polersky Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Witam właśnie odebrałem opony schwalbe hurricane i co oznacza na nich napis front i rear? W ktora stronę bieżnik w przednim i w tylnym kole?
Ychu Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Witam właśnie odebrałem opony schwalbe hurricane i co oznacza na nich napis front i rear? W ktora stronę bieżnik w przednim i w tylnym kole? Przecież front to przód a rear to tył
Gość Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 W ktora stronę bieżnik w przednim i w tylnym kole? TAK
seraph Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Przy napisach front i rear są strzałki i tak się ma obracać
cervandes Napisano 23 Listopada 2016 Napisano 23 Listopada 2016 Przednie ma się obracać zgodnie ze strzałką FRONT a tylne zgodnie ze strzałką REAR.
teraw Napisano 23 Listopada 2016 Napisano 23 Listopada 2016 Ogólnie tak jak patrzysz na bieżnik, to na przednie koła zakładasz normalnie, a na tylne na odwrót, nawet bez strzałek.
seraph Napisano 23 Listopada 2016 Napisano 23 Listopada 2016 @teraw Wg Ciebie wszystkie opony na świecie są dwukierunkowe nawet jeśli producent nie zaznaczył?
teraw Napisano 23 Listopada 2016 Napisano 23 Listopada 2016 Wszystkie nie. Ale 90 % opon MTB tak działa po prostu lepiej. Mówię o standardowych oponach MTB, takich do XC, do turystyki offroad itp. Nie o oponach do skoków czy DH, bo na takich się nie znam. Tak samo nie piszę nic o oponach szosowych, bo nie wiem.
seraph Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 Ja bym jednak ufał producentom i jeśli zaznaczają 1 kierunek to i z przodu z tyłu zakładać tak samo, bo może się okazać, że tylna zacznie straszne opory generować. Druga sprawa, że są opony po prostu lepsze na przód (np. Schwalbe Rocket Ron, Vittoria Barzo, WTB Wolverine) i takie, które lepiej sprawdzą się z tyłu jako napędowe (np. Schwalbe Racing Ralph, Vittoria Saguaro, Maxxis Crossmark). W nowych rowerach zwykle spotkamy 2 takie same, bo tak jest po prostu taniej. Z tyłu liczy się przyczepność wzdłużna i niskie opory toczenia, a z przodu najważniejsza jest ogólna przyczepność nawet kosztem (akurat mniej istotnych) oporów toczenia. Uzasadnione jest nawet montowanie szerszej opony na przód z tych powodów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.