Skocz do zawartości

[rower] Trek X-Caliber 9. Masz lub chcesz nabyć Calibra?


HanSolo

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Taka wielka dziura w ramie ma jeszcze jedną niebotyczną zaletę. Można rower zarzucić na ramie w stylu przełajowców. Na przykład kiedy koryto rzeki uniemożliwia już prowadzenie roweru po dnie albo np kiedy tego lata było więcej opadów i droga na wyspę zamiast po łokcie, sięga nam po szyję.
Kup sobie fat bika z peryskopem to może nie będziesz musiał go nosić :teehee:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Czy ktoś mógłby mi podać szerokość seryjnie montowanej kierownicy w treku x-cali 9 2015 oraz kąty mniej więcej ? Zadowoli mnie sama szerokość.
Miałem takiego, super sprzęt ale sprzedałem a teraz w innym kierownica nie bardzo mi leży i chce kupić coś zbliżonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie chodzi o kierownicę Bontrager Low Riser, 31.8mm, 5mm rise, 9 degree sweep, 690mm.

 

źródła:

Trek na swojej stronie podaje, że Twoim modelu montowali Bontrager Low Riser, 31.8mm, 5mm rise  (link).
Na innym forum ktoś pisze, że kupił X-Calibra 8 2015 i ma fabrycznie tą kierownicę o szerokości 690mm (link).
No i na koniec w opisie modelu 2013 możemy przeczytać, że miał kierownicę z gięciem 9 stopni (link).

 

Sumarycznie wychodzi to, co napisałem na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MD 11 dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zerkałem kurde nawet do archiwum na stronie treka ale jakoś nie kojarzyłem, że są podane kąty.
Niestety szerokości tam nie podali ale wystaczyło trochę ruszyć mózgownicą i wpisać co trzeba z angielska w wujka google i gotowe ale wczoraj jakoś ciężko myślenie mi przychodziło po całym tygodniu i 2 szklankach złotego trunku :P Tak czy inaczej dzięki raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Podałem źródła, żeby nie było na mnie w razie czego. :) Szerokość kierownicy może potencjalnie zależeć od rozmiaru ramy. Na wszelki wypadek chyba lepiej kupić 720mm i przyciąć jeśli będzie za szeroka. 720mm to chyba taki standard dla 29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X-Caliber co prawda 8'kę ale geometria jest ta sama. Co do zmiany widelca to można zrobić to prościej, niż wcześniej opisaliście. Należy zastosować stery dolne np: http://allegro.pl/cane-creek-ster-dolny-40-ec44-40-1-5-cm-i6692229076.html?reco_id=e2451e64-ed17-11e6-97e2-02954fd39070&ars_rule_id=201

lub odpowiednie Octane One O1 ZS44/EX44. Miska dolna w główce ramy ma średnicę 44 i po zastosowaniu dolnych sterów z tych zestawów wszystko ładnie pasuje. Jaco prawda jeszcze nie przetestowałem takiego upgrade'u bo aktualnie szukam widelca ale na emtb.pl ludzie to robili. Minus tylko taki że o te 12/13 mm przód pójdzie w góre co również można i samymi oponami uzyskać na nieświadomce. 

Ja mam zestaw na SRAM X7 i jeździłem na X-Caliber 9 kumpla, który ma Shimano, chyba XT i jak dla mnie manetki SRAM są lepsze choć kultura zmiany przerzutek jest trochę gorsza w SRAM ale ja tam do audiofili nie należę ;).

Co do minusów to szkoda, że to tylko QR9, szkoda że piasty są jakie są ale przelatałem już 2,4kkm i się dalej trzymają. Siodełko jak dla mnie jest wypas i nie narzekam. Rower ogólnie ma więcej plusów niż minusów według mnie i przy tym obstaję. Ta cena vs moje wymagania vs konfiguracja jest na plus.

Edytowane przez Diegson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie aktualnie największa wadą Calibra są koła. Wąskie i dość wiotkie obręcze + słabe gięte szprychy. Daje to dość niską mase ale jak się jeździ po kamieniach to trzeba się liczyć z naciąganiem szprych co jakiś czas i wymiana jednej czy dwóch. Niestety w tej cenie konkurencja nie oferowała 2 lata temu niczego nawet w przybliżeniu tak dobrego. Drugim słabym punktem roweru jest sztyca podsiodłowa. Jest tak kur..sko ciężka ze wymiana na Reverba nie będzie odczuwalna ani trochę. 

 

Jechałem 8-ką i potwierdzam to co pisał przedmówca. Jest to równie dobry rower co 9-ka.

Geometria jak i wrażenia z jazdy, jak już pisałem parę razy, to duży plus. Ale mogłoby być jeszcze lepiej. Np wideł mógłby mieć te 120mm... i jeśli ktoś zrobi tę modyfikacje jako pierwszy odważny (jeżdżący aktywnie w terenie, a nie po mieście i DDR-ach), a rama mu nie trzaśnie przy główce, to tez ją zrobię. Na razie się trochę cykam. Co prawda można taki mod złagodzić rozmiarem opon jak pisał Diegson wyżej, ale już nawet sama różnica ciśnień przód-tył daje sporo. Problem w tym że z przodu jednak wolałbym oponę grubszą i z większym bieżnikiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wąskie i dość wiotkie obręcze + słabe gięte szprychy.
 

 

W ciągu dwóch lat 3 razy centrowałem tylne koło. Raz udało mi się zerwać jedną szprychę. Jak na 105 kg żywej wagi i niejeden maraton uważam, że te koła nie są takie słabe. Może mamy inną technikę jazdy ;). Ale faktem jest, że jeden bębenek w piaście już wymieniałem (ponoś są dość słabe). Mimo tego nie żałuję zakupu. 9tka to fajny sprzęt w chyba nie aż tak wygórowanej cenie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka widzę ze temat się rozwinął ;-) a użytkownicy x calibrów maja szanse pobyć we własnym gronie i podzielić się opiniami ...U mnie od czasu wymiany sterów o których pisałem już wcześniej minęło kilka miesięcy i rowerek na razie ładnie sie sprawuje , ostrzegali mnie ze po wymianie sterów...może mi cos strzelać,, gdyż czasami zdarza sie ze nie zawsze stery dobrze się scalą z główką ramy,,ale myśle ze jak postawi sie na dobre firmowe stery  i odda rower dobremu mechanikowi to powinno być wszystko dobrze...Fanie jakby w przyszłości producent  X calibrów TREK zmienił jedynie w konstrukcji  na taperowaną główkę ramy i właściwie tylko to bo geometria moim zdaniem jest dobra i nie ma co jej zmieniać ani odchudzać broń Boże....ja swój rower użytkuje dość uniwersalnie...ujeżdżam go w terenie , Latem jeżdżę nim na wycieczki obładowany sakwami , Nie mam pewności czy gdybym mial rower za 6-7 tyś gdzie rama jest krótsza i bardziej wycieniona to czy by mi nie pękła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Np wideł mógłby mieć te 120mm... i jeśli ktoś zrobi tę modyfikacje jako pierwszy odważny (jeżdżący aktywnie w terenie, a nie po mieście i DDR-ach), a rama mu nie trzaśnie przy główce, to tez ją zrobię. Na razie się trochę cykam.

Poszukać na emtb.pl i endurotrophy.pl są rozległe dyskusje na ten temat.

 

Ja spróbuje na 120 podnieść skok i zobaczymy jak to będzie ale nie wiem czy okiełznam na tyle maszynę by startować tym w zawodach, na 100 raczej zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, jednocześnie odkopując trochę temat.

 

Zbieram się z zamiarem zmiany kół ( moje 110kg nie zbyt pozytywnie wpływa na ich wytrzymałość, a lubię czasem małego dropa zaliczyć )

Wybór padł na obręcz WTB frequency i25 ew DT swiss e512 ze szprychami 2,0 ew 2,3 do tego piasty novatec d712, ale zacząłem się zastanawiać czy nie wystarczyło by zamówić ww obręczy w wersji 28 otworów na stockowe piasty żeby trochę oszczędzić.

Tu pojawia się pytanie.

Czy jest sens robić tak na pół-gwizdka czy od razy montować cały zestaw a koła niech idą dalej w siną dal ew na zimę zostaną.

W każdym razie jestem otwarty na inne pomysły :)

Edytowane przez Tomaszxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sens robić tak na pół-gwizdka czy od razy montować cały zestaw a koła niech idą dalej w siną dal ew na zimę zostaną.

 

Ja bym poszedł w nowe koła. Sam przy 104 kg rozwaliłem już drugi bębenek (ponoć są słabe w tych piastach...) przy podjeździe (pierwszy po prostu po czasie zaczął strzelać itp). Nie mniej jednak samego koła jeszcze nie udało mi się skrzywić na tyle, aby było to wyczuwalne. Na bębenek czekam drugi tydzień... Całe szczęście uratowało mnie ogłoszenie z kompletnym kołem od innego Calibra X9 (przełożyłem tarczę, kasetę oraz ogumienie) i mogę cieszyć się jazdą na nowo. Sam w przyszłości planuję zakupić lepsze koła (o ile nie zajdzie wcześniejsza potrzeba wymiany amortyzatora, który po spotkaniu z lepszymi hamulcami - SLX, zaczyna pokazywać swoja niską sztywność na wyginanie przy  turbo ostrym hamowaniu). Niestety masa robi swoje więc Kolego nie idź w półśrodki, kupuj komplet i koniecznie pochwal się rezultatem (cenowym również jeśli możesz?!). Pozdrower 

Edytowane przez unclednken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem znowuż z pedałami. Używam platform. Wcześniej blaszane HT potem oryginalne jakie dali z rowerem a teraz Dartmoory Stream, zwykłe z wkrętami. Wszystkie juz rozbierałem do poprawy i przesmarowania. Macie coś żeby polecić? Caliber to nie karbon za 10k więc musza też być w jakieś ludzkiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł w nowe koła. Sam przy 104 kg rozwaliłem już drugi bębenek (ponoć są słabe w tych piastach...) przy podjeździe (pierwszy po prostu po czasie zaczął strzelać itp). Nie mniej jednak samego koła jeszcze nie udało mi się skrzywić na tyle, aby było to wyczuwalne. Na bębenek czekam drugi tydzień... Całe szczęście uratowało mnie ogłoszenie z kompletnym kołem od innego Calibra X9 (przełożyłem tarczę, kasetę oraz ogumienie) i mogę cieszyć się jazdą na nowo. Sam w przyszłości planuję zakupić lepsze koła (o ile nie zajdzie wcześniejsza potrzeba wymiany amortyzatora, który po spotkaniu z lepszymi hamulcami - SLX, zaczyna pokazywać swoja niską sztywność na wyginanie przy  turbo ostrym hamowaniu). Niestety masa robi swoje więc Kolego nie idź w półśrodki, kupuj komplet i koniecznie pochwal się rezultatem (cenowym również jeśli możesz?!). Pozdrower 

 

 

Moja opinia o kołach bontrager mustang "elitte" TLR - mieszana, na minus:

 

z plusów:

- obręcze, które mimo 2 letniego katowania i mej dość dużej wagi ~90kg w rynsztunku, nie pogięły się, nie skrzywiły, a miały kiedy, oj miały

 

z minusów:

- też obręcze, nakładanie na nie równo opon, w warunkach polowych jest niemalże niemożliwe; w domowych już tak. Trzeba mięć tylko szmatkę i pełne wiadro mydlin. Dobić oponę do 3,5bara i jest szansa że zaskoczy. Testowane na oponach: bontrager xc, Schwalbe NN w wersjach Performance i Evo, RR w wersji Performance, wszystkie w zakresie zalecanych 2.1 - 2,25"

 

- Szprychy - pękające już po pierwszych miesiącach, serwis -> wina wagi (wspomniana wyżej), cieniowania, 28 szprych przy takich dużych kołach, niepoprawnego zaplotu. Po wymianie na proste 2.0 Sapim i zaplotu "szimanowskiego", problem znikł. I kolejny rok katowania był bezawaryjny w tej kwestii.

 

- Bębenek - porażka. Plusem jest jego wytrzymałość na wcięcia kaset, ale to może dzięki w miarę dobrym 2x 1050 i raz 1030 SRAM + to coś na początku (nie pamiętam nawet co to było). Bębenek przeżył 4 kasety więc można powiedzieć że korpus dał radę. Ale... i tak sam bębenek był szrotem, bo już po kilku miesiącach zaczął strzelać. Zacinał się i blokował, po ok pół roku używania. Po sezonie wymagał serwisowania co 2 miesiące - bieżnie były zjechane, podkładki rozpłaszczone. Części zamiennych brak. Nawet w USA brak - z resztą szkoda szukać. Jak macie dostęp do jakichś i nie planujecie wymiany piat, to bierzcie nowe.

 

- Piasty - prawdziwa bolączka. Serwisowane regularnie. Rozkręcały się jeszcze regularniej, bo niemal po każdym treningu w terenie. Nie mówię jakie jest to wqr... przy hamulcach tarczowych, jak co chwila coś obciera... no ale to Formula 22D z tego co pamiętam.

Bieżnie po roku jazdy miały wżery.

 

Reasumując, nie ma co bawić się w wymianę elementów. Trzeba zainwestować w koła. Co też zrobiłem (daveo.pl - zgodnie z sugestią z FR.org): obręcze DT533d, piasty novatec 711/712 32 szprychy + thrubolt. Miazga. Koła lekkie, sztywne, piasty z ośkami kompatybilnymi z 9mm/10mm, co również (odczuwalnie) poprawiło sztywność. Cenowo świetnie +/- 700zł + ośki ok 30zł/sztuka. A i brak konieczności regulacji zacisku po każdym wyjęciu koła... żyć nie umierać :)

 

 

Co do recenzji X-Caliber po 2 latach jazdy (całe dwa lata - wiosna/lato/jesień/zima treningi/niższe góry (różne podgórza beskidzkie) / codzienna jazda): rower wielozadaniowy, rama najwygodniejszy HT jaki miałem, ale to pod moją budowę ciała (długie ręce, nogi, krótki tułów). Dla ludzi z odwrotnymi proporcjami ciała, myślę że te garry fisherowskie proporcje i geometria g2 nie spasują - ludzie wyglądają na tych rowerach jak na za dużych o 2-3 rozmiary :) Jak tak wyglądają to pewnie tak jest.

 

Moja wersja 8, jednak przeszła wiele modyfikacji - zostały tylko przerzutki x7/x5, mega wytrzymała, lecz ciężka sztyca, mostek, stery. No i najwygodniejsza na świecie rama. Idealnie podjeżdża i zjeżdża na moje możliwości :)

 

to moje 3 grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to moje 3 grosze

 

Bardzo ciekawe te Twoje 3 grosze. Napisałem do tej firmy, co by mi polecili pod 100 kg. Może Twój zestaw będzie też dla mnie. Póki co stare koła są okej ale znając moje szczęście w połowie sezonu trzeba będzie szukać czegoś lepszego. Napisz mi proszę, te koła są lżejsze (dużo?) od setowych z Treka? Podają nowy zestaw 2050 gramów. Ciekawe jak to ma się do Bontragerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rocznik 2013. Calibry wtedy nie były numerowane.

 

- Piasty - prawdziwa bolączka.

 

Bez uwag, jeżdżą do dzisiaj.

 

- Szprychy - pękające już po pierwszych miesiącach,

 

Pękały często, częściej niż w poprzednich rowerach.

 

obręcze, które mimo 2 letniego katowania i mej dość dużej wagi ~90kg w rynsztunku, nie pogięły się, nie skrzywiły, a miały kiedy, oj miały

 

Opinia zdecydowanie odmienna. Tuż po gwarancji felga pękła.

c88f21be3551.jpg

31795ea44a92.jpg

Ale dystrybutor stanął na wysokości zadanie i po gwarancji wymienił na lepsze za niewielką opłatą.

Ale i tak poszły do ludzi. Teraz mam koła złożone z części od :

http://www.daveo.pl/

 jak dotychczas niezawodne.

Piasty zostały od daveo nowe felgi i szprychy.

Edytowane przez michuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...