Skocz do zawartości

[hamulce v- brake] - problem z regulacją


ojciec35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Posiadam używane hamulce xt 750 i nie potrafię ich wyregulować. Jedna ze szczęk nie odskakuje

Posiadam także jedna nową szczękę tego hamulca i widzę że ona ma dużo mocniejsza  sprężynę naciągową, czuć różnice w odskakiwaniu sprężyny, ale po założeniu jednej nowej i jednej używanej szczeki problem występuje nadal.Czuć siłę hamulca -hamulce wyginają piwoty ale bardzo obcierają o obręcz,obręcz się praktycznie nie obraca.Próbowałem  kręcić tymi  imbusami do regulacji naciągu sprężyny ale nie mogę ich wyregulować!

Posiadam stare klamkomanetki z lat 90-tych shimanowskie- z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane  razem z hamulcami typu cantilever.Może to one uposledzają pracę szczęk

Zdjęcie klamkomanetki

 

https://www.dropbox.com/s/osrtw2b8yeb1flx/21102016925.jpg?dl=0

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy linka w klamce ma być poluzowana ?

Jak poluzowana? Przecież klamka ma działać bez żadnego luzu bo hamowanie będzie nieskuteczne. 

 

 

 

z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane  razem z hamulcami typu cantilever.

 Wyżej fail bo miało być że canti ciągnie mniej linki niż v-br przez co tego nie ustawisz tak jak ma być. Przy 2/3 skoku klamki powinna następować blokada koła , jak nie jesteś w stanie tego tak ustawić to klamki do wymiany na takie od v-br :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawie szczęki żeby koło sie swobodnie obracało, to po przyciśnieciu klamki  hamulec z tyłu prawa szczęka obciera, w niej mam dokręcona to śrubke na maksa, natomiast  lewa szczeka dość sporo jest odchylona od obręczy, i tą srubkę próbuję odkręcać to słabo daje tej drugiej stronie  aby szczeka prawa  się trochę odchyliła od obręczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przełoży się bolec w inny otwór to najprawdopodobniej zniszczy się sprężynę hamulca. 750-tki mają przesuniętą oś obrotu względem piwota, przez co taka operacja nie jest wskazana (sprężyna będzie dużo za mocno napięta nawet przy maksymalnym rozkręceniu regulatorów z boku ramion). Oba bolce powinny znaleźć się w środkowych otworach (czasem przy staruteńkich ramach pod kanty bywa inaczej), po czym resztę reguluję się śrubkami z boku i wysokością klocków. 

 

Z czego tak jak Koledzy wspomnieli klamkomanetki do wymiany - przy tak silnych hamulcach jak 750, nie ma to w ogóle sensu. Pozostaje też prawdopodobieństwo uszkodzenia samego hamulca (posiada on kilka osi obrotu, mogą być np. zatarte przez co szczęka nie odbija), złego montażu bądź starych linek i pancerzy. A jeśli rama jest pod kanty to bardzo możliwe, że poprawne poprowadzenie pancerza wymaga pokombinowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedze już pare dobrych godzin przy rowerze

Rower ten jest pod  v brake już z 1998 roku

Uadało mi sie załozyc hamulec niesety ale na ten ostatni najwyzej polozony otwór, linke przy klamce odkreciłem na maksimum ,teraz hamulec nie hamuje a kosi

Wspomnial pan ze może że moze zniszczyc się spręzyna hamulca!

Prosze o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na imie Krzysztof a ty?

Wiec tak obręcz mam  vueltę viper pokazana ponizej na zdjeciu

 

http://krzysp.w.interiowo.pl/rower/odnosniki/kola.htm

 

przy włozeniu  szczek do 2giego otworu nie moge wyregulowac klocków

Teraz są na najwyzszym i srubki sa odkręcone na maksimum, załozone sa te stare klocki , hebel kosi, więc moją masę chyba zatrzyma bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz. Jeśli przy środkowym otworze i poprawnym ustawieniu podkładek przy klockach nie da się ich wyregulować, to oczywiście pozostaje zmiana otworów. Pozostaje pytanie czy mimo odkręcenia regulatorów sprężyny nie są zbyt mocno napięte. W XTR miały kwadratowy przekrój i więcej znosiły, a przy okrągłych z XT trzeba uważać i ew. ostrożnie odgiąć je w kierunku opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doradż mi jak możesz z tymi wsuwkami

 tak jak wspomniałem dokupiłem jescze osobno jedna szczeke nowa  xt 750 w raz  ze wsówka

zdjecie ponizej

https://www.dropbox.com/s/ohru3vu3gk8efdw/20102016923.jpg?dl=0

długośc  wsuwki to około 6 cm po całości  szerokosc po całosci od grzbietu do grzbietu bez samej wkładki klocka to około 1 cm

Czy wszystkie wsuwki sa standardwoe i czy wszsytkie klocki wsuwane sa takie same 

Doradz mi daj mi jakis link z allegro jakiego typu kupić

Te okładziny wsuwane kool stop nie wiem jakiej sa długosci i szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie wsuwki są takie same. Bywają szufladki, do których za Chiny nie wciśnie się okładziny. Potrafią różnić się też długością. Kool Stop'y są akurat standardowe i pasują do Shimano. Cokolwiek tej marki kupisz na Allegro będzie ok, byle nie zielone wsuwki do obręczy ceramicznych. 

 

Fajne są np. te: http://allegro.pl/kool-stop-okladziny-hamulcowe-h5-v-brake-dual-bs-i6445221685.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym hamulcu xt  750 sa 2 imbusy przy pantografach-rozumiem one odpowiadaja za napręzenia na pantografie sa wkrecone na maksa i w tych uzywanych i w tej nówce szczece

Doradz mi czym zakleic te tzw zaslepki czym zastapic aby żaden bród sie nie dostawał do sworzni

W nowej jest taka nie wiem jakby plastikowa zaslepka przyklejona na słaby klej bez problemu odchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubki na imbus przy pantografach odpowiadają tylko i wyłącznie za utrzymywanie bolca od osi obrotu w jednym miejscu. Nie ma potrzeby ich odkręcać ale jeśli to zrobiłeś, to można do środka kapnąć kilka kropel lekkiego, np. teflonowego oleju. 

 

Oryginalne zaślepki są wykonane z cienkiej blachy aluminiowej. Proponuję wyciąć je z puszki po napoju, z jednej strony pomalować na czarno i przykleić taśmą dwustronną ew. klejem typu kropelka uważając, aby nie nalać kleju na oś obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...