Rudder Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Mam takie parametry opony i dętki do roweru: opona: Rubena 42-622 (700X40C) GRIPPER dętka: 28/29 x1,60-1,90 Ta opona i dętka były oryginalnie wstawione przy nowym rowerze. Ma pytanie: 1. Czy mam kupić taką samą oponę i dętkę jaki były od nowości roweru? 2. Czy kupić je lepsze jakościowo? Myślę, że lepsza byłaby ta 2 opcja. Jednak nie wiem jaką dętkę i oponę wybrać. Dlatego też proszę o podpowiedź. Mam takie parametry opony i dętki do roweru: opona: Rubena 42-622 (700X40C) GRIPPER dętka: 28/29 x1,60-1,90 Ta opona i dętka były oryginalnie wstawione przy nowym rowerze. Ma pytanie: 1. Czy mam kupić taką samą oponę i dętkę jaki były od nowości roweru? 2. Czy kupić je lepsze jakościowo? Myślę, że lepsza byłaby ta 2 opcja. Jednak nie wiem jaką dętkę i oponę wybrać. Dlatego też proszę o podpowiedź.
Rudder Napisano 20 Listopada 2016 Autor Napisano 20 Listopada 2016 Budżet mam do 70 - 80 zł na oponę. Poproszę kilka przykładów Natomiast dętkę kupię może później, ale chce jakiś przykład nieprzebijalnej do przemyślenia. Może kiedyś taką kupie. Dodam, że mieszkam w powiecie poznańskim i kupuje ze sklepów internetowych z tego terenu. Rower wykorzystuje do jazdy po ulicy i chodnikach. Natomiast od czasu do czasu jeżdżę po drogach polnych.
seraph Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Nie ma takiego czegoś jak nieprzebijalna dętka. Są nieprzebijalne opony, ale dętki to mogą być najwyżej z uszczelniaczem, który wypełnia małe dziurki. Najtańsze antyprzebiciowe opony crossowe to Kenda Khan. Natomiast ja z doświadczenia mogę polecić wkładkę Kevlar Guard od Schwalbe, bo tego naprawdę przez 4000 km nie byłem w stanie przedziurawić. Schwalbe Marathon, Schwalbe Durano, jak chcesz szerszą oponę to Schwalbe Hurricane. Co do rozmiaru to najważniejsza jest średnica osadzenia (musi być 622), a szerokość to spokojnie możesz zakładać od 28 do 50 jak lubisz.
Arni220 Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Durano to szosowa opona treningowa, raczej do katowania po chodnikach i krawężnikach się nie nada, a o drogach polnych nie wspomnę.
Rudder Napisano 20 Listopada 2016 Autor Napisano 20 Listopada 2016 Rozumiem, że dętkę i tak muszę włożyć w tą oponę. Co to jest wkładka? Poproszę przykłady ze sklepów internetowych.
relyt Napisano 21 Listopada 2016 Napisano 21 Listopada 2016 Durano jest nieco z innej bajki, Marathon w każdej swojej odmianie jest nieco po za budżetem. Natomiast Hurricane lub ewentualnie jeszcze taniej Land Cruiser to może być. Szukaj oznaczenia KG (Kevlar Guard), czyli wkładka antyprzebiciowa.
yarad Napisano 21 Listopada 2016 Napisano 21 Listopada 2016 A to może zacząć od recenzji dotychczasowej opony - Rubena Gripper? Bo jeśli okazała się dobra, do zużycia osiągnęła duży przebieg, przy niewielkiej liczbie przebić - to po co przepłacać? W każdym razie recenzja i praktyczna ocena jakości przez użytkownika byłaby przydatna, bo opony czeskiego producenta mają atrakcyjne ceny... Na pierwszy rzut oka agresywny bieżnik i duże dopuszczalne obciążenie tego Grippera sprzyjają użyciu takich opon do terenowej jazdy z sakwami ... Skoro jazda przeważnie po mieście, to można rozważyć mniejszą szerokość i łagodniejszy bieżnik nowej opony. Ze swej strony mogę polecić sprawdzone Schwalbe Road Cruiser - dotychczas zużyłem dwa komplety, osiągając przebiegi rzędu 8 tys. km (rozmiar 622x37, ciężki użytkownik, często jazda po lesie, czasem wyprawy z sakwami). Oceniam, że to uniwersalna, niedroga (ok. 50 zł/szt), ale bezpieczna opona, o dużej odporności na przebicia. Ze względu na łagodny bieżnik niezbyt nadaje się do jazdy po mokrym, grząskim terenie - w takiej sytuacji wymagana jest duża ostrożność. Jej terenowy odpowiednik to model Land Cruiser, używany przez znajomego, także z dobrym skutkiem. Co do pochodzenia dętki, to nie mam rygorów - każda się nada, nie wpływa na odporność na przebicia. Co najwyżej warto pomijać te zupełnie najtańsze i niewiadomego pochodzenia, bo zdarzały się tak słabej jakości, że nie da się ich napompować, z miejsca puszczają powietrze.
Rudder Napisano 21 Listopada 2016 Autor Napisano 21 Listopada 2016 Jak dla mnie to Rubena ma słabą jakość gumy. W kilku miejscach jest starta guma prawie do dętki w tylnim kole dlatego muszę kupić nową. Może dlatego, że waże jakieś prawie 110 kg i przy gwałtownym hamowaniu się ona zużywa. Mam siłe w nogach bo uprawiam crossfit od 10 lat. Mam rower trekkingowy a co byłoby jakbym jeździł na rowerze kolarskim? Pewnie felga co 2 tygodnie. Opona przejechała jakieś 500 km dopiero i już jest do wyrzucenia. Myśle. że cena 50-60 byłaby optymalna. Dobra Prawdopodobnie kupie 1 z dwóch opon, nie wiem jednak która będzie lepsza dla mojego koła. Proszę o podpowiedź, która będzie bardziej pasować: Oto parametry starej opony: opona: Rubena 42-622 (700X40C) GRIPPER dętka: 28/29 x1,60-1,90 1: Ta 347033 czarny 28x1,75 cala (47-622) / Kevlar Guard / drut Waga kat. [g] 820 Symbol producenta 11101046 2. czy 2: Czy ta: 347032 czarny 28x1,6 cala (42-622, 700x40C) / drut / Kevlar Guard Waga kat. [g] 720 Symbol producenta 11101043
seraph Napisano 21 Listopada 2016 Napisano 21 Listopada 2016 Obie będą pasować równie dobrze, ale jeśli będziesz nadal tak hamował tyłem to nie licz na to, że wytrzymają dużo więcej niż obecnie zciorana Rubena. Rubeny są miękkie, al. 2 - 3 tys. km to spokojnie latają. Hamuje się przodem, tyłem się wspomagasz - to nie składak i przez kierownicę nie polecisz. Jakbyś jeździł na wspomnianym rowerze kolarskim to tyłem byś się wcale nie zatrzymał, bo tam przy hamowaniu lwia cześć nacisku idzie na przód.
Piter233 Napisano 21 Listopada 2016 Napisano 21 Listopada 2016 Jak dalej tak będziesz hamował to nieważne jaką oponę kupisz i tak ją zajedziesz, więc może kup jakąś najtańszą, będzie ekonomiczniej.
Rudder Napisano 21 Listopada 2016 Autor Napisano 21 Listopada 2016 Rubena tylko 10 zł tańsza od 347032 czarny 28x1,6 cala (42-622, 700x40C) / drut / Kevlar Guard Waga kat. [g] 720 Symbol producenta 11101043 Wieć wybiore jednak Kevlar Guard
ninjabike Napisano 21 Listopada 2016 Napisano 21 Listopada 2016 Jeżeli miałbym coś polecić to mój wybór padł na oponę Continental Cyclocross Speed Opona bardzo leciutka, bo w wymienionych wyżej Shwalbe waga jednej odpowiada dwóm Conti, po przejechaniu 1 tyś km na tych oponach minimalne zużycie, jazda po asfalcie, chodnikach, w terenie, po korzeniach w upale i deszczu a nawet śniegu i nie mam zastrzeżeń, idealnie sprawdza się w każdych warunkach, ale w końcu to opona przełajowa, więc do trudnych warunków jest stworzona... https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-cyclocross-speed-continental,45160.html?_pli=2ca92c Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka
seraph Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Kolega szuka kapcioodporności raczej... A taki trochę offtopowo to mógłbyś podać jaki masz rozmiar, na jakiej obręczy i jaka wychodzi realna szerokość tej opony? Próbowałeś możesz szaleństwa z zakładaniem jej bez dętki?
Rudder Napisano 22 Listopada 2016 Autor Napisano 22 Listopada 2016 http://www.electro.pl/trekkingowe/rower-indiana-x-road-3-0-m21-czarno-czerwony,id-534161 to ten rower. Szczegółybkoła są podane. Po co mam zakładać oponę bez dętki ??? ??? ??? ???
radziuGD Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Bo jak założy się bez dętki to odpada problem przebijania dętki http://www.forumrowerowe.org/topic/209766-kola-przejscie-na-bezdetki/ Pytanie raczej było do ninjabike
AkadaemiaStolarstwa Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Dajcie na luz z bezdętkami, człowiek słabo ogarnia rozmiary opon a co dopiero uszczelniacze,wentyle, kompresory, taśmy, dolewanie mleka etc. @Rudder kup porzadne opony z odrobinę grubszym bieżnikiem + dętki.
seraph Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Eh wybaczcie wprowadziłem zamieszanie przez pośpiech Pytanie było oczywiście do @ninjabike... Kolega @Rudder niech zapomni o bezdętkach poza samochodami i spokój
ninjabike Napisano 22 Listopada 2016 Napisano 22 Listopada 2016 Rozmiar mojej Conti to 35-622 (700-35C), na obręczy 28'' Alexrims MX18, szerokości 23,5 mm, natomiast realna szerokość opony to 35 mm mierzona przy ciśnieniu 5 Bara, w moim przypadku jest to opona zwijana przez co jest jeszcze lżejsza od drutowanej i pewnie też odporniejsza na przebicia z powodu gęstszego splotu, nie próbowałam jej tublesować, jak wygląda to w praktyce? Czy ktoś z Was próbował zalewać opony zwijane? Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.