Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

Jezdziles ze cie to smieszy czy wyczytales w necie?
A co tu czytać czy próbować... ? To nic nowego że łyse opony nie mają szans w błocie, bo nie mają czym się w nie wgryzać...
Napisano

W tym roku FF najechały jakies 600km w chyba kazdych warunkach bez jakichkolwiek przygód, problemow itp. Raz mleczko uszczelnilo opone po przejechaniu po rozbitej butelce i tyle w temacie. Ostatnia trasa glownie po miekkim i mokrym gruncie. Caly czas RK sa w gotowosci ale nie mam powodow zeby je zakladac.

Poza tym FF duzo lepiej sie "czyści" z tytułu wylajtowanego bieżnika = przyczepnosc! Wgryzanie sie czyli bieżnik nie jest jedynym wyznacznikiem opony w terenie, niskie ciśnienie i szerokosc daja rownie dużo. Uwierz mi ze mozna pojechac na FF w warunkach w ktorych kola przestaja sie obracac z tytulu blota pomiedzy nimi a trojkatem czy widelcem. To rzadkosc bo jezdze glownie po utwardzonych drogach ale sa miejsca ktore sie poznaje i nie trudno o niespodziankę. Zero bierznika to jest w Speed Kingach (mialem i testowalem) FF maja bierznik i daja rade w rowerze MTB.

Napisano (edytowane)

Czytalem ten artykuł przed zakupem FF między innymi wlasnie on sklonil mnie wyboru tych opon.

To co zostało tam napisane potwierdzam w 100%, napisalem to juz wczesniej i specjalne nie ma co powtarzac. Autor jezdzil na dosc duzym cisnieniu, te opony ida lekko na minimalnych 1,8bar (tubeless) zarowno po asfalcie jak i w terenie. Waze 75kg i jak dla mnie jest OK. Jedyna niewiadoma jest trwalosc ale to wyjdzie w praniu. Mam w tym roku zaplanowane trasy ze spora iloscia ubitego terenu i asfaltu, na pewno nie bede ich oszczedzal. 

Edytowane przez Eldo
Napisano

Jak by ktoś był na kupnie opon Continental Race King to mogę sprzedac okazyjnie swoje ust. Zostawiam na caly sezon FF szkoda zeby lezal praktycznie nowy komplet.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Projekt wzbogacił sie i równocześnie nieco stracił na wadze dzięki nowemu koszykowi full carbon od Elite o masie całych 15g 

21205dfc955147aegen.jpg

 

a225619561efa88dgen.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dobra, trzeba troche odswiezyc temat bo dzialo sie w maju dość dużo przy projekcie.

 

1. Wpadł carbonowy, sztywny widelec dedykowany do 29er

 

e9006c8d1d74e8c9gen.jpg

 

Jak widać siadl kolorystycznie perfekcyjnie. W temacie samego widelca, 520g carbonu na sztywnej osi qr15 wiec -1kg z masy calkowitej (reba 1575g).

 

597977a8fd48a639gen.jpg

 

2. Wymiana koł na 27,5", opon oraz tarcz hamulcowych.

 

Koła XT xastapily 27,5 calowe DT Swiss na ktore mam zamiar założyć opony grawerowe Schwalbe G-ONE 27,5x1,5 w systemie tubeless. Tarcze hamulcowe Ashima 160 na przod i tył. Cała ta operacja ma na celu zbić wage o ok 200-300g oraz przyspieszyc rower na ubitym gruncie.

 

e50114895cb324a3gen.jpg

 

4075fa25955e307egen.jpg

 

311038202a7eb330gen.jpg

 

Opon i tarcz jeszcze nie mam (czekam na dostawe) wiec założyłem detki w celach wizualnych. Tak to mniej wiecej bedzie wygladac. Jak dla mnie warto bylo sie wziasc za to :-)

Napisano

 

 

Koła XT xastapily 27,5 calowe DT Swiss na ktore mam zamiar założyć opony grawerowe Schwalbe G-ONE 27,5x1,5 w systemie tubeless. Tarcze hamulcowe Ashima 160 na przod i tył. Cała ta operacja ma na celu zbić wage o ok 200-300g oraz przyspieszyc rower na ubitym gruncie.
Jak dla mnie cały ten projekt dochodzi do granic 'bez sensu'... Odchudzanie roweru poprzez zmianę jego charakteru, możliwości i zastosowania to już przesada ... Trzeba było sobie kupić od razu gravela /przełajkę , a nie z górala robić pokrakę!
Napisano

Moze zle sie czuje na ramie typu szosa/grawer? Moze w sezonie uzywam roweru nie tylko na miejscu (szutry i asfalt)? Jestes pierwsza osoba która uwaza za pokrake ten projekt, gratuluję gustu :-)

Napisano

Ale mi to nie przeszkadza ze komus sie nie podoba, pogratulowalem gustu bo pierwszy raz spotkalem sie z "pokraka" a prowadze ten projekt na kilku forach. Luzz w temacie :-) zrobiłem na sztywnym widelcu z kolami 26" i oponach slick ok 1k km w niecaly miesiac i twierdze ze jest idealnie jak dla mnie.

Napisano

Na kolach nie ma opon, moze sie wydawac ze sa to slicki szosowe a tak nie jest. To delikatnie napąpowane detki dla przymiarki. Opony zamowione jeszcze nie doszly.

Osobiście nie bylem przekonany z poczatku do sztywnego widelca, probowalem jazdy na zblokowanej Rebie i zaczelo mi sie to podobać coraz bardziej. Stwierdziłem ze sprobuje a co, i po najechaniu pierwszego tysiaka naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Nie jezdze w mocnym terenie ale nie tyram tez głównie asfaltem. W sezonie mam kilka tras pod 200km po ubitym gruncie i taki set pomaga. Mi i wielu innym na zywo i forach się podoba taki projekt wiec czemu mial bym np kupować grawela? W wakacje biore sprzet nad morze gdzie udzieram okolicznym piachem i sciezkami. Zakladam opony mtb do tej samej ramy (reba jest awaryjnie na polce), po co drugi rower?

Napisano

Żeby nie było Wam smutno to macie mój głos (trzeci na nie). Wiem, że geometria ramy bardzo się zmienia po zastosowaniu sztywnego widelca, ale widelec do 29era wygląda bardzo pokracznie.

Napisano

Jeżeli na zblokowanej Rebie mam 478mm od osi do biezni sterowej a sztywny widelec ma 475mm to w którym momencie geometria ramy bardzo sie zmienia? Przy widelcu od 26 owszem leci geometria w kosmos. Celowo jest zalozony od 29er dedykowany do MTB choc by ze wzgledu na QR15. Celowo tez sa zmienione kola na 27,5" chociaż bez problemu mógł bym 29 wcisnac na slicku gdybym rower robił strikte grawerowy. O gustach wizualnych sie nie dyskutuje bo jeden lubi blodynki a drugi brunetki i fajnie...ale tutaj chodzi o to zeby użytkownik mial wygodnie a nie ktos idacy chodnikiem czy przed komputerem.

Napisano (edytowane)
Jeżeli na zblokowanej Rebie mam 478mm od osi do biezni sterowej a sztywny widelec ma 475mm

Tylko nie zapominaj o tym że podczas jazdy Reba jest minimum jakieś 20 mm niższa (SAG) nawet jak jest zablokowana... więc geometria jednak się zmienia i to dość mocno. Odpowiednikiem amora o skoku 100 mm jest widelec o wysokości 450-455 mm oś-korona przy 26 er, a koło 27,x 1,5 ma mniej więcej tyle samo co koło 26 z oponą 2,25 .

 

Nie jezdze w mocnym terenie ale nie tyram tez głównie asfaltem.

Czyli kwintesencja zastosowania roweru typu gravel/przełaj :thumbsup:

 

Moze zle sie czuje na ramie typu szosa/grawer?

Szosa i gravel to dwa różne rowery, gravel jest zdecydowanie bardziej komfortowy i jak znam życie to w życiu nie jechałeś na gravelu...

Edytowane przez Alsew
Napisano

 

 

więc geometria jednak się zmienia i to dość mocno.

Nawet jeśli się zmieniła,to i tak rower w tej specyfikacji nie jeździ w terenie do którego był stworzony.Natomiast do obecnego styl jazdy koledze Eldo geometria odpowiada.No i oto chodzi.

Napisano

Reba ma blokade skoku ktora po wlaczeniu eliminuje sag wiec proporcje sa identyczne jak przy obecnym widelcu. Napisałem wcześniej ze jezdzilem na zblokowanym amortyzatorze. Grawerem nie dal bym rady przejechac po teasach "wakacyjnych" to raz, dwa nie ma opcji 2 rowerow u mnie z kilku powodów, trzy jechalem na szasie i na grawerze i na mtb ze sztywnym widelcem zanim cokolwiek zaczolem modzic.

Mi pasuje taki projekt czy sie to komus podoba czy nie.

Dzięki za uwagi sa jak najbardziej na miejscu, kazdy lubi to co ma. Trudno zeby moj set podobal sie komus kto nie schodzi z full-a np :-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...