Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Witam jak w temacie mam zamiar wymienić ramę w moim starym rowerze. Obecnie posiadam Scott Aspect 40 http://www.katalogrowerowy.pl/a/rowery/xcmaratonprzelaj/23546-aspect-40 a rama jaką zamierzam kupić to Dartmoor Hornet 2015 https://www.olx.pl/oferta/rama-dartmoor-hornet-red-devil-m-16-lub-l-18-2015-CID767-IDbfg3b.html i teraz moje pytanie jest takie co bede musial dokupic podczas wymiany czyli czy bede potrzebowal sterow itp (wszystkie moje stery i lozyska sa w dobrym stanie) i z tego co sam zauwazylem to bede potrzebowal innego suportu i czy ten się nada http://allegro.pl/suport-kwadrat-shimano-alivio-bb-un26-113mm-73mm-i6286791388.html? Z góry dziękuje za odpowiedź.
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Nie mów, że chcesz przełożyć wszystkie graty z tego Aspecta do Horneta? Może jeszcze włącznie z widłem..? Rozumiem siodło, sztyce o ile ta sama średnica, czy gripy i inną drobnicę, ale bawić się w suport na kwadrat dla tak8ej korby, itp. Hornet to zupełnie inny typ roweru.
Gość Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Po co chcesz zmieniać tą ramę? Przecież to dwa zupełnie różne światy: 1. Teraz masz "uginacz" XCM o skoku 100m, Hornet z tego roku ma podany zalecany widelec 140-170mm czyli założmy że w 2015 też tyle było 2. Sztywna oś z tyłu, Ty masz QR9 3. Cała reszta osprzętu: jeżeli masz zamiar przekładać, to sobie daj spokój Bierzesz rower z dolnej półki cenowej i chcesz robić z niego Enduro, słaby pomysł
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Bierzesz rower z dolnej półki cenowej i chcesz robić z niego Enduro, słaby pomysł Jeszcze standardowe pytanie czy to miało by być wykorzystywane do ęduro, czy tylko ma na ulicy wyglądać lambada-hardkor
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Głównie miałoby to służyć do amatorskiej jazdy raczej nie do enduro bo xcm na pewno by tego nie wytrzymal. A tak to XCM'a tez bym wymienil.
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Czyli zmiana na siłę dla wyglądu. IMHO bez sensu, ale to już jak sobie stryjenka życzy...
Gość Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Oho, zaczyna się Popatrz do czego się używa takiej ramy, szacun na dzielni postaraj się zdobyć w inny sposób.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Widzę że nie do końca się zrozumieliśmy bo chodzi mi głównie o to że teraz mam zamiar wymienić ramę a później wraz z tym jak uzbieram pieniądze resztę osprzętu aby rama była dostosowana do reszty i wtedy będę mógł rozpocząć jazdę w dh itp bo teraz to raczej się nie da na tym osprzęcie. Do poskakania sobie po schodach w mieście czy po krawężnikach z powodzeniem moge uzywać tego Scotta .
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 No tak, oczywiście DH. Nie zapomnij też o ęduro, frirajdzie i stricie, koniecznie wszystko na raz Pamiętaj, że pojutrze jedziesz na Rampage, a za pasem już Megavalanche. A tak serio, to jeździj sobie tym Aspektem i zbieraj na nowy, nadający się do tego o czym piszesz rower. Oczywiście o ile nie jesteś kolejnym napalonym ziutkiem jacy falami odwiedzają to forum, a rzeczywiście masz jakieś ciągoty w tym kierunku i masz gdzie jeździć. O ile się nie mylę w Kętrzynie gór nie ma, więc oczywiscie bez wyjazdów nie ma mowy o żadnym DH.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Co do gór to się nie mylisz ale jest całkiem ciekawy lasek miejski. Sama jazda na rowerze nie jest moją główną pasją, bo w głownie jeżdze na motocyklu crossowym a rower dla mnie to miła odskocznia i spędzam na nim dość dużo czasu. Czyli mówisz że taka stopniowa wymiana roweru na tego Dartmoora nie ma sensu?
seraph Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Widelec nie pasuje, koła nie pasują, bo bez sensu montować przednie pod QR9 jak z tyłu sztywna oś. Reszta szpeju to w zasadzie detale, tak więc sensu to nie ma. Dozbieraj, sprzedaj Scotta i kup coś konkretnego - może nawet dostrzeżesz przez ten czas, że do Twojej jazdy nie trzeba aż takiego czegoś jak Hornet.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Może i do mojej jazdy nie byłby potrzebny Hornet ale na pewno jazda na nim byłaby przyjemniejsza. Poza tym jak patrzyłem na rowery na internecie to wszystkie sensowne są po prostu z za małą ramą, a za scotta zbyt dużo nie wezmę bo rama ma kilka rys i wątpie żeby ktoś chciał go kupić w dobrej cenie dla mnie jak i dla niego przez jego wygląd.
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Napaliłeś się to kup. Szybciej stwierdzisz, że to bez sensu, bo własny portfel zawsze daje najlepszą nauczkę
Piter233 Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Jazda byłaby na nim przyjemniejsza? Niby z jakiej racji? Pojeździj sobie rowerem o skoku 150 mm i zobaczysz różnicę.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Dobrze to w takim razie co według was było by dla mnie najlepszą opcją bo chciałbym mieć rower który po skoku z wyższej wysokości niż krawężnik da radę?
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 A może po prostu napisz konkretnie jak i gdzie zamierzasz jeździć, bo wybacz, ale odnoszenie się do „skoków” z krawężnika jest po prostu śmieszne A kończąc poprzednia sprawę - rama do enduro uzbrojona w graty do niewiadomo czego i za krótki wideł udający amortyzator nadal nie będzie ambitniejszym sprzętem od tego Aspecta.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 No w sumie to i z tym masz racje ale jak wczesniej napisalem raczej w najblizszym czasie nie uda mi sie uzbierac dosc duzo pieniedzy na w miare dobry rower. A tak jak ja zamierzam nim jezdzic to przejazdzki po parkach lasach jakies skoki nie za duze dla rowerow ewentualnie przejazdzka po torze motocrossowym itp raczej nie bede wybieral sie na trasy enduro.
Gość Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Nawiązując do ostatniej odpowiedzi, masz to zamiar robić na amorze XCM? Bo się już pogubiłem. Jeżeli tak, to sobie zobacz jak ten rower będzie wyglądał i jak bardzo zmienią się jego właściwości jezdne jeżeli wsadzisz amor 100mm gdzie zalecane minimum to 140mm. Przyjmuje się że każde 10mm to odpowiednik 0,5 stopnia kąta główki ramy, przecież to będzie tragedia. PS: Masz świadomość ile kosztuje amortyzator do enduro?
Alsew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 No w sumie to i z tym masz racje ale jak wczesniej napisalem raczej w najblizszym czasie nie uda mi sie uzbierac dosc duzo pieniedzy na w miare dobry rower. A tak jak ja zamierzam nim jezdzic to przejazdzki po parkach lasach jakies skoki nie za duze dla rowerow ewentualnie przejazdzka po torze motocrossowym itp raczej nie bede wybieral sie na trasy enduro. Przecież to są warunki dla zwykłego roweru xc, wiec jeśli nie masz kasy na nowe graty do roweru, to kup porządny amortyzator do roweru który masz i katuj go tak długo aż rama nie pierdyknie :-) Do tego co opisujesz nie potrzebny jest lepszy rower tylko co najwyżej sztywny amor, dobre opony , kiera 680 - 700 mm i trochę techniki ...
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Jak dla mnie to z takiego opisu wychodzi, że w sumie nic bardziej hardkorowego tu nie potrzeba. Może po prostu prawdziwy rower XC zamiast tej, nie oszukujmy się, atrapy. Pojeździj więcej tym co masz, rzeczywiście złapiesz zajawkę to się pomyśli, w międzyczasie możesz sobie odkładać fundusze. Sam też nabierzesz doświadczenia i może będziesz w stanie określić czego konkretnie potrzebujesz, bez bajania od razu o enduro czy downhillu. Naprawdę nie ma sensu rzucać nazwami jakichś „cool” dyscyplin, bo tu ani warunków ani funduszy. Buduj kondycję, ćwicz technikę i baw się dobrze.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Kondycje mam bardzo dobrą, bo chodze na crossfit (ogólnorozwojówka) a tak to bardzo dobrze to ująłeś Master po woli chyba do mnie zaczęło docierać że ten Scott to atrapa czegoś lepszego. Tampa rama (Hornet) bardzo mi sie spodobala i chialem miec rower na jej podstawie ale teraz jak juz sie wszyscy wypowiedzieli to mysle ze jak na razie to trzeba wymienić tego XCM na jakiegoś 140mm do 160mm, osprzęt na porządniejszy i jak rama pęknie jak było to napisane to wtedy wymienić ją na coś lepszego jak dalej będzie zajawka. Wcześniej nawet nie wiedziałem o co chodziło ze sztywną osią teraz juz tak i jakbym miał jakieś większe pojęcie o bardziej wyczynowych rowerach to pewnie zaproponował bym części które do siebie pasują i zapytał co o tym sądzicie. Teraz moja wiedza sie poszerzyla i jak możecie pomóc to na co moge czymienić tego XCM'a? PS. NIe wiem ile kosztuje porządny amortyzator do enduro ale mysle ze uzywany ze sredniej lub niskiej polki cenowej około 2K (nigdzie nie sprawdzałem tylko tak myśle)
Alsew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Jak wsadzisz do tego Scotta amor 140mm lub więcej to ta rama pęknie przy pierwszym lepszym skoku. Jak juz naprawdę chcesz coś bardziej wyczynowego niż xc to kup ściezkowca o skoku 120 mm typu Primal, bo prawie każdy amor o skoku 100 mm da się przerobić na 120 mm , ale nie rób tego z xcm jeśli cenisz swoje zęby...
modrzew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Może bez bajek, że od razu pęknie, niemniej wsadzenie do niej takiego widła nie ma najmniejszego sensu. Geometria pójdzie się walić i dostaniesz potworka, który nie będzie dobrze się prowadził. Zresztą znowu żeby pasował taki wideł do reszty tego co masz, to będzie musiał być jakiś staroć. Naprawdę, dość sensownie się z Tobą dyskutuje, ale trudno mimo wszystko wytłumaczyć że to co chcesz uprawiać to żadne hardkory oraz z tego co masz nie ulepisz nic lepszego nawet jak tam wsadzisz jakimś cudem dwupółkę od zjazdówki. Nie baw się w jakiegoś „Janusza kolarstwa” i może najpierw zapoznaj się co do czego i po co. Rower to nie tylko dwa koła, tylna przerzutka i wideł o taaakim skoku Obecnie sprzęt jest specjalizowany, poczynając od ramy która determinuje resztę.
Alpha69 Napisano 12 Listopada 2016 Autor Napisano 12 Listopada 2016 Dobra to do jutra popatrze co i jak. Może zdecyduje sie kupic rame+ amor o ile sie to oplaca i nada. Jutro tak o 10-12 odezwe sie i jakos rozwiazemy moj problem a przynajmniej mam taka nadzieje.
Alsew Napisano 12 Listopada 2016 Napisano 12 Listopada 2016 Dobra to do jutra popatrze co i jak. Może zdecyduje sie kupic rame+ amor o ile sie to oplaca i nada. Tylko nie zapominaj o tym ze rama jest dedykowana do jakiegoś rozmiaru kół a ty masz w swoim 'prehistoryczne' 26 cali ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.