Skocz do zawartości

[szprychy] czarne, jakie?


almaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałem sobie zmienić swoje szprychy ze srebrnych na czarne. Obręcze dt swiss xr 400, piasty novateca maszynowe. Zależy mi i na lekkości i wytrzymałości, jeżdżę głównie asfalt, ale czasem też lekki teren, waga 85kg. jeśli to ma znaczenie. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Napisano

Nyple wylacznie stalowe lub mosiezne. Mosiezne najlepsze. Troche drozej wyjdzie ale nie bedzie problemu z odkreceniem. Alu sie utlenia .i zapiecze. Nyple polecam dt swiss

 

Wymary nypli sa standardowe 2 mm fi i 12-16 mm dlugosc. Z tym ze najlepsze sa 12 mm

Napisano

Nypel mosiężny droższy od aluminiowego? No chyba nie.

 

Ja właśnie składałem koła na nyplach alu, zobaczymy w przyszłym sezonie jak będą się sprawowały.

Napisano

Po co bierzesz D-Light skoro Laser są lżejsze?

 

Pisałem od producenta, podobno do kół z tarczami poleca D-Light a nie Laser. Natomiast rozmawiałem z zaprzyjaźnionym serwisantem który ma duże doświadczenie w tym temacie i nigdy problemów nie miał z tymi szprychami. Powiem więcej, pewna osoba związana dość blisko z dystrybutorem SAPIM na Polskę potwierdza że to marketingowa paplanina żeby naciągnąć na droższy model.

Napisano

Przeciez obie szprychy tyle samo kosztuja Laser nie jest wytrzymaly, do kol szosowych sie nadaje. Do kol na tarcze zdecydowanie lepsze sa dlight, szczegolnie na wage 85kg.

Napisano

Ja ważę 56 kg, więc ja na nich wrażenia nie zrobię. Opieram się na opiniach innych osób które siedzą w tym fachu dość długo.

 

Tak, moja pomyłka, ja kupowałem wersję "srebrną" która jest o 1,10 zł tańsza.

Napisano

To nie pisz na forum dyrdymalow o opiniach pewnych osob z bliskiego otoczenia sapima i nie siej dziwnej propagandy. Na pewno zaden opiekun sapima u dystrybutora takich slow nie powiedzial, a uwierz sa na tym forum ludzie co naprawde siedza w tej branzy

Napisano

lasery są słabiutkie.... do disca się nie nadają. Ledwo w kołach szosowych dają rade. Na przednim kole nawet w 26 MTB miałem okazje testować... ale do disca na 27-29 bym nie ryzykował. 

Napisano

No zobaczymy, zaufałem ludziom którzy mają o tym pojęcie, czas pokaże :)

Napisano

 

 

Laser mietki jest i gowniany
ale dużo lepszy od DT Revolutiona o tych samych parametrach- mniej się ukręca przy późniejszym centrowniu;-))

Która firma lepsza DT czy Sapim... to tak jak sprzeczać się o wyższości świąt... 

Napisano

to fakt że konkurencja jest bardzo wyrównana

ważne jest to jak szprycha jest scieniowana

1.5 ma bardzo wąskie zastosowanie, tylko szosa

1.6 to opcja na lekki i wytrzymałe koła

1.8 to propozycja na bardzo wytrzymałe koła

2.3-1.8 to już opcja gdzie nie ma miejsca na kompromisy

 

z nypli mosiężne będą najmocniejsze i najtańsze (na stalowe nawet nie patrz)

nyple alu muszą mieć idealnie dobrane długości szprych, a czasem i tak sobie lubią pęknąć, za to są najlżejsze

ciekawą opcją są jeszcze alu dt squorx lub pillar dsn (w sapimie to sie chyba nazywa double square), są bardzo lekkie, przy dobrze dobranych szprychach nie mogą pęknąć, ale też i najdrozsze

Napisano

ale dużo lepszy od DT Revolutiona o tych samych parametrach- mniej się ukręca przy późniejszym centrowniu;-))

Która firma lepsza DT czy Sapim... to tak jak sprzeczać się o wyższości świąt...

Akurat dt swiss mi podpasowal ,piasty obrecze nyple i szprychy ktore wybralem sa genialne.

 

@Dawid

 

Alu nyple tez lubia sie zapiec i zasniedziec ,z czasem rozpadaja sie w wyniku erozji

Napisano

champion jest nie cieniowana dlatego tańsza... Chcesz taniej a cieniowane weź Sapim Race (sam używam). D-light to jednak bardzo dobra szprycha opracowana do kół MTB- lekka a za razem mocna. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...