Ektoras Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Kupiłem okazyjnie užywkę Cannondale Hooligan 3 z 2010r. Rower był serwisowany w stopniu podstawowym: klocki, opony, itp. Do piasty nikt nigdy nie zaglądał - piasta Cannondale Lefty SL Bedę bardzo wdzięczny za info, czy powinienem to oddać to do jakiegoś przeglądu w serwisie, czy taka piasta wymaga jakiegoś szczególnego serwisowania, a jeśli tak, to czy każdy serwis się tym zajmie? Pozdrawiam
woojj Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Piasta - tam masz łożyska maszynowe. Uzupełnia się smarowanie, ewentualnie wymienia łożyska. Nie ma żadnej filozofii.
Ektoras Napisano 28 Listopada 2016 Autor Napisano 28 Listopada 2016 Dzięki za odpowiedź. Podsumowując - wszystko jedno czy Lefty czy zwykła - każdy serwisant ogarnie temat i nie potrzeba kogoś bardziej wtajemniczonego? Ja z gatunku tych co sami nic przy rowerze nie robią i ze wszystkim latają do serwisu i się kompletnie nie znam więc mogę zadawać pytania na poziomie idioty
dawid Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 to czy każdy serwis Ci to ogarnie to ciężko powiedzieć, teoretycznie rozebranie tej piasty jest bardzo łatwe. Jednak jeśli trafisz na Janusza i nakrętke zasłaniające prawe łożysko będzie odkręcał śrubokrętem i młotkiem, to będzie niemiło Wpierw spytaj się czy mieli już doczynienia z piastami lefty, lepiej żeby nie uczyli się na Twojej piaście
Mod Team Puklus Napisano 28 Listopada 2016 Mod Team Napisano 28 Listopada 2016 Generalnie w 90% przypadków pada duże, wewnętrzne łożysko, od strony ośki piasty, To mniejsze zasłonięte dekielkiem zazwyczaj jest zdrowe. Chyba ze piasta była zaniedbana to skiśnięte bada oba, na chwile obecną nie pamiętam numerów, ale są one umieszczone na uszczelnieniach. Koło zakłada i zdejmuje się kluczem 5mm, Jest tam zintegrowany system. Jeżeli brakuje dekielka, odkręcenie śruby nic nie da, i trzeba będzie zbić piastę z osi.
Ektoras Napisano 1 Grudnia 2016 Autor Napisano 1 Grudnia 2016 Dzięki za info. Podjechałem w Krakowie do serwisu Cannondale (Isport). Za symboliczną dychę rozkręcili i przesmarowali piastę. (wierzę na słowo - nie było mnie przy tym . Chyba jednak coś tam odkręcali, bo jak odebrałem rower to nie działał mi przedni hamulec:). Wróciłem i wyregulowali. Łożyska ponoć zdrowe i piasta jeszcze pożyje. Swoją drogą dziwią mnie trochę ceny w serwisach - regulacja hamulca 10 zł, smarowanie piasty 10 zł - przy tym drugim jest chyba zdecydowanie więcej roboty. Pozdrawiam
dawid Napisano 1 Grudnia 2016 Napisano 1 Grudnia 2016 Z przesmarowaniem piasty w leftym jest bardzo malo pracy
Mod Team Puklus Napisano 1 Grudnia 2016 Mod Team Napisano 1 Grudnia 2016 odebrałem rower to nie działał mi przedni hamulec:). Konstrukcja lewusa jest taka, ze nie da się zdjąć kola żeby nie zdejmować zacisku. Jednak mi w 80% przypadków udaje sie złożyć wszystko tak by nie trzeba było regulować. Ale wiadomo wszystko zależy. Generalnie podnieś przednie koło i zakręć mocno kołem. Jak nie słychać niczego ze strony łożysk to jest ok. Jak słychać szum lub już czuć luz na kole, łożyska w kosz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.