TrueFaith Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Cześć. Jako że nowa maszyna wpadnie jednak w przyszłym sezonie to trzeba skatować starą, niestety cierpi na 2 irytujące problemy. Stery mają lekkie luzy i nie chodzą już tak gładko, w sumie nigdy do nich nie zaglądałem, nie dziwi mnie to. Wiem że to zintegrowane maszynowe 1 1/8, nie wiem czy muszę wiedzieć coś jeszcze. Sprawa ma się gorzej z suportem. Pracuje jakby zamiast łożysk miał piach, nie mam pojęcia czemu bo był serwisowany, ciężko się kręci i od zakupu pedałów platformowych zaczął strzelać, na początku było to sporadyczne przy mocniejszym depnięciu, teraz brzmi jak salwa z karabinu. Z tego co ogarniam to BSA 68mm, problemem jest to że nie znam długości osi, korba to Altus, chyba 311'stka. Nie chciałbym dużo wydać, wystarczy mi żeby suport kręcił się lekko i fajnie jakby był w miarę uszczelniony, co do sterów to raczej nie mam wymagań. Co polecacie? Mógłbym pójść do serwisu (i tak muszę tam wymienić suport) ale nie wiem co mi wpakują i za jaką cenę..
Gość Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Jeżeli maszynowe to poszukaj samych łożysk w internecie, czasami można dokupić. A jak całe stery to ja polecam Accent Airplane, ale bardzo tanie nie są. Co do suportu to strzelam że kwadrat. Ściągnij korbę i sobie zmierz długość osi. Polecam suport Accenta, kosztuje chyba 30 zł.
Tatanka Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Jeśli korba jaką podałeś nakwadrat to suport 123 mm.Polecam Neco,nie są takie złe.Stery na pewno zintegrowane?Co to za rower?
gtb Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 FC-M311 na kwadrat to 123mm (tu masz spory wybór) , jeśli octalink to 126mm (tu tylko shimano).
TrueFaith Napisano 26 Listopada 2016 Autor Napisano 26 Listopada 2016 Jeśli korba jaką podałeś nakwadrat to suport 123 mm.Polecam Neco,nie są takie złe.Stery na pewno zintegrowane?Co to za rower? Składak na ramie Accent El Nino, z tego co czytam to zintegrowane i 50/44mm, istotny wymiar? Chciałem całe nowe bo te nie mają uszczelki i jest mała szpara, parę lat to jeździło ale teraz jest średnio bo czasami zostawiam go na deszczu. Po za tym nie mogę znaleźć samych łożysk. Znalazłem starą fotkę, tak to wygląda (jeśli to pomoże) https://drive.google.com/file/d/0B-wBhC8o7auLYjJuSjJyNDdieG8/view?usp=sharing Suport 68 na kwadrat, czyli zamawiać jakiś BSA 68/123? Jakieś konkretne modele czy cokolwiek taniego będzie ok? Jak mówiłem chciałbym żeby się dość lekko kręcił bo szkoda energii no i fajnie jakby nie zaczął zaraz strzelać
gtb Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 El Nino jest pod stery półzintegrowane ZS44/ZS44 - te najpopularniejsze (dobre w okolicach 100 , np. http://allegro.pl/stery-octane-one-o1-zs44-zs44-44-44mm-114g-xc-mtb-i6624368827.html ). Suport 68/123 - wspomniany Neco lub Accent.
TrueFaith Napisano 26 Listopada 2016 Autor Napisano 26 Listopada 2016 To tyle by było z mojego czytania Ktoś widocznie podał złą informację To jeszcze tak na koniec, może być suport 122 albo 122,5 a nie 123? Tak na dobrą sprawę to NECO nawet nie ma żadnego 123, albo nie mogę znaleźć. Stery mogą być takie? http://allegro.pl/stery-neco-h115-ahead-1-1-8-x44-50x30-komplet-i6595782806.html
vdcmike Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Mogą. Z tym uszczelnieniem to tak z przymrużeniem oka. Raz na sezon/dwa trzeba to rozbebeszyć, wymyć i nałożyć nowego smaru. Poza tym są pancerne pod warunkiem, że nie zardzewieją.
gtb Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Jeżeli twoje stery są rzeczywiście na maszynach to próbuj je odratować. Rozbierz łożysko , wyczyść i nasmaruj (wewnątrz takiego łożyska masz wianuszek z kulkami) ewentualnie wymiana samych łożysk (tu byś musiał dokładnie zmierzyć obecne bo występują różne średnice zewnętrzne , wysokości i kąty). Suport jak najbardziej może być 122,5mm , te 0,25mm nie zrobi żadnej różnicy dla linii łańcucha i przedniej przerzutki.
tobo Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=16449&us_id=27062749 Tu masz kardriże o różnych wymiarach, na pewno znajdziesz coś do swoich sterów. Zamawiając weź opcję dwustronnie uszczelnianą, mają też tylko z jednostronnym uszczelnieniem, które jest beznadziejnym pomysłem, woda i tak dostaje się do środka.
TrueFaith Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 Smarowałem te stery niedawno, i tak chodzą lepiej niż chodziły, musiałem kiedyś przy myciu wypłukać smar czego od razu nie zauważyłem i je zajechałem. Faktycznie warto ratować to co mam? Zmiana łożysk zredukowała by luzy? Za same łożyska byłoby by ponad 2x tyle co za stery neco. Trochę offtopując, dałem wczoraj mostek w negatyw i muszę przyznać, że jest rewelacja, odkrywam na nowo maszynę. Nie sądziłem że taki szczegół może tak poprawić wrażenia z jazdy. Jeszcze takie pytanko, da się w jakiejś starej tylnej Deore (nie mam pojęcia co to za cudo, wygląda jak to: klik) wymienić sprężynę na mocniejszą? Chciałbym żeby była trochę szybsza i sztywniejsza, czasami ociąga się ze zrzucaniem biegu. Nie patrzyłem jeszcze jak to dokładnie wygląda, nie wiem czy da się ją rozebrać
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Jeśli gniazda(bieżnie)w których są osadzone łożyska nie mają śladów zużycia,wżerów,to same łożyska wystarczą.Możesz też wymienić na Neco.Tylko zajrzyj czasem do nich
vdcmike Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Jeśli w środku szalała rdza to ja bym odpuścił i zmieniał łożyska ew. całe stery. Co do luzów to mogly pojawić się na samym osadzeniu łożysk na sterówce bo to zwykle plastikowe podkładki klinujące. Zakładam, że kapsel nie ma możliwości stykać się ze sterówką (widziałem kilka razy jak sobie ludzie albo sterówkę źle ucieli albo zmieniali mostki i/lub kombinowali z dystansami i niby sterówka była te 3mm poniżej górnej krawędzi obejmy mostka ale kapsel przy skręcaniu zascxynal opierać się na niej uniemożliwiając prawidłowe ściągnięcie łożysk).
gtb Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Jeszcze takie pytanko, da się w jakiejś starej tylnej Deore (nie mam pojęcia co to za cudo, wygląda jak to: klik) wymienić sprężynę na mocniejszą? Chciałbym żeby była trochę szybsza i sztywniejsza, czasami ociąga się ze zrzucaniem biegu. Nie patrzyłem jeszcze jak to dokładnie wygląda, nie wiem czy da się ją rozebrać Zacznij od wymiany linki, pancerza , wyczyszczenia i przesmarowania przerzutki - powinno pomóc.
TrueFaith Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Napisano 9 Grudnia 2016 Zmiana suportu niestety nie usunęła całkowicie strzelania z tamtejszych okolic, część odgłosów zniknęła aczkolwiek dalej coś strzela, wydaje mi się że prawy pedał. Co zrobić w takim wypadku? Za mocno wkręcony czy jak?
Tatanka Napisano 9 Grudnia 2016 Napisano 9 Grudnia 2016 Rower bardzo przenosi dźwięki.Wcale nie musi to być pedał,ale oczywiście należy zrobić mu serwis.Sprawdź też i wyczyść sztycę,zacisk
gtb Napisano 10 Grudnia 2016 Napisano 10 Grudnia 2016 wydaje mi się że prawy pedał. Co zrobić w takim wypadku? Za mocno wkręcony czy jak? Jak wyżej wspomniane rozkręć, wyczyść i przesmaruj pedał , dodatkowo wyczyść gwint (w korbie również) i nasmaruj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.