Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wszystkim na forum mam taki problem, jakiś czas temu po jeździe poluzował mi się ster, elegancko to naprawiłem ale musiałem przy tym wyrobić niechcący śrubę, ster znowu się poluzował a teraz śruba jest nie do odkręcenia. Jak myślicie czy w serwisie by mi to naprawili czy samemu jakimś sposobem to odkręcić 

post-198278-0-88061900-1480201664_thumb.jpg

Napisano

Ta śruba służy tylko i wyłącznie do regulacji sterów, a potem możesz ją wykręcić i rzucić gdzieś w kąt, bo do pracy nie jest zupełnie potrzebna. To mostek zaciśnięty na rurze sterowej trzyma stery "w kupie" i jeśli się luzują to jest wina gdzieś od niego w dół - śruba nie ma nic do tego.

 

Poluzuj mostek i pokreć nim na boki - to powinno poluzować kapsel i śrubę. Zdejmij kapsel i sprawdź gwint na śrubie i w gwiazdce sterowej - jeśli jest ok to szukaj problemu głębiej. Luzowanie się sterów to może być wina łożysk, misek lub niepoprawnego montażu.

Napisano

Identyczny temat zakończył się dosłownie w piątek. Poszukaj sobie i masz tam stos odpowiedzi co zrobić w tym przypadku.

 

I po raz kolejny nie rozumiem jak w takim miejscu można obrobić stalową śrubę.

Napisano

I po raz kolejny nie rozumiem jak w takim miejscu można obrobić stalową śrubę.

Przejrzyj forum. Cała masa ludzi dokręca śruby w rowerach z masakrycznymi momentami. Dorzuć brak znajomości zasady działania sterów a-head i dokręcanie śruby na zaciśniętym mostku.

Napisano

Może miał aluminiowa śrubę i słabe klucze wiec mógł obrobić, poluzować mostek , może wtedy da sie odkręcić , możesz rozwiercic śrubę, albo nabić większy imbus

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

 

 

Cała masa ludzi dokręca śruby w rowerach z masakrycznymi momentami. Dorzuć brak znajomości zasady działania sterów a-head i dokręcanie śruby na zaciśniętym mostku

 

Tak,i tu akurat ta nieszczęsna śruba jest najmniejszym problemem,potem padają stery, i następny temat na forum  :icon_wink:  

Napisano

Dobra, problem był dziecinne łatwy zrobiłem tak jak pisał @seraph czyli poluzowałem mostek przekręciłem go o 180 stopni i wystarczyło odkręcić tą śrubę nawet śrubokrętem, zdjąłem wszystko i zobaczyłem że cały widelec strasznie luźny albo tak ma być, więcej sam nie zrobię w małej piwnicy bez żadnego stojaka bo cały rower lata mi na boki jak zdjąłem kierownice jutro pójdę z tym do serwisu 

post-198278-0-53048800-1480247866_thumb.jpg

Napisano (edytowane)

Jak odkręcisz śrubę sterową i mostek,widelec będzie luźny bo co ma go trzymać ?

Akurat żeby to poskręcać nie potrzeba żadnego stojaka,to się robi nawet w terenie.

Daj lepsze foto,bo te to masakra.

Edytowane przez Quell
Napisano

Już się poddałeś? A co będzie jak złapiesz gumę 50km od domu?

 

Skręcaj bez mazgajenia się. Wszystkie wskazówki już dostałeś. Śruba od kapsla tylko wstępnie ma wszystko trzymać w kupie i likwidować luzy, ale nie luz roboczy sterów. Jako ostatnie zawsze przykręcasz śruby mostka i one wszystko trzymają.

Napisano

Jak odkręcisz śrubę sterową i mostek,widelec będzie luźny bo co ma go trzymać ?

Akurat żeby to poskręcać nie potrzeba żadnego stojaka,to się robi nawet w terenie.

Daj lepsze foto,bo te to masakra.

Tego nie wiedziałem ale zawsze myślałem że nie powinno być takiego luzu między górnym łożyskiem a sterem, jutro kupię śrubę sterową bo ta co odkręciłem jest do wyrzucenia 

Napisano

Dokładnie tak jak wyżej, przecież tam brakuje tego pierścienia który wstępnie stabilizuje całość.

Napisano

Dobra dzięki wam i kilku filmów o sterach ahead chyba to naprawiłem, co prawda jak zacisne przedni hamulec jest luz ale nie ma takich dziwnych przesków jak wcześniej, teraz jedno pytanie, do czego tak właściwe służy śruba sterowa ? 

Napisano

 

 

co prawda jak zacisne przedni hamulec jest luz ale nie ma takich dziwnych przesków jak wcześniej

 

No to nie naprawiłeś...

 

Śruba ściąga całość niwelując luz, nie wiem jak inaczej to opisać. Przyjrzyj się konstrukcji i zrozumiesz. 

Napisano

No to nie naprawiłeś...

 

Śruba ściąga całość niwelując luz, nie wiem jak inaczej to opisać. Przyjrzyj się konstrukcji i zrozumiesz. 

Czyli wnioskuje że ten luz jest przez to że nie mam tej śruby, na to wychodzi :D jutro kupię nową w rowerowym bo nie ma sensu przykręcać starej 

Napisano (edytowane)

Ta śruba służy tylko i wyłącznie do regulacji sterów, a potem możesz ją wykręcić i rzucić gdzieś w kąt, bo do pracy nie jest zupełnie potrzebna. To mostek zaciśnięty na rurze sterowej trzyma stery "w kupie" i jeśli się luzują to jest wina gdzieś od niego w dół - śruba nie ma nic do tego.

 

O tym nie wiedziałem ;) A ostanio mądrzyłem się przed ojcem, że to ta śruba jest odpowiedzialna za skręcenie wszystkiego do kupy :o W moim temacie nikt tego nie napisał (albo ja nie odebrałem tego w ten sposóB), więc dobrze wiedzieć. Aczkolwiek u mnie już wszystko elegancko skręcone tak jak powinno być.

Edytowane przez godzinilla

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...