Laos Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Witam Kupiłem rower w sklepie wysyłkowym w UK (ach ten niski funt). Niestety rower przyszedł z klamką przedniego hamulca pod prawą ręką i odpowiednio tylnego hamulca pod lewą. Nie mogę jeździć mając w jednym rowerze hamulec przedni pod lewą ręką a w drugim pod prawą. Jak zamienić klamki lewą na prawą i na odwrót tak by przedni hamulec był pod lewą ręką ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Da się to przełożyć, zamienić musisz przewody.Ale musisz mieć do tego odpowiednia zestaw baryłek. Jak nie czujesz się na siłach to zrobią Ci to na serwisie. Jakiej firmy są hamulce ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Przewodów nie trzeba zmieniać, a przynajmniej lekko skrócić - przy odrobinie wprawy nawet nie będzie to wymagało odpowietrzania. Oczywiście nowe baryłki obowiązkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Przewodów nie trzeba zmieniać, a przynajmniej lekko skrócić A poco skracać??? Ja bym na początek przełożył tylko przewody nawet bym baryłki zostawił te same. Czasami się udaje i nawet się nie zapowietrzają Edytowane 10 Listopada 2016 przez fundil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Chodziło mi o skracanie przy zakładaniu nowych baryłek, ale jak uda się bez tego to wiadomo, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 A tak jasna sprawa. Zazwyczaj udaję się bez skracanie i bez odpowietrzania jak się to zrobi sprytnie. Ja jak robię coś przy hamplach to ściągam koło wciskam klamkę tak aby wysunęły się troszkę tłoczki następnie robię to co robię, a przy składaniu wkręcam przewód w klamkę tak żeby miał lekki luz. Następnie wciskam tłoczki ewentualne powietrze wypychane jest. Następnie dokręcam przewody i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Napisz jaki masz model hamulców. Wiele modeli można montować na dowolnej stronie kierownicy. W praktyce, dobrze jest mieć w prawej ręce hamulec, od którego zależy czy zaliczysz glebę. Chyba że jesteś leworęczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 W praktyce, dobrze jest mieć w prawej ręce hamulec, od którego zależy czy zaliczysz glebę. Chyba że jesteś leworęczny. Ja tu czegoś nie rozumiem. Przecież glebę można zaliczyć z użyciem tylnego lub przedniego , gleba zależy tylko od warunków tego hamowania. Ja jestem praworęczny i jakoś przedni wolę mieć pod lewą bo tak się przyzwyczaiłem. Nie wykluczam , że lepsze czucie mogło by być w prawej ręce ale po prostu bezpieczniej zostać przy przyzwyczajeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Wiele modeli można montować na dowolnej stronie kierownicy. A możesz podać jakiś przykład??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_KJ Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 W motocyklach prawy jest przód, ja jak wsiadam na rower to nie ogarniam :-)W sumie to ciekawe, przeniesienie napędu po prawej, stopka po lewej a hamulce między moto a rowerem na kontynencie pozamieniane a w Anglii (jak rozumiem) na odwrót ale za to jednakowo we wszystkich jednośladach.KJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 A możesz podać jakiś przykład??? Magura z serii MT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Witam Hamulce to Shimano SLX BR-M675. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 (edytowane) Odkręć przewody od klamek i zamień miejscami (oliwki mogą zostać te same) ale bez odpowietrzania może być ciężko (trzeba mieć sporą wprawę). Edytowane 10 Listopada 2016 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 @Fundil Lista jest całkiem spora. Avidy, hayes, forumła. @Ychu. Każde przyzwyczajenie można zmienić. Miałem takie samo jak Twoje. Po jednym sezonie przeszedłem na prawą rękę. W prawej ręce łatwiej jest mi nie zablokować przedniego koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Magura z serii MT. Noe tak ale jak to wygląda??? Hamulce to Shimano SLX BR-M675. A jak to zrobić? Lista jest całkiem spora. Avidy, hayes, forumła. A coś więcej. Chyba nie jestem w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Noe tak ale jak to wygląda??? Google nie boli http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/7334/rodzina_mt_magury W serii MT konstrukcja klamki jest identyczna z obu stron (łącznie z ze śrubą EBT) , po odwróceniu klamkę można montować z drugiej strony kierownicy (bez demontażu przewodu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Tak wiem już sobie to sprawdziłem. Poleciało z X-a Z Magurą nie miałem styczności. Nie jestem jednym z tych co piszą co gdzieś usłyszą. Opieram się na tym co już miałem lub robiłem. Co do SLX to mam je i jakoś niema możliwości założyć lewą na prawą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laos Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Odkręć przewody od klamek i zamień miejscami (oliwki mogą zostać te same) ale bez odpowietrzania może być ciężko (trzeba mieć sporą wprawę). A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Z ciekawostek przekładania lewa <> prawa klamki lub przewodu Taka Formula (np w C1) ponad to że ma uniwersalne klamki to ma szybkozłączki na przewodach ( coś na wzór tych w systemach nawodnienia w ogrodach) i bez narzędzi da się przełożyć zacisk / klamkę z bardzo dużym prawdopodobieństwem ze się nie zapowietrzy. Co do Shimano to pod względem "uniwersalnosci" elementów jest 100 lat za mużynami. Osobiscie preferuję wymianę baryłki przy operacjach na przewodach hamulcowych. Jak poprzedna operacja skrecania przewodu została wykonana prawidłowo ( odpowiedni moment dokręcenia) to owszem baryłka ma pewien zapas na uszczelnienie. Jednak jak ktoś przesadził z dokręceniem to niestety ale ponone uszczelnienie może nienastąpić. Pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2016 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A możesz podać jakiś przykład???SRAM DB5 i Guide to także przykład hamulców, w których nie ma rozróżnienia na klamkę lewą i prawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A może jakiś rysunek lub wideo ? Czyli jednak muszę kupić zestaw do odpowietrzania. :-(Bez przesady. Do SLX droższy jest olej, niż szpej do odpowietrzania. Specjalistyczny lejek, coś koło 15zł i można go łatwo zastąpić strzykawką. Koszty kilku cm wężyka i worka foliowego, można przemilczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Nie kupuj żadnego zestawu. W aptece kup 3 strzykawki 20 ml, rurkę elastyczną ( tylko zmierz sobie średnicę odpowietrznika) i olej Shimano po 13 zł za 100 ml na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A może jakiś rysunek lub wideo ? Tu nie trzeba żadnego filmiku ani rysunku. Zsuwasz palcami gumową uszczelkę przy klamce, odkręcasz przewód płaskim kluczem 8mm , montujesz drugi , dokręcasz , nasuwasz uszczelkę i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
partyzan Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Ja natomiast mam odwrotny problem. Od dawna jeżdżę motocyklem, gdzie przedni hebel jest po prawej, a od kilku lat jeżdżę też sporo rowerem, gdzie przedni jest po lewej. Wszystko niby jest ok ale do czasu gdy mam awaryjne, niespodziewane hamowanie, wtedy tył od razu blokuję a przód ledwo cisnę :-/ Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak jest, że w motocyklach przedni jest po prawej a w rowerach po lewej? Nie mogli już cholera zrobić tak samo...Jak wyobrażasz sobie sprzęgło i gaz w jednej ręce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.