13kisiel13 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Witam. Planuję zmianę dampera w ramie Lapierre X-Control 29. Fabrycznie zamontowany jest jakiś damper Lapierre ale chciałabym zmienić na coś z manetką oraz mniej bujajacego na szosie. Zastanawiam się nad zakupem Monarch XX za ok. 1400 zł za nowy. Może powiecie mi czy to ma sens i czy będzie pasował charakterystyką do tej ramy? Ważę ok. 90 kg i jazda raczej w terenie niż na ścieżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 25 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Nie wiemy jaki jest fabryczny tune do tej ramy, z jakiego rocznika jest twoja rama a więc jaki ma skok i długość montażową, nie znamy leverage ratio dla tej ramy i nie wiemy z jakim tunem jest ten nowy XX. Więc czego wymagasz? Jedyne co mogę ci powiedzieć na ten moment to że raczej powinieneś szukać czegoś z małą komorą powietrzną, ew. dokupić sobie wypełniacz do monarcha żeby pokombinować z wielkością, bo duża puszka raczej się do tej ramy nie nada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Lapierre X-Control w wersj 29 występował przez 2 lata i była to ta sama rama w różnych malowniach. Skok 165x38 co daje 100mm. Nie wiem jaki ma leverage ratio. XX występują w głównej mierze w wersji midtune - ten również. Nie znam się na tym więc nie wiele więcej mogę wam powiedzieć. Rama z roweru X-CONTROL 329 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Patrząc na przełożenie w większości typów zawieszenia zalecany jest tune Medium. Dodatkowo tak jak pisałam, warto kupić sobie te opaski do zmniejszania komory, jak będzie zbyt miękko to dołożyć i damper będzie trochę bardziej progresywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 29 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Możesz podać mi link to tych opasek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Możesz podać mi link to tych opasek? Znalazłem. Czy jeszcze mam zwrócić na coś uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Jak nówkę kupujesz to nieszczególnie. Kupuj, jeździj, jak coś będzie nie tak to kombinuj z opaskami. W razie czego tune można poprawić przy serwisie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.