Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Przyszedł czas na przerzucenie się z 26 cali na 29.

Interesują mnie te dwa rowery Ktm Myroon 29 Elite z kolekcji na 2016r za 8700,albo Grand Canyon AL SLX 9.9 z kolekcji na 2017r za 8000 zł.

Mam 180 cm wzrostu,ważę 73 kg,roweru będę używał w maratonach jak i rajdach całodziennych w których dystanse będą sięgać 200km. 

W grę wchodzi jazda z plecakiem jak i z sakwami.

 

Ktm ma ramę carbonową i waży 10,60 kg,a Canyon aluminiową i masa to 11,80 kg.

Osprzęt posiadają zbliżony to ten temat możemy sobie odpuscic,ale co z geometria ramy,z kołami,amortyzatorem??

 

Możecie wyrazić swoje zdanie ta temat tych rowerów,który mi bardziej polecacie?? 

 

Pozdrawiam, Darek!

 
Napisano

Podałbyś jakieś linki, a nie każdy, kto chce Ci pomóc ma sobie szukać.
Canyon jest dosyć wysoki. Jaką masz długość nogi?

Jak zamierzasz zamocować sakwy do tych rowerów?

Napisano

Zapomniałem o linkach...

Ktm -http://allegro.pl/ktm-myroon-29-elite-17-i-19-lublin-i6598569747.html

Canyon- https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-slx-9-9.html

 

Długosc nogi to 80 cm,a co do sakw nie znam się na tym za bardzo i nie zastanawiałem sie...

Wizualnie ktm wygląda,że ma bardziej sportowy charakter ramy i czy przez to całodzienna jazda nie będzie męcząca dla pleców??

Napisano

 

 

Ramy w canyonach SLX nie są wcale takie wysokie i są długie.

No jak nie - Kolega ma 180cm wzrostu, więc na długość powinien brać rozmiar M (sam producent taki zaleca dla wzrostu 172-182). Jednocześnie rama w rozmiarze M ma przekrok 799mm, a Kolega ma nogę 80cm...

Darku, na rowerze MTB powinieneś mieć co najmniej z 5cm zapasu, czyli przekrok + zapas < długość nogi, więc pod względem przekroku musiałbyś wziąć rozmiar S, a i tak nie byłoby idealnie. Jednocześnie w tym rozmiarze rower będzie dla Ciebie za krótki.

Napisano

Moim zdaniem rozmiar M w tym SLX jest idealny na 180 cm i 80cm przekroku. Można ewentualnie zmienić mostek na dłuższy o jeden lub dwa centymetry. Rozmiar L na pewno byłby za duży.

Teraz doczytałem i faktycznie te 799 przekroku może być za mało.

Dobrze się zmierzyłe#. Przy wzroście 180cm, długość nogi 80cm wydaje się trochę niewymiarowe.

Napisano

Metrówka w dłoń i...fakt jak się totalnie wyprostuje no to wychodzi 83/84,może ten pomiar trochę zlekceważyłem,mój błąd...

 

Napisano

Jeśli masz inny rower pod ręką, to proponuję zrobić eksperyment. Ja mam nogę 86-87 i biorąc pod uwagę wzrost powinienem brać rozmiar L, ale tam jest przekrok 830mm. Na forum czytałem, że powinno być więcej zapasu, ale myślę - dobra, dobra, najwyżej będę uważał itp. Poszedłem jednak do mojego roweru na kołach 26", gdzie producent podaje przekrok 784mm i po pierwsze uznałem, że luzu mam tam w sam raz (8cm), a po drugie znalazłem miejsce na górnej rurze, gdzie przekrok wynosił 83cm, czyli tyle, co w Canyonie (górna rura się wznosi, więc można sobie znaleźć dowolną wysokość w pewnym zakresie), stanąłem nad tym miejscem i wyobraziłem sobie, że tak miałbym w miejscu, gdzie normalnie stoję nad ramą, a dalej już tylko w górę, i to bardziej stromo, bo rower byłby na większych kołach. W ten sposób wyleczyłem się z Canyona.

Napisano

Metrówka w dłoń i...fakt jak się totalnie wyprostuje no to wychodzi 83/84,może ten pomiar trochę zlekceważyłem,mój błąd...

Te 3-4 cm robią znaczącą różnicę. Czy mierzyłeś się w butach?

Z książką między nogami?

Napisano

 

 

Moim zdaniem rozmiar M w tym SLX jest idealny na 180 cm i 80cm przekroku. Można ewentualnie zmienić mostek na dłuższy o jeden lub dwa centymetry.

 

Mam takie same zdanie, obowiązkowo mostek 8 lub 9 cm.

 

 

 

Teraz doczytałem i faktycznie te 799 przekroku może być za mało.

 

Nie będzie, bo te 799 mm to przekrok mierzony nie w miejscu realnego przekroku, będzie 4 cm luzu + 1 cm z butów. 

 

No właśnie, jak jest 83 cm to nawet nie ma sie co zastanawiać.

 

KTM geo:

https://velobest.bike/image/data/_geometry/mtb/KTM%20Myroon%2029%20geometry.png - 17 byłby ok.

 

 

Napisano

masz teraz 9k pln do wyrzucenia na rower,

wiec moze warto poczekac na Exceed'y 2017 ?

troszke dolozysz i na najtanszy model starczy

 

Exceed to przepasc, cos jak S-Works a zwykly specialized,

plus te najtansze exceed'y sa w zasiegu tych 10k pln.

 

chyba ze  gdzies zlapiesz fajna przecene 40-50% na zeszloroczne modele, ale watpie.

Napisano

plus te najtansze exceed'y sa w zasiegu tych 10k pln.   chyba ze  gdzies zlapiesz fajna przecene 40-50% na zeszloroczne modele, ale watpie.

Najtańszy Exceed w wyprzedaży kosztował 12k, więc nie był w zasięgu 10k. W ogóle to raczej nie ma takich przecen na normalne rowery, 25-30% rabatu na model z poprzedniego sezonu to jest max. 40-50% to może być na ogryzki sprzed 3+ lat. Poza tym sakwy do wylajtowanego karbonu? Powodzenia.  :bye2:

Napisano

ale fun z jazdy takim exceedem na pewno jest wiekszy,

a sakwy, no coz, albo bawimy sie w mtb albo jezdzimy np surly ogre.

 

na calodniowe jazdy imo zwykla torba pod rame i plecak wystarczy.

Napisano

Te 3-4 cm robią znaczącą różnicę. Czy mierzyłeś się w butach?

Z książką między nogami?

Nie nie butach,goła stópka i co do tego ma jeszcze książka?? Pierwsze słyszę:)

Napisano

Przede wszystkim Canyon podaje przekrok mierzony w połowie górnej rury i do jej górnej powierzchni. Inni producenci jeśli wogóle podają ten parametr to robią to 10 cm od rurki podsiodłowej i do połowy średnicy górnej rury. Mam dwa Canyony i znam osobiście jeszcze kilkanaście osób z innymi i jeśli chodzi o wysokie modele alu czy cf'y to ramy są zdecydowanie niższe niż u większości konkurencji. Bierz tego slxa 2016 póki są.

Napisano

No chyba się zdecyduje na tego slx z 16r,ale jak możecie Panowie to rozwiążcie jeszcze jedno moje pytanie.

 

A mianowicie czym się różnią koła w ktm od kół w canyonie? Ja wiem,że google nie boli ale chyba jestem ciotą w wyszukiwaniu takich informacji...

W canyonie zniechęca mnie ewentualna gwarancja i koniecznosć wysyłania wszystkiego do Niemiec,ktm mam pod ręka i jak by posiadał on koła/obręcze DT to byłby kuszącą ofertą,a może odwrotnie i to koła Mavic dominują nad DT??

Napisano

Koła w Canyonie są z wyższej półki - widać to chociażby po cenie. Z tego, co pamiętam Crossride luzem kosztują ok. 1k PLN, a X1700 ok. 2k PLN. Odpowiednikiem Crossride u DT jest model X1900. W X1700 jest "ratchet system", a w Crossride zwykłe 2 zapadki.  X1700 są lżejsze chyba o 200g i mają spawane obręcze, a Crossride wsuwane. Dodatkowo Crossride mają po 24 szprychy na koło, a X1700 po 28. Z kolei na plus dla Crossride szersze obręcze - 21mm zamiast 19mm. Ogólnie na rynku trend jest rosnący, bo na szerszych obręczach lepiej układają się szersze opony, a te mają mniejsze opory toczenia i lepsza przyczepność. Obecnie standardem staje się chyba ok. 22.5mm.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...