Skocz do zawartości

[Rower] Ktm Myroon 29 Elite vs Grand Canyon Al Slx 9.9


Darek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przyszedł czas na przerzucenie się z 26 cali na 29.

Interesują mnie te dwa rowery Ktm Myroon 29 Elite z kolekcji na 2016r za 8700,albo Grand Canyon AL SLX 9.9 z kolekcji na 2017r za 8000 zł.

Mam 180 cm wzrostu,ważę 73 kg,roweru będę używał w maratonach jak i rajdach całodziennych w których dystanse będą sięgać 200km. 

W grę wchodzi jazda z plecakiem jak i z sakwami.

 

Ktm ma ramę carbonową i waży 10,60 kg,a Canyon aluminiową i masa to 11,80 kg.

Osprzęt posiadają zbliżony to ten temat możemy sobie odpuscic,ale co z geometria ramy,z kołami,amortyzatorem??

 

Możecie wyrazić swoje zdanie ta temat tych rowerów,który mi bardziej polecacie?? 

 

Pozdrawiam, Darek!

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o linkach...

Ktm -http://allegro.pl/ktm-myroon-29-elite-17-i-19-lublin-i6598569747.html

Canyon- https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-slx-9-9.html

 

Długosc nogi to 80 cm,a co do sakw nie znam się na tym za bardzo i nie zastanawiałem sie...

Wizualnie ktm wygląda,że ma bardziej sportowy charakter ramy i czy przez to całodzienna jazda nie będzie męcząca dla pleców??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ramy w canyonach SLX nie są wcale takie wysokie i są długie.

No jak nie - Kolega ma 180cm wzrostu, więc na długość powinien brać rozmiar M (sam producent taki zaleca dla wzrostu 172-182). Jednocześnie rama w rozmiarze M ma przekrok 799mm, a Kolega ma nogę 80cm...

Darku, na rowerze MTB powinieneś mieć co najmniej z 5cm zapasu, czyli przekrok + zapas < długość nogi, więc pod względem przekroku musiałbyś wziąć rozmiar S, a i tak nie byłoby idealnie. Jednocześnie w tym rozmiarze rower będzie dla Ciebie za krótki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rozmiar M w tym SLX jest idealny na 180 cm i 80cm przekroku. Można ewentualnie zmienić mostek na dłuższy o jeden lub dwa centymetry. Rozmiar L na pewno byłby za duży.

Teraz doczytałem i faktycznie te 799 przekroku może być za mało.

Dobrze się zmierzyłe#. Przy wzroście 180cm, długość nogi 80cm wydaje się trochę niewymiarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz inny rower pod ręką, to proponuję zrobić eksperyment. Ja mam nogę 86-87 i biorąc pod uwagę wzrost powinienem brać rozmiar L, ale tam jest przekrok 830mm. Na forum czytałem, że powinno być więcej zapasu, ale myślę - dobra, dobra, najwyżej będę uważał itp. Poszedłem jednak do mojego roweru na kołach 26", gdzie producent podaje przekrok 784mm i po pierwsze uznałem, że luzu mam tam w sam raz (8cm), a po drugie znalazłem miejsce na górnej rurze, gdzie przekrok wynosił 83cm, czyli tyle, co w Canyonie (górna rura się wznosi, więc można sobie znaleźć dowolną wysokość w pewnym zakresie), stanąłem nad tym miejscem i wyobraziłem sobie, że tak miałbym w miejscu, gdzie normalnie stoję nad ramą, a dalej już tylko w górę, i to bardziej stromo, bo rower byłby na większych kołach. W ten sposób wyleczyłem się z Canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim zdaniem rozmiar M w tym SLX jest idealny na 180 cm i 80cm przekroku. Można ewentualnie zmienić mostek na dłuższy o jeden lub dwa centymetry.

 

Mam takie same zdanie, obowiązkowo mostek 8 lub 9 cm.

 

 

 

Teraz doczytałem i faktycznie te 799 przekroku może być za mało.

 

Nie będzie, bo te 799 mm to przekrok mierzony nie w miejscu realnego przekroku, będzie 4 cm luzu + 1 cm z butów. 

 

No właśnie, jak jest 83 cm to nawet nie ma sie co zastanawiać.

 

KTM geo:

https://velobest.bike/image/data/_geometry/mtb/KTM%20Myroon%2029%20geometry.png - 17 byłby ok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz teraz 9k pln do wyrzucenia na rower,

wiec moze warto poczekac na Exceed'y 2017 ?

troszke dolozysz i na najtanszy model starczy

 

Exceed to przepasc, cos jak S-Works a zwykly specialized,

plus te najtansze exceed'y sa w zasiegu tych 10k pln.

 

chyba ze  gdzies zlapiesz fajna przecene 40-50% na zeszloroczne modele, ale watpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus te najtansze exceed'y sa w zasiegu tych 10k pln.   chyba ze  gdzies zlapiesz fajna przecene 40-50% na zeszloroczne modele, ale watpie.

Najtańszy Exceed w wyprzedaży kosztował 12k, więc nie był w zasięgu 10k. W ogóle to raczej nie ma takich przecen na normalne rowery, 25-30% rabatu na model z poprzedniego sezonu to jest max. 40-50% to może być na ogryzki sprzed 3+ lat. Poza tym sakwy do wylajtowanego karbonu? Powodzenia.  :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Canyon podaje przekrok mierzony w połowie górnej rury i do jej górnej powierzchni. Inni producenci jeśli wogóle podają ten parametr to robią to 10 cm od rurki podsiodłowej i do połowy średnicy górnej rury. Mam dwa Canyony i znam osobiście jeszcze kilkanaście osób z innymi i jeśli chodzi o wysokie modele alu czy cf'y to ramy są zdecydowanie niższe niż u większości konkurencji. Bierz tego slxa 2016 póki są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba się zdecyduje na tego slx z 16r,ale jak możecie Panowie to rozwiążcie jeszcze jedno moje pytanie.

 

A mianowicie czym się różnią koła w ktm od kół w canyonie? Ja wiem,że google nie boli ale chyba jestem ciotą w wyszukiwaniu takich informacji...

W canyonie zniechęca mnie ewentualna gwarancja i koniecznosć wysyłania wszystkiego do Niemiec,ktm mam pod ręka i jak by posiadał on koła/obręcze DT to byłby kuszącą ofertą,a może odwrotnie i to koła Mavic dominują nad DT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie butach,goła stópka i co do tego ma jeszcze książka?? Pierwsze słyszę:)

Zmierz w sposób jak na tym zdjęciu: https://www.google.pl/search?hl=pl-PL&ie=UTF-8&source=android-browser&q=jak+zmierzy%C4%87+przekrok&gfe_rd=cr&ei=5QsqWIKzHc-v8wfHqK8Q&gws_rd=ssl#gfe_rd=cr&gws_rd=ssl&imgrc=9trwLyvD95vbrM%3A

Gość akurat ma poziomicę, ale mozńa użyć książkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła w Canyonie są z wyższej półki - widać to chociażby po cenie. Z tego, co pamiętam Crossride luzem kosztują ok. 1k PLN, a X1700 ok. 2k PLN. Odpowiednikiem Crossride u DT jest model X1900. W X1700 jest "ratchet system", a w Crossride zwykłe 2 zapadki.  X1700 są lżejsze chyba o 200g i mają spawane obręcze, a Crossride wsuwane. Dodatkowo Crossride mają po 24 szprychy na koło, a X1700 po 28. Z kolei na plus dla Crossride szersze obręcze - 21mm zamiast 19mm. Ogólnie na rynku trend jest rosnący, bo na szerszych obręczach lepiej układają się szersze opony, a te mają mniejsze opory toczenia i lepsza przyczepność. Obecnie standardem staje się chyba ok. 22.5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...