Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad zakupem calibra 9 z 2019 roku. Żadnych zawodów, jazda rekreacyjnie po górach i z bagażnikiem i sakwami dłuższe trasy po płaskim. Czy któryś z posiadaczy może się wypowiedzieć jak wrażenia po jeździe? (mam na myśli głównie dłuższe trasy,  asfalt i podobne).

Pozdrawiam

Napisano

@Knjaz brałem to pod uwagę, ale jazda z sakwami i bagażnikiem to będzie powiedzmy ze 20%, reszta bez i nie tylko po lesie ale też w trochę bardziej wymagającym terenie. Wiem, że nie ma roweru do wszystkiego i pewnie najlepiej by było mieć 2, ale może da się to jakoś w miarę pogodzić x-calibrem.

Napisano

To tak samo jak ja. Potrzebuje roweru do £1000 i mam wybor miedzy Trek ProC. 6, a Solo 2. Solo 2 to kompletny rower, ale Trek to swietna baza. Chyba wszystko zalezy od hamulcow w Treku, ich jakosci. M425 kojarza mi niezbyt dobrze, ale ja ich nie uzywalem, wolalbym sie czegos dowiedziec tutaj.

Zwroc uwage, ze 2019 ma monoblat:)

Napisano
12 godzin temu, Knjaz napisał:

Chyba wszystko zalezy od hamulcow w Treku, ich jakosci. M425 kojarza mi niezbyt dobrze, ale ja ich nie uzywalem, wolalbym sie czegos dowiedziec tutaj.

Mam w swoim Trek Superfly  hample: zaciski 447, natomiast klamki jakieś 506 lub coś w tym stylu. Zupelnie nie mam co im zarzucić. Jedyne co, to przydałaby się zmiana na półmetaliki (zrobię to jak zajadę żywiczne). Z geometrii w treku jestem bardzo zadowolony, spawy wykonane estetycznie, do tego piękne malowanie. To tak tylko, żeby pomóc w rozwianiu wątpliwości. Szybciej wymienisz pozostałą część osprzętu, niż ramę. Wybór moim zdaniem jest prosty .

A dodatkowo jak ktoś już tu napisał, jeżeli szukasz roweru maksymalnie uniwersalnego, to tylko dwa blaty z przodu i z jedenaście z tyłu ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano

OK OK, Ty mowisz o X Caliber, a ja o PRO Caliber. Tegoroczny PRO ma jednoblat. Teraz generalnie wiekszosc firm ladujeto dziadostwo. Uszczęśliwianie na sile.

 

Napisano

Tak, patrzę na takie 2x11 :)  Procalibra odrzuciłem ze względu na brak otworów pod bagażnik i cenę, choć w ogóle bardzo mi się podoba.

Napisano
38 minut temu, Knjaz napisał:

OK OK, Ty mowisz o X Caliber, a ja o PRO Caliber. Tegoroczny PRO ma jednoblat. Teraz generalnie wiekszosc firm ladujeto dziadostwo. Uszczęśliwianie na sile.

 

Ale oba Pro maja napędy Eagle 12rz więc opcja z dwublatem nie istnieje. Nikt nikogo nie uszczęśliwia na siłę ot charakter i przeznaczenie ramy. 

Napisano (edytowane)

Cześć,

czy x-caliber 8 lub 9 z 2018 r. jest lepszym wyborem niż te z 2019? Czy ktoś z Was ma wzrost ok.197cm? Wygodnie się jeździ ? Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, ale mam trochę obawy o geometrię przy tym wzroście, a nie bardzo mam gdzie przymierzyć.

Edytowane przez Qba24
Napisano (edytowane)

Miałem w tym roku klienta równe 200cm i 23cale w X9 była ok. 

Znam sklep gdzie Xy w 23 stoją na sklepie ale z racji zakazu reklamy zapraszam pw. 

 

Ktore są lepsze? Hmm przy różnicach jakie zaszły pomiędzy X9 2018 i 2019 nie widzę sensu dopłacać do modelu 2018. Inna sprawa że 23cale z 2018 raczej nikomu nie leży na półce :). 

Edytowane przez MarcinGoluch
  • +1 pomógł 1
Napisano

to jeszcze pytanie z innej beczki: czytałem gdzieś narzekania użytkowników na rodzaj tylnej piasty: czy rzeczywiście stanowi to problem przy wymianie kół w przypadku calibra?

Napisano
3 godziny temu, MarcinGoluch napisał:

Ale oba Pro maja napędy Eagle 12rz więc opcja z dwublatem nie istnieje. Nikt nikogo nie uszczęśliwia na siłę ot charakter i przeznaczenie ramy. 

Nie wiem, co Ty widzisz na stronie, ale moze w PL jest inny model. Porownaj prosze, ja w UK mam dwublat, wiec moze sa jeszcze jakies inne roznice.

https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/mountain-bikes/cross-country-mountain-bikes/procaliber/procaliber-6/p/21816/?colorCode=black

Napisano (edytowane)

 Widzisz jak Wy w UK macie do dooopy ;)

Nie patrzę na stronie bo dzisiaj trzy nówki Pro6 wyciagnelem z kartonu :). Jutro walka z Pro8. 

 

Edit: Aaaa zwróć uwagę na rocznik u Was w UK bo piszesz tego roczny a linkujesz 2018.

Edytowane przez MarcinGoluch
Napisano (edytowane)

Aha, to sie nie zrozumielismy. Ja wlasnie wspominalem, ze zeszloroczny ma dwublat, a tylko tegoroczny ma monoblat.  Xy maja dwublaty.

Nic tak nie cieszy jak wyciaganie rowerow z kartonow. :)

Edytowane przez Knjaz
Napisano

Co do montażu bagażnika, są specjalne przejściówki, które montuje się pod sztycę lub na nią i dzięki temu rozwiązaniu pokawiają się dwa otwory na takowy.

Teraz nie chcę wprowadzać w błąd, dlatego nie podeśle linka, ale widziałem dedykowane bagażniki pod ramy treka, gdzie nie wszędzie występują uchwyty montażowe. Taka polityka, że firma znając świat rowerowego rynku nie pakuje takich rozwiązań z mocowaniem na bagażnik, do modeli, które kwalifikują się raczej do ścigania, aniżeli turystyki.

Ja powiem, że jestem bardzo zadowolony z możliwości dwublatu z przodu o 11 przełożeń z tylu. Daje to ogromny komfort przy wyborze odpowiedniej kadencji. Wniosek?

- chcesz się ścigać w maratonach (przykład), bierzesz jednoblat dla obniżenia wagi i uproszczenia napędu.

- chcesz bardziej rekreacyjnie, ale z zacięciem sportowym, bierzesz dwublat

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, Qba24 napisał:

Cześć,

czy x-caliber 8 lub 9 z 2018 r. jest lepszym wyborem niż te z 2019? Czy ktoś z Was ma wzrost ok.197cm? Wygodnie się jeździ ? Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, ale mam trochę obawy o geometrię przy tym wzroście, a nie bardzo mam gdzie przymierzyć.

Ja mam 198 cm i ramę 23". Jest stworzona do takiego wzrostu. Jest bardzo wygodnie. 

10 godzin temu, witek83 napisał:

to jeszcze pytanie z innej beczki: czytałem gdzieś narzekania użytkowników na rodzaj tylnej piasty: czy rzeczywiście stanowi to problem przy wymianie kół w przypadku calibra?

Wymieniłem już dwa bębenki. Trzeci siedzi w kole do trenażera i już słychać, że ma problemy. Generalnie po dłuższej jeździe w deszcz tylna piasta strasznie hałasowała, jakby cały syf dostawał się do środka. Po jakimś czasie przechodziło a po dłuższym czasie bębenek do wymiany. Zmieniłem całe koła, piasty na DT350 i jest miodzio ;)

Edytowane przez unclednken
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, unclednken napisał:

Ja mam 198 cm i ramę 23". Jest stworzona do takiego wzrostu. Jest bardzo wygodnie.

Waga przy tym wzroście też jest większa, jak koła? Nie ma problemu z centrowaniem? Jak hamulce i amortyzator? Ja planuję jeszcze sakwy czasem założyć, no i ze względu na kolorystykę przemawia za mną bardziej X8 .

Jaki masz model X9 czy X8?

Edytowane przez Qba24
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, unclednken napisał:

Wymieniłem już dwa bębenki. Trzeci siedzi w kole do trenażera i już słychać, że ma problemy. Generalnie po dłuższej jeździe w deszcz tylna piasta strasznie hałasowała, jakby cały syf dostawał się do środka. Po jakimś czasie przechodziło a po dłuższym czasie bębenek do wymiany.

Jak kupujesz rower na piastach Formula, to wypadało by doliczyć do jego ceny koszt zakupu nowych kół :whistling: A nie daj Bóg jak Ci się uda skrzywić zacisk koła od tego 'cudownego' Boosta 141... znalezienie nowego to niezłe przedsięwzięcie i wydatek spory. O wyborze i cenie nowych piast do tych udziwnionych Boostów nie wspominając. I z tego co widzę to producenci nie są zainteresowani produkcją piast w tym standardzie. Gdyby nie to że można taką piastę zrobić poprzez konwersję DT Swiss 148x12 to w zasadzie nie byłoby żadnego wyboru na rynku.

Edytowane przez Alsew
Napisano
19 godzin temu, Qba24 napisał:

Waga przy tym wzroście też jest większa, jak koła? Nie ma problemu z centrowaniem? Jak hamulce i amortyzator? Ja planuję jeszcze sakwy czasem założyć, no i ze względu na kolorystykę przemawia za mną bardziej X8 .

Jaki masz model X9 czy X8?

Moja waga maksymalna przy oryginalnych kołach wynosiła 105 kg plus ciuchy/buty/ekwipunek. W sezonie zbiłem do 94 i jednocześnie wymieniłem koła. Obecnie jest dużo lepiej (zaoszczędziłem jakieś 600 gramów na kołach), przede wszystkim mam spokój z piastą/bębenkiem. Obecnie z mojego x-caliber rocznik 2015 została rama, sztyca+siodło, amortyzator.

Reszta wymieniona. Hamulce to SLX M675, fajne, dużo lepsze od fabrycznych. Amortyzator dostał po dupie i już ma luzy, ale nie mogę mieć o nim złego zdania, przez niespełna 4 lata lekko nie miał (w międzyczasie był regularnie serwisowany).

18 godzin temu, Alsew napisał:

A nie daj Bóg jak Ci się uda skrzywić zacisk koła od tego 'cudownego' Boosta 141...

Zapomniałem dopisać, że mam "stare" piasty tj 135 mm z tyłu :)

Napisano

Procaliber 6 2018 i zapewne 2019 nie posiadają i-Speca. Niestety to wg. mnie (o ile sie nie scigamy w bardzo trudnym terenie) gorsza wada, od braku sztywnych osi. Przecietny rowerzysta bardziej sie ucieszy , albo doceni, lepsza mozliwosc ustawienia klamki i shifterow pod swoja dlon, jak posiadanie sztywnej osi. On tego nie odczuje. Przynajmniej tak mi sie wydaje, a jakie jest Wasze zdanie? :)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czołem! Przymierzam się zakupu XC9 2019. Rama 19.5 do wzrostu 186/długość nogi 82 - zastanawia mnie jedno, czy oryginalne obręcze nie będą dla mnie zbyt delikatne.. Aktualna waga 110 (spada cały czas) jednak boje się jak te firmowe obręcze sobie poradzą ze mną i terenem - jakieś opinie? A może ktoś radzi coś innego w tej cenie? Przymierzałem krossa 8.0 2018 ale geometria fatalna dla mnie, Trek jak mercedes S klasy mi pasuje.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...