Xonix29 Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Miał być fitness, miał być stalowy gravel, chyba będzie aluminium od speca. Mało informacji w polskich internetach o tym rowerze. Ludzie chwalą te rowery, a niektórzy narzekają na rozwiązanie tylnej osi w systemie specialized SCS, o co z tym chodzi? Z tego co się orientuję jest szersza lub węższa oś i inny hak przerzutki? Czyli nie planując zmiany kół nie przeszkadza to w niczym? Ogólnie co myślicie o tym rowerze https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/diverge-elite-dsw/119017 ? Wiem, że osprzęt szału nie robi, ale to nie jest szosa jako taka. Szukam takiego roweru, którym można zjechać z asfaltu, czasem założyć bagażnik i wygodnie jechać w dalszą trasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 a niektórzy narzekają na rozwiązanie tylnej osi w systemie specialized SCS, o co z tym chodzi? Chodzi o to, że nie podejdzie ci typowo rowerowy set, 135mm to piasty mtb... ale Spec dodatkowo przesuną korpus na lewo, żebyś nie mógł założyć mtb, stąd ten dziwny hak (i hejt) https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2015/10/specialized-SCS-thru-axle-hub-system-spec-sheet.gif , to raz. Dwa: Spec w ramach wygina widełki na prawą stronę, dzięki temu szprychy lewe i prawe są tej samej długości (kiedyś Ritchey promował w swoich kołach podobny pomysł, ale kosztem zbliżenia do środka lewego kołnierza piasty -nic dziwnego, że się nie przyjęło) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xonix29 Napisano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Dzięki za wyjaśnienie. Czyli mimo wad niekompatybilności z innymi kołami, są też może jakieś plusy tego rozwiązania, skoro tak to specialized wykombinował. Jakbym chciał składać inne koła, to kupuję piastę speca, zlecam zaplecenie na wybranej obręczy i po problemie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Teoretycznie po problemie, w praktyce masz takie samo koło za dwa razy wyższą cenę i szukanie mechanika, który umie tak zapleść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomHagen Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Ja bym wolał, jeśli już szukasz wśród "wielkich marek", Treka Domane... W podobnej kasie masz ALR 4 Disc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xonix29 Napisano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Teoretycznie po problemie, w praktyce masz takie samo koło za dwa razy wyższą cenę i szukanie mechanika, który umie tak zapleść W takim razie będę szukał gotowych kół pod ten standard o ile zajdzie potrzeba ich wymiany. Czytałem też, że jest możliwość zastosowania specjalnego adaptera do haka przerzutki i wtedy można zakładać normalne koła. Ja bym wolał, jeśli już szukasz wśród "wielkich marek", Treka Domane... W podobnej kasie masz ALR 4 Disc. To nie jest gravel/adventure, konkurencją dla diverege od Treka jest CrossRip Rower kupiony tak więc już nie pytam o inne propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomHagen Napisano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Jak dla mnie to byłby gravel jak malowany - no ale i tak gratuluję zakupu!:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.