Skocz do zawartości

[koła] szosowe pod tarcze


Davken

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

 

Interesują mnie typowo szosowe koła, pod tarcze do opony 25c. Celuję w szerokość wewnętrzną 15mm

(https://www.dtswiss.com/Resources/suport/RIMS/DT-Swiss-Rims-User-Manual)

Budżet około 800zł. Myślałem nad mavic aksium (https://shop.mavic.com/en-int/aksium-disc-rr0886.html

jednak ich "Recommended tyre sizes: 25 to 32 mm" - szerokość wewnętrzna obręczy 17mm.

 

 

Mój rower: http://pl.author.eu/adventure/author-ronin-2016-ua42871501

Fabryczne obręcze: http://www.maddux-wheels.com/Rim-road-drx-27.html

 

Na tych fabrycznych obręczach założone były opony continental speed ride 42c.. Przy niższym ciśnieniu czuć jak tył buja, do dopompowaniu do maksymalnej granicy opony, czyli 6 bar wszystko ok, ale prędko łapie kapcie. Jeździłem też na tej obręczy na oponie schwalbe lugano 23c, jednak czuć bicia spowodowane może słabą jakością fabrycznych kół, może ich lekkim rozcentrowaniem, może łatanymi dętkami.. Teraz zakładam na nie przełajowe opony continental cycloxking 35c i zobaczę jak to będzie.

 

Zamysł mam taki aby mieć dwa komplety kół: szosowe i bardziej terenowe. Budżet mam teoretycznie nie ograniczony. Nie chcę jednak pakować w to przedsięwzięcie zbyt dużo $. Jakieś pomysły, sugestie z waszej strony?

Dzięki :)

Napisano

Wybierz te obręcze:

https://dandyhorsestore.com/pl/p/Kinlin-XC-279/46

szprychy Sapima 2/1.65/2, nyple alu/mosiądz - ilość dobierzesz do swojej wagi.

dowolne piasty nawet z zestawu tego składacza (ma 135mm pod tarcze Bitexa - trochę drożej ci wyjdzie) i będziesz zadowolony.

Na 17mm obręcz jak dasz oponę 25mm to będzie się pięknie układać i nieść, a że nie masz typowej szosy, to zmieści ci się to w widełki.

Napisano

Pakowanie obręczy z powierzchnią cierną do szosy na tarczach wizualnie zrujnuje rower

 

Za około 950zł możesz zrobić taki zestaw:
Piasty Novatec D771 i D772

Obręcze DT Swiss R460disc

Szprychy jakiekolwiek cieniowane do 1.6mm

 

Wtedy masz zestaw dużo lżejszy od Mavica i łatwiejszy w serwisie

Piasty Novatec D772 obsługuje kasety szosowe 11s, co może mieć znaczenie w takim rowerze

 

Szerokość wew 18mm obręczy to aktualnie optimum do szosy, opona 23c dobrze się na takiej obręczy układa.

Napisano

A jeszcze jedno pytanie, jakie kasety pójdą na bębenek jeśli będzie alu? Odradzam szosowe modele, bo w nich nawet Ultegra 10rz ma tylko 3 na alu pająku, a pozostałe są luźne. Długiego życia nie wróżę.

Napisano

Miałem w rękach masę różnych kół i w każdym przypadku kaseta nawet z małym pająkiem bez problemu "chodzi" na alu bębenkach. Chyba że jesteś estetą i bębenek nie może być zadziorany pod kasetą.

Napisano

zazwyczaj do roweru szosowego idą szosowe kasety ;)

Kaseta ultegra bardzo dobrze współpracuje z bębenkami alu, nacięcia to normalna sprawa eksploatacyjna i w żaden sposób nie skracają życia piasty.

 

Napisano

No, dopóki nie trzeba jej zdejmować śrubokrętem i młotkiem. Miałem taką sytuację i dziękuję za aluminium w bębenku, a był to cudowny bębenek z ABG. 

 

 

 

zazwyczaj do roweru szosowego idą szosowe kasety
 

Akurat Ronin nie jest typowym rowerem szosowym, a szutrowcem ;)

Napisano

Na fabrycznej kasecie mam lekkie luzy, nie wiem czym spowodowane. Kaseta dokręcona do oporu, jednak kolybie się na bębenku. Wszystko zaczęło się gdzieś po około 500km. Jedni w serwisie mówią "tak ma być, pacz Pan, ten nowy rower tak samo ma" a zaś inni "Panie, kto to tak Panu spier###"

 

 

Co do kasety to będę brał na nowe koła tiagrę (10s) 11-25T. 

 

Dt czy novatec mają alu bębenek? (nie potrafię znaleźć)

 

 

Napisano

Możliwe że kaseta jest ciut węższa niż szerokość bębenka --> dać jakąś podkładkę. Jak będę teraz serwisował osprzęt na zimę i konserwował ramę to pokombinuje z tym. Ale luz na bębenku bym zauważył kiedy ściągałem i czyściłem kasetę/ bębenek. 

 

 

Novatec robi piasty road disc. Tylko drogie to, a i nie lżejsze jak te pod mtb. Może jakieś właściwości mają inne, tylko ciekaw jestem w praktyce jakie..

Napisano

Możliwe że nie masz podkładki do bębenka 11s żeby pasowała kaseta 10s

 

DT i Novatec mają alu bębenki

Szosowe piasty novateca pod tarcze są bardzo lekkie, konstukcyjnie prawie to samo co wersja mtb

 

Napisano

Na ile szprych radzicie zaplatać koła pod wagę 68kg? Jazda 100% szosa


Obręcz przód i tył dt swiss 460 db (260zł), piasta przód i tył dt swiss 350 centerlock (210zł i 500zł).

Suma tych części to 970 złoty i 1304 gramy. Trzeba by doliczyć  do tego koszt i wagę szprych oraz nypli. 

 

Jak się na to zapatrujecie?

 

(grubo poza budżet.. aleee tak jest zawsze.. wiecie jak to jest ;) )

Napisano

I wiecie co? Jak tak patrzę na ceny i wagi kół to wolałbym mieć zwykłe szosowe hamulce teraz.. ;P

A do kół jeszcze tarcza koło 100 gram.

 

 

Napisano

Coo?!

 

Fabryczne piasty quando przód i tył wraz z szybko zamykaczem to 1kg! Obręcz jalco to 545g.

Do tego pewnie no name szprychy dali, a i z nyplami zapewne nie poszaleli.

 

Jak tak liczę to 2,5 kg będzie jak nic.. 


Da się te 350 jakby co w przyszłości przekonwenterować na sztywną oś?

Napisano

Tarcza TRP fi 160- 106g/szt

 

Śruba do tarczy- 2g/szt

 

Szybkozamykacz- 62g/tył oraz 56g/przód

 

Koło tył + opaska na obręcz- 1259g

 

Koło przód + opaska na obręcz- 1082g

 

 

----------------------

kaseta Tiagra 10s (32-11)- 400g

opona Continental cyclo x king 35c -359g/354g

dętka Schwalbe 28c/44c light- 115g

----------------------

 

 

W kasecie jest 8 zębatek połączonych, dwa ostatnie 11 i 13 są dokładane.

Jeśli kogoś by to interesowało co do alu bębenka

 

edit: ale to i tak chyba nic nie da bo nie jest ta tiagra na pająku :/

 

 

Napisano

Istnieją w ogóle jakieś lepsze piasty na nie aluminiowym bębenku?

Piasta xtr za droga, a modele niższe już dużo cięższe. Szukam, a szukam i ciężko znaleźć..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...