Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A moim Cube LTD PRO 29'' mam hamulce Magura MT2. Przód 180mm tył 160mm

 

Czy w tych hamulcach (a może i innych) można bezproblemowo wymieniać tarcze na większe? Np 200mm do przodu i 180mm na tył?

 

Jest coś co może ograniczać? Rama roweru, lub budowa samego hamulca? Może potrzebne są jakieś adaptery.

Napisano

Przy wymianie tarczy na większą musisz zmienić adaptery pod zacisk . Producent ramy i amortyzatora określa maksymalny rozmiar tarczy.

A co chcesz osiągnąć większymi tarczami ? Do XC 180/160 w zupełności wystarcza nawet na ciężkich bajkerów .

Napisano (edytowane)

A do czegóż takie lochy rodem z grawitacji w rowerze XC? :) Tylko nie pisz, że jesteś ciężki, bo 2x 160mm przy dobrych zaciskach bez problemu zatrzymuje ponad 100kg świniaka na zjeździe. Jedyne co, to mogą się szybciej przegrzać jak ktoś ma klamkościsk i kilkukilometrowe zjazdy pod domem.

 

Co może ograniczać? Konstrukcja ramy i widelec. O uszkodzeniac ram raczej się nie słyszy, widelce potrafią łapać luzy jak są kiepawe, producenci zwykle podają max rozmiar tarcz.

Edytowane przez m0d
Napisano

A moim Cube LTD PRO 29'' mam hamulce Magura MT2. Przód 180mm tył 160mm

 

Jest coś co może ograniczać? Rama roweru, lub budowa samego hamulca? Może potrzebne są jakieś adaptery.

 

Podstawowym ograniczeniem jest budowa amortyzatora. W trakcie hamowania działają potężne siły i Twój Recon nie jest zaprojektowany pod tarcze "grawitacyjne" typu 200mm. Do tego nie ma osi sztywnej i jest 29er co też pogarsza sprawę. Ale jak nie użytkujesz roweru w górach tylko gdzieś na nizinach to nic się wielkiego nie stanie po zamontowaniu tak sporych tarcz. 

Napisano

Tak, to rower XC do jazdy XC. Nie interesują mnie maratony, downhill, zjazdy na czas. Ale mieszkam w terenach górskich gdzie czasem trasa ma 2km w dół lasem, gdzie nie ma ścieżek rowerowych przystosowanych dla rowerów.

 

Hamulce zatrzymują mnie mimo że jestem cięższy od 100kg świni :) Ale gdy na końcu trasy przypadkiem dotknąłem butem tarczy, to pojawił się dym.

 

Myślałem też że większa tarcza to i mniejsze obciążenia pojawiają się na konstrukcji widelca i hamulca, bo szczęcki zacisną się z taką samą siłą, ale będzie większa powierzchnia na odprowadzenie ciepła. Jeżeli zaciski nie zmieniają rozmiaru to powierzchnia cierna w większej tarczy się nie zmieni? W tej chwili i tak zaciski piłują tylko cześć tarczy.

 

Póki co tarcze jeszcze nie zaświeciły na trasie czerwonym blaskiem, więc to pytanie tylko czysto przyszłościowe, teoretyczne. Mój recon pozwala na 200mm tarczę.

Napisano

Zostaw to co masz. Tarcze mocno się grzeją i to jest normalne. Problem zaczyna się, gdy tak ciśniesz klamki że tarcze robią się czarno-sine, ale to głównie kwestia mocno asekuracyjnego hamowania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...