_GoGoL_ Napisano 24 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2016 3:10 Wedlug tego goscia jest OK Przeciez tak samo jest u mnie na filmiku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 To może po prostu miałeś zatłuszczone klocki? Metaliki trzeba rozgrzać, to prawda, natomiast wystarczą dwa krótkie hamowania z niedużej prędkości żeby uzyskały już praktycznie pełną moc ( sprawdzam hamulce w piwnicy która ma może 10 metrów długości, a trzeba się rozpędzić i zahamować). Także nie tutaj szukałbym problemu. Co do ustawienia klamki, długo jeździłem używając dwóch palców, teraz używam tylko i wyłącznie jednego, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 To gratuluje, ja nigdy nie byłem w stanie tego zrobic ? Hamować jednym palcem skutecznie i szybko ? Dla mnie czysta abstrakcja. Podstawa a nie abstrakcja, tak się hamuje w MTB, pozostałe palce mają w tym czasie co innego do roboty np. podczas jazdy w trudnym terenie i/lub z dużą prędkością. Poza tym spójrz na długość klamki w tych m785 i porównaj z jakimś niskim modelem albo wersją trekingową - widzisz już czemu to służy? A i tak zwykle trzeba je jeszcze przesunąć nieco do środka kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Dokładnie tak jak kolega pisze, lepiej hamować jednym palcem, dłoń ma trzymać kierownicę. Klamki wyższych modeli są do tego specjalnie profilowane ( chociaż niższe modele można też ustawić żeby dało się hamować jednym palcem- ja jestem tego przykładem) a siła hamowania jest na tyle duża że jeden palec starczy. W sytuacji krytycznej zawsze zdążysz dołożyć drugi palec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemcio Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Hehe Czyli nie jestem sam zboczeńcem hamującym jednym palcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 (edytowane) Raczej masz zapowietrzone, od momentu dojścia klocków do pełnego oporu mam ok 10mm skoku mierząc na samym końcu klamki. Porównywałeś ? Ps. też hamuje jednym palcem. Edytowane 24 Października 2016 przez gwozdziu325 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Czyli dla jasnosci, jesli hamulec nie byłby zapowietrzony to w momencie jak poczuje opór przy klamce pod palcem nie powinienem byc w stanie tak głęboko dalej zacisnąć ? Dokładnie. Czysta fizyka: powietrze jest ściśliwe a płyn nie ;-) Jeżeli mogę się wciąć z pytaniem, to co w sytuacji dobrej siły hamowania przy miękkiej klamce? Też zapowietrzenie, czy ten typ (M675) tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Dobre pytanie. Wiele modeli Shimano po prostu tak ma i poza subiektywnymi odczuciami użytkownika trudno dopatrywać się jakichś anomalii. Wg mnie ma to również wpływ na odczucie stopnia modulacji. Ze swojego doświadczenia napiszę, że pomimo iż hamulce działały bardzo dobrze a klamka zapadała się wg mnie zbyt głęboko, odpowietrzyłem je. Teraz jest o wiele lepiej.Siła na +, modulacja na +. No i klamka brzydko się nie zapada...;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 24 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Swiezutki filmik o docieraniu hamulców 00:49 przy metlaikach mogłem zapomniec o takim hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Jeżeli mogę się wciąć z pytaniem, to co w sytuacji dobrej siły hamowania przy miękkiej klamce? Jeżeli napiszesz jak miękkiej to coś sensownego będzie można spłodzić w odpowiedzi. Wg mnie 675 miękki nie jest. Klamka nie jest "sztywno twarda" ale ma wyczuwalny punkt przy którym klocki dotykają tarczy. Jej sprzężystość przy sensownym ustawieniu odległości od kierownicy w niczym nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Klamki mam maksymalnie odsunięte. Do złapania tarczy jest około 2cm skoku. Jak się mocno postaram, to prawą klamką jestem w stanie dotknąć kierownicy, a lewą prawie. Daje to okolice 4cm ugięcia po kontakcie klocków z tarczą. Przy normalnym hamowaniu oczywiście nie ma potrzeby aż tak mocnego zaciskania, ale i tak przyjemniej by było z mniejszym skokiem klamki. Jestem przyzwyczajony do trzymania kierownicy kciukiem i palcem wskazującym, który przy poprzednich hamulcach i klamkach spokojnie się mieścił. Teraz zazwyczaj wystarcza samym środkowym hamować, ale klamka zaczyna dotykać palców na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Klamki mam maksymalnie odsunięte. Do złapania tarczy jest około 2cm skoku. Jak się mocno postaram, to prawą klamką jestem w stanie dotknąć kierownicy, a lewą prawie. Daje to okolice 4cm ugięcia po kontakcie klocków z tarczą. Przy normalnym hamowaniu oczywiście nie ma potrzeby aż tak mocnego zaciskania, ale i tak przyjemniej by było z mniejszym skokiem klamki. Jestem przyzwyczajony do trzymania kierownicy kciukiem i palcem wskazującym, który przy poprzednich hamulcach i klamkach spokojnie się mieścił. Teraz zazwyczaj wystarcza samym środkowym hamować, ale klamka zaczyna dotykać palców na kierownicy. Miałem całe hamulce SLX 675, klamka była twarda. Zmieniłem tarcze na XT i klamki na XT M8000 (zaciski zostały SLX). Oczywiście po wymianie klamek trzeba było je odpowietrzyć, ja odpowietrzyłem dla pewności cały układ oraz wymieniłem płyn na nowy. Nowe klamki są tak samo twarde jak poprzednie SLX, nie ma mowy, żeby dotknąć palców klamką (nawet na postoju), mam klamki odsunięte gdzieś tak w połowie regulacji. Dzisiaj specjalnie zwróciłem na to uwagę, jak mocno wciskam je podczas jazdy i okazuje się, że wystarczy naprawdę delikatnie dusić, żeby skutecznie hamować. Przy próbie mocniejszego wciśnięcia przedniego hampla, rower bardzo szybko stawał w miejscu, ale to było tylko trochę mocniej niż hamuję normalnie, a klamka prawie, że się nie wciskała głębiej. O tylnym nawet nie ma co pisać, nawet hamując delikatnie da się łatwo zablokować koło, więc nie ma sensu mocniej dusić. Ja hamuję ZAWSZE jednym palcem, wskazującym. To jest tak samo jak w samochodzie. Jak masz już stary płyn i dawno nie odpowietrzałeś układu, musisz wciskać pedał dosyć głęboko. Jak odpowietrzysz, to przy pierwszym hamowaniu idzie wybić zęby o kierownicę, bo jesteś przyzwyczajony do "starego" działania, a on łapie już w momencie tylko położenia nogi na hamulcu, a nie użycia jakiejkolwiek siły Oczywiście siła hamowania jest ta sama, tylko trzeba delikatniej dusić pedał. Przy rowerze jest tak samo, odpowietrz oba hamulce, a zobaczysz, że klamki stwardnieją i będzie się lepiej hamowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Jak się mocno postaram, to prawą klamką jestem w stanie dotknąć kierownicy, a lewą prawie. Daje to okolice 4cm ugięcia po kontakcie klocków z tarczą. No to coś tu zdecydowanie nie gra, tyle powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Oczywiście,że nie gra,ale to już wyjaśnili poprzednicy. Napisali też ,że normą jest hamowanie palcem,nie wiem jak przy takim skoku klamki byłoby to możliwe.Na moim taniutkim avidzie db1 zablokujesz palcem koła bez problemu,a m785 jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 (edytowane) Ja mam shimanowskie slx i mam tak ze od momentu gdy klocki dotkna tarczy to moge minimalnie jeszcze wcisnac (tak z 5 mm). Oczywiscie jak bym naciskal na chama to bywiecej ale strach ze cos peknie bo juzznaczna sile trzeba przylozyc. Napisze wam ze np. Kumpla megury sa twarde jak kamien. Shimano tak ma ze jest lekko "gumowata" klamka. Ale prze jezdzie nie zauwazalne tylko na postoju poniewaz podczas jazdy delikatnie sie naciska i staje drba a jak sie ma tarcze 180 z przodu to tym bardziej (a roznica miedzy 160 a 180 w sile hamowania jest wyczuwalna bez problemu, sam mam 180) Nadmienie za az tak "gumowej" klamki jak autora tematu nie powinno byc. Ewidentne zapowietrzenie. Ja swoje slx mam zalane LHM+. Cena okolo 25zl za litr. Edytowane 30 Października 2016 przez Michal_L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.