Diablo_94 Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Witam. Potrzebuje pomocy przy zakupie kompletu opon do MTB 29er. Przymierzałem się początkowo do zakupu kompletu Bontrager XR1 Team Issue, lecz z tego co się dowiedziałem to Trek dopiero wypuści opony w rozmiarze 2.2 w przyszłym roku (rozmiar 2.0 jest dostępny) dlatego musze rozglądać się za czymś innym. Wybór padł akurat na nie, bo zależało mi na jak najmniejszych oporach toczenia. Moja waga to 70 kg - dlatego mam pytanie, czy brać dostępny rozmiar 2.0 (opony będą użytkowane 70% las/ 30% asfalt) czy jednak brać inne opony w rozmiarze 2.2 ? Jeżeli tak to jakie ? Czy moglibyście mi doradzić jakieś fajne i dobre opony, które sprawiałyby niewielki opór toczenia, ale dobrze radziłyby sobie w lesie (czyli były słabo podatne na poślizg) i z podobnym bieżnikiem do BTR XR1 ?
lewocz Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Hutchinson Python fajnie jeździ. Rubena Scylla też szybka oponka. IRC Mythos ma troszkę bardziej agresywny bieżnik ale bardzo lubię te oponki.
montell81 Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Moim zdaniem do lasu i na asfalt nie potrzebujesz opon większych niż 2.0
jgrabowski Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Hutchinson Python fajnie jeździ. Python dobry jak tanio kupiony i super się uszczelnia na tubeless, ale pod względem oporów, trakcji i przewidywalności Schwalbe Racing Ralph 2,25 TLR Evo na mleczku i niskim ciśnieniu bije je na głowę.
Alsew Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Moim zdaniem do lasu i na asfalt nie potrzebujesz opon większych niż 2.0 Może i wystarczy ale na 2,2 zawsze wygodniej. Teraz mam na rowerze Vittoria Barzo 2,1 i różnica w komforcie pomiędzy zestawem Race King 2,2 tył i Saguaro 2,2 przód jest zdecydowanie wyczuwalna. Race King 2,2 ze swoim wysokim balonem działa jak poduszka powietrzna pod tyłkiem ;-) Czy moglibyście mi doradzić jakieś fajne i dobre opony, które sprawiałyby niewielki opór toczenia, ale dobrze radziłyby sobie w lesie (czyli były słabo podatne na poślizg) i z podobnym bieżnikiem do BTR XR1 ? Niskie opory toczenia raczej nie idą w parze z dobrą trakcją w terenie i 'odpornością' na poślizgi zwłaszcza jak jest mokro, a sucho raczej szybko nie będzie...
Diablo_94 Napisano 5 Listopada 2016 Autor Napisano 5 Listopada 2016 Zadaje sobie cały czas pytanie, które mnie cały czas nurtuje - czy przy Mojej masie ok. 70kg brać 2.2 opony ? Myślę, że bardziej rozsądniejszym wyborem byłoby wziąć opony 2.0 (rower mtb mam na full carbonie w tym sztyca i siodło). Jak myślicie, to byłby dobry wybór pod maratony ?
Alsew Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 To kup 2,0 - 2,1 tylko z jakimś logicznym bieżnikiem na przodzie, na tył coś w stylu XR1 może być.
Diablo_94 Napisano 5 Listopada 2016 Autor Napisano 5 Listopada 2016 2.1 na przod czy na tyl ? A co myślisz np o zastosowaniu zarówno na przód i na tył opon Schwalbe Racing Ralph ?
Alsew Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Jeśli różne opony to na przód może być szersza.. Miks 2,0 tył i 2,2 przód tez nie jest głupi. Na Racing Ralph nie jeździłem (jeszcze ;-) ) ale zbierają one sporo pozytywnych opinii wiec o czymś to świadczy. Mnie korci nowy Mezcal 2,1 na tył... ale to na wiosnę bo na obecne warunki Vittoria Barzo jest doskonała.
jgrabowski Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 2.1 na przod czy na tyl ? A co myślisz np o zastosowaniu zarówno na przód i na tył opon Schwalbe Racing Ralph ? Ja tak jeżdżę (Evo TL Easy 2,25 na mleku) na mazowieckich maratonach i trochę na Kresowych, a ostatnio katowałem też single w Toskanii i jak dla mnie zestaw idealny. W terenie na niskim ciśnieniu bardzo szybki i genialnie wygładza korzenie, drobne kamienie itp. więc moim zdaniem jedzie się szybciej niż na węższej oponie. Bardzo dobrze zachowuje się w piachu. To co mi się w nich wyjątkowo podoba to przewidywalność w zakrętach. Nawet jak już się ślizgną celowo czy przypadkowo. Na 29er mam porównanie z X-King Race Sport 2.2 i Hutchinson Python 2.1.Na asfalcie również są bardzo szybkie choć z racji miękkości mieszanki pewnie szybko da się je tak zajechać. U mnie tylna opona wytrzymała 2,5k w mieszanych warunkach, ale z focusem na las. Przedna jeszcze przeżyje sporo, po przełożeniu na tył. Uwaga: nie jeździłem na nich w typowo błotnych warunkach - na późną jesień i zimę zakładam traktorowe Huthinson Toro.
Alsew Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Ja tak jeżdżę (Evo TL Easy 2,25 na mleku) na mazowieckich maratonach i trochę na Kresowych, a ostatnio katowałem też single w Toskanii i jak dla mnie zestaw idealny. W terenie na niskim ciśnieniu bardzo szybki i genialnie wygładza korzenie, drobne kamienie itp. więc moim zdaniem jedzie się szybciej niż na węższej oponie. Tylko że autor tematu położył ładną kupkę kasiory na rower i koła a teraz liczy gramy
MD11 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Ranking opon pod względem oporów toczenia (RaceKing najlepszy, ale oczywiście wszystkich modeli tam nie ma):http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviewsPo lesie wbrew pozorom szersza opona stawia mniejszy opór, bo się mniej odkształca:https://www.schwalbetires.com/tech_info/rolling_resistance ("Why do wide tires roll better than narrow ones? - jest obrazek). Był też taki artykuł, powiedzmy naukowy, który więcej na ten temat mówi na przykładzie pomiarów opon Schwalbe, ale nie mam pod ręką.
Alsew Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews Patrząc na ten ranking Racing Ralph jest bez sensu (zwłaszcza na przodzie) skoro Rocket Ron jest szybszy... A tak ogólnie to zaskakuje świetny wynik Nobby Nic, X Kinga, Rocket Rona w odniesieniu do wręcz fatalnych wyników Aka, Ikon czy Kendy SBE...
MD11 Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Przy wyższych ciśnieniach to Racing Ralph był lepszy, ale ogólnie to masz pewnie dużo racji. Amatorowi ciężko jest dobrze zmierzyć te opory, o ile to w ogóle możliwe, jednak myślę, że taki test pozwala mniej więcej porównać opory na twardej nawierzchni. Najlepiej byłoby gdyby wprowadzili jakieś unijne normy pomiarów i producenci podawali wyniki. Poniżej jeszcze filmik odnośnie szerokości (wyszło, że opona 2.35 jest szybsza od 2.2).
Alsew Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Przy wyższych ciśnieniach to Racing Ralph był lepszy, Tylko kto jeździ na mtb powyżej 2,5 bara?? Co do wyników tego 'testu' to miałem okazję zrobić kilka km na rowerze gdzie zamontowane były Geax Aka i od razu wyczułem że nie idą one tak jak Race Kingi, ale żeby stawiały one większe opory na twardym niż Mountain King czy Nobby Nic to sorry ale nie uwierzę! Śmierdzi mi tu jakąś manipulacją !
MD11 Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Ja ładuję 3.5 do jazdy po lesie i asfalcie. Myślę, że nie ma tam żadnej manipulacji (po co autor strony miałby to robić?). Po prostu sposób przeprowadzania testu może dobrze nie odzwierciedlać rzeczywistych warunków. Opony są testowane na stalowym bębnie z wybrzuszeniami (wszystko jest opisane), jednak stal to nie asfalt, a tym bardziej leśna ściółka.
Lumperator Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Ja standardowo na takie warunki polecam Maxxis Crossmark 2.1. Może też być miks w postaci - Ikon 2.2 przód, Crossmark 2.1 tył.
Diablo_94 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Zastanawiam się nad takimi zestawami, który polecilibyście mi bardziej?Propozycja pierwsza:Przód: Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL-Easy 2.20 Tył: Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL-Easy 2.10 Propozycja druga:Przód: Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL-Easy 2.20 Tył: Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL-Easy 2.10 Propozycja trzecia:Przód: Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL-Easy 2.20 Tył: Schwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL-Easy 2.20 Propozycja czwarta:Przód: Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL-Easy 2.20 Tył: Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL-Easy 2.20 Propozycja trzecia:
Arni220 Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 Wszystkie 3 są dobre, w trzeciej zmienił bym rozmiar przodu na 2.35, 4 odpada bo RoRo nienadaje się na tylną oponę, znika w oczach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.