Skocz do zawartości

[Koła 29" tubeless] Zakup kół rowerowych do maratonów do 1500 PLN - jakie wybrać?


imonfire

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Od kilku tygodni noszę się z zamiarem zakupem kół do mojego Canyona CF 5.9.

Preferuję koła na sztywną oś. Obecnie mam Mavic Crossride  fts-x

Czy ktoś z Was mógłby polecić jakiś zestaw, konieczne bęzdętkowe do 1500 PLN? 

 

Z góry dzięki, 

Napisano

W tym sezonie straciłem dwa wyścigi przez złapanie gumy.

Waga też się liczy. Interesuje mnie coś np. na piaście 350.

to pisz do Daveo. Polecam. Sam mam od niego kpl kol i sprawuja sie wysmienicie
Napisano

Oczywiście, że się łapie, tylko musi to być większe rozcięcie żeby uniemożliwić dalszą jazdę.

 

Inna sprawa, że na maratonach wielu ponosi mania lekkości i zakładają takie kondony, ze nawet tubeless im nie pomoże ;)

Napisano

Nie przesadzajmy. Jeżeli istnieje możliwość redukcji masy a dodatkowo pozbycie się detki to warto spróbować.

Opony zostaną solidne. 

Różnica wagowa jest zauwazalna, nawet przy zwykłym ruszeniu koła ręką. 

Napisano

Mi aktualnie Dawid składa taki komplet kół:
Piasty DT 350s Straight Pull IS
Obręcze DT XM401
Szprychy Pillar PSR TB2016

Waga ok 1670g
Cena: 1550 zł


PS. obręcze musiał zamówić od dystrybutora bo mu się skończyły i będzie mieć je +- za 3 tygodnie

Napisano

Czy w komplecie są zaciski? 

Czy Ty na pewno masz sztywne osie? Bo to pytanie plus użycie słowa "preferuję" w pierwszym poście brzmi co najmniej dziwnie...

Napisano

W tym sezonie straciłem dwa wyścigi przez złapanie gumy.

Waga też się liczy. Interesuje mnie coś np. na piaście 350.

Rozumiem, że wiesz, że Crossride bezproblemowo przerabia się na tubeless, tak?
Napisano

Nie wiem skąd jesteś i jakie maratony śmigasz, ale jeśli z południa i są to górskie maratony to brałbym mocne, szerokie obręcze, coś pokroju XM401 czy nawet XM481.

Czasy się zmieniają, kiedyś koła były lekkie, ale miałeś wąskie obręcze, przy dętce nie miało to aż takiego znaczenie, przy bezdętce im szersza obręcz tym lepiej bo schodzisz z ciśnieniem.

Ja mam XM401 i te obręcze są bardzo mocne, wagowo u mnie 72 kg, i po testach z ciśnieniem obecnie ładuję 1/1.2 bar i nigdy wcześniej beskidzkie zjazdy nie szły mi tak dobrze (czyt. jest szybko i bezpiecznie). Tylko, że przy małej wadze kół mam opony ważące w okolicach 700-800 g, ale nie martwię się że lecąc po kamieniach w dół rozetnę oponę ;)

A co do bezdętek to u mnie przez 5200 km miałem 3 odczuwalne kapcie, i tylko jeden wyeliminował mnie z jazdy bo przesadziłem i rozciąłem oponę w dwóch miejscach przy okazji dobijając obręcz, ale dało się ją kombinerkami wyprostować, kolejny plus mocnych obręczy ;) A mniejszych dziurek, które w dętkach spowodowałyby powolne uciekanie powietrza nawet nie zauważysz ;)

Napisano

Przerabiałem juz temat przeróbki Crossride na Tubeless. Niestety tego modelu felgi nie da się przerobić na klasyczny Tubeless. Jeżeli miałeś na myśli GhettoTubless to tak, jest to prawda.

 

Jestem z zachodniej polski - nasze maratony to głównie lasy i szutry. 

Czy ktoś mi powie czym różnią się te dwie obręcze oprócz szerokości i masy?

 

 http://www.daveo.pl/kola_dt_350s_spdt_xm401_29erpillar_tb2016_sp-604i

 

i

 

http://www.daveo.pl/kola_dt_350s_spcrest_29erpillar-1023i

Napisano

Przerabiałem juz temat przeróbki Crossride na Tubeless. Niestety tego modelu felgi nie da się przerobić na klasyczny Tubeless. Jeżeli miałeś na myśli GhettoTubless to tak, jest to prawda.

 

UST nie, ale klasyczny tubeless jak najbardziej. Wywalasz opaskę, oklejasz dobrą taśmą (polecam Gorilla Tape), do tego wentyle na dziurę Mavica i mleko. Śmigam tak na Crossride 1,5 roku i zero problemów.
Napisano

jgrabowski

 

Możesz opisać swoje rozwiązanie?

Szperałem w internecie i znalazłem informację, że Crossride'ów z oponami X-KING RaceSport 2,2 nie da się uszczelnic.

Obecnie założyłem na felgę taśmę do uszczelniania i wlałem mleko do dętki. O dziwo takie rozwiązanie również działa. 

Waga jednak jest zbyt duża. 

Napisano

Czy ktoś mi powie czym różnią się te dwie obręcze oprócz szerokości i masy?

 

wytrzymałością - Dt jest bardzo mocną obręczą, Crest ma limit wagowy 90 kg.

Jak dla mnie Cresty to koła typowe na wyścig, przy dobrej technice, lub dla jeźdźca o wadze dżokeja.

Napisano

X-Kingów nie próbowałem. Z sukcesem uszczelniałem natomiast Hutchinson Python TLR (na zwykłej dużej pompce stacjonarnej). Teraz mam Schwalbe Racing Ralph Evo TLR - te wymagały "uderzenia" z kompresora - w moim przypadku był to kompresor marki Coca-cola ;-)

 

Konwersję robiłem według: 

http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Gorilla-Tape-Tubeless-Conversion.html

Kompresor mam od kolegi zrobiony tak: 

http://singletrackworld.com/forum/topic/ghetto-tubeless-inflator-total-cost-9p

 

Wentylki mam Mavica, z wykręcanym rdzeniem, ale podobno Stany też działają. Pierwsze podejście do tubeless robił mi serwis rowerowy z opaską Tubeless od Mavica - wyszło ciężko i słabo. Moje podejście z Gorilla Tape jest zdecydowanie lżejsze, pewniejsze i estetyczne (jak ktoś lubi oglądać koła od środka ;-)

 

O X-Kingach słyszałem różne rzeczy. Jedni mówią, że się w ogóle nie uszczelniają, inni, że jest ok, ale potrzeba trochę cierpliwości, aż się nasączą mlekiem, które pozatyka dziury.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...