Skocz do zawartości

[rower]CUBE LTD PRO vs. Kross B8 2016 - prośba o pomoc.


lina

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem od Ciebie ciut niższy 179-180cm i raczej jestem nastawiony na S-kę (17").

 

Ktoś powie coś o geometrii tej B7 do wer. Rio?

 

Zmiana zgodna z obecnymi trendami w XC, czyli większa baza kół za sprawą mniej stromego kąta główki ramy. Niemal wszyscy producenci idą tą drogą. W teorii nieco gorsza zwrotność, ale lepsza stabilność i więcej kontroli na technicznych zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Cube LTD Pro z ramą 21'' i kołami 29''. Jest to mój... pierwszy rower.

 

Nie mogę zrozumieć, różnicy 1 - 2 cm w długościach ramy o których piszecie powyżej. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy gdy wybierałem rower, lub teraz mając większe doświadczenie siadając na innych. Rozumiem przekrok, bo za wysoki może być bolesny. Ale geometria? Jakie ono ma znaczenie?

 

Nigdy nie będę brał udziału w zawodach, jeżdżę weekendami, ale w moich górzystych leślnych okolicach zjeżdżam po naprawdę stromych i długich zjazdach, zaciski kół trzymają je w niezmiennym położeniu, hamulce Magura hamują perfekcyjnie (mimo mojej ponadprzeciętnej, "nierowerowej" wagi), geometria ramy - nie wiem o co tu chodzi. Jeździ się przyjemnie, bezpiecznie i bez niespodzianek. Błoto czasem zaleje i przerzutkę, hamulce jednak nie ma to wpływu na dalszą jazdę. Po powrocie, zimny przysznic ze węża ogrodowego i rower czysty gotowy do daleszej jazdy.

 

Może po 30km jazdy gemoteria ramy pokazuje swoje różnice?

 

Wyżej piszecie że dopiero Reaction nadaje się na maratony. Ale w czym tkwi różnica? Amortyzator jest lepszy? Hamulce Shimano BR-355M robią taką różnicę ?

Różnica w cenie musi mieć gdzieś swoje znaczenie, ale czy to tylko inny stop aluminium który zmniejsza wagę całości?

 

Edytowane przez Artz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reaction to z aluminium nie jest tylko z węgla. Osprzęt, koła, geometria, kąt główki... Różnice jakieś tam są, ale żeby amator miał to poczuć... Owszem, ścigant z niskim kokpitem i wyciągniętą pozycją jest szybszy i stabilniejszy a amatorowi da znać o bólu pleców po 2h kręcenia, ale takie zwykłe rowerki po 2-3 czy nawet 5 kafli to wszystkie jeżdżą podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Reaction to z aluminium nie jest tylko z węgla. Osprzęt, koła, geometria, kąt główki... Różnice jakieś tam są, ale żeby amator miał to poczuć... Owszem, ścigant z niskim kokpitem i wyciągniętą pozycją jest szybszy i stabilniejszy a amatorowi da znać o bólu pleców po 2h kręcenia, ale takie zwykłe rowerki po 2-3 czy nawet 5 kafli to wszystkie jeżdżą podobnie.

 

Czyli wygląda na to że to forum skierowane jest raczej dla zawodowców. Ale teraz nie rozumiem, dlaczego tyle tematów problemów geometrii itp. rozpatrywanych jest tutaj dla rowerów poniżej tych 5 kafli. Może zawodowcy i w tym segmencie widzą różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem amatorem i nie wiem, czy wyczułbym różnice w prowadzeniu wynikające z kątów lub długości tylnego trójkąta, ale te wymiary, które bezpośrednio wpływają na pozycję rowerzysty, czyli przede wszystkim długość ramy i mostka czuję od razu. To chyba dość oczywiste. Nie trzeba być zawodowcem, żeby wyczuć, że człowiek siedzi np. bardziej pochylony i wyciągnięty. X-Caliber 7 kosztuje 3.3k. Siadałeś na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozmiar ramy ma znaczenie. Moja 21 jest ok. Żona ma 16 na której jestem wyprostowany, jechać się da ale tylko do sklepu :) . Ale jeżeli weźmiemy dwa rowery w tym samym rozmiarze, ale jeden z nich ma o 10 mm dłuższa ramę to jakie to ma znaczenie?

 

Mostek kierownicy to inna historia, można je wymieniać, są regulowane itd. 

Edytowane przez Artz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...