pltommas Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Witam, mam prośbę, czy ktoś mógłby rozpoznać co to za rower?? marka? może przybliżony okres produkcji? http://images83.fotosik.pl/157/9bd3f76074d0cc98.jpg]http://images83.fotosik.pl/157/9bd3f76074d0cc98.jpg znalazłem ten rower w babcinej piwnicy i postanowiłem go odrestaurować ale mam małe problemy techniczne, mianowicie nie bardzo wiem do czego to służy ( na fot. oznaczone strzałką) rower nigdy nie był wyposażony w przerzutki, tylny hamulec itp. po powierzchni można sądzić, iż kiedyś można tym było obracać, dziś pewnie ze względu na wiek (rdza) jest to niemożliwe. chce oddać ramę do piaskowania i malowania proszkowego i wypadałoby to wykręcić. http://www.fotosik.pl/zdjecie/81197bedf8b7a2de http://www.fotosik.pl/zdjecie/b4c14ccc426ea6de W związku z malowaniem i czyszczeniem chciałbym odkręcić także korbę, lecz nie bardzo wiem jak rozrobić, tzn. sposób w jaki została skręcona/zabezpieczona korba (fot) jest mi nieznana a ew. klucz leży po za moim zasięgiem. http://www.fotosik.pl/zdjecie/6e336d765163e770 http://www.fotosik.pl/zdjecie/1161f5cd73c1ceae proszę o pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_KJ Napisano 13 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 W związku z malowaniem i czyszczeniem chciałbym odkręcić także korbę, lecz nie bardzo wiem jak rozrobić, tzn. sposób w jaki została skręcona/zabezpieczona korba (fot) jest mi nieznana a ew. klucz leży po za moim zasięgiem. http://www.fotosik.pl/zdjecie/6e336d765163e770 http://www.fotosik.pl/zdjecie/1161f5cd73c1ceae proszę o pomoc i pozdrawiam Marki nie znam, z tymi detalami oznaczonymi strzałką też nei pomogę, ale jeśli chodzi o korbę to jest to thompson czyli taki kwadrat jak dzisiaj tylko większa średnica mufy, no i może mieć inny rozmiar kwadratu. "To" okrągłe z dwoma dziurkami to nakrętka, żeby ją odkręcić potrzebujesz mieć klucz z dwoma wystającymi kołeczkami, które wchodzą w otwory nakrętki i dalej wiadomo.... Klucz można dorobić z kawałka sztaby - nawiercić dwie dziurki w odstępie i średnicy jak wynika z nakrętki, w otwory wsadzić kawałki wiertła i przy pomocy żaby albo francuza odkręcić. Alternatywnie możesz przyłożyć pod skosem mocny stalowy gwóźdź i pobijając go młotkiem odkręcać. Oba gwinty powinny być prawe, przynajmniej w moim thompsonie były :-) A potem to trzeba zdjąć korby z osi co jest dość upierdliwe - najpierw odrdzewiacz (wg mnie nic nie daje przy połączeniach klinowych, ale dla pokoju sumienia) a potem metody termiczne - grzać, schładzać i walić młotem, najlepiej przez kawałek miękkiej stali i założoną nakrętką, nawet możesz ja zeszlifować o milimetr żeby miała luz pod spodem po nakręceniu równo do czoła osi. jak stracisz gwint to trudno, przeszlifujesz na 8 mm, nagwintujesz drobnozwojnym i też utrzyma. Albo możesz użyć ściągacza do łożysk, może pogiąć zębatkę ale przyłożony z drugiej strony pognie miskę która tuż za korbą osłania suport. Prostowanie zębatki to rzecz do zrobienia ale miskę bardzo trudno odkupić. Cała upierdliwość wynika z faktu że oś thompsona jest nie do zastąpienia współczesnym suportem a jak masz nietypowy rozmiar kwadratu to współczesna korba też nie wejdzie. Ale jak masz farta to może pójdzie gładko :-) Moja oś thompsona przerobiona pod mufę BSA: KJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.