Punkxtr Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Może ktoś z Was będzie mógł pomóc w temacie anodowania. Mam trochę drobnych części, w których chciałbym zmienić kolor. Są to śruby do wahacza ramy FS oraz części z zacisku hamulca. Łącznie to drobne zamówienie i niestety wszystkie firmy, do których pisałem nie chcą się z tego powodu go podjąć. Ponadto utrudnienie jest takie, że na śrubach jest już twarda anoda, a po ponownym anodowaniu (potrzebuję kolor czerwony) nie mogą stracić pasowności. Myślałem o anodowaniu samych łbów po usunięciu starej anody, ale tutaj również piętrzą się problemy bo jakoś trzeba chwycić takie śruby (czyli zrobić zawieszkę, chwytak, etc. i jak zauważyłem z rozmów nikomu się nie chce za to brać). Ponadto zastanawiam się czy wytrawiony łeb i ponownie anodowany nie straci zbytnio pasowności w miejscu na klucz imbusowy. Można anodę usunąć mechanicznie i być może to lepszy pomysł. Może znacie kogoś, kto podjąłby się wyzwania (o ile jest sensowne) i najlepiej ma doświadczenie z częściami rowerowymi? No chyba, że ktoś zna czerwony "tuning kit" śrub do ramy Specialized S-Works, ale ja nie znalazłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 24 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 chwycić takie śruby Śruby z alumnium??? Jesteś pewien..Co do samego anodowania to jest standardowy problem usunięci starej powłoki. Pasowność nie zmieni się znacznie. Nurtuje mnie tylko co to za śruby że są z aluminium i do czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 24 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Ponadto zastanawiam się czy wytrawiony łeb i ponownie anodowany nie straci zbytnio pasowności w miejscu na klucz imbusowy. Przy anodowaniu mowa o mikronach nawet nie setnych częściach milimetra więc bez obaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Ja zdejmowałem Anodę z śrub za pomocą "Kreta" do rur. Robisz roztwór, wkładasz i co kilkanaście sekund sprawdzasz, można też sobie na koniec pomóc szczoteczką do zębów żeby usunąć resztki. Trzeba uważać bo moje pod koniec zaczęły "dymić" No i wiadomo że trzeba przepolerować później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Śruby z alumnium??? Jesteś pewien.. Tak, śruby są z aluminium. Te jak pisałem skręcają wahacz (w ramie Specialized S-Works). Dzięki Panowie za podpowiedzi. O krecie myślałem - kolega usunął tak anodę z obręczy niemniej chciałbym to dać komuś kto zajmuje się takimi rzeczami profesjonalnie na co dzień. Ja w temacie niestety nie siedzę. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat, kogokolwiek to będę wdzięczny za namiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Masz tu dlugi watek. http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=8088 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Dzięki shotgun, ale zanim napisałem na forum dokładnie prześledziłem wątki w sieci ;-) Kontaktowałem się ze wszystkimi z linków ale nikt się nie podejmuje drobnego zamówienia :-/ Dlatego liczę, że może ktoś jeszcze kogoś poleci z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Sledzilem kiedys ten watek i jak pamietam wystarczyloby sie skontaktowac z firma/ firmami w okolicy i poczekac, az beda robic kolor, ktory Ci pasuje i wtedy sie podpiac z tematem. Chyba, ze jest az tak nietypowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2016 Dzięki. Pewnie w końcu tak się to skończy, chociaż zależy mi na czasie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Zrob to sam http://gregers.republika.pl/polish.html Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 To części klienta, nie ma mowy o eksperymentach ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 W sprawie drobnicy może warto przeszukać fora motocyklowe lub CNC? Oni lubią takie klimaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 25 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Kłaniam, Pojawili sie tutaj na krótko tacy magicy od anodowania: http://www.forumrowerowe.org/topic/191192-rama-utleniajace-sie-aluminium/?p=1801606 Wstępnie dogadywałem z nimi anodowanie całej ramy z amelinum, na razie jednak musiałem sobie darować w zwiazku z innymi wydatkami. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.