Skocz do zawartości

[Opony] do obręczy Notubes ZTR CREST 29er


_GoGoL_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Posiadam stosunkowo nowy rower na kołach Stans'a notubes ztr crest 29'. Fabrycznie mam tam wstawione opony, które kompletnie nie sprawdziły sie w terenie (las/mokro/liscie/błotnie) - Maxxis Crossmark 29x2.1 52/52-622

Chciałbym je wymienić przede wszystkim na opony dostosowane do jazdy bezdetkowej, bo tak docelowo będę jeździł w 2017. Na stronie STAN's podają

 

 Compatible Tubeless Tires:

 Most Tubeless tires are compatible:

UST, LUST, UST-lite, 2Bliss, Tubeless Ready, TNT (tube no tube)

 

Teraz przejdzmy dalej. Jakie maksymalnie szerokie opony bede mógł wstawic w te obrecze ? Z obrazka wynika, że 29x2.2 (2.25?) Ciśnienie na jakim bede jezdził to 1.5 do 2 barów, w zaleznosci przód/tył, czyli zasadniczo niskie cisnienie. Jakie opony byście polecili, które sie sprawdza w terenie lepiej niz te Maxxisy ?

Slyszałem o dobrze współgrającym sie połączeniu Schwalbi  - tył Rocket Ron, przód Nobby Nic.Tylko konkretnie jakie, bo duzo ich jest w rozpietosci od 90 do blisko 200zł

Jakies sugestie ?

 

post-200993-0-76237300-1479049830_thumb.jpg

post-200993-0-28014400-1479049840_thumb.jpg

Napisano

Nie sprawdziły Ci się Crossmarki a chcesz załadować kolejne wynalazki na suche i twarde podłoże typu Raketron..?

 

Potrzebujesz opon na teren mieszany lub nawet ukierunkowanych nieco bardziej na błotko i łubudu, najlepiej na w miarę miękkiej mieszance lub kombinacji z takową. Oczywiście poświęca się tu opory toczenia na rzecz trakcji i zapomnij po prostu o popularnych oponach typu Rejsking, Sagułaro, Densingralf, itp. Pomimo, że znajdzie się jak zawsze mnóstwo naganiaczy opowiadających bajki o świetnej trakcji tychże w mokrych i kostropatych warunkach.

 

Nobby Nic może być dość dobrym wyborem, byle nie plastikowa wersja „performance”. Może Michelin Wild Grip'r w wersji Advanced albo Maxxis Ardent, itp.

Napisano

Potem zrobie zdjecie tylnej opony 29x2.1 i ile mam miejsca wolnego zeby nie ocierała o tylne widełki ramy, a tego luzu jest moze 1cm z kazdej strony

Myslałem nad 2.25 lub 2.35 i boje sie ze moga sie nie zmieścić

 

Napisano

Co to za dupiane rowery teraz produkują..? W starej budżetowej Meridzie rocznik 2013, czy MBike'u rocznik 2009 mieszczą się gumy 2,4" i to nieoszukane i jest jeszcze miejsce na błoto. A mowa o rowerach XC i to niezbyt ambitnych.

A tu czytam, że np. do Primala nie chce wejść guma 2.3" a w tym wątku zdjęcie jakichś wątłych widełek mieszczących jakiegoś anorektycznego paputka...

Napisano

 

 

Co to za dupiane rowery teraz produkują..?
W końcu liczy się każdy gram, a do xc nic więcej niż 2,1 nie potrzeba... :bye2:  A tak serio to przeżyłem szok jak do mojej ramy, Saguaro 2,2 wchodzi tak że po bokach ledwo wykałaczkę można wcisnąć (Author Vision 2014) :verymad:
Napisano

Trzeba jeszcze brac poprawke na to ze jak sie wcisnie praktycznie na styk opone w tylne widełki to mimimalne scentorwanie koła i juz bedzie problem.

Chyba najlepsze co moge zrobić to udac sie do sklepu gdzie beda mieli na stanie opony, które mnie interesuje (2-3 modele) i poprosić zeby dopasowali najszersze molizwe :P

Napisano

X-King na tył, a za miesiąc przyjdzie, że mu w oczach znika. A w dodatku zwijana, gratki. Czy pytający się ściga w XC/maratonach, że musi takie opony zakładać? Nie ma to jak polecać sprzęt wyścigowy, do wycieczek leśnych.

 

Kolego, Schwalbe ma fajne dwie oponki, są ta tańsze wersje bardzo popularnych modeli. Jedna z nich to Tough Tom, dostępna w rozmiarze 2.25. To będzie opona spełniająca twoje potrzeby w taką pogodę jaka jest obecnie, a jednocześnie nie zrujnuje twojej kieszeni.

Napisano

Nie ma to jak polecać sprzęt wyścigowy, do wycieczek leśnych

Autor tematu zawęził wybór do Continental, wiec co mu miałem polecić ? Pomijajac fakt ze pod mleko najlepsza byłaby wersja ProTection. I po miesiącu w lesie raczej x king nie zniknie, chyba że ktoś nie umie hamować.
Napisano

To jak ma być duża kostka by nie ślizgało się w błocie, to najzwyczajniej drutowego Mountain Kinga i wystarczy.

Zakładać opony by nie hamować? Zakładać zgodnie z potrzebami i przeznaczeniem, a będzie można robić wszystko bez ograniczeń.

Napisano

Schwalbe ma fajne dwie oponki, są ta tańsze wersje bardzo popularnych modeli. Jedna z nich to Tough Tom, dostępna w rozmiarze 2.25

A te ZTR Crest to potrzebne są do wycieczek po lesie? A co tych zajefajnych opon Schwalbe to Tough Tom jest zrobiony z twardej gumy że ich agresywny bieżnik w terenie g... daje. Fajnie muszą wyglądać takie badziewia na takich obręczach. Tak jakbyś miał spodnie od Armaniego a buty z CCC :-)

Zakładać opony by nie hamować? Zakładać zgodnie z potrzebami i przeznaczeniem, a będzie można robić wszystko bez ograniczeń.

Hamować tylko umiejętnie. Jak ktoś blokuje koło prze każdej okazji to każda gumę zajdzie w miesiąc
Napisano

No ja sobie takich obręczy nie wybrałem, chce się być pro, to albo się płaci, albo płacze.

Twarda guma pozwoli na długą eksploatację, on nie jeździ na czas, nie ściga się więc priorytetem powinna być także wytrzymałość, a taki bieżnik w zupełności wystarczy każdemu.

 

Spodnie od Armaniego mimo iż ładne, to mogą nie doczekać końca imprezy, a buty z CCC posłużą rok ;)

 

Sprzęt wyścigowy zostawmy na wyścigi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...