_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Cześć Posiadam stosunkowo nowy rower na kołach Stans'a notubes ztr crest 29'. Fabrycznie mam tam wstawione opony, które kompletnie nie sprawdziły sie w terenie (las/mokro/liscie/błotnie) - Maxxis Crossmark 29x2.1 52/52-622 Chciałbym je wymienić przede wszystkim na opony dostosowane do jazdy bezdetkowej, bo tak docelowo będę jeździł w 2017. Na stronie STAN's podają Compatible Tubeless Tires: Most Tubeless tires are compatible: UST, LUST, UST-lite, 2Bliss, Tubeless Ready, TNT (tube no tube) Teraz przejdzmy dalej. Jakie maksymalnie szerokie opony bede mógł wstawic w te obrecze ? Z obrazka wynika, że 29x2.2 (2.25?) Ciśnienie na jakim bede jezdził to 1.5 do 2 barów, w zaleznosci przód/tył, czyli zasadniczo niskie cisnienie. Jakie opony byście polecili, które sie sprawdza w terenie lepiej niz te Maxxisy ? Slyszałem o dobrze współgrającym sie połączeniu Schwalbi - tył Rocket Ron, przód Nobby Nic.Tylko konkretnie jakie, bo duzo ich jest w rozpietosci od 90 do blisko 200zł Jakies sugestie ?
modrzew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Nie sprawdziły Ci się Crossmarki a chcesz załadować kolejne wynalazki na suche i twarde podłoże typu Raketron..? Potrzebujesz opon na teren mieszany lub nawet ukierunkowanych nieco bardziej na błotko i łubudu, najlepiej na w miarę miękkiej mieszance lub kombinacji z takową. Oczywiście poświęca się tu opory toczenia na rzecz trakcji i zapomnij po prostu o popularnych oponach typu Rejsking, Sagułaro, Densingralf, itp. Pomimo, że znajdzie się jak zawsze mnóstwo naganiaczy opowiadających bajki o świetnej trakcji tychże w mokrych i kostropatych warunkach. Nobby Nic może być dość dobrym wyborem, byle nie plastikowa wersja „performance”. Może Michelin Wild Grip'r w wersji Advanced albo Maxxis Ardent, itp.
HarveyDent Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Barzo na przodzie + Saguaro na tyle. Obie w wersji zwykłej zwijanej. Uszczelniają się bez problemu i nie są papierowe. Będzie Pan zadowolony
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 modrzew http://allegro.pl/29x2-25-michelin-wild-grip-r-advanced-tl-ready-zwi-i6012215652.html te ? Na przód i tył ? - Maksymalne ciśnienie: 1.8-4.0 bar. Czuli jak bede chciał jezdzic na 1.5bar z rpzodu to moze byc problem jakis ? oraz ta http://allegro.pl/opona-zwij-opony-maxxis-ardent-29-x2-25-skinwall-i6321094629.html ?
HarveyDent Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Nic jej nie będzie jak z ciśnieniem zjedziesz.
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 2.2 tires = 38psi czy to oznacza ze nie zaleca sie stosowania szerszych opon ? na podstawie obrazka z pierwszego posta
HarveyDent Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 A jakie chcesz wsadzić ? Okolice 2,4 bez problemu, choć na szerszej obręczy opona lepiej będzie pracować
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 Potem zrobie zdjecie tylnej opony 29x2.1 i ile mam miejsca wolnego zeby nie ocierała o tylne widełki ramy, a tego luzu jest moze 1cm z kazdej strony Myslałem nad 2.25 lub 2.35 i boje sie ze moga sie nie zmieścić
HarveyDent Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Nie ma potrzeby żebyś wrzucał zdjęcia. 2,35" - 2,1" = 0,25" 1" = 2,54 cm Ogarniesz dalej równanie ?
Alsew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Za dużo miejsca to tam nie masz zwróć uwage na dolna czesc tylnego widelca.Przy 2,25 z solidnym i klockami bocznymi może być problem, błotko tez potrzebuje miejsca...
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 No wlasnie, dlatego obawiam sie ze 2.1, max 2.25 moge wsadzic z tylu i nic wiecej.
modrzew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Co to za dupiane rowery teraz produkują..? W starej budżetowej Meridzie rocznik 2013, czy MBike'u rocznik 2009 mieszczą się gumy 2,4" i to nieoszukane i jest jeszcze miejsce na błoto. A mowa o rowerach XC i to niezbyt ambitnych. A tu czytam, że np. do Primala nie chce wejść guma 2.3" a w tym wątku zdjęcie jakichś wątłych widełek mieszczących jakiegoś anorektycznego paputka...
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 Cóz zrobic Rower to Silverback Storm XT
Alsew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Co to za dupiane rowery teraz produkują..? W końcu liczy się każdy gram, a do xc nic więcej niż 2,1 nie potrzeba... A tak serio to przeżyłem szok jak do mojej ramy, Saguaro 2,2 wchodzi tak że po bokach ledwo wykałaczkę można wcisnąć (Author Vision 2014)
modrzew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 7-letnia rama w mojej (brudnej ) zimówce i opona 2.1": Przepraszam, ale zdjęcia robione tosterem z obiektywem ze smażonej pieczarki.
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 Trzeba jeszcze brac poprawke na to ze jak sie wcisnie praktycznie na styk opone w tylne widełki to mimimalne scentorwanie koła i juz bedzie problem. Chyba najlepsze co moge zrobić to udac sie do sklepu gdzie beda mieli na stanie opony, które mnie interesuje (2-3 modele) i poprosić zeby dopasowali najszersze molizwe
modrzew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 A jak opona będzie miała "włoski" i będzie na styk, to Ci bardzo ładnie "wypoleruje" tylne rurki
_GoGoL_ Napisano 13 Listopada 2016 Autor Napisano 13 Listopada 2016 Jak będą włoski to przystrzyge na "jeżyka" http://www.t-bike.pl/category/czesci-rowerowe-opony-29 Ten sklep miescie sie w wawie i ma duzy wybór opon dostepnych od reki Konkretnie od tego sprzedawcy wybralibyscie cos godnego uwagi ?
Alsew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Na tył http://www.t-bike.pl/opona-continental-x-king-29x2-2-zwijana-20843.html a na przód http://www.t-bike.pl/opona-continental-mountain-king-ii-29x2-2-drutowka.html Continentale wypadają dosyć wąsko więc 2,2 na tył na bank Ci wejdzie a na przód można by pomyśleć o 2,4
Arni220 Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 X-King na tył, a za miesiąc przyjdzie, że mu w oczach znika. A w dodatku zwijana, gratki. Czy pytający się ściga w XC/maratonach, że musi takie opony zakładać? Nie ma to jak polecać sprzęt wyścigowy, do wycieczek leśnych. Kolego, Schwalbe ma fajne dwie oponki, są ta tańsze wersje bardzo popularnych modeli. Jedna z nich to Tough Tom, dostępna w rozmiarze 2.25. To będzie opona spełniająca twoje potrzeby w taką pogodę jaka jest obecnie, a jednocześnie nie zrujnuje twojej kieszeni.
Alsew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Nie ma to jak polecać sprzęt wyścigowy, do wycieczek leśnych Autor tematu zawęził wybór do Continental, wiec co mu miałem polecić ? Pomijajac fakt ze pod mleko najlepsza byłaby wersja ProTection. I po miesiącu w lesie raczej x king nie zniknie, chyba że ktoś nie umie hamować.
Arni220 Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 To jak ma być duża kostka by nie ślizgało się w błocie, to najzwyczajniej drutowego Mountain Kinga i wystarczy. Zakładać opony by nie hamować? Zakładać zgodnie z potrzebami i przeznaczeniem, a będzie można robić wszystko bez ograniczeń.
Alsew Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 Schwalbe ma fajne dwie oponki, są ta tańsze wersje bardzo popularnych modeli. Jedna z nich to Tough Tom, dostępna w rozmiarze 2.25 A te ZTR Crest to potrzebne są do wycieczek po lesie? A co tych zajefajnych opon Schwalbe to Tough Tom jest zrobiony z twardej gumy że ich agresywny bieżnik w terenie g... daje. Fajnie muszą wyglądać takie badziewia na takich obręczach. Tak jakbyś miał spodnie od Armaniego a buty z CCC :-)Zakładać opony by nie hamować? Zakładać zgodnie z potrzebami i przeznaczeniem, a będzie można robić wszystko bez ograniczeń. Hamować tylko umiejętnie. Jak ktoś blokuje koło prze każdej okazji to każda gumę zajdzie w miesiąc
Arni220 Napisano 13 Listopada 2016 Napisano 13 Listopada 2016 No ja sobie takich obręczy nie wybrałem, chce się być pro, to albo się płaci, albo płacze. Twarda guma pozwoli na długą eksploatację, on nie jeździ na czas, nie ściga się więc priorytetem powinna być także wytrzymałość, a taki bieżnik w zupełności wystarczy każdemu. Spodnie od Armaniego mimo iż ładne, to mogą nie doczekać końca imprezy, a buty z CCC posłużą rok Sprzęt wyścigowy zostawmy na wyścigi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.