Gość Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Hej, Zabrałem się dzisiaj za serwis swoich pedałów SPD. Używając specjalnego klucz zacząłem odkręcać ośkę od korpusu, jednak szło to bardzo opornie. Po odkręceniu okazało się że cały gwint na plastikowej części jest zgnieciony, tylko końcówka się uchowała nie naruszona ( od strony korby). Ktoś ma pomysł o co chodzi? Robiłem to pierwszy raz, więc biorę pod uwagę że mogłem kręcić w odwrotną stronę, ale to chyba raczej średnio możliwe bo przecież ośka wtedy by się nie wysuwała z korpusu, a u mnie opornie bo opornie ale jednak wychodziła. Ktoś spotkał się z czymś takim?
siimon Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 520tki? Daj jakieś zdjęcie, bo nie za bardzo rozumiem
Gość Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Sorry, byłem tak zakręcony że zapomniałem napisać. Oczywiście mowa o PD-520. Chodzi o tą część, gwint praktycznie na całej długość jest spłaszczony. Na szczęście da się wkręcić w korpus i o dziwo się trzyma. Teraz mam natomiast inny problem. Rozłożyłem wszystko, wymyłem, składam i psikus. Na oś nakładam uszczelkę, potem element pokazany wyżej, bieżnię, 12 kulek, tulejkę, półokrągły kapturek, 12 kulek, bieżnia i nakrętka kontrująca. Wszystko zgodnie z rysunkiem. Problem jest taki, że nawet jak ścisnę całość mocno górną bieżnią, to plastikowy element i tak chodzi luźno. Tak ma być?
tobo Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Gwint mógł dziabnąć ktoś kto je składał i akurat Ty zostałeś szczęśliwym nabywcą.
Gość Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Właśnie to mi jako pierwsze do głowy przyszło, że pewnie został zmielony w fabryce. Pytanie jeżeli chodzi o złożenie całości cały czas aktualne.
siimon Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Problem jest taki, że nawet jak ścisnę całość mocno górną bieżnią, to plastikowy element i tak chodzi luźno. Tak ma być? Co chodzi luźno? Wkręciłeś w korpus? Skręcaj całość i będzie git. PS Gdyby jakiś cudem coś poszło nie tak, chętnie odkupię prawy pedał (lub sprzedam lewy)
cervandes Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 http://www.forumrowerowe.org/blog/247/entry-415-przeglad-serwisowy-pedalow-shimano-pd-m520-systemu-spd/
rzezniol Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Bieżnię dokręcasz i kontrujesz tak aby metalowa tulejka - zewnętrzny pierścień łożyskujący - się obracała lekko ale nie miała luzów. Plastikowa tuleja w takim układzie jest luźna. Podstawowe zastosowanie plastikowej tulei jest wepchniecie całości w korpus pedału i utrzymanie tego w kupie. Podczas rozbierania plastikowa tuleja robi niejako za "ściągacz" i pomaga podczas rozkręcania wyjąć całość z korpusu. Pozdrawiam
Gość Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 No i pupa, o ile na sucho dało się wkręcić plastikowy element do korpusu, o tyle po złożeniu całości i nasmarowaniu skręcić się nie da.
Hetman Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Realfoto? Jak wygląda gwint w samym korpusie? Dobrze byłoby znaleźć przyczynę uszkodzenia tulei.
Gość Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Jak widać na fotce, 80% długości gwintu jest spłaszczona, potem widać zgrubienie i jakieś 15% zdrowego gwintu. Tak jak pisałem, pedały mają rok, nigdy ich nie rozkręcałem, kupiłem nowe. Brałem pod uwagę że może kręciłem w złą stronę, ale raczej nie mam tyle siły żeby kręcąc niezbyt długim kluczem w złą stronę, trzymając butem pedał owinięty ręcznikiem rozwalić tak mocno gwint i na dodatek jeszcze wykręcić całość z korpusu. Tak jak sugerował kolega wyżej, coś mi się wydaje że w fabryce coś poszło lekko krzywo i tak zostało. Oś do korpusu będzie wkręca maszyna a nie człowiek.
Hetman Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 Zobacz jak wygląda gwint w korpusie - stawiałbym raczej na nie wykonany do końca prawidłowo.
Gość Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 Patrzyłem, dużo nie widać. Tak czy inaczej trzeba kupić nowe. Na stare może tafi się kupiec, a jak nie to będą na ewentualne części zamienne.
Hetman Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 Poświeć latarką . Gwint w korpusie można poprawić.
Gość Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 Co mi po poprawie gwintu w korpusie, skoro zniszczona jest plastikowa nakrętka? Zresztą na sucho jakoś się tam całość wkręcała, po nasmarowaniu i złożeniu już nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.