Skocz do zawartości

Jaki rower do moich oczekiwan?


BartekPL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.Na poczatku chce napisac ze chcialbym kupic rower w przedziale cenowym 4000-4500zl

W gre wchodza 2 modele ktore bardzo mi sie podobaja - Full suspension i hardtail i moje pytanie brzmi:

 

Jaki rower do asfaltu bedzie lepszy z tych kategorii rowerow co podalem wyzej , rower glownie bedzie przeznaczony do malych "wygibów" i przewaznie do tego aby sobie nim pojezdzic  ogolnie po miescie.Chce zeby jazda z roweru sprawiala mi przyjemnosc , po prostu zeby nie meczyc sie za szybko podczas dluzszej jazdy.Prosze mi powiedziec czy w tej cenie jestem w stanie kupic jakiegos fajnego fulla badz hardtaila ktory poslozy mi kilka lat, w gre wchodza tylko nowe rowery.Mam nadzieje ze mi pomozecie poniewaz jestem zielony co do takich "wyczynowych rowerow" na co zwrocic uwage przy kupnie itp.Dzieki za odpowiedzi

Napisano

Po pierwsze to oczekiwaniem nr 1 jest czytanie regulaminu i zakładanie poprawnie tematu.

Po drugie - chcesz kupić rower mtb do jazdy po asfalcie.  Nie wiem po co i dlaczego. W większości przypadków kończy się to zmianą opon na asfaltowe i jazdą z zablokowanym widelcem i pytaniami co zrobić  z napędem którego kombinacja przystosowana jest do jazdy w terenie.

Napisano

w tym budżecie zdecydowanie HT .... będzie znacznie bardziej uniwersalny, lżejszy i lepiej poskładany. Może lepiej wybrać rower crossowy. Masz jakieś typy???

Gdzie będziesz jeździł.....tylko miasto??? Jeśli 80 procent miasto to na pewno nie ful. Bardziej crossowy, albo fitnes. Potrzebujemy więcej informacji z twojej strony.

Napisano

No coz, po prostu bardzo podobaja mi sie te 2 modele akurat.Chce nim tylko jezdzic po miescie,nie mam w poblizu zadnych lasow do zakupu przekonuje mnie wyglad, wiem ze oba te rowery nie nadaja sie na takie warunki, no ale widze duzo ludzi u siebie co maja takie maszyny i jezdza sobie normalnie po miescie ,nie chce go katowac. Ten full to raczej tak aby do lasu ale te hardtaile? z wygladu tez nadaje sie do ekstremalnych wygibow ale po miescie chyba tez by nic sie nie stalo? Dla przykladu podam ze ludzie kupuja np ferrari co na nasze polskie drogi raczej samochod sie nie nadaje, mam tu na mysli dziury na drogach itp a mimo to jezdza bo im sie podoba takie auto i tak jest tu z rowerem w tym przypadku. Ponizej podam kilka przykladow:

 

http://allegro.pl/full-scott-spark-50-rockshox-shimano-deore-xt-3x10-i6588506200.html

 

http://allegro.pl/cube-full-xt-xtr-fox-i6582276131.html

 

http://allegro.pl/full-mtb-cannondale-rush-usa-2x-fox-deore-xt-i6593118100.html#thumb/3

 

Co sadzicie o takich rowerach do jazdy po miescie? , a moze XT? 

Napisano

 

 

Dla przykladu podam ze ludzie kupuja np ferrari co na nasze polskie drogi raczej samochod sie nie nadaje, mam tu na mysli dziury na drogach itp a mimo to jezdza bo im sie podoba takie auto i tak jest tu z rowerem w tym przypadku.
Przy Twoim budżecie, raczej nie kupisz porządnego fulla, który będzie nowy. Tylne zawieszenie podnosi cenę sprzętu, więc będzie to rower na gorszych komponentach niż hardtail, kosztujący tyle samo. Także zbytnio nie widzę tu tego "ferrari". Poza tym, jeśli nie dłubiesz sam w sprzęcie, utrzymanie fulla będzie bardziej kosztowne i czasochłonne - oprócz amora, trzeba jeszcze pamiętać o łożyskach. Do tego nawet hardtail do miasta to będzie już za dużo - będziesz marnował potencjał sprzętu.
Napisano

Postawmy sprawę jasno - jeśli chcesz kupić sprzęt na zasadzie "bo taki mi się podoba" to nie ma sensu roztrząsać tego na forum.

Kup, jeździj, have fun.

 

Jeśli jednak zadajesz pytanie "czy taki rower jest dobry do tego co chcę robić" to z oczywistych powodów otrzymujesz odpowiedzi, że nie.

 

Z Ferrari to raczej porównanie byłoby adekwatne przy zakupie drogiej, ściganckiej szosówki. Ty chciałbyś kupić Landrovera Defendera dla wyglądu i jeździć tym tylko po mieście, tylko nie masz na niego budżetu.

 

no ale widze duzo ludzi u siebie co maja takie maszyny i jezdza sobie normalnie po miescie

W Polsce jest ogólnie dziwna mania na wszystko co chociaż wygląda jak MTB, pewnie w samej Warszawie jeździ tego więcej niż we wszystkich polskich górach razem wziętych.

Nie wiem, może to jeszcze pokłosie komunijnych pseudo-górali z lat 90-tych...

Napisano

No coz, po prostu bardzo podobaja mi sie te 2 modele akurat.Chce nim tylko jezdzic po miescie,nie mam w poblizu zadnych lasow do zakupu przekonuje mnie wyglad, wiem ze oba te rowery nie nadaja sie na takie warunki, no ale widze duzo ludzi u siebie co maja takie maszyny i jezdza sobie normalnie po miescie ,nie chce go katowac. Ten full to raczej tak aby do lasu ale te hardtaile? z wygladu tez nadaje sie do ekstremalnych wygibow ale po miescie chyba tez by nic sie nie stalo? Dla przykladu podam ze ludzie kupuja np ferrari co na nasze polskie drogi raczej samochod sie nie nadaje, mam tu na mysli dziury na drogach itp a mimo to jezdza bo im sie podoba takie auto i tak jest tu z rowerem w tym przypadku. Ponizej podam kilka przykladow:

 

http://allegro.pl/full-scott-spark-50-rockshox-shimano-deore-xt-3x10-i6588506200.html

 

http://allegro.pl/cube-full-xt-xtr-fox-i6582276131.html

 

http://allegro.pl/full-mtb-cannondale-rush-usa-2x-fox-deore-xt-i6593118100.html#thumb/3

 

Co sadzicie o takich rowerach do jazdy po miescie? , a moze XT? 

 

Jest to idealny rower do jazdy w mieście, z jednego powodu - po nabiciu wysokiego ciśnienia w opony będziesz mógł jechać "na krechę" czyli nie patrząc po czym jedziesz i na co wjeżdżasz.

Nie rozumiem nadal Twoich pytań. Wiesz co chcesz robić i wiesz że chcesz to robić na sprzęcie do tego celu nieprzeznaczonym. Chcesz żeby Cię utwierdzić w przekonaniu że popełniasz błąd czy wyprowadzić z niego? 

Przez wiele lat jeździłem rowerami mtb, i nadal takie mam. Obecnie jeżdże jednak tylko w mieście i poruszanie się na jego terenie mtbkiem jest mało przyjemne. Mimo miejskich przeszkód w postaci dziur i krawężników i tak nie widzę sensu przesiadki na mtb.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...