greg76 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Może ktoś podpowie ile minimum mm wysokości powinien mieć bieżnik opony mtb?W załączeniu zdjęcia bieżnika mojej opony tylnej schwalbe smart sam active 29" 2.1. Ponadto jaki zamiennik dla tej opony proponujecie oraz czy do cube aim sl 29 wejdzie cos szerszego niz 2.1 ? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Mam na myśli zużytą środkową cześć bieżnika. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Ychu Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Ponadto jaki zamiennik dla tej opony proponujecie Zależy gdzie i jak jeździsz. Smart sam to bardzo fajna i uniwersalna opona. W porównaniu do levela brata na ss i mojego na black jacku i charybdis to ss idzie znacznie lepiej. czy do cube aim sl 29 wejdzie cos szerszego niz 2.1 ? Sprawdź ile miejsca masz po bokach i od góry i sam sobie odpowiedz. Co do wysokości bieżnika to wymieniasz tak jak czujesz taką potrzebę. Jeśli np. zaczyna Ci tańczyć przód to zmieniasz na nową , jak tył się ślizga w terenie to zmieniasz i tyle.
waw102 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Czy naprawdę nie można tego umyć przed zrobieniem zdjęcia? Ręce opadają.
greg76 Napisano 6 Listopada 2016 Autor Napisano 6 Listopada 2016 Czy naprawdę nie można tego umyć przed zrobieniem zdjęcia? Ręce opadają.Po pierwsze "problem" powstał tuż po dzisiejszej jeździe po lesie, po drugie niech ci opadną, a po trzecie proponuję nie oglądać zdjęć i nic nie będzie opadać. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Sansei6 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Troche trudno ocenić stan bieznika z takich fotek - brudnych i jego głębokośc, ale to możesz zmienić...ale w sumie to zależy jeszcze od terenu i typu jazdy... na moje, to ja bym na tych jeszcze smigał, z racji, ze ostatnio odpuszczam harcore, tylko spokojniejsza jazda, będę zajeżdzał moje Maratony MTB Plus na maxa.
c1ach Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Ze zdjęć to można jeszcze pojeździć. Wyżej ktoś dobrze napisał, że moment wymiany określa się głównie na podstawie doświadczenia, a przede wszystkim planów wyjazdowych. Gdyby jednak podejść do tematu w kontekście milimetrów, to gdy środkowy (!) bieżnik schodzi do 1mm lub mniej, można zacząć planować wymianę opon na nowe i nie używać ich już np. w górskim terenie. Traktować raczej jako do dobicia wokół komina. Poza tym - wysokość bieżnika to tylko jedna z oznak zużycia. Dużo zależy też od przeznaczenia gum, liczby uszkodzeń, przetarć i ewentualnych rozcięć. W górach opona może się nadawać do wyrzucenia po 300 km.
cervandes Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Moje tak wyglądały po około 5000km na asfalcie. Teraz mają nakulane z 8000 a planuję, że jeszcze kilka stów przejadę i w zimie zmienię na nową. Tylną oczywiście, bo przednia to jest w 10-20% zużyta.
fala77 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Po pierwsze "problem" powstał tuż po dzisiejszej jeździe po lesie, po drugie niech ci opadną, a po trzecie proponuję nie oglądać zdjęć i nic nie będzie opadać. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Z tym trzecim to bym nie ryzykował bo się okaże w kolejnym temacie że Ci nikt nie pomoże bo nikt nie będzie patrzył na Twoje zakichane zdjęcia.To tylko taka mała rada której nie musisz czytać
greg76 Napisano 6 Listopada 2016 Autor Napisano 6 Listopada 2016 Z tym trzecim to bym nie ryzykował bo się okaże w kolejnym temacie że Ci nikt nie pomoże bo nikt nie będzie patrzył na Twoje zakichane zdjęcia.To tylko taka mała rada której nie musisz czytać Ludzie, chodzi o bieżnik. Nie interesują mnie twoje zakichane rady :-) I nie musisz ich pisać... Wysłane z Tapatalka Wszystkim dziękuję za rzeczowe porady na temat :-) Wysłane z Tapatalka Z naciskiem na temat. Wysłane z Tapatalka Opona tylna ze zdjęć ma najechane 1800 km, 95 % w terenie leśno -pagórkowatym . Wysłane z Tapatalka
Sansei6 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Własnie jak chodzi o bieznik, czy jaki kolwiek inny element to nalezało by go przed sfoceniem najpierw opłukac, by było dobrze go widać a nie błoto, które go pokrywa, rozumiesz, o to chłopakom chodzi. Chcesz oceny, daj szansę - pokaż, nie maskuj brudem, bo bedzie cięzko lub sie nie da i tyle, spokojnie.
greg76 Napisano 6 Listopada 2016 Autor Napisano 6 Listopada 2016 Koniec wątku, z bieżnika zrobiło się błoto, jedni widzą inni niedowidzą. Wysłane z Tapatalka
Mr_KJ Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Witam,Generalnie w terenie nie mm bieżnika robią tylko agresywność bieżnika i "ostrość" kostki.Pierwsze wynika z zamysłu producenta danego modelu opon, drugie ze zużycia. Granicę zużycia kantów bieżnika określa się tak jak ktoś tu napisał - wrażenie z jazdy. Kiedy opona (w tych samych warunkach jazdy) przestaje jechać do przodu tylko lata na boki to znaczy że jest zużyta.Myślę że ta opona na tym błocie które widać na zdjęciu nie zrobiła wrażenia a rower szedł w dryfie :-)KJ
fala77 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Ogólnie widać z tych zdjęć na pewno jedno.Masz fajne asfaltowe lasy skoro @cervandes miał w podobnym stanie po 5000km.Ja sam mam w lepszym stanie po 2500km jeżdząc w cyklu mieszanym.Ty zaś zrobiłeś na nich 1800km w lesie.
lynx79 Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Może są za ostre kolki w lesie Ja w moich poprzednich zrobiłem po asfalcie i szutrach plus trochę lasu ok 2000 i wyglądały prawie jak nowe. Jeszcze pozostaje kwestia stylu jazdy, hamowania
woojj Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 SmartSam to świetna uniwersalna opona....ale jako taka w teren nadaję się słabo. W błotne jesienno-zimowe warunki lepiej zapodać coś agresywniejszego....ale asfalt ją zje. SmartSam jest ceniony przez ludzi śmigających po asfalcie i szutrach. Nowy SS ma lepszy bieżnik- bardziej terenowy. http://www.bikemag.com/wp-content/uploads/2016/09/DSC05277.jpg A opony ze zdjęcia są do wymiany.
greg76 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Może są za ostre kolki w lesie Ja w moich poprzednich zrobiłem po asfalcie i szutrach plus trochę lasu ok 2000 i wyglądały prawie jak nowe. Jeszcze pozostaje kwestia stylu jazdy, hamowania Kolki ?:-)Pisałem, 95 % las, w tym szuter, kamienie. Pozostaje kwestia stylu jazdy, ktos jezdzi do 15 km/h inni pozwalaja sobie na więcej. Wynika z tego potrzeba bardziej lub mniej gwałtownego hamowania. Wysłane z Tapatalka
cervandes Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Chłopie, z czym do ludzi. 95% mojego kręcenia to miasto a kręcę ze średnimi 27-28. Do tego miasto duże i bardzo ciasne, rowerowa stolica ponoć co wymusza bardzo gwałtowne manewry, hamowania a moje ulubione zajęcie to ruszanie sprintem ze startu zatrzymanego. W połowie sierpnia 2016 już była tutaj rozmowa na temat trwałości samów i wrzuciłem moje zdjęcia z kołem przednim, tylnym i nową oponą: A teraz matematyka. Założone w lipcu 2015, zdjęcie z połowy sierpnia, policzyłem z historii treningów i wyszło że zdjęcie zostało wykonane po 6285km z czego pewnie 6000km po asfalcie, kostce i betonie. Czyli w poprzednim poście pisząc na oko skłamałem o 1285km. Link do endo chcesz czy mi wierzysz?
lynx79 Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Ja nie jeżdżę 15 km/h, ale zdecydowanie szybciej. Jak pisałem kwestia stylu jazdy, a nie szybkości. Jeśli ciągle blokujesz koło, to szybko zedrzesz bieżnik.
greg76 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Chłopie, z czym do ludzi. 95% mojego kręcenia to miasto a kręcę ze średnimi 27-28. Do tego miasto duże i bardzo ciasne, rowerowa stolica ponoć co wymusza bardzo gwałtowne manewry, hamowania a moje ulubione zajęcie to ruszanie sprintem ze startu zatrzymanego. W połowie sierpnia 2016 już była tutaj rozmowa na temat trwałości samów i wrzuciłem moje zdjęcia z kołem przednim, tylnym i nową oponą: A teraz matematyka. Założone w lipcu 2015, zdjęcie z połowy sierpnia, policzyłem z historii treningów i wyszło że zdjęcie zostało wykonane po 6285km z czego pewnie 6000km po asfalcie, kostce i betonie. Czyli w poprzednim poście pisząc na oko skłamałem o 1285km. Link do endo chcesz czy mi wierzysz? Chłopie wyluzuj! Wysłane z Tapatalka
fala77 Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Kolki ?:-) Pisałem, 95 % las, w tym szuter, kamienie. Pozostaje kwestia stylu jazdy, ktos jezdzi do 15 km/h inni pozwalaja sobie na więcej. Wynika z tego potrzeba bardziej lub mniej gwałtownego hamowania. Wysłane z Tapatalka To już wszystko wiemy.Zużywają Ci się szybko opony bo jeździsz po lesie z prędkością powyżej 15km/h i musisz hamować.Szacun
greg76 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Ludzie to było luźne pytanie! Niektórzy tak się wczuli, że próbują mi udowodnic , iż jazda w rowerowej stolicy jest tak ekstremalna i sam nie wiem co jeszcze:-) Chłopie ogarnij się!!! Wysłane z Tapatalka To już wszystko wiemy.Zużywają Ci się szybko opony bo jeździsz po lesie z prędkością powyżej 15km/h i musisz hamować.Szacun Czyli tylko twoje zużycie opon jest wlasciwe? Oświeć mnie co tak naprawde powoduje zuzycie opon??? Wysłane z Tapatalka Szanowni Państwo, każdy ma swój indywidualny styl jazdy, jeden profesjonalny inny skrajnie amatorski. Jeden będzie częściej hamować i pokonywac strome podjazdy itd... To wszystko zużywa opony, również w zależności czy to szuter, beton czy tez5 asfalt. Wysłane z Tapatalka
greg76 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 A moje pytanie brzmialo nie" dlaczego zużyły się moje opony" tylko czy już wymagają wymiany. Więc spokojnie, bo ponosi niektórych, a ja wcale nie uważam się za znawce tematu, bo wowczas nikogo bym o to nie pytal"- I nie porównujmy amatorskiego mtb z trekkingiem czy tez jazdą miejska, to do niczego nie prowadzi. Wysłane z Tapatalka Świetna dyskusja, moja ostatnia chyba w tym miejscu. I po co te szydery :-) Wysłane z Tapatalka
Mod Team michuuu Napisano 7 Listopada 2016 Mod Team Napisano 7 Listopada 2016 tylko czy już wymagają wymiany. Ale to jest wyłącznie Twoja ocena i decyzja. Masz słabe trzymanie - wymień. Koło ucieka na niewymagającym podłożu - wymień. Częste przebicia dętki - wymień. Są tacy co na takim bieżniku dojadą jeszcze drugie tyle albo lepiej. Jak nic nie powoduje dyskomfortu użytkowania to olej temat i ciśnij dalej. Zawsze znajdziesz "doradców" i doradców. Sam wywołałeś trochę bezsensowną dyskusję.
greg76 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Ale to jest wyłącznie Twoja ocena i decyzja. Masz słabe trzymanie - wymień. Koło ucieka na niewymagającym podłożu - wymień. Częste przebicia dętki - wymień. Są tacy co na takim bieżniku dojadą jeszcze drugie tyle albo lepiej. Jak nic nie powoduje dyskomfortu użytkowania to olej temat i ciśnij dalej. Zawsze znajdziesz "doradców" i doradców. Sam wywołałeś trochę bezsensowną dyskusję. I właśnie chodziło mi o coś rzeczowego, konkretnego. To pozwala wyciągnąć mi wnioski. Wysłane z Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.