taktoja Napisano 18 Listopada 2016 Napisano 18 Listopada 2016 Cześć, posiadam od pół roku rower http://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-520-id_8350582.html. Myślę dosyć poważnie nad podniesieniem sobie standardów jazdy i dlatego mam dwie opcje. Rozbudowa aktualnego roweru (geometria ramy idealna, minusem jest główka która nie obsłuży większości amortyzatorów) Kupno nowego roweru (nie ma idealnego roweru, wydatek na raz, sprzedaż aktualnego roweru) Budżet nie jest sztywny, ale nie chciałbym przesadzać także myślę o okolicach 5 tysięcy. Odnośnie nowego roweru, znalazłem dwa rowery http://www.decathlon.pl/rockrider-920-275-id_8366869.html (minusem napęd 1x11) https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html Moglibyście mi trochę doradzić jak to wyglądało u was? Czy warto pakować w rozbudowę aktualnego roweru jeżeli rama jest okej? Czy lepiej sprzedaż i kupić coś nowego, gotowego? Pozdrawiam
gtb Napisano 18 Listopada 2016 Napisano 18 Listopada 2016 Mając 5k do dyspozycji rozbudowa obecnego mija się z celem - kup nowego a tego sprzedaj lub zostaw na zimówkę. Rama może i jest dla ciebie OK , ale czy miałeś okazję pojeździć na takiej z bardziej sportową geometrią ? To budżetowy model zapewne ze sporą wagą na którym nie warto budować porządnego HT. Zastanów się również na rozmiarem koła ( RR 920 jest na 27,5 a Canyon poza rozmiarem XS na 29 ).
taktoja Napisano 18 Listopada 2016 Autor Napisano 18 Listopada 2016 Niestety nie miałem okazji. Co do kół to zapomniałem o tym wspomnieć, ale jestem tego świadomy. Siedziałem już na rowerze z kołami 29 i wydawały mi się trochę duże, ale nie wiem czy to czasem nie kwestia przyzwyczajenia.
Lezia Napisano 18 Listopada 2016 Napisano 18 Listopada 2016 (minusem napęd 1x11) Z czasem ten napęd może okazać się plusem. Nie napisałeś jak jeździsz ( może chcesz się ścigać?) .
taktoja Napisano 18 Listopada 2016 Autor Napisano 18 Listopada 2016 Tak, brałem już udział ma obecnym rowerze w maratonie w Gdyni.
taktoja Napisano 18 Listopada 2016 Autor Napisano 18 Listopada 2016 Nie chcę karbonu Z tych dwóch rowerów który lepszy, a przede wszystkim który lepszy pod przyszłościową rozbudowę? Ewentualnie inne propozycje z podobną geometrią?
DzikiChomik Napisano 18 Listopada 2016 Napisano 18 Listopada 2016 5,7 koła za bezfirmowy (bitłiny jakieś...) rower z alu i rebą? Kogoś w tamtym makrokeszu poniosła ułańska fantazja... Canyon też niczego nie urywa w tej cenie...ale to już zdecydowanie lepsza opcja. A najlepiej to polować na okazję typu Romet Rambler 650B 4.0 za 3 koła albo nabyć osobno ramę i amorka, część gratów przełożyć z obecnego roweru, a część sukcesywnie nabywać przed sezonem. W tym układzie można się nawet pokusić o fulla w ludzkiej cenie.
taktoja Napisano 19 Listopada 2016 Autor Napisano 19 Listopada 2016 Nie chcę full. Powinienem coś jeszcze rozważyć? Zdecydowałem się sprzedać obecny rower i skłaniam się do Canyona. Btwin ma chyba gorszy osprzęt, napęd pod mocna nogę, ale za to koła 27,5. Najbardziej waham się co z kołami, 27,5 wydają mi się idealne.
c1ach Napisano 19 Listopada 2016 Napisano 19 Listopada 2016 Po Btwin'ie w ogóle nie widać tych pieniędzy. Równie dobrze tak mogłaby wyglądać rama w rowerze za 2 tys. Konkurentem dla Canyona może być np. Merida Big Nine 600, ale tu znowu jesteś uszczęśliwiony napędem 1x: http://www.rowerymerida.pl/produkt1229/bignine-600-rower-merida.html Lub Cube LTD Race: http://allegro.pl/rower-cube-ltd-race-29er-2x-2016-r-19-i6588974076.html
beskid Napisano 19 Listopada 2016 Napisano 19 Listopada 2016 Btwin ma chyba gorszy osprzęt, napęd pod mocna nogę, ale za to koła 27,5. Najbardziej waham się co z kołami, 27,5 wydają mi się idealne. Nic nie napisałeś o zastosowaniu, swojej wadze bo tu jest sedno sprawy. Jak jest dostępny to wybrał bym 920 z Deca. Napęd wcale nie jest pod mocną nogę bo tam jest zębatka 30T. Podstawowa wada tego roweru to koła systemowe Mavica na "tylko" 24 szprychy i do tego proste.
MD11 Napisano 19 Listopada 2016 Napisano 19 Listopada 2016 Moim zdaniem napęd 1x11 to dziadostwo, bo brakuje przełożeń przy wyższych prędkościach, ale zależy co kto lubi. Może takie coś?http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-27-5/rower-merida-big-seven-800-2016 http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-27-5/rower-merida-big-seven-800-2015
venom2000 Napisano 19 Listopada 2016 Napisano 19 Listopada 2016 bo brakuje przełożeń przy wyższych prędkościach a jakież wedle twej osoby te prędkości osiągasz na swym zacnym zapewne pędzidle drobny mieszczanie? Aczkolwiek i azaliż posiadam takowy napęd u siebie i jestem bardzo zadowolony z niego Moim zdaniem napęd 1x11 to dziadostwo Doprawdyż ?? Kupno nowego roweru http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOO45650BGX1/on-one-45650b-sram-gx1-mountain-bike http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOMCX5/on-one-maccatuskil-sram-x5-mountain-bike---hot-deal-edition http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOPW27GX1/on-one-parkwood-275-sram-gx1-mountain-bike
MD11 Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Nie mogę już edytować wcześniejszego posta, a zauważyłem, że ta Merida z 2015 ma gorszy amortyzator chyba bez sztywnej osi, więc odpada. Jakby co to lepiej dopłacić do rocznika 2016. Doprawdyż ?? Napisałem, że moim zdaniem i wyjaśniłem dlaczego, więc nie wyrywaj z kontekstu. Szajbajk omawiał kiedyś jeszcze inne minusy, np. przeskakiwanie łańcucha w pewnych sytuacjach: https://youtu.be/SmWvxXRlwWs?t=315. Nie wiem jaką wiedzę ma autor tematu i jak jeździ, więc lepiej zwrócić mu uwagę na pewne kwestie. Zresztą najlepiej będzie jak sam sobie sprawdzi na kalkulatorze.
taktoja Napisano 20 Listopada 2016 Autor Napisano 20 Listopada 2016 Dzięki za sugestie. Z rowerów które mi podesłaliście mógłbym rozważyć jeszcze Cube LTD Race, ale nadal geometria chyba bardziej podoba mi się w Canyonie. Niestety nie mogę usiąść na nim wcześniej. Co do napędu to myślałem bardziej o 2x10, więc pewnie za jakiś cza ściągnę jedną koronkę i kupię nową manetkę.
m0d Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 a jakież wedle twej osoby te prędkości osiągasz na swym zacnym zapewne pędzidle drobny mieszczanie? Przecież rowerem górskim, jak nazwa wskazuje, jeździ się zwykle 50km/h po płaskim Typowy użyszkodnik tak jeżdżący mógłby śmiało pogonić kota szosowcom, kpiąc sobie z ich cienkich opon i aerodynamiki. Tylko przez wrodzoną skromność nie wygrywają oni turdefransów, czasówek i trjatlonuf.
cervandes Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Wiesz, ja tak mam, że poziom z jakiego startuję równa się temu z którym kończę z dokładnością do 0mm. Więc zakładam, że tyle samo podjeżdżam co zjeżdżam. A zjechać można tocząc się a można też pocisnąć o ile ma się blat. Napęd jedynkowy nie jest dla wszystkich, i np dla takiego mnie to rzecz, która wręcz wyklucza rower z jakiegokolwiek rozważania.
MD11 Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 A zjechać można tocząc się a można też pocisnąć o ile ma się blat. Nie można. Wszyscy mają jeździć tak jak m0d albo jeżdżą źle. Niektórzy już tak mają.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 20 Listopada 2016 Mod Team Napisano 20 Listopada 2016 Nie każdy mieszka w górach, więc w płaskim terenie np. korba 28 z Meridy Big Nine 600 się nie sprawdzi - przynajmniej jak ktoś lubi przycisnąć, to będzie musiał utrzymywać wysoką kadencję. Rama BTwin'a jest dość lekka, bo potrójnie cieniowana ( w Decu piszą potrójnej grubości , czyżby coś się nagle zmieniło i grubsze ramy w cudowny sposób nagle stały się lżejsze ). Za trochę ponad 5 k jest tegoroczny Romet Mustang 3 na kole 29 " : http://www.bikko.pl/rower-gorski-romet-mustang-3-2016-15cali-czarno-czerwony-21772.html ( tylko u nich średnio z aktualizacją strony, więc trzeba zapytać o dostępność ). Jest też zeszłoroczny i nieco lepiej wyposażony, ale droższy Mustang R Line 2.0 na kole 27,5 " ( przed sezonem kosztował niewiele ponad 5 k, a po sezonie jest droższy ) : http://allegro.pl/mtb-xc-romet-mustang-r-line-2-0-27-5-xt-reba-i6611843272.html Dobrze wypada Merida 900 27,5 " 2015 na pełnym XT ( oprócz kasety ) : http://www.bikko.pl/27-5-650b/rower-gorski-merida-big-seven-900-2015.html
taktoja Napisano 20 Listopada 2016 Autor Napisano 20 Listopada 2016 Geometria mi mocno nie odpowiada w tych rowerach. Szukam czegoś w stylu Canyona.
cervandes Napisano 20 Listopada 2016 Napisano 20 Listopada 2016 Malowanie nadal widzę w romecie a'la późny PRL...
HanSolo Napisano 13 Grudnia 2016 Napisano 13 Grudnia 2016 Ludziom którzy "Nie chcą carbonu" polecam zawsze ten i pozostałe filmiki z serii. Gość zajmuje sie carbonem od ponad 20tu lat. Pytanie od 8:15 minuty filmu - kluczowe: https://www.youtube.com/watch?v=-qsLYlVWkbQ
HanSolo Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 Tak ale rzecz dotyczy rowerów karbonowych w ogóle. W którymś z tych filmów wspomina chyba, że jeśli to nie jest rower do down-hillu czy skoków w przepaść to karbon się do niego nadaje świetnie. Tym badziej można być spokojnym jeśli kolega Taktoja rozgląda się za półsztywnym XC pokroju Grand Canyona czy RR 920-tki. Jeśli rama jest nowa (świeży projekt i technologia), a producent i konstrukcja sa znane i cenione, to praktycznie niespodziewanki ze strony włókien można wykluczyć. Karbon ZAWSZE jest lepszy od alu, bez 2-ch zdań.
MD11 Napisano 14 Grudnia 2016 Napisano 14 Grudnia 2016 To po co w takim razie Trek tak straszy: http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/carbon_care/? Nie oglądałem całego filmu, ale jeśli gość buduje karbonowe rowery, to pewnie jest zafascynowany tym materiałem i będzie go chwalił na wszystkie strony. Na pewno karbon daje większe możliwości i jest bardziej wytrzymały od aluminium w płaszczyźnie, w której ma być wytrzymały, ale mało widoczne pęknięcia od uderzeń to raczej nie są bajki. Poza tym karbon jest zwyczajnie droższy. Do 5k nie kupisz karbonu ze sztywnymi osiami i dobrym amortyzatorem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.