witek83 Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Zastanawiam się nad zakupem calibra 9 z 2019 roku. Żadnych zawodów, jazda rekreacyjnie po górach i z bagażnikiem i sakwami dłuższe trasy po płaskim. Czy któryś z posiadaczy może się wypowiedzieć jak wrażenia po jeździe? (mam na myśli głównie dłuższe trasy, asfalt i podobne). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 A nie lepiej Tobie kupic rower trekingowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek83 Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 @Knjaz brałem to pod uwagę, ale jazda z sakwami i bagażnikiem to będzie powiedzmy ze 20%, reszta bez i nie tylko po lesie ale też w trochę bardziej wymagającym terenie. Wiem, że nie ma roweru do wszystkiego i pewnie najlepiej by było mieć 2, ale może da się to jakoś w miarę pogodzić x-calibrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 To tak samo jak ja. Potrzebuje roweru do £1000 i mam wybor miedzy Trek ProC. 6, a Solo 2. Solo 2 to kompletny rower, ale Trek to swietna baza. Chyba wszystko zalezy od hamulcow w Treku, ich jakosci. M425 kojarza mi niezbyt dobrze, ale ja ich nie uzywalem, wolalbym sie czegos dowiedziec tutaj. Zwroc uwage, ze 2019 ma monoblat:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek83 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 x-caliber 9 ma chyba 2 blaty. Swoją drogą na oficjalnej stronie sporo podrożał https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/23165/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malinowy Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 12 godzin temu, Knjaz napisał: Chyba wszystko zalezy od hamulcow w Treku, ich jakosci. M425 kojarza mi niezbyt dobrze, ale ja ich nie uzywalem, wolalbym sie czegos dowiedziec tutaj. Mam w swoim Trek Superfly hample: zaciski 447, natomiast klamki jakieś 506 lub coś w tym stylu. Zupelnie nie mam co im zarzucić. Jedyne co, to przydałaby się zmiana na półmetaliki (zrobię to jak zajadę żywiczne). Z geometrii w treku jestem bardzo zadowolony, spawy wykonane estetycznie, do tego piękne malowanie. To tak tylko, żeby pomóc w rozwianiu wątpliwości. Szybciej wymienisz pozostałą część osprzętu, niż ramę. Wybór moim zdaniem jest prosty . A dodatkowo jak ktoś już tu napisał, jeżeli szukasz roweru maksymalnie uniwersalnego, to tylko dwa blaty z przodu i z jedenaście z tyłu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 OK OK, Ty mowisz o X Caliber, a ja o PRO Caliber. Tegoroczny PRO ma jednoblat. Teraz generalnie wiekszosc firm ladujeto dziadostwo. Uszczęśliwianie na sile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek83 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Tak, patrzę na takie 2x11 Procalibra odrzuciłem ze względu na brak otworów pod bagażnik i cenę, choć w ogóle bardzo mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 38 minut temu, Knjaz napisał: OK OK, Ty mowisz o X Caliber, a ja o PRO Caliber. Tegoroczny PRO ma jednoblat. Teraz generalnie wiekszosc firm ladujeto dziadostwo. Uszczęśliwianie na sile. Ale oba Pro maja napędy Eagle 12rz więc opcja z dwublatem nie istnieje. Nikt nikogo nie uszczęśliwia na siłę ot charakter i przeznaczenie ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba24 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 (edytowane) Cześć, czy x-caliber 8 lub 9 z 2018 r. jest lepszym wyborem niż te z 2019? Czy ktoś z Was ma wzrost ok.197cm? Wygodnie się jeździ ? Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, ale mam trochę obawy o geometrię przy tym wzroście, a nie bardzo mam gdzie przymierzyć. Edytowane 4 Lutego 2019 przez Qba24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 (edytowane) Miałem w tym roku klienta równe 200cm i 23cale w X9 była ok. Znam sklep gdzie Xy w 23 stoją na sklepie ale z racji zakazu reklamy zapraszam pw. Ktore są lepsze? Hmm przy różnicach jakie zaszły pomiędzy X9 2018 i 2019 nie widzę sensu dopłacać do modelu 2018. Inna sprawa że 23cale z 2018 raczej nikomu nie leży na półce :). Edytowane 4 Lutego 2019 przez MarcinGoluch 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek83 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 to jeszcze pytanie z innej beczki: czytałem gdzieś narzekania użytkowników na rodzaj tylnej piasty: czy rzeczywiście stanowi to problem przy wymianie kół w przypadku calibra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 3 godziny temu, MarcinGoluch napisał: Ale oba Pro maja napędy Eagle 12rz więc opcja z dwublatem nie istnieje. Nikt nikogo nie uszczęśliwia na siłę ot charakter i przeznaczenie ramy. Nie wiem, co Ty widzisz na stronie, ale moze w PL jest inny model. Porownaj prosze, ja w UK mam dwublat, wiec moze sa jeszcze jakies inne roznice. https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/mountain-bikes/cross-country-mountain-bikes/procaliber/procaliber-6/p/21816/?colorCode=black Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 (edytowane) Widzisz jak Wy w UK macie do dooopy Nie patrzę na stronie bo dzisiaj trzy nówki Pro6 wyciagnelem z kartonu :). Jutro walka z Pro8. Edit: Aaaa zwróć uwagę na rocznik u Was w UK bo piszesz tego roczny a linkujesz 2018. Edytowane 4 Lutego 2019 przez MarcinGoluch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 (edytowane) Aha, to sie nie zrozumielismy. Ja wlasnie wspominalem, ze zeszloroczny ma dwublat, a tylko tegoroczny ma monoblat. Xy maja dwublaty. Nic tak nie cieszy jak wyciaganie rowerow z kartonow. Edytowane 4 Lutego 2019 przez Knjaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malinowy Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Co do montażu bagażnika, są specjalne przejściówki, które montuje się pod sztycę lub na nią i dzięki temu rozwiązaniu pokawiają się dwa otwory na takowy. Teraz nie chcę wprowadzać w błąd, dlatego nie podeśle linka, ale widziałem dedykowane bagażniki pod ramy treka, gdzie nie wszędzie występują uchwyty montażowe. Taka polityka, że firma znając świat rowerowego rynku nie pakuje takich rozwiązań z mocowaniem na bagażnik, do modeli, które kwalifikują się raczej do ścigania, aniżeli turystyki. Ja powiem, że jestem bardzo zadowolony z możliwości dwublatu z przodu o 11 przełożeń z tylu. Daje to ogromny komfort przy wyborze odpowiedniej kadencji. Wniosek? - chcesz się ścigać w maratonach (przykład), bierzesz jednoblat dla obniżenia wagi i uproszczenia napędu. - chcesz bardziej rekreacyjnie, ale z zacięciem sportowym, bierzesz dwublat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unclednken Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 (edytowane) 11 godzin temu, Qba24 napisał: Cześć, czy x-caliber 8 lub 9 z 2018 r. jest lepszym wyborem niż te z 2019? Czy ktoś z Was ma wzrost ok.197cm? Wygodnie się jeździ ? Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, ale mam trochę obawy o geometrię przy tym wzroście, a nie bardzo mam gdzie przymierzyć. Ja mam 198 cm i ramę 23". Jest stworzona do takiego wzrostu. Jest bardzo wygodnie. 10 godzin temu, witek83 napisał: to jeszcze pytanie z innej beczki: czytałem gdzieś narzekania użytkowników na rodzaj tylnej piasty: czy rzeczywiście stanowi to problem przy wymianie kół w przypadku calibra? Wymieniłem już dwa bębenki. Trzeci siedzi w kole do trenażera i już słychać, że ma problemy. Generalnie po dłuższej jeździe w deszcz tylna piasta strasznie hałasowała, jakby cały syf dostawał się do środka. Po jakimś czasie przechodziło a po dłuższym czasie bębenek do wymiany. Zmieniłem całe koła, piasty na DT350 i jest miodzio Edytowane 5 Lutego 2019 przez unclednken 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 W dniu 4.02.2019 o 05:36, witek83 napisał: Swoją drogą na oficjalnej stronie sporo podrożał https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/23165/ Swoją drogą wspominałem stronę wcześniej Jak to dobrze mieć zapasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba24 Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 (edytowane) 10 godzin temu, unclednken napisał: Ja mam 198 cm i ramę 23". Jest stworzona do takiego wzrostu. Jest bardzo wygodnie. Waga przy tym wzroście też jest większa, jak koła? Nie ma problemu z centrowaniem? Jak hamulce i amortyzator? Ja planuję jeszcze sakwy czasem założyć, no i ze względu na kolorystykę przemawia za mną bardziej X8 . Jaki masz model X9 czy X8? Edytowane 5 Lutego 2019 przez Qba24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 (edytowane) 11 godzin temu, unclednken napisał: Wymieniłem już dwa bębenki. Trzeci siedzi w kole do trenażera i już słychać, że ma problemy. Generalnie po dłuższej jeździe w deszcz tylna piasta strasznie hałasowała, jakby cały syf dostawał się do środka. Po jakimś czasie przechodziło a po dłuższym czasie bębenek do wymiany. Jak kupujesz rower na piastach Formula, to wypadało by doliczyć do jego ceny koszt zakupu nowych kół A nie daj Bóg jak Ci się uda skrzywić zacisk koła od tego 'cudownego' Boosta 141... znalezienie nowego to niezłe przedsięwzięcie i wydatek spory. O wyborze i cenie nowych piast do tych udziwnionych Boostów nie wspominając. I z tego co widzę to producenci nie są zainteresowani produkcją piast w tym standardzie. Gdyby nie to że można taką piastę zrobić poprzez konwersję DT Swiss 148x12 to w zasadzie nie byłoby żadnego wyboru na rynku. Edytowane 5 Lutego 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unclednken Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 19 godzin temu, Qba24 napisał: Waga przy tym wzroście też jest większa, jak koła? Nie ma problemu z centrowaniem? Jak hamulce i amortyzator? Ja planuję jeszcze sakwy czasem założyć, no i ze względu na kolorystykę przemawia za mną bardziej X8 . Jaki masz model X9 czy X8? Moja waga maksymalna przy oryginalnych kołach wynosiła 105 kg plus ciuchy/buty/ekwipunek. W sezonie zbiłem do 94 i jednocześnie wymieniłem koła. Obecnie jest dużo lepiej (zaoszczędziłem jakieś 600 gramów na kołach), przede wszystkim mam spokój z piastą/bębenkiem. Obecnie z mojego x-caliber rocznik 2015 została rama, sztyca+siodło, amortyzator. Reszta wymieniona. Hamulce to SLX M675, fajne, dużo lepsze od fabrycznych. Amortyzator dostał po dupie i już ma luzy, ale nie mogę mieć o nim złego zdania, przez niespełna 4 lata lekko nie miał (w międzyczasie był regularnie serwisowany). 18 godzin temu, Alsew napisał: A nie daj Bóg jak Ci się uda skrzywić zacisk koła od tego 'cudownego' Boosta 141... Zapomniałem dopisać, że mam "stare" piasty tj 135 mm z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Procaliber 6 2018 i zapewne 2019 nie posiadają i-Speca. Niestety to wg. mnie (o ile sie nie scigamy w bardzo trudnym terenie) gorsza wada, od braku sztywnych osi. Przecietny rowerzysta bardziej sie ucieszy , albo doceni, lepsza mozliwosc ustawienia klamki i shifterow pod swoja dlon, jak posiadanie sztywnej osi. On tego nie odczuje. Przynajmniej tak mi sie wydaje, a jakie jest Wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heniek0092 Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Czołem! Przymierzam się zakupu XC9 2019. Rama 19.5 do wzrostu 186/długość nogi 82 - zastanawia mnie jedno, czy oryginalne obręcze nie będą dla mnie zbyt delikatne.. Aktualna waga 110 (spada cały czas) jednak boje się jak te firmowe obręcze sobie poradzą ze mną i terenem - jakieś opinie? A może ktoś radzi coś innego w tej cenie? Przymierzałem krossa 8.0 2018 ale geometria fatalna dla mnie, Trek jak mercedes S klasy mi pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 A to nie Treki miały limit 136kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heniek0092 Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 No maja, ale limit z katalogu a praktyka.. zawsze wole opinie poparte empirycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.