sebrion Napisano 26 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Witam, wszystkim na forum mam taki problem, jakiś czas temu po jeździe poluzował mi się ster, elegancko to naprawiłem ale musiałem przy tym wyrobić niechcący śrubę, ster znowu się poluzował a teraz śruba jest nie do odkręcenia. Jak myślicie czy w serwisie by mi to naprawili czy samemu jakimś sposobem to odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 26 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Ta śruba służy tylko i wyłącznie do regulacji sterów, a potem możesz ją wykręcić i rzucić gdzieś w kąt, bo do pracy nie jest zupełnie potrzebna. To mostek zaciśnięty na rurze sterowej trzyma stery "w kupie" i jeśli się luzują to jest wina gdzieś od niego w dół - śruba nie ma nic do tego. Poluzuj mostek i pokreć nim na boki - to powinno poluzować kapsel i śrubę. Zdejmij kapsel i sprawdź gwint na śrubie i w gwiazdce sterowej - jeśli jest ok to szukaj problemu głębiej. Luzowanie się sterów to może być wina łożysk, misek lub niepoprawnego montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Identyczny temat zakończył się dosłownie w piątek. Poszukaj sobie i masz tam stos odpowiedzi co zrobić w tym przypadku. I po raz kolejny nie rozumiem jak w takim miejscu można obrobić stalową śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 @@sebrion, http://www.forumrowerowe.org/topic/211571-kapsel-sruba-sterow-nie-moge-odkrecic-uszkodzona-glowka-sruby/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 I po raz kolejny nie rozumiem jak w takim miejscu można obrobić stalową śrubę. Przejrzyj forum. Cała masa ludzi dokręca śruby w rowerach z masakrycznymi momentami. Dorzuć brak znajomości zasady działania sterów a-head i dokręcanie śruby na zaciśniętym mostku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Może miał aluminiowa śrubę i słabe klucze wiec mógł obrobić, poluzować mostek , może wtedy da sie odkręcić , możesz rozwiercic śrubę, albo nabić większy imbus Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Cała masa ludzi dokręca śruby w rowerach z masakrycznymi momentami. Dorzuć brak znajomości zasady działania sterów a-head i dokręcanie śruby na zaciśniętym mostku Tak,i tu akurat ta nieszczęsna śruba jest najmniejszym problemem,potem padają stery, i następny temat na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebrion Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Dobra, problem był dziecinne łatwy zrobiłem tak jak pisał @seraph czyli poluzowałem mostek przekręciłem go o 180 stopni i wystarczyło odkręcić tą śrubę nawet śrubokrętem, zdjąłem wszystko i zobaczyłem że cały widelec strasznie luźny albo tak ma być, więcej sam nie zrobię w małej piwnicy bez żadnego stojaka bo cały rower lata mi na boki jak zdjąłem kierownice jutro pójdę z tym do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 (edytowane) Jak odkręcisz śrubę sterową i mostek,widelec będzie luźny bo co ma go trzymać ? Akurat żeby to poskręcać nie potrzeba żadnego stojaka,to się robi nawet w terenie. Daj lepsze foto,bo te to masakra. Edytowane 27 Listopada 2016 przez Quell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffik Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Już się poddałeś? A co będzie jak złapiesz gumę 50km od domu? Skręcaj bez mazgajenia się. Wszystkie wskazówki już dostałeś. Śruba od kapsla tylko wstępnie ma wszystko trzymać w kupie i likwidować luzy, ale nie luz roboczy sterów. Jako ostatnie zawsze przykręcasz śruby mostka i one wszystko trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebrion Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Jak odkręcisz śrubę sterową i mostek,widelec będzie luźny bo co ma go trzymać ? Akurat żeby to poskręcać nie potrzeba żadnego stojaka,to się robi nawet w terenie. Daj lepsze foto,bo te to masakra. Tego nie wiedziałem ale zawsze myślałem że nie powinno być takiego luzu między górnym łożyskiem a sterem, jutro kupię śrubę sterową bo ta co odkręciłem jest do wyrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 myślałem że nie powinno być takiego luzu między górnym łożyskiem a sterem Przecież tam jeszcze powinien być pierścionek i wszystko stabilizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Dokładnie tak jak wyżej, przecież tam brakuje tego pierścienia który wstępnie stabilizuje całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebrion Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Dobra dzięki wam i kilku filmów o sterach ahead chyba to naprawiłem, co prawda jak zacisne przedni hamulec jest luz ale nie ma takich dziwnych przesków jak wcześniej, teraz jedno pytanie, do czego tak właściwe służy śruba sterowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 co prawda jak zacisne przedni hamulec jest luz ale nie ma takich dziwnych przesków jak wcześniej No to nie naprawiłeś... Śruba ściąga całość niwelując luz, nie wiem jak inaczej to opisać. Przyjrzyj się konstrukcji i zrozumiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebrion Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 No to nie naprawiłeś... Śruba ściąga całość niwelując luz, nie wiem jak inaczej to opisać. Przyjrzyj się konstrukcji i zrozumiesz. Czyli wnioskuje że ten luz jest przez to że nie mam tej śruby, na to wychodzi jutro kupię nową w rowerowym bo nie ma sensu przykręcać starej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. wystarczy byle jaka śruba 6 odpowiedniej długości,bez wstępnego dociągnięcia śrubą sterową zawsze będzie wszystko latało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzinilla Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 (edytowane) Ta śruba służy tylko i wyłącznie do regulacji sterów, a potem możesz ją wykręcić i rzucić gdzieś w kąt, bo do pracy nie jest zupełnie potrzebna. To mostek zaciśnięty na rurze sterowej trzyma stery "w kupie" i jeśli się luzują to jest wina gdzieś od niego w dół - śruba nie ma nic do tego. O tym nie wiedziałem A ostanio mądrzyłem się przed ojcem, że to ta śruba jest odpowiedzialna za skręcenie wszystkiego do kupy W moim temacie nikt tego nie napisał (albo ja nie odebrałem tego w ten sposó, więc dobrze wiedzieć. Aczkolwiek u mnie już wszystko elegancko skręcone tak jak powinno być. Edytowane 28 Listopada 2016 przez godzinilla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.