Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] zepsuty 1" w trekkingu


w4cek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam rower jak w tym ogłoszeniu (mój jest rozebrany w tej chwili, osprzęt nie do końca taki sam):

http://sprzedajemy.pl/699-zamiast-1300-zl-ktm-trekking-cross-28-deore-lx-3x9-nr12110172

 

Problem w tym, że amortyzator (RST 802-7) w ogóle się nie ugina i poszukuję jakiegoś rozwiązania. Rura sterowa ma 1 cal, stery to ahead, skok coś koło 50mm.

 

Co najlepiej zrobić?

 

1. Zostawić tak jak jest i pogodzić się z dodatkowym kilogramem..

2. Wymienić na widelec sztywny - najbardziej optymalne rozwiązanie dla mnie, ale czy jest możliwe zachowanie geometrii w rozsądnych pieniądzach?

3. Wymiana na nowy - jest w ogóle coś sensownego na 1 cal?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jw. rozebrać wyczyścić przesmarować.

Mam starego suntora sprężynę w zimówce,amor sam w sobie kiepski,ale przy nawet minimalnym zadbaniu robi swoje.

Akurat to,że taki amor kompletnie nie pracuje,mogę uwierzyć,często to widzę "bo to taniocha i nie opłaci się go robić",a wystarczy poświęcić kilka chwil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sterowki kosztuje coś koło 120 zl jak dobrze pamiętam , bo na 1" to już nie bardzo.

 

Co do sztywnego to musiał byś zmierzyć obecny widelec i szukać podobnego wysokosciowo.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

 

Po zmierzeniu odległości od osi piasty do bieżni wyszło mi 45 cm. Czy da się znaleźć widelec sztywny w rozsądnej kwocie? Bo na takim rozwiązaniu by mi najbardziej zależało. Markowe widzę że są ale to już koszta. Nie chciałbym zbyt wiele inwestować w ten rower. W ostateczności kupię jakiś amortyzator - jak widzę podstawowe modele trekkingowe są za 200-300 zł.

 

jesteś pewien???? zmierz dokładnie. Pozostaje jeszcze próba rozebrania, czyszczenie+ serwis.

 

Suwmiarka pokazuje 25mm, a rura nie ma gwintu..

Oczywiście od serwisu to ja zacząłem, jednak nie za bardzo widzę możliwości reanimacji. Nie wiem jak to poprzedni użytkownik roweru zrobił ale lewa goleń była strasznie zasyfiona, spreżyna w niej zardzewiała, pękła i nie dałem rady jej już wyciągnąć - nie oddzielę więc goleni górnych od dolnych bo śruba łącząca jest pod sprężyną.. Zresztą jest ona w tak trudno dostępnym miejscu, że nawet nie wiem czy to imbus czy coś innego (sprężynę z drugiej goleni udało mi się wyjąć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...