tobo Napisano 13 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 W czasie wczorajszej typowej jutubowej sesji znalazłem kilka bardzo interesujących filmów. Moim zdaniem warto obejrzeć bo można dowiedzieć się bardzo dużo na temat włókna, jego obróbki, jakości gotowych produktów, fizyki i chemii związanej z z karbonem, jego użytkowaniem, niedoróbkami produkcyjnymi itd Zdecydowanie polecam, dużo "poglądówki" na temat mniej lub bardziej znanych produktów, jak wyglądają "od środka". Parę razy w życiu ciąłem karbonowe ramy ale nigdy wzdłuż A tam sporo się jakościowych rzeczy kryje, które pozwalają powiedzieć jak producent przyłożył się do zmajstrowania swojego dzieła. W linkach także filmy o kołach (osobnego tematu nie zakładam), za i przeciw klinczerom i szytkowym itd. Dużo informacji co jest polecane do jakiego zastosowania, czego unikać, do jakiej granicy można się bezpiecznie zbliżać a do jakiej nie. Dużo o produktach znanych marek, sporo info na temat noł nejmów (jest dyskusja w dziale komponentów o podróbach i nie tylko). Zachęcam do oglądania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 13 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Pierwszy S-Works miał chyba największe rozbieżności w grubości ścianek przy dojściu do saportu i w jego okolicy. Najbardziej podobał mi się oldschoolowy Trek, nawet Focus sprawiał lepsze wrażenie od S-Worksa, który jakby miało się okazać, że jest podróbą to by mnie nie zdziwiło. Jak dla mnie to wysokie ceny (naście tysięcy) za markowe frameset-y klasy hi-end produkowane we Francji (Time) lub Treka, wcale nie biorą się z sufitu. To po prostu są dobrze wykonane ramy/widły/sztyce, a nie masówka z Chin gdzie w jednej hali robi się Pinarello, Silverbacki, Focusy, BMC, S-Worksy i noł nejmy. W okolicy 7 minuty filmu gostek mówi o tym ze ramy węglowe sprzed 10 laty miały pęknięcia widoczne właśnie od wewnątrz w okolicy saportów, a dzisiejsze już tych mikro-pęknięć nie posiadają, co zawdzięczamy rzekomo postępowi technologicznemu w aplikacji carbonu. Chyba była mowa o pęknięciach, bo słowo pękniecie po angielsku to crack. a podobnym słowem jest creak i podobnie brzmiącym, co oznacza skrzypienie. Tu o skrzypieniu raczej mowy nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Trek robi ramy na Tajwanie i w Chinach Jeśli zależy Ci na amerykańskim Treku to musisz pójść na całość i kupić Madone ale tylko w wersji RSL ewentualnie Emondę SLR. Bohater filmu zdecydowanie ostrzega przed kołami karbo pod oponę, uznaje je za niebezpieczne. Słuchając go wierzę że ma rację jednak przez 7 lat nie spotkałem się z ani jednym przypadkiem cieplnej deformacji jakiejkolwiek obręczy karbonowej a tu nie jest płasko. S-works chyba jest oryginałem bo nie ma w jego przypadku mowy o podróbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Te pęknięcia w "oldskulowym" treku powstały na skutek galwanicznej korozji na styku aluminium >> karbon, podobne zjawisko występuje w elektryce gdzie nie można łączyć alu z miedzią - styk się utlenia i dochodzi do iskrzenia. Postęp technologiczny polega na tym że na styku alu z węglem dokładana jest dodatkowa warstwa "izolująca" w postaci warstwy włókna szklanego. Włókno szklane jest obojętna dla alu i dla węgla więc wtedy to działa. Swoją drogą to dla mnie ciekawostka ze aluminium potrafi zareagować z węglem. Szkoda że nie ma mowy o rocznikach tych ram ... zaskoczyło mnie ze tak wiele z nich (bądź co bądź znane marki) jest robiona w technice tube to tube zamiast monocoque. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Trek z filmu ma jakieś 10 lat, stary madone 5,2 z suportem zewnętrznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 13 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Drugi po Sworksie Trek Emonda SL jest z zeszłego roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.