Skocz do zawartości

[Hamulce] Zmiana (lewa, prawa) klamek w hamulcach hydraulicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Kupiłem rower w sklepie wysyłkowym w UK (ach ten niski funt).

Niestety rower przyszedł z klamką przedniego hamulca pod prawą ręką i odpowiednio tylnego hamulca pod lewą.

Nie mogę jeździć mając w jednym rowerze hamulec przedni pod lewą ręką a w drugim pod prawą.

 

Jak zamienić klamki lewą na prawą i na odwrót tak by przedni hamulec był pod lewą ręką ?

Napisano

Da się to przełożyć, zamienić musisz przewody.Ale musisz mieć do tego odpowiednia zestaw baryłek. Jak nie czujesz się na siłach to zrobią Ci to na serwisie. Jakiej firmy są hamulce ??

  

Napisano (edytowane)
Przewodów nie trzeba zmieniać, a przynajmniej lekko skrócić

 

A poco skracać??? Ja bym na początek przełożył tylko przewody nawet bym baryłki zostawił te same. Czasami się udaje i nawet się nie zapowietrzają      

Edytowane przez fundil
Napisano

A tak jasna sprawa. Zazwyczaj udaję się bez skracanie i bez odpowietrzania jak się to zrobi sprytnie. Ja jak robię coś przy hamplach to ściągam koło wciskam klamkę tak aby wysunęły się troszkę tłoczki następnie robię to co robię, a przy składaniu wkręcam przewód w klamkę tak żeby miał lekki luz. Następnie wciskam tłoczki ewentualne powietrze wypychane jest. Następnie dokręcam przewody i po sprawie.        

Napisano

Napisz jaki masz model hamulców. Wiele modeli  można montować na dowolnej stronie kierownicy.

 

W praktyce, dobrze jest mieć w prawej ręce hamulec, od którego zależy czy zaliczysz glebę. Chyba że jesteś leworęczny.

Napisano

 

 

W praktyce, dobrze jest mieć w prawej ręce hamulec, od którego zależy czy zaliczysz glebę. Chyba że jesteś leworęczny.

Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież glebę można zaliczyć z użyciem tylnego lub przedniego , gleba zależy tylko od warunków tego hamowania.

 

Ja jestem praworęczny i jakoś przedni wolę mieć pod lewą bo tak się przyzwyczaiłem. Nie wykluczam , że lepsze czucie mogło by być w prawej ręce ale po prostu bezpieczniej zostać przy przyzwyczajeniu. 

Napisano

W  motocyklach prawy jest przód, ja jak wsiadam na rower to nie ogarniam :-)

W sumie to ciekawe, przeniesienie napędu po prawej, stopka po lewej a hamulce między moto a rowerem na kontynencie pozamieniane a w Anglii (jak rozumiem) na odwrót ale za to jednakowo we wszystkich jednośladach.

KJ

Napisano (edytowane)

Odkręć przewody od klamek i zamień miejscami (oliwki mogą zostać te same) ale bez odpowietrzania może być ciężko (trzeba mieć sporą wprawę).

Edytowane przez gtb
Napisano

@Fundil

 

Lista jest całkiem spora. 

 

Avidy, hayes, forumła.

 

@Ychu.

 

Każde przyzwyczajenie można zmienić. Miałem takie samo jak Twoje. Po jednym sezonie przeszedłem na prawą rękę. W prawej ręce łatwiej jest mi nie zablokować przedniego koła. 

Napisano

Magura z serii MT.

Noe tak ale jak to wygląda???

 

 

Hamulce to  Shimano SLX BR-M675.

A jak to zrobić? 

 

 

  Lista jest całkiem spora.    Avidy, hayes, forumła.
 

 

A coś więcej. Chyba nie jestem w temacie   

Napisano

Tak wiem już sobie to sprawdziłem.

 

 

Poleciało z X-a

Z Magurą nie miałem styczności. Nie jestem jednym z tych co piszą co gdzieś usłyszą. Opieram się na tym co już miałem lub robiłem.

Co do SLX to mam je i jakoś niema możliwości założyć lewą na prawą   

Napisano

 

 

Odkręć przewody od klamek i zamień miejscami (oliwki mogą zostać te same) ale bez odpowietrzania może być ciężko (trzeba mieć sporą wprawę).

 

A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-(

 

Napisano (edytowane)

Z ciekawostek przekładania lewa <> prawa klamki lub przewodu

Taka Formula (np w C1) ponad to że ma uniwersalne klamki to ma szybkozłączki na przewodach ( coś na wzór tych w systemach nawodnienia w ogrodach) i bez narzędzi da się przełożyć zacisk / klamkę z bardzo dużym prawdopodobieństwem ze się nie zapowietrzy.

 

Co do Shimano to pod względem "uniwersalnosci" elementów jest 100 lat za mużynami.

Osobiscie preferuję wymianę baryłki przy operacjach na przewodach hamulcowych.

Jak poprzedna operacja skrecania przewodu została wykonana prawidłowo ( odpowiedni moment dokręcenia) to owszem baryłka ma pewien zapas na uszczelnienie.

Jednak jak ktoś przesadził z dokręceniem to niestety ale ponone uszczelnienie może nienastąpić.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rzezniol
Napisano

A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-(

Bez przesady. Do SLX droższy jest olej, niż szpej do odpowietrzania. Specjalistyczny lejek, coś koło 15zł i można go łatwo zastąpić strzykawką. Koszty kilku cm wężyka i worka foliowego, można przemilczeć.
Napisano

Nie kupuj żadnego zestawu. W aptece kup 3 strzykawki 20 ml, rurkę elastyczną ( tylko zmierz sobie średnicę odpowietrznika) i olej Shimano po 13 zł za 100 ml na allegro.

Napisano

 

 

A może jakiś rysunek lub wideo ?

Tu nie trzeba żadnego filmiku ani rysunku. Zsuwasz palcami gumową uszczelkę przy klamce, odkręcasz przewód płaskim kluczem 8mm , montujesz drugi , dokręcasz , nasuwasz uszczelkę i koniec.

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo...

Napisano

Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo...

Jak wyobrażasz sobie sprzęgło i gaz w jednej ręce?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...