musimisie Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Cześć wszystkim, Niedawno skradziono mi ostrzaka, ktorego składałem jeszcze w trakcie studiów i szukam teraz nowego roweru, który zarówno sprawdzi sie do codziennej jazdy po mieście jak i z sakwami na dłuższe wyprawy. trasy to głównie asfalt, teren górzysty oczywiście też jakieś drogi szutrowe. Pierwszy bajk jaki przychodzi do głowy to oczywiście Surly Long Haul Trucker chociaż raczej się skłaniam do wersji z tarczówkami (nie wiem tylko czy to hydrauliki, które są raczej niewskazane na dluższe wypady w nieznane) Surly nie chwali sie nigdzie waga tego roweru wiec nie jest to chyba lekki rower. Zainteresował mnie też rowe Masi Speciale Randonneur, ktory niestety jest trudny do dostania w Europie, jego waga to ok 10kg wiec super ale na korba ma 50 i 34 zeby wiec wspinanie z sakwami moze byc ciezkie. Czy ktoś miał doczynienia z tymi rowerami albo może polecić coś podobnego klasycznie z barankiem, stalowa rama, bez amortyzatorow ale z tarczami mile widziane:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Kłaniam, 10 kg tego Masi to raczej pobożne życzenie, szczegolnie na aluminiowych klamotach - sztyca, kiera, most - i mechanicznych tarczach. Pewnie bliżej mu do 12kg. Zmiana blatu z 50 na cokolwiek mniejszego to drobny apgrejd. Jeśli chcesz mieć mniejszy młynek to oczywiscie przyjdzie Ci wymienić korbę, bo BCD 110 mniejszej niż 34T zębatki fizycznie nie da rady przyjąć. Roweru Surly są rowerami raczej solidnymi niż lekkimi. http://www.tredz.co.uk/.Surly-Trucker-Disc-9-Speed-2016-Touring-Bike_80149.htm?sku=262379&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google_shopping&gclid=CI3RmJi0nNACFeoK0wodnOMKFA# Tam nie ma hydraulicznych hebli, tylko BB7. A to mechanika, z resztą jedna z najlepszych na rynku. Co innego? To zalezy od budżetu... Klasyczny Anglik? http://dawescycles.com/dawes/galaxy-plus/ Kona Rove? https://www.cyclestore.co.uk/kona_rove_st_2017_all_road_bike-ID_70506?gclid=CJrqgdq1nNACFRAo0wodOmgAaQ&gclsrc=aw.ds Author Ronin? http://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-2016 Verenti Substance? http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-105-2016/ Genesis TdF? http://www.tredz.co.uk/.Genesis-Tour-de-Fer-20-2017-Touring-Bike_98977.htm?sku=354195&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google_shopping&gclid=CMyBxL62nNACFRa3GwodDGMIuQ# Jest takich rowerów od młotka... Kwestia pieniędzy i pomysłów... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musimisie Napisano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Dziekuje za odpowiedz. Nie wiedziałem ze author takiego gravela wypuścił, ale czy taki rower uda sie dostosować do takich wypadów błotniki i sakwy... znalazłem tez chlopakow w Poznaniu którzy składają rowery na ramach Surly, pewnie w 6k-7k mozna sie zmieścić. A jak wyglada sprawa z adaptacja tarczowek do starszych rowerów. Na Allegro jest jeden używany Masi: http://allegro.pl/masi-56-trekking-szosa-shimano-105-trek-520-surly-i6596308777.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A jak wyglada sprawa z adaptacja tarczowek do starszych rowerów Tył można ogarnąć za pomocą A2Z DM-UNI ---> https://krzywekolo.wordpress.com/2015/02/15/a2z-dm-uni/ Inna sprawa jaki tam jest z tyłu rozstaw haków. Pewnie 130 a piast dyskowych 130 nie ma za wiele na rynku. Niby można nagiąc stalową rame do 135mm, ale osobiscie nie jestem zwolennikiem takich metod. Przód to tylko wymiana widelca na posiadajacy adapter tarczy... ... no i oczywiscie koło przednie na takie z piastą dyskową... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musimisie Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Tył można ogarnąć za pomocą A2Z DM-UNI ---> A2Z DM-UNI | Krzywe Koło To troche zawracanie głowy z tym adapterem zwłaszcza jak jest sie na wyprawie. No nic czyli w grę wchodzą nowe rowery z tarczówkami, albo stare obreczowymi hamulcami. Prawdę mówiąc mam nie wielkie doświadczenie z hamulcami, ale przypuszczam, że przy treningu na szosie, tarczówki nie mają takiego znaczenia jak w trekkingowym rowerze, który jest obładowany sakwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 że przy treningu na szosie, tarczówki nie mają takiego znaczenia jak w trekkingowym rowerze, ... o ile nie pada, nie ma śniegu, błota itp... Wtedy obręczówki są równie skuteczne jak czekoladowa zapora przeciwogniowa Nie twierdzę, że A2Z jest idealnym rozwiazaniem. Ale jest U mnie działał poprawnie i bez problemacji aż do skasowania roweru w wypadku komunikacyjnym. Oczywiscie ma swoje ograniczenia i niedogodności, o których z reszta pisałem. Dedykowane, wyposażone w adaptery widelec i rama to oczywiście najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 na marginosie ku uprzkszeniu ewent posiadacza adaptera: nalezy wziąć pierwej koło starczą i wsadzić je sobie z tyłu, bo w mojej ramie na ten przykład tarcza 160 mm nie mieści się i 109 zł za adapter byłoby pomyłką ale fajny pomysł ze ktoś miał pomysł. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 ... przypominam, że tarcze 140 też istnieją Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Które pewnie też warto przymierzyć z ramą u mnie nie weszła 160 w ramę pod 135mm, i to grubo nie weszła, stal autor stratos, ale nie dumałem tylko odkręciłem tarczę, hamulec był szczękowy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musimisie Napisano 12 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 A ładowanie tarczy tylko do przedniego koła a w tyle zostawić klasyczne szczeki, to chyba glubi pomysl co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Jak się przyzwyczaisz do dwóch różnie działających hamulców to nie powinno być problemu, ale na twoim miejscu raczej szukałbym roweru od razu z tarczówkami. Jak policzysz ile dokładnie wyjdą cię koszty konwersji i ile czasu na to poświęcisz to pewnie ci się odechce, bo się prawdopodobnie okaże że wyszedłeś na zero w porównaniu do gotowego roweru z tarczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Listopada 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 A ładowanie tarczy tylko do przedniego koła a w tyle zostawić klasyczne szczeki, to chyba glubi pomysl co? Nie wiem co w tym głupiego... Przed kupieniem A2Z mialem tak w Chwaście i dawało radę. Nie było oczywiście idealnie ale żyję i zęby wszystkie mam na miejscu Ale fakt-faktem co dwie tarcze to nie jedna... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.