moffet Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Witam, Zakupieł piastę Novatec D771SB na przednie koło. Ma ona wymienne zatyczki do osi po bokach zawierające gumowe o-ringi. Czy powinienem te gumki czymś nasmarować żeby lepiej pracowały? W tym momencie wszystko jest suche. screenshot windows 7
seraph Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Jak masz silikonowy smar to możesz dać kapkę, ale jak zostawisz jak jest to nic się też nie stanie. Zwykłym to szkoda paćkać nawet.
Marcin9 Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Kropla oleju na pewno nie zaszkodzi... W mojej piaście ten oring był such i wydawał dziwny dźwięk po nasmarowaniu ucichł.
woojj Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 delikatnie ten pojedynczy (większy) - on pełni rolę osczelniacza w ruchu obrotowym piasty. Te dwa na dole pracują jako opór (wcisk)
GrzesPL Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Dobry wieczór Czymkolwiek byle by nie WD40 Silikonowy lub silikonowy z teflonem nieźle się sprawdza, ale zwykła wazelina techniczna też powinna dać radę - nieźle konserwuje gumę, a to chodzi przy uszczelniaczach (poza smarowaniem). Jak nie chcesz jutro latać po sklepach to zrób kipisz swojej Lubej w gratach -> zwykła pomadka do ust (czysta wazelina) i też jakoś to będzie Pozdrawiam, Grzegorz
moffet Napisano 3 Listopada 2016 Autor Napisano 3 Listopada 2016 Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi.
cervandes Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Piasty na maszynówkach potrafią czasem piszczeć tarciem gumy o metal, to właśnie te uszczelki czasem jęczą.
Mod Team michuuu Napisano 4 Listopada 2016 Mod Team Napisano 4 Listopada 2016 Trący oring potrafi w stali wyrypać rowek. Więc wsparcie czymś tłustym wskazane co by tarcie zminimalizować.
detonator Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 Zwykłym to szkoda paćkać nawet. Czemu zwykłym szkoda smarować ? ŁT się nie nadaje ?
Arni220 Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 W mojej piaście ten oring był such i wydawał dziwny dźwięk po nasmarowaniu ucichł. Okręcał się wewnątrz tego swojego kołnierza i wydawał właśnie ten charakterystyczny pisk gumy. Tak jak wyżej, silikonowym smarem lub oliwką i będzie dobrze. Nowoczesne smary (ŁT chyba takim nie jest) nie szkodzą już gumie jak kiedyś, mają w sobie jakieś dodatki czy coś i nie reagują właśnie już z gumą. Z braku laku można i smarem.
Gość Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 Zaden smar klasyczny oparty o mydlo litowe nie szkodzil i nie szkodzi NBR [popularnej gumie], wiec co logiczne oringom. Kiedy w koncu ludzie to zrozumieja????
detonator Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Wiesz jak jest - na opakowaniu napisane magiczne słowo bike lub pro i od razu samopoczucie po użyciu takiego smaru w rowerze lepsze Owszem, stosuje "lepsze" smary typu SKF ( od kolegi wyżej ) BPW i jakiś super hiper który kosztuje 1100 zł z 5 kg ale tylko dlatego że dostałem taki. Wcześniej stosowałem ŁT i rower śmigał tak samo dobrze. Mało tego, podczas serwisu piasty, jedna bieżnie posmarowałem SKF'em a drugą ŁT i po roku efekt ten sam: smar był, kolor niemal identyczny. Takie moje zdanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.