Skocz do zawartości

[rower]CUBE LTD PRO vs. Kross B8 2016 - prośba o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
 

Drodzy forumowicze prośba o pomoc, stoję przed wyborem nowego roweru do XC, trafiłem na fajne oferty:

 

- Kross B8 2016 http://salon-rowerowy.pl/mtb-xc-mtb-29/5729-rower-kross-level-b8-2016-cash-back.html

- CUBE LTD PRO 2x http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-2x-blackline-2016/

 

Potrzebuję Waszej pomocy! Który będzie lepszą opcją do XC / maratonów?

W Cubie jest pełne nowe XT, ale nie ma sztywnych osi, widelec ten sam w obu rowerach. Kross ma wspomniane sztywne osie, mieszankę napędową srama (X5, GX) i jest ~300 tańszy. W Krossie odstrasza mnie dziwna rozmiarówka ramy, mam 180cm, przekrok 83cm i po przeczytaniu kilku wątków na forum mam wątpliwości czy "M-ka" nie będzie za duża. Słyszałem, że przy bucie 45 można obcierać o tylne widełki, mam 44 ale znak zapytania jest.

 

A może polecicie jeszcze coś innego w kwocie 4000zł?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Napisano (edytowane)

A ja bym się skupił na obu ramach, bo to niby oba XC a dwa różne podejścia do tematu. To czy są obwieszone osprzętem XT, to sprawa wtórna w porównaniu z geometrią i kilkoma bardziej istotnymi niuansami jak koła/osie. Osobiście wolę „równo” złożony rower pasujący mi mniej więcej jako całość i niewymagający już na starcie zmian poza oczywistymi, jak siodło czy gripy, niż kilka elementów z wysokiej grupy przykręconych do np. za krótkiej ramy.

Choć oczywiście jak nie masz wyrobionych preferencji, to i tak kupujesz na chybił trafił. Ale tu rozumiem, że pytający już jakiś czas jeździ i powinien znać swoje wymagania.

Edytowane przez modrzew
Napisano

Też uważam, że rama jest ważniejsza. Do tej pory jeździłem na 26' więc na 29' nie ma doświadczenia. Zależy mi żeby rower był zwrotny, obie ramy mają długość tylnego  trójkąta 438mm więc teoretycznie powinno być podobnie, ale jak wybiorę Krossa w rozmiarze 17' będę miał mniejszą bazę kół. Cube ma o 0,5st większy kąt rury podsiodłowej + sztyca bez offsetu da mi szybszy obrót (a to mi odpowiada).   

Napisano

A to nie jest tak, że Kross 19' jest dosyć długi? Tak jak pisałem wcześniej nie jestem przekonany do 19' Krossa, a niestety nie mam możliwości przymierzyć jednocześnie 17' i 19'. Gdybym postawił na 17' będzie jeszcze krótszy od Cuba.

Napisano

Mam Meridę, która aż do kolekcji 2017 lubowała się w krótkich ramach, i ponownie takiej geometrii bym nie wybrał, ale ten Cube przy teoretycznie tym samym rozmiarze jest jeszcze krótszy (!). Oczywiście kwestia preferencji, ale myślę że okazja okazją, osprzęt osprzętem, ale bez przymiarki bym nie ryzykował. A przynajmniej porównał „cyferki” z obecnym rowerem i swoimi doświadczeniami.

Napisano

Ile masz wzrostu i jaką długość nogi?

 

Problem jest taki, że obecnie śmigam na 26', więc jest problem z porównaniem do obecnego roweru. Na 29 nie jeździłem, doświadczeń brak. Może wypowie się ktoś kto jeździ na tym Cubie.

Napisano (edytowane)

Gdybym postawił na 17' będzie jeszcze krótszy od Cuba.

Jakim cudem? TT w ma takie jak 19” (!!!) Cube i jeszcze dłuższy reach.

 

Wielkość ramy i wielkość koła to niezależne rzeczy, nie wybierasz w 29” mniejszej ramy niż w 26” że względu na większe koła :)

Ile masz wzrostu i jaką długość nogi?

180cm i 80cm na boso od ziemi do „kohones” ;)

Edytowane przez modrzew
Napisano

Po prostu boję się długości TT w 19' (Kross) 620mm, w Cubie 19' jest 600mm, nie chcę być rozciągnięty jak na wieszaku. Jaki jest "standard" TT w 19' dla 29-era?

Napisano

Nie ma standardu, taki urok możliwości wyboru co nam pasuje od danego producenta ;)

Wg mnie 19” Cube jest za duży i przy tym za krótki, a z Krossa celowałbym w 17”, bo 19” także będzie IMHO za duże. No ale to moje preferencje ;)

Akurat w rowerach XC Kross rzeczywiście w tym roku popłynął z ramami i dużo osób narzeka na ich rozmiarowkę. Z kolei jak przymierzałem się do ich fulli trailowych i ęduro, to brałbym L-kę jak nic ;)

Jest tu gdzieś temat o Krossie Rio, zdaje się że to ta sama rama tylko z innym malowaniem i osprzętem, kilka osób się skusiło na zakup - sprawdź jakie wybrali rozmiary.

Poza tym możesz poszukać jeszcze innych, pośrednich między tymi dwoma rowerów.

Napisano

Po prostu boję się długości TT w 19' (Kross) 620mm, w Cubie 19' jest 600mm, nie chcę być rozciągnięty jak na wieszaku. Jaki jest "standard" TT w 19' dla 29-era?

 

Ja jeździłem przy 180 cm na Treku 18.5/19.5 który ma 640mm i było idealnie ;) 

Napisano

Wg mnie 19” Cube jest za duży i przy tym za krótki,

 

 

Reach jest krótszy o 17mm, ale to chyba dlatego, że Cube ma bardziej płaski kąt podsiodłowy. Tak więc przy tej samej długości górnej rury (600mm) to raczej (przy mocno wysuniętej sztycy) cube da większą odległość kierownicy od siodełka. Zwróć uwagę, że baza kół jest większa w cubie (19') 1101mm do 1096mm w Krosie 17'.

 

 

Zasadniczo kwestię rozmiarówki można odhaczyć.

Jeżeli chodzi o osprzęt to wg mnie Cube wygrywa- pełne nowe XT, a ile dadzą sztywne osie z Krossa w praktyce? Koła w obu rowerach do wymiany bez dwóch zdań, czy jak złożę sztywne koła to czy nie "zastąpię" trochę efektu sztywnych osi? 

Napisano

Ta baza o całe 5mm, ale bagatelizujesz większe różnice w TT i reach. Oj, napaliłeś się na tego Cube'a jak szczerbaty na suchary ;)

 

Co do sztywnych osi, to jak dla mnie must have, zwłaszcza w 29er. Nawet „tylko” dla pewności i powtarzalności zapięcia (brak problemów z tarczami). I to jest właśnie to na czym zaoszczędził Cube żeby wstawić jako wabik parę błyskotek. Gdyby tam był osprzęt np. SLX wymieszany z Deore i lepsze koła i sztywne osie w widelcu i ramie, to IMHO byłaby o wiele lepsza kombinacja. A tak pozostaje kombinowanie np. z osiami thru bolt 10mm, zawsze to coś. Widać ramy naprodukowane, widelce kupione i musi się to sprzedać.

Napisano

Mam Kubka i lubie Kubka, ale popieram @modrzewia. Zdecydowanie wolalbym ten rower z Reba i sztywna oska, homogenicznym Deore i przerzutkami z hamplami SLX.

Napisano

Ciekawe to co wyżej ktoś napisał. Brak u mnie sztywnych osi w LTD29 . Wielokrotnie zakładane koła - hamulce nigdy  nie wymagały korekty położenia względem układu zacisk-tarcza . I to w hamulcach Magura, gdzie jest minimalna (ledwo widać prześwit) odległość klocka od tarczy. A w hamulcach XT klocki chowają się po puszczeniu klamki głęboko i są w stanie spoczynku w odległości 1-2mm od tarczy. Tym bardziej jest tu zbędna korekta położenia zacisku. Więc to nie jest prawda. Poza tym wielokrotnie powtarzano tu na forum. Oś sztywna na przodzie coś zmienia w prowadzeniu roweru. Tylna już nie. Do autora wątku. LTD29 to rower do rekreacji MTB, "ścigancki" jest Reacion. I tu już są osie sztywne na przodzie. Jak chcesz kupić LTD to popatrz na model 2017. Tam jest zmieniona rama. Oczywiście nie GEO. Ale ładnie ją unowocześniono.

Napisano

Ciekawe to co wyżej ktoś napisał. Brak u mnie sztywnych osi w LTD29 . Wielokrotnie zakładane koła - hamulce nigdy  nie wymagały korekty położenia względem układu zacisk-tarcza . I to w hamulcach Magura, gdzie jest minimalna (ledwo widać prześwit) odległość klocka od tarczy. A w hamulcach XT klocki chowają się po puszczeniu klamki głęboko i są w stanie spoczynku w odległości 1-2mm od tarczy. Tym bardziej jest tu zbędna korekta położenia zacisku. Więc to nie jest prawda. Poza tym wielokrotnie powtarzano tu na forum. Oś sztywna na przodzie coś zmienia w prowadzeniu roweru. Tylna już nie. Do autora wątku. LTD29 to rower do rekreacji MTB, "ścigancki" jest Reacion. I tu już są osie sztywne na przodzie. Jak chcesz kupić LTD to popatrz na model 2017. Tam jest zmieniona rama. Oczywiście nie GEO. Ale ładnie ją unowocześniono.

Tu absolutnie popieram. Przy mojej poteznej wadze i duzych gabarytach oraz normalnej jezdzie sztywne oski mi nie sa potrzebne. Gdybym jednak zadymial jak kiedys po szlakach ten przod bylby elementarny. Co do korekt hampla po wyciagnieciu kola...Czesto jezdze wozac rower w samochodzie, wiec wyciagam przednie kolko. Nie znam pojecia "korekta" przy SLX, natomiast przy AvidachJ7 bylo pojecie rowniez na "K" ale to juz wulgaryzm.

Napisano

Zastanawiam się jeszcze nad inną opcją wyboru, a mianowicie:

- kross B8 Rio 2016 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8-rio mogę go kupić za 4000

lub 

- Kross B7 2017 http://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b7 tu musiał bym poczekać do wiosny, pewnie cena byłaby podobna lub może nawet taniej.

 

Krossy na przyszły rok zmieniają geometrię. Nie do końca znam się na "rozszyfrowaniu" geometrii więc powiedźcie jak to wpłynie na prowadzenie/zachowanie roweru. Zależy mi na zwrotnym rowerze do maratonów. Ponadto model na przyszły rok ma nowszy amorek i inne hamulce, który wg Was będzie lepszy do zastosowań j.w.?

Napisano (edytowane)

Ponadto model na przyszły rok ma nowszy amorek i inne hamulce, który wg Was będzie lepszy do zastosowań j.w.?

No i B7 ma najnowsza piaste z tyłu 10 x 142 ;-) Edytowane przez Alsew
  • Mod Team
Napisano

Jako posiadacz B8 Rio uspokoję Cię co do ocierania butów o tylne widełki. Nie ma takich problemów przy bucie w rozmiarze 45. Ten gość z recenzji jak to podawał musiał mieć jakieś koślawe stopy.

Jestem bardzo podobnego wzrostu 183 cm, długość nogi - no właśnie nie pamiętam. I jeżdżę na M.

Jeżeli możesz tego Krossa wyrwać za 4000 zł nawet bym się nie zastanawiał tylko jego brał. Po zakupie zdemontował od razu hamulce i je sprzedał, a w ich miejsce kupił np. slx/xt.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...