pawel2208 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 (edytowane) Planuję zakup amortyzatora RS Reba RL 27,5" ze skokiem 100mm i sztywną osią. Znalazłem oferty, które mnie zainteresowały jednak część z nich to oferty zagraniczne. Poniżej linki do ofert: 1. http://allegro.pl/rockshox-reba-rl-solo-air-27-5-100mm-2016-i6572742253.html 2. http://www.ebay.pl/itm/Rock-Shox-Reba-RL-Solo-Air-100-mm-NEU-27-5-Federgabel-650B-Maxle-Lite-15mm-/122082823658?hash=item1c6cb40dea:g:4FsAAOSwq19XB8SJ 3. http://www.ebay.pl/itm/2015-RockShox-Reba-RL-SA-100-27-5-650B-MTB-Suspension-Forks-Remote-15mm-Tapered-/322072222626?hash=item4afd001ba2:g:NvcAAOSwgApXDN9Z Ceny dość atrakcyjne jednak zastanawia mnie czy są jakieś większe różnice między modelem 2014, 2015 i 2016? Ostatnia pozycja wychodzi najtaniej, przystosowany do blokady z manetki, której brak w zestawie. Pomyślałem, że może by tak dokupić manetkę od Suntoura i biorąc pod uwagę awaryjność PushLock'a byłaby to lepsza opcja. Ktoś ma jakieś rady i ewentualne uwagi dotyczące tych amortyzatorów? Nigdy nie kupowałem nic na ebay'u więc też będę musiał poczytać co i jak Edytowane 29 Października 2016 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoon666 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Ceny serwisowania tych amorków przekracza ludzkie pojęcie. Zobacz sobie jeszcze na alliexpress ceny amorków Manitou. Sam jeżdżę na takim i póki co wszystko jest OK. Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka Ten z ebay'a wygląda ok. Sprzedawca ma dużo pozytywów. Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Ceny serwisowania tych amorków przekracza ludzkie pojęcie. Co za bzdura ! Wręcz przeciwnie - obsługa jest na tyle prosta, że można ją wykonać samemu w ciągu jednego wieczoru mieszcząc się w kosztach materiałów eksploatacyjnych (+ ew. ze 2 piwka ;-) Sprawdzone osobiście. A w temacie: kupiłem ten amor z drugiego linka - dokładnie ten sam, od tego samego sprzedawcy. Przyszedł do mnie po tygodniu, z fakturą, ślicznie zapakowany. Zrobiłem mu serwis zerowy polegający na sprawdzeniu ilości oleju w dolnych laga. Oczywiście było za mało więc dolałem i amorek pracuje jak złoto. Suchość w dolnych goleniach występuje niezależnie od źródła zakupu więc nie powinno to być wyznacznikiem. eBay'a się nie obawiaj. Płacę tam zawsze kartą kredytową i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 29 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Znam temat i wiem, że musiałbym zrobić serwis zerowy, ale to nie problem, ponieważ nie byłby to pierwszy raz i posiadam potrzebne oleje i smar W 2015 amortyzator zablokowany jest bez manetki czy odblokowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoon666 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Żeby mieć gwarancję trzeba serwisowac i sprzedawcy. To chyba jasne. Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Masz na myśli sprzedawcę z eBay'a ? Coś za coś: w DE taniej o ok. 350zł niż w PL ale za to trzeba zgodzić się na pewne niedogodności w kwestii realizacji gwarancji. Nie piszę, że jej nie ma w takich zakupach ale wysyłki zabiją całą przyjemność/opłacalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoon666 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Naszczescie obluga amorka nie jest skomplikowana. Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Ceny dość atrakcyjne jednak zastanawia mnie czy są jakieś większe różnice między modelem 2014, 2015 i 2016? Technicznie te roczniki niczym się nie różnią , jedynie modele od 2015 w górę mają czarne golenie górne (ten z ostatniego linku raczej nie jest 2015 tylko starszy - no chyba, ze to jakiś OEM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 29 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Jeszcze pytanie odnośnie manetek PushLock. Wszystkie tak padają łącznie z tymi w najnowszych modelach czy coś zostało poprawione? Ktoś coś wie na ten temat? Tak się zastanawiam czy czasem nie brać z blokadą na koronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 PushLock pada każdy (prędzej czy później) i nigdy go nie poprawiali , teraz wprowadzili zamiast niego OneLoc z dwoma dźwigienkami. Ponoć PopLock chodzi bez problemu w Rebie SA (sam nie sprawdzałem) tylko odwrotnie względem opisu na manetce (zablokowana manetka to odblokowany amor i na odwrót). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Technicznie te roczniki niczym się nie różnią , jedynie modele od 2015 w górę mają czarne golenie górne Z tego co wiem to chyba jeszcze blokada działa odwrotnie w 2016 jeżeli chodzi o manetkę. Czy ktoś zna jakieś inne zmiany, które przemawiały za zakupem nowszego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Blokada w modelu '16 działa tak samo jak i w starszych ('13-'15) Solo Air - odwrotnie względem Dual Air (2012 i starsze). Przy DA bez manetki dało się jeździć - amor był cały czas odblokowany (nacią linki uruchamiał blokadę), a SA bez manetki jest zablokowany (naciąg linki zwalnia blokadę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 (edytowane) Dla mnie Reba RL to ścierwo jakich mało, kosztuje sporo za dużo jak na to co oferuje, bierz Epixona i tyle. Tańszy, lepsza praca, tańsze + dostępne części bez problemu, serwis też sporo tańszy. Kupując z tych linków co dałeś masz bez GW, zacznie Ci powietrze ubywać czy coś to masz na starcie 200zł... moja Reba 2x takie coś miała w ciągu 2 miesięcy... a Epixona masz u Activi z gwarancją. Na dodatek one wszystkie są z roku 2013-2014(od 2015 w górę mają czarne golenie górne) taki widelec powinien mieć zrobiony serwis na starcie, czyli musisz zrobić go sam lub zapłacić komuś kto go wykona. No ten z allegro to już nowy model + gwarancja, ale 1765zł... gdy masz Axona od Suntour za 1500-1600zł? Średnio opłacalny zakup. Axon czy Epixon(w wersji RL-RC) mają regulację kompresji czego w Rebie RL nie znajdziesz, możesz tylko eksperymentować z wlewaniem innego oleju do tłumika co już jest trochę rzeźbą. A jak Ci na wadze nie zależy, to bierzesz jak ja Aurona RC2 i go obniżasz do 100-120mm. Masz mega sztywny wideł z regulacją wysokiej i niskiej kompresji. Który pracą miażdży Rebe RL, a cięższy jest o raptem 260g przy goleniach 34mm. Edytowane 31 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 NIe zgodzę się, iż Reba chodzi gorzej ni Epixona. Mam oba i według mnie lepiej chodzi RS Reba. Moze to kwestia mojej wagi. Waże 95 kg. Nie prawdą jest też, że po 2015r golenie Reby były tylko czarne. Moja wersją z 2015r ze sklepu niema takich. Cena Reby wcale nie jest taka wysoka. Za woją dałem 1500 PLN a Epixon 1200 PLN. Jedynie na korzyść Suntoura manetka była w komplecie. Jak komus nie zależy na niej to rożnica jest nie wielka. Według mnie za ~800 PLN warto kupić jeszcze REBE uzywaną i zrobic jej serwis. Potem nowy Epixon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 A wg mnie czarne golenie w nowych Rebach są po prostu brzydkie ! Jak widać są różne gusta :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 @phoe: posiadam/posiadałem dwa Epixony, Raidona, Rebę DA i SA oraz SIDa. Epixon pracuje sensownie jeśli się o niego dba (smaruje często) i trafi się ze sprężyną negatywną pod swoją masę. Reba, nawet SA jeśli zrobi się jej zerowy serwis spokojnie do następnego serwisowania bez dotykania czy większych strat powietrza będzie chodzić, po dotarciu w stosunku do Epixona działa dużo lepiej. Poza tym otwarta kąpiel olejowa, sprężyna negatywna jednak powietrzna, flood gate (komu chociaż raz tyłka nie uratował to będzie kręcił nosem, że to nieistotne)... Moim zdaniem części do RS są tańsze i to sporo w stosunku do SR - full service kit do Reby SA kupowałem po 80zł, komplet uszczelki kurzowe + gąbki olejowe 23zł, cały moduł tłumika MC można było kupić za niecałe 200zł. Być może serwis jako usługa jest droższy ale każdy kto ma jako takie pojęcie o kręceniu śrub, trochę chęci i czasu zrobi serwis we własnym zakresie. Stosunkowo drogie bywają też oryginalne smarowidła - jeśli ktoś się upiera co do takich (jak ja) to polecam szukać głównie poza granicami kraju bo bywa dużo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Czemu masz w Epixon itp ze sprężyna trafiać? Jak wideł się zapada i jesteś lekki wymieniasz na miękką i tyle. Miałem Rebe RL, może ona przy 65kg nie potrafi pracować odpowiednio, bo jak ją ustawiłem tak żeby pracowała powiedzmy "pełnym skokiem" to od byle g od reki ją byłem w stanie dobić. A co do ceny części, to kup górne lub dolne golenie do Reby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Dolne golenie mają w Harfie. Jedyne 1500zł + usługa serwisowa wymiany :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Racja, ceny goleni w PL są dla Szwajcarów. Z drugiej jednak strony przy typowej eksploatacji i serwisach zgodnych z zaleceniami goleni przynajmniej w rebie się nie wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 (edytowane) Żebyś się nie zdziwił. Jak chcesz to mogę ci pstryknąć fotke ż goleniami ktore mają przetargi anode od klientów co mieli rebe. Nawet te z czarnymi lagami Gdybym miał tylko dobrą współpracę i więcej znajomości tak jak z Suntourem to na pewno ceny Rock Shox-ow miał bym sporo niższe a także pełen asortyment części zamiennych w dobrych cenach Edytowane 18 Listopada 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 ACTIVIA - ale Ty teraz nie jesteś obiektywny ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 (edytowane) Jaki tam nie obiektywny. Po prostu mam dziennie do czynienia z rurami sterowymi i goleniowymi (wymiana, regeneracja). natomiast często osoby co mi wysyłają rock shox-y lub Fox-y do tej naprawy to także chcą od razu żeby im zrobić serwis amorka oraz w potrzebie czasami wymienić jakieś części przez co przydała by się takze jakaś dobrą współpraca z innymi markami amortyzatorów Edytowane 18 Listopada 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 NIe chce mi się wierzyć, że te amorki były regularnie serwisowane i golenie się tak po prostu się zużyły. Według mnie właściciele nie obali o amora i nie serwisowali przynajmniej raz do roku. Według instrukcji to nawet prosty serwis bez otwierania kartridża powinno się robić raz na pół roku w zależności jak amor długo pracował. Ale to chyba wszyscy zainteresowani wiedzą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 (edytowane) NIe chce mi się wierzyć, że te amorki były regularnie serwisowane i golenie się tak po prostu się zużyły. Według mnie właściciele nie obali o amora i nie serwisowali przynajmniej raz do roku. Według instrukcji to nawet prosty serwis bez otwierania kartridża powinno się robić raz na pół roku w zależności jak amor długo pracował. Ale to chyba wszyscy zainteresowani wiedzą :-) Poznałem już osoby co właśnie od początku amorkow w ogóle nie serwisowaly, przez to potem takie właśnie są efekty przetartej anody na goleni. Dbając o amorek to na pewno będzie ci długo służył Edytowane 19 Listopada 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Niestety wiele osób wierzy też że brunox to alternatywa dla serwisu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.