Skocz do zawartości

[12000 zł] Pierwszy full


Shadow3m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli przymierzam się do zakupu fulla w granicach 12 tys zł, nie ukrywam, że jest to dla mnie nowy temat. do tej pory śmigałem na hard-tailach (roczny przebieg około 6 tys, trochę maratonów). Rower posłuży do zabawy, nauki i startów w niektórych zawodach. W okręgu zainteresowań mam takie modele:

 

- https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/2017/spectral-al-7-0.html

 

ze względu na przywiązanie do marki, dobry osprzęt, niestety mój kolor/rozmiar jest aktualnie ze statusem "wyprzedany" :|

 

- http://www.kross.pl/pl/2017/trail/soil-2-0-ex

 

ze względów patriotycznych ;)

 

- https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper-fsr-comp-650b/115308

 

- http://www.whyte.pl/t130s

 

cieszą się dobrą opinią w recenzjach

 

- http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-27-5-plus/p/1164600-2017/

 

za wygląd ;)

 

 

Ciekaw jestem waszych opinii i doświadczeń, nawet nie tyle z konkretnymi modelami, co np. z marką i serwisem

 

Pozdrawiam i z góry dzięki :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whyte to ma dobre recenzje, bo jest intensywnie promowany - marka wchodzi na polski rynek, więc producent nie skąpi na "testy". A po jakimś czasie okaże się że rower jak rower...

 

 Jesteś z Gdyni, nic nie piszesz o jeździe po górach - czy naprawdę potrzebne ci dosyć ciężkie rowery o minimum 130mm skoku i z geometrią sprzyjającą zjazdom? Pewnie, da się tym jeździć po płaskim - ale to jakby jeździć traktorem do pracy (nie będąc rolnikiem ;)

 

No chyba że HT sobie zostawisz, a fulla będziesz zabierał w  góry - ale ile razy w roku pojedziesz te 600km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli cię stać to czekaj aż Canyon będzie dostępny albo kup czerwony. Dla mnie kolor nie miałby znaczenia.

Treka odpuść na 100%, to jest rower z oponami "plus".

 

Jakieś przykłady takich twoich tras? Zdjęcia, filmy? Serio pytam, bo naprawdę  nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak w okolicy Gdyni wykorzystać taki rower nawet nie w 100%, a choćby w 50...

 

To są rowery do minimum takiej jazdy:

 

- inaczej po prostu się marnują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co masz na myśli pisząc takie trasy, jeśli chodzi o długość to faktycznie może być problem, jeśli chodzi o zróżnicowanie terenu to chociażby tegoroczny Garmin w małym trójmieście (nie licząc oczywiście Wejherowa) obejmował odcinki, gdzie można sobie pośmigać na fullu :) czy dajmy na to cześć pieszych szlaków, dobry przykład to zółty ;) poza tym troche dzikich singli, coś tam znaleźć zawsze można :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty cięgle używasz ogólnika "full" jakby nie było różnicy czy jest to 100mm wycinak XC czy pancerny sprzęt enduro ze skokiem 160mm... (nie wspominając już o downhillowych maszynach ;)

 

edit: nie mam pojecia co to jest "tegoroczny Garmin w małym trójmieście (nie licząc oczywiście Wejherowa)".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślałem, ze jesteś z okolicy skoro tak poddajesz w wątpliwość istnienie tras dla fulla, zapraszm zatem do trójmiejskiego parku sam się przekonasz, że można coś tutaj znaleźć :)

 

tutaj filmik jaki znalazłem z garmina rumia

 

 

co do ogólnika "full" to myślałem że jak wklejam rowery ze skokiem 130 mm to już coś mówi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś szukać czegoś z pogranicza XC i Trail, jak na przykład nowy Giant Anthem: https://www.giant-bicycles.com/us/anthem-2

Skok 110/120 i geometria, która nie jest typowo ścigancka. Względnie full xc na dużym kole.

No ale osobiście po wybrzeżu nie jeździłem, więc nie powiem, że na pewno nie ma tam po czym pojeździć na ścieżkowcu 130-140mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha wszyscy się doszukują dziury w całym naszym TPK i chęci posiadania fulla jak ma się dalej w góry niż 100km. 

 

 

no właśnie,

A gdzie NS Bikes ja się pytam, lokalny partyjotyzm Ci nie znany, firma z Gdańska i NS Snabb t1/t2? :) Ja właśnie kupiłem wersję na 2017, 150/140, nowoczesne geo, 1x11, nowy damper i monolink wahacza (z jednego kawałka alu - sztywne) + opony ze skinwallem gotowe na mleko.

Tu masz jeszcze M'kę z 2016:

http://7anna.pl/product-pol-8019-Rower-NS-Bikes-2016-Snabb-T1-27-5.html

 

Dawaj na priv. Tu dalej będą pytać po co Ci full ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko sugerowałem rozważenie czy aby na pewno większy skok będzie odpowiedni. Nie kwestionuję fulla. W poście jest, że ma być też do startów w zawodach. Nie wiem w jakich, ale jeśli w maratonach, to podtrzymuję, że moja propozycja jest do rozważenia. Jeśli w enduro, to nie podtrzymuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 mm skoku

Kolega zostawia sobie HT więc wg mnie słusznie linkuje rowery 130-150mm.

120mm w fullu to bardziej XC niż Trial. Jeździłem na Sparku i Geniusie jednego dnia - różnica jest duża. 

 

 

 

Ja tylko sugerowałem rozważenie

 

Luzik -przewrażliwiony jestem po innej dyskusji :)

Pamiętajmy, że TPK ma pazurki (małe ale ma) i osoby z południa myślą morze = płasko. A na dodatek co chwilę powstają trasy sztuczne, czy bardziej naturalne. Jest gdzie się fullem bawić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślałem, ze jesteś z okolicy skoro tak poddajesz w wątpliwość istnienie tras dla fulla, zapraszm zatem do trójmiejskiego parku sam się przekonasz, że można coś tutaj znaleźć :)

 

tutaj filmik jaki znalazłem z garmina rumia

 

 

co do ogólnika "full" to myślałem że jak wklejam rowery ze skokiem 130 mm to już coś mówi ;)

 

płaski lesny teren w sam raz na rower typu "forrest racer"

rigid fork, albo lauf

na rigid w okolicach 14k jest raven max factory

a za 17k na lauf http://rowerybulls.pl/pl/p/BULLS-BLACK-ADDER-SL/174

 

imo pieniadze w bloto, bo raz za 12k bedzie i tak slaby full,

a dwa, nawet raz w tygodniu wypadu w gory to za malo.

 

na takim lekkim forrest racer 8kg masz super fun po tych plaskich lasach

i jedzisz codziennie.

 

 

a kiedy bedziesz w gorach to przeciez mozesz wypozyczyc fulla i sie najezdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płaski lesny teren w sam raz na rower typu "forrest racer"

rigid fork, albo lauf

na rigid w okolicach 14k jest raven max factory

a za 17k na lauf http://rowerybulls.pl/pl/p/BULLS-BLACK-ADDER-SL/174

 

imo pieniadze w bloto, bo raz za 12k bedzie i tak slaby full,

a dwa, nawet raz w tygodniu wypadu w gory to za malo.

 

na takim lekkim forrest racer 8kg masz super fun po tych plaskich lasach

i jedzisz codziennie.

 

 

a kiedy bedziesz w gorach to przeciez mozesz wypozyczyc fulla i sie najezdzisz.

 

A widziałeś kiedyś trójmiasto? Czy tyle co neptuna i żurawia na pocztówkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie widzę, ze niestety w tym kierunku ta dyskusja zmierza ;)

 

Dziękuję natomiast kolegom, którzy wrzucili propozycję modeli nie uwzględnionych przeze mnie, zagłębie się w temat w wolnej chwili :)

 

więc absolutnie nie przejmuj się wypowiedziami malkontentów.... jeśli chcesz fulla to z pewnością nie będziesz żałował jego posiadania.... ja sobie już nawet jazdy po dziurawym asfalcie nie wyobrażam na HT, a co dopiero na crossie ;)

 

potwierdzę tylko te wypowiedzi, które namawiają cię do szukania fulla ze skokiem 120/120.... będzie to bardzo uniwersalna maszyna i fun gwarantowany :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten ht co go posiadasz to co to jest?

Ja mając przyzwoitego sztywniaka szedłbym w pełnoprawne enduro, w tym budżecie udałoby się pewnie ogarnąć wystawowego snaba carbon.

Full o skoku 120 to w większości przypadków będzie zdublowanie sztywniaka i  na ściankach będzie to czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tegoroczny Grand Canyon 6.9, wiec nie jest to nić wypaśnego :) W typowe enduro niespecjalnie chciałbym iść z tego względu, ze podjazdy sprawiają mi prawie tyle samo radochy co zjazdy :) opcją są tutaj rowery, które umożliwiają szybką zmianę ustawień zawieszenia (trek, canyon), choć nie wiem jak to wypadnie w praktyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się 130 / 140 mm nawet na Trójmiasto nie obawiał, te rowery sprawnie się poruszają a dadzą więcej zabawy niż modele z klasy 120 - te najczęściej to taki full ogólnego przeznaczenia. Na pewno nie idź w plusy, to martwe jest. Przyszłością są opony o rozmiarze maksymalnie 2,6 / 2,8 na szerokiej obręczy.

 

Z naszej oferty rozważyłbym też model niżej, Spectral Al 6.0 EX - https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/spectral-al-6-0-ex.html. Kolory są dostępne a z rozmiarem chętnie pomożemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...