć mile widziane aby dało się też pojeździć na mokrym jak obecnie. Wolałbym zwijane. Rower lekki więc szkoda obciążać go dodatkowo.
lewocz Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Właśnie na takie trudne warunki warto mieć porządne opony. To w lecie jak sucho i ciepło można na bele-czym śmigać.
Arni220 Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Też tak kiedyś sądziłem i kupowałem opony za 150zł/szt. Dziś moje treningowe kosztują odpowiednio 60 i 30zł i nie odczuwam żadnej różnicy na treningach, ani nie przyspieszyłem, ani nie zwolniłem, zakręty biorę jak brałem. A czy na mokrym jest gorzej w zimę? Nie wiem, nie ścigam się w tych warunkach i zwolnienie o 1km/h mi nie przeszkadza na co dzień, a tym bardziej jeśli są to tylko przejażdżki.
itr Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Niestety trzeba sprawdzić wszystko na sobie lub na zaufanym znajomym. Nie zawsze cena czyni różnicę, poza tym trudno poradzić komuś oponę bez ryzyka że w następnym tygodniu nie przebije jej trzy razy pod rząd, pomimo że na swoim komplecie zrobiło się już 2000km. Moje uwagi są takie - nie bierzemy opon: z kolorowym bieżnikiem, bo kolor nie trzyma na zakretach suoupeeer najlżejszych supeer najtańszych - chińszych o powszechnie złej opinii Sam mam takie uwagi - Vittoria zafiro drut szer 23 podobno dobra, u mnie za śliska, i z wadą typu kiełbasiany kształt, mam już po wymianie gwarancyjnej Schwabe lugano stary typ szerokość 23, drut, bardzo dobre trzymanie, brak przebić, minusy szybkie ścieranie Michelin Dynamic Sport szerokość 28, drut ok 340 g, uwielbiam jeździ się świetnie, trzymają! Na mokrym też, niższe ciśnienie w tym pomaga. Mankament - nagle po zmianie temperatury na minus od razu szkło zaatakowało, - stwardniała na mrozie? Nie ma warstwy antyprzebiciowej jak schwalbe Michelin Dynamic Classic, szer 28, drut, ŚMIERDZI gumą, jest taka ociężała, kartoflowata, na rower dojazdowy, nie jeździłem na mokro, gorsze wrażenie niż wersja Sport Schwalbe Marathon szer 25, ale uwaga -wysokość jak w oponach 28, warstwa p, przebiciowa ją pogrubia. Cięzka, przyczepna, wrażenie jakby się jechało dorożką na lanej gumie takbym to opisał, toczy się gładko, ale amortyzuje jakoś tak inacze jniż lżejsze opony,np podczas jazdy po kostce bauma , czuć że ciężej rozkręca się rower na obroty. Przebieg na nich mam symboliczny - nowy zakup. Koszmarnie ciężko zakłada się pierwszy raz, jest tak mało gumy sztywnego bieżnika pomiędzy lewym i prawym drutem że ciężko w dwie ręce układać na obręczy .bo się rozpiera guma tam gdzie nie ma ręki. Marathony mogą być dobrym pomysłem na tysiące kilometrów bez troski o czas cz przebicie, lepiej pojadą też na szutrówce czy ziemnej ścieżce. Bardzo lubię opony Schwalbe, i mimo że scierają się czasem chyba przejrzałbym ich katalog na stronie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.