Wojtek_Ajla Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Witam czy taki manewr ma sens, mam możliwość kupienia okazyjnie dwóch opon do szosy, są to dwie rożne opony w dwóch innych rozmiarach, pierwsza to continental grand prix 4 season 700x25c zwijana, a druga to continental ultra sport ii 700x23c, czy taki zakup ma sens i jak tak to na które koło która opona?
seraph Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 W MTB to jest dość częsty zabieg nawet, więc pewnie i w szosie nic nie wybuchnie. Teoretycznie zawsze szersza idzie na przód,bo tam bardziej liczy się komfort i można zejść z ciśnieniem, ale czy poczujesz różnicę komfortu między 25, a 23 to nie wiem. U siebie w MTB mam z przodu 2.25', a z tyłu 2.1', a "przełajo-crossie" z tyłu 32C, a z przodu 35C.
maniek56 Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Ja akuratnie na odwrót na przodzie mam CONI ULTRA 23 a na tyle COTI 4 Season 25.Ze względu na to że jeżdżę tylko na suchej nawierzchni ,i 25 daje minimalnie lepszą siłę hamowania.
Arni220 Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Niedawno na forum szosowym poruszałem ten temat i jednak lepiej dać węższą na przód niż na tył, inaczej niż w MTB się robi. Zresztą Continental wypuszcza jeden zestaw właśnie tak pozycjonowany gdzie 22 jest jako przednia, a 24 tylna. Teoretycznie chodzi o opory powietrza, których poza laboratorium pewnie nikt nie wyczuje.
Wojtek_Ajla Napisano 28 Listopada 2016 Autor Napisano 28 Listopada 2016 No właśnie chyba poza laboratorium:) jeszcze się zastanawiam czy lepsza opona na przód czy na tył ale po głosach na tym forum chyba lepsza na przód:) specjalnie aerodynamiką się przejmować nie będę bo zawodowcem nie jestem a opony kupiłem takie a nie inne bo trafiłem na okazję
Arni220 Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Lepsza na przód, ale lepsza pod względem twardości mieszanki, by zyskać na przyczepności. Czy GP 4 Sezon ma taką mieszankę? Ona jest do długich przebiegów, a więc powinna być trwalsza, a że tył ściera się szybciej to wiadomo. Osobiście dał bym 23p/25t
Michal_L Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Juz w innym temacie pisalem. Ja zawsze mam te same opony na obu kolach ( tak jak w samochodzie zawsze te same na 4) a ewentualna roznice w zuzyciu koryguje zmiana miejsc. Wiec zawsze kupuje pare. Jakos dziwnie mi wyglada rower na 2 roznych oponach.
Arni220 Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Jakos dziwnie mi wyglada rower na 2 różnych oponach. Nijak nie wygląda, wygląda tak samo. 23 a 25 to bardzo niewielka różnica, niemal niezauważalna z boku. O dziwactwie można by mówić jeśli założył byś 28 i 23 lub 32 i 23. Była okazja, to trzeba brać, nic się nie stanie i spoko można tak jeździć tym bardziej, że taki zestaw (wąska na przód, szeroka na tył) produkuje nawet Continental: http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/race-tyres/set-grand-prix-attack-and-force http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/race-tyres/set-attack-comp-and-force-comp
Wojtek_Ajla Napisano 29 Listopada 2016 Autor Napisano 29 Listopada 2016 Jak przyjdzie zakładam w takim razie wąską na przód a szerszą na tył, no była okazja to wziąłem, komplet samych opon Conti 4 Season wg allegro wyszedł by mnie 360 zł a to jest stanowczo za dużo, a tutaj mam komplet dwóch opon w tym Conti 4 Season za 150 zł
Michal_L Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Przy szosie to tak. Na mysli mialem gorala.
seraph Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Skoro wygląd roweru jest ważniejszy niż właściwości jezdne opon, a do tego masz ochotę jeździć na wytartej oponie z przodu to naprawdę fajnie, ale zachowaj takie opnie może dla kolegów wśród których chwalisz się rowerem. Nawet w samochodzie różny bieżnik z przodu i z tyłu to nic dziwnego - na jednej osi nie mogą być różne jedynie.
Michal_L Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 A kto powiedzial ze wyglad jest wazniejszy od wygladu. Wrecz przeciwnie. Ja zanim kupilem opony to przewertowalem internet by wybrac o jak najlepszych wlasciwosciach. Ale kupilem 2 takie same. A przez to ze zamieniam je co jakis czas miejscami to scieraja sie prawie rowno. Ps. Wiem ze w samochodzie mozna miec 2 pary opon roznych ale jakos dziwnie auto wyglada (to samo z rowerem).
Arni220 Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Tylko, że sumarycznie wychodzi ci na to samo, a ciągle na przodzie jeździsz na podjechanej lub zajechanej oponie. Znacznie lepiej jest dojechać tył do maksa, wyrzucić, nową dać na przód, a tę tylko częściowo podjechaną z przodu dopiero wtedy przenieść na tył. W ten sposób przednia opona bardziej odpowiedzialna za trzymanie/przyczepność będzie cały czas nowa lub prawie nowa. Tak bynajmniej ja uważam.
seraph Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Zgadzam się prawie w 100% oprócz tego "bynajmniej" na końcu Bynajmniej to nie przynajmniej No chyba, że zaprzeczyłeś całej swoje wypowiedzi to ma sens wtedy Sytuacja trochę komplikuję się jak używamy 2 różnych opon i kupujemy je raczej od razu zmyślą o miejscu montażu np. szerszy balon z przodu, albo semislick z tyłu. Ja wtedy morduje tył, aż się zetrze, a przód aż się rozleci, albo znudzi, bo jeszcze nigdy przodu nie wytarłem.
Arni220 Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 Oj tam, oj tam Tak w temacie różnych rozmiarów, zalecenia ze strony Zippa: Firecrest wheels with wider tire bedsThe best aero and lowest rolling resistance is obtained with front 23mm and rear 25mm width tires running at the recommended tire pressures.TubluarClincher Older narrow rims - pre-FirecrestTire choice depends highly on user preference and conditions. To summarize, a 21mm has superior aerodynamics with our rims; a 23mm is larger and subsequently has better ride quality and rim protection, but at a slight aero penalty. Here are some questions you can ask that will help guide your decision: Triathlon/Time trial? In general – 21mm.Road racing? In general – 23mm.Training and/or daily riding? 23mm+ Dry? 21mm at normal recommended pressure.Wet? 23mm at a slightly lower pressure. Smooth roads? 21mm at normal recommended pressure.Rough roads? 23mm at a slightly lower pressure. User prefers slight aero benefit of 21's at the expense of a little ride comfort, rim protection, and rolling resistance? Use 21mm.User prefers slightly better ride comfort, rim protection, and rolling resistance of 23's at the expense of a little aero? Use 23mm. Rider weighs less? 21mm.Rider weighs more? 23mm.
Michal_L Napisano 30 Listopada 2016 Napisano 30 Listopada 2016 To jak kto robi to indywidualna sprawa. Ja swoja metode stosowalem od zawsze i sie dobrze sprawdza. Nie narzekalem na brak przyczepnosci. By zwiekszyc przyczepnosc bardziej skupiam sie na modelu opony a nie jaka na przod jaka na tyl bo zawsze są to te same opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.