Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wielkość tarczy nie zależy od typu zacisku tylko do tego co wytrzyma widelec i rama ;)

O ile to nie jest zjazdówka/endurówka używana do katowania w górach, to 2x160mm albo 180mm przód + 160mm tył wystarczy do wszelkich zastosowań.

Napisano

Ja mam slx i na przod dalem 180 na tyl 160. Wiecej niz 180. Na przod nie widze sensu dawac chyba ze ktosc duzo zjezdza. Ale to bardziej chodzi nie o sile hamowania a o grzanie sie tarczy. Z tylu zas 160 wystarczy w zupelnosci.

Napisano

W XC stosuje się max 180 z przodu i ja bym się tego trzymał. Tak naprawdę to potem jest chyba już tylko 203mm ( są jeszcze jakieś dziwadła 185mm), ale to już tarcza do zjazdów.

 

Grzanie grzaniem, można kupić klocki z radiatorami, tarcze dobrze odprowadzające ciepło, jednak przede wszystkim patrzyłbym na to co zniesie amor i rama tak jak kolega napisał.

Napisano

Rama to Bergamont Stallion z roku 2007 (prawdopodobnie) a amortyzator to Manitou Skareb Platinum z 2005. To pierwsze bardziej przypomina trekkingową konstrukcję i nie przejechałem na nim jeszcze zbyt dużo km, mam go od ponad 2 miesięcy a na widelcach się zbytnio nie znam.

Napisano

 

 

z tego co pamiętam producent zalecał do niego tarcze do 165mm

Skąd masz te informacje? Teraz przeglądam instrukcję obsługi amorów Manitou w pdfie i jeszcze nic nie znalazłem. 

Napisano (edytowane)

Jeżeli lagi lekko ponad 28mm to ja bym nic więcej jak 160mm nie wkładał bo widelec złapie Ci zaraz luzy.

Edytowane przez skom25
Napisano

Drążysz temat jakby to było jakieś cudo, a to zwykły, budżetowy, stary rower. 

 

Podałeś linka do wersji z 2012 roku - był tam XCM i tarcza 180mm z przodu.

Masz w swoim zamontowanego Skareba - sam znalazłeś jakieś zalecenia o tarczy max 165mm.

 

Użyj dwóch tarcz 160mm i po problemie. Naprawdę użycie większych nic nie zmieni, chyba że dla "ozdoby".

Napisano

:blush: kurdepszypau

 

 

Jednak jest, i mówi o max. tarczach 165mm a to się wyklucza :<

fjkfhfguk_axxrshp.png

Moj starutenki Ghost z Pilotem mial w fabrycznejj specyfikacji Magure Julie 180mm.

Napisano

Ja czegos nie rozumie. Czemu amor mial by miec ograniczenie srednicy tarczy. Przeciez zwiekszenie tarczy nie powoduje zwiekszenie sily hamowania ( to znaczy powoduje przy tej samej sile naciskania na klamke) zas spowoduje ze troche lrzej naciskamy na klamke. Co za tym idzie klocki się mniej scieraja i tarcza miej sie grzeje.

 

We tej rozpisce co podaliscie to RS Judy max tarcze to 160. Ja mam 180 i nic z amorkiem sie niedzieje.

Napisano

Wiem doskonale co to za hasla. Nie zapomnijmy ze jak zastosujemy wieksza tarcze to sila hamowania na wytracenie predkosci bedzie potrzebna ta sama. A zeby zachowac te sama sile to bedziemy musili lzej naciskac na klamke.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...