ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Witam wszystkich Posiadam używane hamulce xt 750 i nie potrafię ich wyregulować. Jedna ze szczęk nie odskakuje Posiadam także jedna nową szczękę tego hamulca i widzę że ona ma dużo mocniejsza sprężynę naciągową, czuć różnice w odskakiwaniu sprężyny, ale po założeniu jednej nowej i jednej używanej szczeki problem występuje nadal.Czuć siłę hamulca -hamulce wyginają piwoty ale bardzo obcierają o obręcz,obręcz się praktycznie nie obraca.Próbowałem kręcić tymi imbusami do regulacji naciągu sprężyny ale nie mogę ich wyregulować! Posiadam stare klamkomanetki z lat 90-tych shimanowskie- z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane razem z hamulcami typu cantilever.Może to one uposledzają pracę szczęk Zdjęcie klamkomanetki https://www.dropbox.com/s/osrtw2b8yeb1flx/21102016925.jpg?dl=0 Serdecznie dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek77 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Obok pivotów przy ramie i widelcu masz 3 otwory na sprężynę spróbuj tam ustawić twardość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Klamki canti ciągną mniej linki niż te od canti , przez co nie uzyskasz zadowalającego efektu/. Co do siły sprężyn to tak jak wyżej , przestaw ma otworach albo odegnij sprężynę palcem by mocniej naciągała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 założyłem na ta druga dziurkę już jest siła w sprężynach, ale hamulce nadal bardzo trą, nie pomaga kręcenie tymi małymi śrubkami od spręzyn Czy linka w klamce ma być poluzowana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Czy linka w klamce ma być poluzowana ? Jak poluzowana? Przecież klamka ma działać bez żadnego luzu bo hamowanie będzie nieskuteczne. z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane razem z hamulcami typu cantilever. Wyżej fail bo miało być że canti ciągnie mniej linki niż v-br przez co tego nie ustawisz tak jak ma być. Przy 2/3 skoku klamki powinna następować blokada koła , jak nie jesteś w stanie tego tak ustawić to klamki do wymiany na takie od v-br Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 jak ustawie szczęki żeby koło sie swobodnie obracało, to po przyciśnieciu klamki hamulec z tyłu prawa szczęka obciera, w niej mam dokręcona to śrubke na maksa, natomiast lewa szczeka dość sporo jest odchylona od obręczy, i tą srubkę próbuję odkręcać to słabo daje tej drugiej stronie aby szczeka prawa się trochę odchyliła od obręczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 prawa szczęka obciera Przełóż otwór albo odegnij sprężynę palcem , jeśli masz te długie sprężyny to wyciągasz ją z zaczepu w ramieniu i odginasz do zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Jak przełoży się bolec w inny otwór to najprawdopodobniej zniszczy się sprężynę hamulca. 750-tki mają przesuniętą oś obrotu względem piwota, przez co taka operacja nie jest wskazana (sprężyna będzie dużo za mocno napięta nawet przy maksymalnym rozkręceniu regulatorów z boku ramion). Oba bolce powinny znaleźć się w środkowych otworach (czasem przy staruteńkich ramach pod kanty bywa inaczej), po czym resztę reguluję się śrubkami z boku i wysokością klocków. Z czego tak jak Koledzy wspomnieli klamkomanetki do wymiany - przy tak silnych hamulcach jak 750, nie ma to w ogóle sensu. Pozostaje też prawdopodobieństwo uszkodzenia samego hamulca (posiada on kilka osi obrotu, mogą być np. zatarte przez co szczęka nie odbija), złego montażu bądź starych linek i pancerzy. A jeśli rama jest pod kanty to bardzo możliwe, że poprawne poprowadzenie pancerza wymaga pokombinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 siedze już pare dobrych godzin przy rowerze Rower ten jest pod v brake już z 1998 roku Uadało mi sie załozyc hamulec niesety ale na ten ostatni najwyzej polozony otwór, linke przy klamce odkreciłem na maksimum ,teraz hamulec nie hamuje a kosi Wspomnial pan ze może że moze zniszczyc się spręzyna hamulca! Prosze o odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Nie panujmy sobie, tu wszyscy na "Ty" ;-) Co dzieje się jak oba hamulce są ustawione na środkowym miejscu w piwocie? Możesz przesłać zdjęcie? PS Jaka obręcz jest w tylnym kole (model, ew. zewnętrzna szerokość)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Ja mam na imie Krzysztof a ty? Wiec tak obręcz mam vueltę viper pokazana ponizej na zdjeciu http://krzysp.w.interiowo.pl/rower/odnosniki/kola.htm przy włozeniu szczek do 2giego otworu nie moge wyregulowac klocków Teraz są na najwyzszym i srubki sa odkręcone na maksimum, załozone sa te stare klocki , hebel kosi, więc moją masę chyba zatrzyma bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Grzegorz. Jeśli przy środkowym otworze i poprawnym ustawieniu podkładek przy klockach nie da się ich wyregulować, to oczywiście pozostaje zmiana otworów. Pozostaje pytanie czy mimo odkręcenia regulatorów sprężyny nie są zbyt mocno napięte. W XTR miały kwadratowy przekrój i więcej znosiły, a przy okrągłych z XT trzeba uważać i ew. ostrożnie odgiąć je w kierunku opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 doradż mi jak możesz z tymi wsuwkami tak jak wspomniałem dokupiłem jescze osobno jedna szczeke nowa xt 750 w raz ze wsówka zdjecie ponizej https://www.dropbox.com/s/ohru3vu3gk8efdw/20102016923.jpg?dl=0 długośc wsuwki to około 6 cm po całości szerokosc po całosci od grzbietu do grzbietu bez samej wkładki klocka to około 1 cm Czy wszystkie wsuwki sa standardwoe i czy wszsytkie klocki wsuwane sa takie same Doradz mi daj mi jakis link z allegro jakiego typu kupić Te okładziny wsuwane kool stop nie wiem jakiej sa długosci i szerokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Nie wszystkie wsuwki są takie same. Bywają szufladki, do których za Chiny nie wciśnie się okładziny. Potrafią różnić się też długością. Kool Stop'y są akurat standardowe i pasują do Shimano. Cokolwiek tej marki kupisz na Allegro będzie ok, byle nie zielone wsuwki do obręczy ceramicznych. Fajne są np. te: http://allegro.pl/kool-stop-okladziny-hamulcowe-h5-v-brake-dual-bs-i6445221685.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojciec35 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 w tym hamulcu xt 750 sa 2 imbusy przy pantografach-rozumiem one odpowiadaja za napręzenia na pantografie sa wkrecone na maksa i w tych uzywanych i w tej nówce szczece Doradz mi czym zakleic te tzw zaslepki czym zastapic aby żaden bród sie nie dostawał do sworzni W nowej jest taka nie wiem jakby plastikowa zaslepka przyklejona na słaby klej bez problemu odchodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Śrubki na imbus przy pantografach odpowiadają tylko i wyłącznie za utrzymywanie bolca od osi obrotu w jednym miejscu. Nie ma potrzeby ich odkręcać ale jeśli to zrobiłeś, to można do środka kapnąć kilka kropel lekkiego, np. teflonowego oleju. Oryginalne zaślepki są wykonane z cienkiej blachy aluminiowej. Proponuję wyciąć je z puszki po napoju, z jednej strony pomalować na czarno i przykleić taśmą dwustronną ew. klejem typu kropelka uważając, aby nie nalać kleju na oś obrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.