Skocz do zawartości

[piasta + tubeless] Giant Performance Tracker P-XC2 QR na 10 MM i przerobienie na Tubeless


godzinilla

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Czy ktoś kojarzy tą piastę i koła? Tylna piasta Giant Performacne Tracker, koła to Giant P-XC2 27,5". Podobno większość piast Gianta to DT Swissy lub Formula, a co za tym idzie powinno dać się je przerobić z QR na sztywną oś. W moim przypadku mam QR i jeżetli to możliwe chciałbym ją przerobić na sztywną oś 10 mm. Nie miałem jeszcze okazji jej rozebrać, ale może ktoś ma doświadczenie z tą piastą i wie jak to wygląda?

 

Druga sprawa to przerobienie P-XC2 na tubeless. Na przyszły sezon chciałbym tego spróbować, ale też podobno nie jest to łatwe w tym modelu. Tako rzecze Internet. Ktoś ma może doświadczenia z tymi kołami?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT Swiss na kulkach? :D Te koła nawet obok DT nie leżały, to najtańsze piasty Formuli, na dodatek model OEM którego nie kupisz osobno... nie ma możliwości przerobienia tyłu tego na sztywna oś 10/12mm, tylko wymiana piasty/koła.

 

Nie wiem czy w ogóle do Giant'a oś 10mm włożysz, bo np haki w Anthem takiej osi nie przyjmą, tylko i wyłącznie QR, lub zakup osobnych haków pod oś 12mm, a wątpię że haki do 10mm kupisz. Chyba że te pod QR 5mm rozwiercisz.

 

Na tubeless przerobisz, kupujesz taśmę(rowerową, naprawczą z marketu budowlanego, albo Gorille 25mm), zawory(najlepiej z okrągłą stopką) i mleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W moim przypadku mam QR i jeżetli to możliwe chciałbym ją przerobić na sztywną oś 10 mm.

 

Raczej niemożliwe, bo skąd weźmiesz oś 10mm do tej piasty? W ogóle chodzi Ci o sztywną oś 10mm taką jak opisano tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/180268-piasty-standardy-mocowania-piast-do-ramy/ ?

Jeśli masz ramę gianta konwertowalną do 142x12, to musisz korzystać z zacisku do zwykłej osi 135x9, więc wtedy od strony ramy też operacja niewykonalna.

 

Strach pytać, ale w ogóle to po co taka zmiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piasta przednia jest na oś 15 mm, tylna znowu wygląda jakby końcówki dało się ściąnąć. Przyglądne się jej niebawem bliżej. Jak się nie da to cóż, trudno.

 

Co do przerobienia na tubeless, masz doświadczenie konkretnie z tymi kołami?

 

Te końcówki to są konusy, tylna piasta jest na kulkach!

I nie włożysz ośki 10mm do haków Giant'a.

 

Przednia piasta jest zupełnie inna, masz tam 2 łożyska maszynowe. Takie budżetowe combo 2 zupełnie różnych piast Giant serwuje. ;)

 

Przerabiasz obręcz jak każdą inną - uszczelniasz taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że koła chcę założyć do Gianta. Mam hak 10x135. Ciekawe, że takie budżetowe komba Giant montuje w rowerach za kilka tysięcy...

 

Skąd czerpiesz takie informacje, phoe? Jestem bardzo zaskoczony tym co piszesz, nigdzie nie spotkałem się z taką informacją.

 

Oś sztywna 10mm wykazuje się zwiększoną sztywnością w stosunku do osi QR, stąd pomysł na konwersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te koła, to wiem co to za koła. ;) Wszyscy co Ci odpisali w tym temacie też mają rowery Giant'a kupione z tymi kołami własnie + pewnie przypadek że każdy z nas się tych kół pozbył. ;)

Poza tymi osobami, co Ci na forum odpisały mam 2 znajomych co też się tych kół pozbyli.

Myślisz, że dlaczego te koła chodzą po 200-300zł?

 

Piasty nie przerobisz na inny standard, masz w tych kołach dokładnie takie piasty:

- przód: Formula DC1517, łożyska maszynowe, 15x100mm

- tył: Formula DC1524, klasyczna piasta na kulkach, 5x135mm

 

A Giant jeszcze do rowerów za 8-10k zł daje najtańsze tarcze, co się wyginają po pierwszym mocniejszym hamowaniu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mówimy dokładnie o tych kołach?

 

https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/8z4AAOSwT6pVv9u1/$_86.JPG

 

To chyba rocznik 2015. 2016 ma trochę inne naklejki.

 

Jestem trochę zaskoczony i rozczarowany, wszelkie znaki na niebie i ziemi mówiły, że obie piasty są maszynowe oparte albo na Formulach albo na DT. Nawet dokumentacja na stronie Gianta wskazuje, że wszystkie piasty z 2013/2014 roku są kopią DT.

 

W takim razie mniejsza o to i pytanie do Ciebie (oraz do innych właścicieli): czy bębenek jest demontowalny + rozbieralny? Czy również oparty jest na kulkach, a nie na łożyskach? W mojej sztuce, gdy rower stoi kołami do góry, kręcąc korbą mocno rozkręci się koło tylne, gdy odpuszczam kręcenie i bębenek przestaje kręcić się wraz z kołem, poza cykaniem słychać jeszcze dość głośny szum, trochę metaliczny. Nie odnotowałem tego dźwięku jadąc rowerem. Chcę tam zajrzeć, bo to raczej nie jest normalne. Może smarowania brak?

 

A konwersja na bezdętki czeka mnie w takim razie na przyszły sezon, chyba, że do tego czasu zmienię koła na inne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest info o piastach DT? DT nie robi piast na kulkach. Te piasty co podałem modele, to jest info od nikogo innego jak od Giant'a.

Mogli w rożnych rocznikach stosować różne piasty, ale jak pisałem wyżej, DT nie robi piast na kulkach i Giant do budżetowych kół też by nie dawał piast od DT.
Koła chyba te same co były u mnie, ja je miałem w rowerze 2015, masz go u mnie w garażu, nawet są jeszcze fotki z tymi kołami.

Bębenek na bank możesz rozebrać i go wyczyścić + nasmarować zapadki, ale nie gęstym smarem tylko olejem - np tym samym co do łańcucha używasz.

 

Tutaj masz dość obszerny temat dot. tych kół, łącznie z fotkami rozebranej tylnej piasty gdzie widać kulki o których wspomniałem wyżej:
http://forums.mtbr.com/giant/giant-p-xc-s-xc-wheelset-thread-675185-6.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola hola :) Ja te koła sobie chwalę generalnie i nie mam zamiaru sprzedawać. Obręcze niejedno łupanie przeżyły po bike parkach. Jedyne co, to tylna piasta poszła do kosza i w jej miejsce wszedł Novatec NT-D772SB 142x12mm

 

@godzinilla - w moim przypadku gdy usłyszałem szum, było już za późno - gniazda kulek były w takim stanie że nie było co ratować. Sporo tych kół wśród moich bliskich znajomych się przewinęło i z tylną piastą zawsze były problemy. Jednak po wymianie piasty koła spisują się wyśmienicie.

 

Pomyłka z DT według mnie wzięła się z prostego skojarzenia ośki, która jest rzeczywiście od DT

 

932218d1413663743-anyone-done-12x142-con

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki sam to nie wiem bo nie załączyłeś pliku audio :P ale tak, metaliczny szum jak przy padającym łożysku. Jak zdemontowałem koło i zakręciłem w ręku, to czuć było nieprawidłową pracę łożysk

 

Widzę że wspominasz o szumie, ale zaraz dodajesz że piasta kręci się długo i cicho. Może warto rozpiąć łańcuch i dokładniej posłuchać? Rozbiórka i nasmarowanie również nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz, bo się chyba nie zrozumieliśmy ;) Opisany dźwięk słychać tylko wtedy kiedy słychać zapadki bębenka, sama piasta podczas kręcenia korbą lub gdy kręci się swobodnie (bez łańcucha) pracuje tak jak powinna. Więc na bank u mnie to wina bębenka. Na pewno wszystko pójdzie do rozbiórki i smarowania w niedalekim czasie, ale ewentualna wymianę na nowego Novateca już mam wycenioną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej, bo zmianę piasty w tym kole ogarnę do 200 PLN, a za 200 PLN + kasa za stare koło - znając życie - nie kupię nic ciekawego. Poza tym nie widzę powodu aby zmieniać obręcz.

 

Tak btw widzę, że są przynajmniej 2 rodzaje piast do P-XC2:

 

https://www.google.pl/search?q=giant+pxc2&espv=2&biw=1218&bih=934&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi9uvK3iufPAhWF8RQKHalKB8oQ_AUIBygC#imgdii=cYYGfOItud8tCM%3A%3BcYYGfOItud8tCM%3A%3BIwBYzWhWY6lxMM%3A&imgrc=cYYGfOItud8tCM%3A

 

zdjęcie 1 i 3. 1 z czarnym rantem pod napisem Giant, 3 ze srebrnym pod napisem. Ja mam takie jak na 3 zdjęciu. Ciekawe, czy to tylko z zewnątrz, czy w środku też coś innego.


Załączam film pracy piasty:

https://goo.gl/photos/JTDmVPp6xKbPbS5Q7

Dodam tylko, że na filmie wszystko słychać to trochę głośniej niż w rzeczywistości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta piasta generalnie nie terkocze jak jakaś lepsza piasta, ona z tego co pamiętam to własnie tylko coś tam szumiała, nie było typowego terkotu zapadek słychać.

 

Ze sprzedażą koła chodziło mi głownie o to, że w ten sposób jesteś cześć kasy w stanie odzyskać, wymieniając piastę, tracisz kasę na zaplot dodatkowo, a starej piasty osobno nie sprzedasz raczej, a za te 100zł(lub więcej) co możesz wziąć za stare koło, to masz nową obręcz + nowe szprychy tak naprawdę - jest to lepsze finansowo rozwiązanie, obręcz DT 533d to jest już dość sztywna i dobra obręcz Enduro, a wagowo pewnie jak ta twoja obecnie wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać to zwłaszcza przy mocnym rozkręceniu, w 0:20. Chodzi dokładnie o ten szum. Tak jak wspomniałem, w "realu" jest trochę ciszej. Zauważcie też, że gdy później kręcę korbą (do przodu) dźwięk trochę przycicha (ale moim zdaniem nie dlatego, że jest zagłuszany, tylko dlatego, że bębenek kręci się wraz z korbą w tym samym kierunku), natomiast w 0:26 kręcę korbą do tyłu i jest jeszcze głośniej.

 

Faktycznie jest bardzo cicha, dużo cichsza od Shimano Deore LX M585, którą do tej pory uważałem za cichą. Ale to mi akurat na rękę, nie jestem zwolennikiem (jak z resztą widać) hałasu z tylnego koła.

 

Tak jak wspomniałem wcześniej, wymianę na Novateca + przeplecenie na nowych sprychach mam za maks 200 PLN. Jeżeli za kasę ze sprzedaży koła (jeżeli się uda sprzedać tylko tył, bo z tego co widziałem jak ktoś sprzedaje to komplet) można kupić jakąs faktycznie lepszą obręcz od tej, którą mam teraz, i którą da się przerobić na tubeless... Może ma to sens. Dlaczego masz taką opinie o tej obręczy? Wygląda pancernie, a na wagę nie zwracam na razie większej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ta obręcz jest dobra, nie wiem szczerze, większość osób się jednak jej pozbywa wraz z piastą jako całego koła. ;)

Jak można mieć sprawdzona i raczej mocniejszą obręcz, bo wątpię że te Giant'a będzie mocniejsza od DT 533d, to po co zostawiać starą obręcz?

 

@modrzew

eee, często taśmę masz żebyś sobie sam przykleił. ;)

Ważna żeby obręcz miała rant, bo inaczej może opona z niej łatwo spaść, ta Giant'a jak i praktycznie każda inna nowa ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniają, bo coś, co jest z nadrukiem (no i dobra, przez niego zaprojektowane i złożone) sprawdzonego i znanego producenta musi być lepsze od oemu nieznanego producenta - to takie działanie dla zasady. Bez poparcia takich działań jakimiś sensownymi przykładami, testami, nie widzę powodu, aby na taką zmianę koniecznie się decydować. Może Giant nie jest marką premium na rynku, ale montowanie w rowerach do ęduro za 6-8 kawałków badziewnych piast i obręczy, no było by to gdzieś odnotowane w Sieci, a osobiście szukając informacji nt. piast z P-XC2 nie natknąłem się na krytyczne opinie nt. kół montowanych w Giantach. Same P-XC2 są określane jako mocne, pancerne koła.

 

I nie chcę tutaj bronić tych kół, bo g* o nich sam wiem, ale wymienianie czegoś dla zasady po prostu mnie nie kręci ;) Wymieniam teraz manetkę Deore M610 na XT M785, ale wiem, że M785 faktycznie jest lepsza od tej Deorki. Natomiast Deore M610 już nie wymienił bym na SLX M670 bo nic bym na tej wymianie nie zyskał - mimo, że grupa wskazuje na coś innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...