almaster Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Witam. Chciałem sobie zmienić swoje szprychy ze srebrnych na czarne. Obręcze dt swiss xr 400, piasty novateca maszynowe. Zależy mi i na lekkości i wytrzymałości, jeżdżę głównie asfalt, ale czasem też lekki teren, waga 85kg. jeśli to ma znaczenie. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!
almaster Napisano 31 Października 2016 Autor Napisano 31 Października 2016 Ok, dzięki. Zastanawiam się też nad nyplami. Mam aluminiowe dartmoora, ale mają już z 5 lat i coś często mam luźne szprychy. Czy takie będą ok? http://allegro.pl/show_item.php?item=5585396548 I czy w związku z zakupem muszę jakoś swoje zmierzyć, czy to uniwersalne rozmiary i będą pasowały do obręczy?
BulletTime Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Nyple wylacznie stalowe lub mosiezne. Mosiezne najlepsze. Troche drozej wyjdzie ale nie bedzie problemu z odkreceniem. Alu sie utlenia .i zapiecze. Nyple polecam dt swiss Wymary nypli sa standardowe 2 mm fi i 12-16 mm dlugosc. Z tym ze najlepsze sa 12 mm
Gość Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Nypel mosiężny droższy od aluminiowego? No chyba nie. Ja właśnie składałem koła na nyplach alu, zobaczymy w przyszłym sezonie jak będą się sprawowały.
woojj Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Aluminiowe -polecam Sapima, ale na tylnym kole lepiej zastosować oryginalne mosiężne (tego samego producenta co szprychy). Co do rodzaju szprych polecę sapima Race albo D-light.
almaster Napisano 31 Października 2016 Autor Napisano 31 Października 2016 Ok, wezmę sapimy d light ze szprych.
Gość Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Po co bierzesz D-Light skoro Laser są lżejsze? Pisałem od producenta, podobno do kół z tarczami poleca D-Light a nie Laser. Natomiast rozmawiałem z zaprzyjaźnionym serwisantem który ma duże doświadczenie w tym temacie i nigdy problemów nie miał z tymi szprychami. Powiem więcej, pewna osoba związana dość blisko z dystrybutorem SAPIM na Polskę potwierdza że to marketingowa paplanina żeby naciągnąć na droższy model.
dawid Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Przeciez obie szprychy tyle samo kosztuja Laser nie jest wytrzymaly, do kol szosowych sie nadaje. Do kol na tarcze zdecydowanie lepsze sa dlight, szczegolnie na wage 85kg.
Gość Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Ja ważę 56 kg, więc ja na nich wrażenia nie zrobię. Opieram się na opiniach innych osób które siedzą w tym fachu dość długo. Tak, moja pomyłka, ja kupowałem wersję "srebrną" która jest o 1,10 zł tańsza.
dawid Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 To nie pisz na forum dyrdymalow o opiniach pewnych osob z bliskiego otoczenia sapima i nie siej dziwnej propagandy. Na pewno zaden opiekun sapima u dystrybutora takich slow nie powiedzial, a uwierz sa na tym forum ludzie co naprawde siedza w tej branzy
woojj Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 lasery są słabiutkie.... do disca się nie nadają. Ledwo w kołach szosowych dają rade. Na przednim kole nawet w 26 MTB miałem okazje testować... ale do disca na 27-29 bym nie ryzykował.
Gość Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 No zobaczymy, zaufałem ludziom którzy mają o tym pojęcie, czas pokaże
BulletTime Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Laser mietki jest i gowniany.najlepszy dla kurczakow 60 kg na szose . Najlepsze wg mnie to dt swiss competition lub champion
woojj Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 Laser mietki jest i gowniany ale dużo lepszy od DT Revolutiona o tych samych parametrach- mniej się ukręca przy późniejszym centrowniu;-))Która firma lepsza DT czy Sapim... to tak jak sprzeczać się o wyższości świąt...
dawid Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 to fakt że konkurencja jest bardzo wyrównana ważne jest to jak szprycha jest scieniowana 1.5 ma bardzo wąskie zastosowanie, tylko szosa 1.6 to opcja na lekki i wytrzymałe koła 1.8 to propozycja na bardzo wytrzymałe koła 2.3-1.8 to już opcja gdzie nie ma miejsca na kompromisy z nypli mosiężne będą najmocniejsze i najtańsze (na stalowe nawet nie patrz) nyple alu muszą mieć idealnie dobrane długości szprych, a czasem i tak sobie lubią pęknąć, za to są najlżejsze ciekawą opcją są jeszcze alu dt squorx lub pillar dsn (w sapimie to sie chyba nazywa double square), są bardzo lekkie, przy dobrze dobranych szprychach nie mogą pęknąć, ale też i najdrozsze
BulletTime Napisano 31 Października 2016 Napisano 31 Października 2016 ale dużo lepszy od DT Revolutiona o tych samych parametrach- mniej się ukręca przy późniejszym centrowniu;-)) Która firma lepsza DT czy Sapim... to tak jak sprzeczać się o wyższości świąt... Akurat dt swiss mi podpasowal ,piasty obrecze nyple i szprychy ktore wybralem sa genialne. @Dawid Alu nyple tez lubia sie zapiec i zasniedziec ,z czasem rozpadaja sie w wyniku erozji
almaster Napisano 1 Listopada 2016 Autor Napisano 1 Listopada 2016 To dt swiss champion czy sapim dlight? Bo widzę, że czarne champion są tańsze mimo wszystko.
woojj Napisano 1 Listopada 2016 Napisano 1 Listopada 2016 champion jest nie cieniowana dlatego tańsza... Chcesz taniej a cieniowane weź Sapim Race (sam używam). D-light to jednak bardzo dobra szprycha opracowana do kół MTB- lekka a za razem mocna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.