Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Witam, powoli przymierzam się do zakupu fulla w granicach 12 tys zł, nie ukrywam, że jest to dla mnie nowy temat. do tej pory śmigałem na hard-tailach (roczny przebieg około 6 tys, trochę maratonów). Rower posłuży do zabawy, nauki i startów w niektórych zawodach. W okręgu zainteresowań mam takie modele: - https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/2017/spectral-al-7-0.html ze względu na przywiązanie do marki, dobry osprzęt, niestety mój kolor/rozmiar jest aktualnie ze statusem "wyprzedany" :| - http://www.kross.pl/pl/2017/trail/soil-2-0-ex ze względów patriotycznych - https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper-fsr-comp-650b/115308 - http://www.whyte.pl/t130s cieszą się dobrą opinią w recenzjach - http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-27-5-plus/p/1164600-2017/ za wygląd Ciekaw jestem waszych opinii i doświadczeń, nawet nie tyle z konkretnymi modelami, co np. z marką i serwisem Pozdrawiam i z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Whyte to ma dobre recenzje, bo jest intensywnie promowany - marka wchodzi na polski rynek, więc producent nie skąpi na "testy". A po jakimś czasie okaże się że rower jak rower... Jesteś z Gdyni, nic nie piszesz o jeździe po górach - czy naprawdę potrzebne ci dosyć ciężkie rowery o minimum 130mm skoku i z geometrią sprzyjającą zjazdom? Pewnie, da się tym jeździć po płaskim - ale to jakby jeździć traktorem do pracy (nie będąc rolnikiem No chyba że HT sobie zostawisz, a fulla będziesz zabierał w góry - ale ile razy w roku pojedziesz te 600km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 HT oczywiście zostaje w góry jeżdżę wprawdzie 2-3 razy w roku, ale przecież wbrew pozorom mamy tutaj trochę ciekawych tras w okolicy do powiedzmy 100km gdzie już można się takim rowerem pobawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 No to jeśli cię stać to czekaj aż Canyon będzie dostępny albo kup czerwony. Dla mnie kolor nie miałby znaczenia. Treka odpuść na 100%, to jest rower z oponami "plus". Jakieś przykłady takich twoich tras? Zdjęcia, filmy? Serio pytam, bo naprawdę nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak w okolicy Gdyni wykorzystać taki rower nawet nie w 100%, a choćby w 50... To są rowery do minimum takiej jazdy: - inaczej po prostu się marnują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 zależy co masz na myśli pisząc takie trasy, jeśli chodzi o długość to faktycznie może być problem, jeśli chodzi o zróżnicowanie terenu to chociażby tegoroczny Garmin w małym trójmieście (nie licząc oczywiście Wejherowa) obejmował odcinki, gdzie można sobie pośmigać na fullu czy dajmy na to cześć pieszych szlaków, dobry przykład to zółty poza tym troche dzikich singli, coś tam znaleźć zawsze można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Ale ty cięgle używasz ogólnika "full" jakby nie było różnicy czy jest to 100mm wycinak XC czy pancerny sprzęt enduro ze skokiem 160mm... (nie wspominając już o downhillowych maszynach edit: nie mam pojecia co to jest "tegoroczny Garmin w małym trójmieście (nie licząc oczywiście Wejherowa)". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 a myślałem, ze jesteś z okolicy skoro tak poddajesz w wątpliwość istnienie tras dla fulla, zapraszm zatem do trójmiejskiego parku sam się przekonasz, że można coś tutaj znaleźć tutaj filmik jaki znalazłem z garmina rumia co do ogólnika "full" to myślałem że jak wklejam rowery ze skokiem 130 mm to już coś mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Mam to całe oglądać w poszukiwaniu jakichś kamieni albo uskoku? Bo to co zobaczyłem przez kilka minut to trasa dla przełajówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 hehe no nie jest to oczywiście typowe enduro, ale nie tego szukam, raczej kompromisowe rozwiązanie, zresztą tak jak wy-listowałem, myślę że na tych rowerach podjazdy również nie będą wielkim wyzwaniem... mam już swoje lata, wiec taki full to także zwiększenie komfortu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Moim zdaniem powinieneś szukać czegoś z pogranicza XC i Trail, jak na przykład nowy Giant Anthem: https://www.giant-bicycles.com/us/anthem-2 Skok 110/120 i geometria, która nie jest typowo ścigancka. Względnie full xc na dużym kole. No ale osobiście po wybrzeżu nie jeździłem, więc nie powiem, że na pewno nie ma tam po czym pojeździć na ścieżkowcu 130-140mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Jest, oj jest tu po czym jeździć i full am znajdzie zastosowanie. pierwsze z brzegu zjazdy może nie długie ale intensywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 no właśnie, ze znalezieniem problemu nie będzie dlatego przemyślenia odnośnie tego czy kupić czy nie mam już za sobą i nie taki wątek otwierałem, choć doceniam troskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Haha wszyscy się doszukują dziury w całym naszym TPK i chęci posiadania fulla jak ma się dalej w góry niż 100km. no właśnie, A gdzie NS Bikes ja się pytam, lokalny partyjotyzm Ci nie znany, firma z Gdańska i NS Snabb t1/t2? Ja właśnie kupiłem wersję na 2017, 150/140, nowoczesne geo, 1x11, nowy damper i monolink wahacza (z jednego kawałka alu - sztywne) + opony ze skinwallem gotowe na mleko. Tu masz jeszcze M'kę z 2016: http://7anna.pl/product-pol-8019-Rower-NS-Bikes-2016-Snabb-T1-27-5.html Dawaj na priv. Tu dalej będą pytać po co Ci full Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Ja tylko sugerowałem rozważenie czy aby na pewno większy skok będzie odpowiedni. Nie kwestionuję fulla. W poście jest, że ma być też do startów w zawodach. Nie wiem w jakich, ale jeśli w maratonach, to podtrzymuję, że moja propozycja jest do rozważenia. Jeśli w enduro, to nie podtrzymuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Z innej parafii. Czy patrzyłeś na nowego Sparka 745/945? Zapowiada się ciekawie, to całkiem nowa rama na rok 2017, 120 mm skoku. Braliby moje pieniądze natychmiast, gdyb tylko było mnie stać na Scotta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 120 mm skoku Kolega zostawia sobie HT więc wg mnie słusznie linkuje rowery 130-150mm. 120mm w fullu to bardziej XC niż Trial. Jeździłem na Sparku i Geniusie jednego dnia - różnica jest duża. Ja tylko sugerowałem rozważenie Luzik -przewrażliwiony jestem po innej dyskusji Pamiętajmy, że TPK ma pazurki (małe ale ma) i osoby z południa myślą morze = płasko. A na dodatek co chwilę powstają trasy sztuczne, czy bardziej naturalne. Jest gdzie się fullem bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reba29er Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 a myślałem, ze jesteś z okolicy skoro tak poddajesz w wątpliwość istnienie tras dla fulla, zapraszm zatem do trójmiejskiego parku sam się przekonasz, że można coś tutaj znaleźć tutaj filmik jaki znalazłem z garmina rumia co do ogólnika "full" to myślałem że jak wklejam rowery ze skokiem 130 mm to już coś mówi płaski lesny teren w sam raz na rower typu "forrest racer" rigid fork, albo lauf na rigid w okolicach 14k jest raven max factory a za 17k na lauf http://rowerybulls.pl/pl/p/BULLS-BLACK-ADDER-SL/174 imo pieniadze w bloto, bo raz za 12k bedzie i tak slaby full, a dwa, nawet raz w tygodniu wypadu w gory to za malo. na takim lekkim forrest racer 8kg masz super fun po tych plaskich lasach i jedzisz codziennie. a kiedy bedziesz w gorach to przeciez mozesz wypozyczyc fulla i sie najezdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 za 12k bedzie i tak slaby full, a dwa, nawet raz w tygodniu wypadu w gory to za malo. Brednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Zaraz zaczną kolegę namawiać żeby zamiast kupować fulla sprzedał swojego HT i kupił crossa bo to wystarczy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 No tak właśnie widzę, ze niestety w tym kierunku ta dyskusja zmierza Dziękuję natomiast kolegom, którzy wrzucili propozycję modeli nie uwzględnionych przeze mnie, zagłębie się w temat w wolnej chwili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 płaski lesny teren w sam raz na rower typu "forrest racer" rigid fork, albo lauf na rigid w okolicach 14k jest raven max factory a za 17k na lauf http://rowerybulls.pl/pl/p/BULLS-BLACK-ADDER-SL/174 imo pieniadze w bloto, bo raz za 12k bedzie i tak slaby full, a dwa, nawet raz w tygodniu wypadu w gory to za malo. na takim lekkim forrest racer 8kg masz super fun po tych plaskich lasach i jedzisz codziennie. a kiedy bedziesz w gorach to przeciez mozesz wypozyczyc fulla i sie najezdzisz. A widziałeś kiedyś trójmiasto? Czy tyle co neptuna i żurawia na pocztówkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 No tak właśnie widzę, ze niestety w tym kierunku ta dyskusja zmierza Dziękuję natomiast kolegom, którzy wrzucili propozycję modeli nie uwzględnionych przeze mnie, zagłębie się w temat w wolnej chwili więc absolutnie nie przejmuj się wypowiedziami malkontentów.... jeśli chcesz fulla to z pewnością nie będziesz żałował jego posiadania.... ja sobie już nawet jazdy po dziurawym asfalcie nie wyobrażam na HT, a co dopiero na crossie potwierdzę tylko te wypowiedzi, które namawiają cię do szukania fulla ze skokiem 120/120.... będzie to bardzo uniwersalna maszyna i fun gwarantowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 A ten ht co go posiadasz to co to jest? Ja mając przyzwoitego sztywniaka szedłbym w pełnoprawne enduro, w tym budżecie udałoby się pewnie ogarnąć wystawowego snaba carbon. Full o skoku 120 to w większości przypadków będzie zdublowanie sztywniaka i na ściankach będzie to czuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Tegoroczny Grand Canyon 6.9, wiec nie jest to nić wypaśnego W typowe enduro niespecjalnie chciałbym iść z tego względu, ze podjazdy sprawiają mi prawie tyle samo radochy co zjazdy opcją są tutaj rowery, które umożliwiają szybką zmianę ustawień zawieszenia (trek, canyon), choć nie wiem jak to wypadnie w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelSteinke Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Ja bym się 130 / 140 mm nawet na Trójmiasto nie obawiał, te rowery sprawnie się poruszają a dadzą więcej zabawy niż modele z klasy 120 - te najczęściej to taki full ogólnego przeznaczenia. Na pewno nie idź w plusy, to martwe jest. Przyszłością są opony o rozmiarze maksymalnie 2,6 / 2,8 na szerokiej obręczy. Z naszej oferty rozważyłbym też model niżej, Spectral Al 6.0 EX - https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/spectral-al-6-0-ex.html. Kolory są dostępne a z rozmiarem chętnie pomożemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.