_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Kupiłem ostatnio nowy, jednak kilkuletni rower, model Silverback Storm 2 z roku 2013. http://allegro.pl/carbon-29-silverback-storm-xt-sid-crest-wyprzedaz-i6556195316.html Dziś pierwszy raz na nim wyjechałem obczaić co jak działa, czy wszystko ok itd. Generalnie mam zastrzeżenie co do jednego, hamulce, zarówno tylni jak i przedni. Ich siła hamowania....cóż, powiedzmy, że pozostawia wiele do życzenia. Zrobiłem 15km i praktycznie niemożliwym jest postawienie roweru "dęba" na przednim kole. Wiadomo, że nikt tak celowo przy normalnej jeździe nie robi, ale czasem sa takie sytuacje, że hamując, czy to na prostej, czy jadąc z górki lekko stawiamy rower na przednim kole. W tym jest to po prostu neimożliwe. O co może chodzić ? Po 4 latach hamulec sam z siiebie może się zapowietrzyć od stania w miejscu ? Tylniego koła również nie moge zablokować na asfalcie. Scenariusz sie powtarza, nikt tak na codzień nie robi, bo się niszczy bieżnik na oponie, ale sam fakt że hamulec nie jest w stanie zablokowac koła chyba dobrze o nim nie świadczy. Mój poprzedni rower Unibike Flite z 2012 po 5 latach jazdy i hamulcach gorszych o kilka klas (Hamulce SHIMANO DEORE M596 HYDRAULICZNE), stawia rower "dęba" dosłownie w chwile. O co może chodzić ? Da się coś z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Zatłuszczone lub już wykończone klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Jak to wykończone ? To nowe klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 http://www.1enduro.pl/regulacja-i-docieranie-hamulcow-tarczowych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Docieranie właściwe: Zacznij na płaskim placu. Przez kilka minut pedałuj z lekko wciśniętą klamką – poczujesz, jak siła hamowania rośnie. Celem jest stopniowe, równomierne nagrzanie tarczy i klocków do temperatury roboczej. Następnie zahamuj kilka razy nieco mocniej, z prędkości 20-30 km/h zwalniając niemal do zera – ale bez zatrzymywania i bez blokowania koła! Przejedź kawałek bez naciskania klamki, żeby hamulec równomiernie się schłodził. Przeciez napisałem ze przejechałem kilkanascie kilometrów a co za tym idzie dotarłem hamulce. Wielokrotnie hamowałem z całej siły jadąc szybko, bardzo szybko, z górki przy ponad 50km/h, czasem wyhamowując do zera, czasem nie. Dokładnie tak jak w tym poradniku. Wciąż za mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Przeczytaj jeszcze raz co zacytowałeś, a co pod tym napisałeś, że zrobiłeś, bo to się nijak nie pokrywa Nawet masz taki fajny tekst na wstępie: Bo w końcu zjazd z największej góry w okolicy to najlepszy sposób, prawda? Nieprawda. Oczywiście to tylko poradnik a nie jedyna słuszna metoda, niemniej m785 to potężne hamulce więc skoro nie działają to gdzieś musi być przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Klamka sztywna czy wpada do kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 modrzew: ok, to zaraz ide znów na rower i zrobię jota w jotę jak w poradniku. skom25: klamka do przedniego hamulca jest odczuwalnie sztywniejsza niz do tylniego. zaraz pokażę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Klamka powinna być sztywna po jakimś 1 cm skoku, jeżeli jest miękko to zapowietrzone. Mi przyjechały zapowietrzone hamulce z fabryki, więc mnie to tam nie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Czyli jak poczuję ten moment styku/sztywnosci to nie powinienem byc w stanie głębiej wciskac klamki ? lewa klamka przedni hamulec prawa klamka tylni 2 etapy, pierwszy jak poczułem opór, drugi o ile dalej byłem w stanie docisnąć klamkę Edytowane 23 Października 2016 przez _GoGoL_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Miałeś hamulce Deore to powinieneś wiedzieć Dochodzisz do momentu oporu i wciśnięcie dalej powinno być już możliwe w minimalnym stopniu. Odpal sobie byle jaką instrukcję Shimano i zobacz jak powinno być: http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore-XT/SI_0116A/SI-0116A-001-00-Eng_v1_m56577569830746864.pdf Edytowane 23 Października 2016 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Filmik W Moich starych deorkach zawsze miałem "miekką" klamkę a i tak siła hamowania była o wiele lepsza niz w tych xt'kach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Jak dla mnie to zapowietrzone, zerknij sobie na dokument który wstawiłem. Ale niech wypowie się na temat działania ktoś kto jeździł na modelu z tej grupy ( ja mam hamulce z dużo niższej grupy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Przy dobrych hamulcach jakimi są zapewne XT powinienem być w stanie, teoretycznie posiadaja takie zdolnosci jak autor filmiku, zrobić to co on od 1:25 prawda ? To rower Kellys Stage 90 z hamulcami XT-M8000, a wiec delikatnie lepszymi niz moje. http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/shimano/deore-xt-br-m785-hydraulic/prd_477694_1507crx.aspx Lepszych recenzji nie pozna sobie wyobrazić. Cos wiec z moim modelem jest nie do końca tak. Chyba to musi byc rzeczywiscie zapowietrzenie. Jutro to ogarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Raczej masz zapowietrzone, od momentu dojścia klocków do pełnego oporu mam ok 10mm skoku mierząc na samym końcu klamki.Jak zdemontujesz klocki to je szlifnij na papierze ściernym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Kurczę, gogol, jak czytam Twoje posty na temat tego zakupu, to naprawdę Ci współczuję. Być może zapowietrzone hamulce to dość częsty problem, ale biorąc pod uwagę również inne mankamenty, o których pisałeś, to sprzedawca mocno dał ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) To mało powiedziane. Jakby to był rower za 2k to bym nie oczekiwał cudów, ale za 7 to juz bede sie czepiał kazdej pierdoły. Edytowane 23 Października 2016 przez _GoGoL_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Możesz skrótowo napisać co nie tak jest z tym rowerem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 http://www.forumrowerowe.org/topic/210481-do-7000-mtb-kola-29/page-4 Czytaj od 4-ej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Ujmę to tak... jakiś de**l to składał, a właściwie to pewnie nie składał tylko wpakowali do pudełka i wysłali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Filmik W Moich starych deorkach zawsze miałem "miekką" klamkę a i tak siła hamowania była o wiele lepsza niz w tych xt'kach Paaanie hample zapowietrzone. Od momentu poczucia oporu na klamce, powinna się wcisnąć góra kilka mm, ale to już bardzo na siłę (na co dzień nawet się tak mocno nie hamuje). U ciebie obie klamki ewidentnie wpadają głęboko, są zapowietrzone na 100%. Tutaj masz filmik jak je odpowietrzyć, sam robiłem swoje hamulce na podstawie tego filmiku, więc jak zrobisz krok po kroku jak jest pokazane na tym filmie, to nie można tego popsuć. Tylko uważaj z olejem, żeby nie zatłuścić tarcz, ani klocków. Po drugie, to faktycznie masz niezłe jaja z tym rowerem, ale dowiedz się lepiej czy amortyzator jest po pełnym serwisie, bo z tego co się orientuję, to jeśli amortyzator jest NOWY, ale jest nie używany przez więcej niż dwa lata, to należy mu zrobić pełny serwis, wymienić uszczelki, olej itd. Generalnie dziwię się Tobie, że kupiłeś ten rower i to jeszcze na allegro. Za te pieniądze ja bym się bał ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 NIE NIEJakiś prze koleś , mistrz.Jak można na odwrót manetki przykręcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Tez miałem obawy, ale nic w Warszawie nie moglem znalesc tej klasy. Szukałem przecen, bo to jedyny rozsadny sposób na wyrwanie dobrego roweru w przystepnej cenie. W moim wątku brałem jeszcze pod uwage Wheelera Eagle 10 z 2012 roku kolekcji, ale wszyscy praktycznie go oradzili i wygrał ten Silver. Co do amora to jest poezja. Działa bajka, chociaz jak przyjdzie pompka, która dopiero dzis kupiłem ustawie w nim odpowiednie cisnienie, bo jest w tej chwili troche za miękki i sag za duzy. Dzieki za linka SovaLTD, przyda sie. NIE NIEJakiś prze koleś , mistrz.Jak można na odwrót manetki przykręcić ? No bez kitu, gosc ze sklepu tlumaczył sie ze serwisant dopiro z L4 wrócił lol Rozumiem ze kierownica musi byc skrecona tak zeby rower wszedł do kartonu, ale to nie znaczy ze ma byc odwrócona o 180% To nie manetki były zle zalozone tylko kierownica odwrotnie :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Co do amora to jest poezja. Działa bajka, chociaz jak przyjdzie pompka, która dopiero dzis kupiłem ustawie w nim odpowiednie cisnienie, bo jest w tej chwili troche za miękki i sag za duzy. Działać będzie działał normalnie, tylko taka jest procedura gdy amor leży nie używany. W silniku samochodowym też trzeba wymieniać olej co rok, nawet jeśli nie przejechałeś przez ten czas ani jednego km. Czy gdy go nie wymienisz to będzie działał jakoś inaczej? Nie, tylko oleje tracą swoje właściwości po pewnym czasie i należy przestrzegać tych wymian. Dlatego radzę Tobie skontaktować się ze sprzedawcą, czy był robiony taki serwis tego amortyzatora, jeśli nie (a podejrzewam, że nie), to wydaje mi się, że masz prawo żądać, wykonania takiej usługi, chyba, że gdzieś tam w regulaminie jest zapis, że masz sobie to ogarnąć we własnym zakresie. Raczej nic się nie powinno stać jak tego nie zrobisz, ja piszę tylko jak to powinno wyglądać wg. producenta amora i ja dla świętego spokoju bym wymienił chociaż olej w tym amorze. Pomijam już kwestię tego, że w fabrycznie nowych amortyzatorach jest oleju tyle co kot napłakał i zanim się takiego zacznie użytkować, należy olej na dzień dobry wymienić i nalać odpowiednią ilość. Co i jak znajdziesz na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Skontaktowałem sie juz ze sprzedawcą. Jutro dopytam sie czy był robiony serwis amortyzatora. Jesli nie, to nie bede sie patyczkował tylko zostanie zamówiony kurier i rower odesłany. Wszystko czynności przygotowawcze, które zostały pominiete, żeby tym razem zostały wykonane. Jesli macie jakies jeszcze sugestie na co zwrócic uwage to piszcie. Rower jest z 2013r. czyli 3-4 letni ps: Skoro rower tyle lat stał niejeżdżony to i pewnie zaschnięte mleczko w oponach do wymiany, nie ? Edytowane 23 Października 2016 przez _GoGoL_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.