Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Rock Shox SID RLT DualAir - tłumienie


Dabek5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dłuższego czasu jestem szczęśliwym użytkownikiem SID RTL.

Pogodziłem się już z tym, że blokada skoku nie blokuje w pełni amora (jest kilka postów wyjaśniających na forum), regulacja w zakresie szybkości powrotu (zając żółw) - działa bez zastrzeżeń (czyi widać wyraźną różnicę po zmianie zakresu)... Nurtuje mnie jednak inny dylemat... Widziałem na przykładzie innego amora, że opuszczony rower przy włączonym amorze po prostu jakby przyklejał się do ziemi... mój natomiast odbija się jak piłka. Na znaczniku goleni widać, że amor nieznacznie pracuje, ale mimo to nie wytłumia uderzenia.

Oczywiście może to być kwestia opon, ciężaru roweru itp... a może taki jest urok SID RTL...

Ponieważ nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi - może na forum znajdzie się ktoś kto zajmował się już tym tematem

Pozdawiam

Darek

 

 

Edytowane przez Dabek5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rower został na ziemi po opuszczeniu, musiałby mieć ustawione dość niskie ciśnienie i ustawienie tłumienia odbicia na bardzo wolne. Wydaje mi się że rower sam w sobie jest na tyle lekki że bez tego co napisałem zawsze mniej lub bardziej się odbije.

 

Ale to jest moje zdanie, nie koniecznie musi być prawdą  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi udało się tak ustawić Recona - tzn. się przykleja.

Ale przeszedł gruntowny serwis (robiony samemu) i przy mojej wadze 90kg ciśnienie przy skoku 120 mam około 70-75PSI, czyli znacznie niżej niż zalecenia.

Koło nie sprężynuje, po prostu zostaje na ziemi po "upuszczeniu" roweru.

 

SAG mam w granicach 30%

Tłumienie na 3 "przeskoki" pokrętła na żółwia.

Edytowane przez Spascmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy dylemat jaki mam w tym zakresie, to to czy rzeczywiście jest o co walczyć. W naturze, podczas przejazdu rower nie ma szans na takie odbijanie, bo kierownica zawsze jest dociążona.

Wiec w pierwszej kolejności chciałem dowiedzieć jaka jest prawidłowa praca amora przy teście na sucho...

czy nie jest to tak jak zabawa resorakami - który wyżej lub niżej podskoczy:)

pzdr

DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG mnie amor ma pracować w pełnym zakresie ruchu (jaki ma dostępny - ustawiony) w zależności od tego jaka na niego działa siła. Ugina się mniej lub bardziej. Odbijać powinien wolniej, z lekkim opóźnieniem dostosowanym do wagi bikera ale na tyle szybkim aby wyłapać kolejna dziurę.

Jak się nie ugina lub skacze jak piłka to cos nie tegez.

 

Umnie na powrocie wyraźnie syczy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak test na sucho, kompletnie nie rozumiem jak można ustawiać czy testować amor w ten sposób. Zejdź z ciśnieniem w oponie oraz amortyzatorze i też ni będzie Ci się odbijał, czy to oznacza, że w terenie też będzie przyklejony...?

Ustawiasz SAG i jedziesz w teren. 

Natomiast ustawienie tłumienia powrotu to zupełnie indywidualna kwestia, która jest wypadkową naszych preferencji, terenu oraz stylu jazdy. Nie ma jednej prawidłowej pozycji. Jeżeli lubisz szybko pokonywać gęsto umieszczone przeszkody ustawiasz bardziej na zająca, jeżeli wolisz komfort na wolniejszych ale większych przeszkodach wybierz żółwia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "puscisz" rower na z ziemię to się w tym przypadku nie "przyklei" - urok widelcow powietrznych. Jakbyś miał widelec dobrej klasy że sprężyną stalową to będzie inaczej.

Amortyzacja powietrzna działa inaczej niż "stalowa" - potrzebuje większej siły inicjujacej ugięcie niż wersję na sprężynach stalowych. To zjawisko zauważyłem wiele razy, przy różnych widelcach i damperach w ramach full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...