Skocz do zawartości

[opony] szosa, mokra nawierzchnia (jesień)

mad_peter

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Jakie opony w rozmiarze 700x23 / 25 na mokrą / śliską nawierzchnię moglibyście polecić do szosy?

Jeżdżę dopiero pierwszy sezon i nie mam żadnego doświadczenia w temacie doboru opon do pory roku.

Wiosnę / lato przejeździłem na Continental Grand Prix 4000S II i Michelin PRO 4 Grip , ale one zupełnie nie sprawdzają się na +5% podjazdach na mojej pętli w mokre dni.

Pozdrawiam

Napisano

Od siebie polecę coś typowo na deszcz i śliskie warunki - Schwalbe Durano 25c, a nawet 28c byłoby dobrym rozmiarem jeśli chodzi o składanie się i przyczepność.

Z tańszych alternatyw to może być:

- Maxiss Detonator 25c

- Vittoria Zaffirio 

Napisano

Od siebie polecę coś typowo na deszcz i śliskie warunki - Schwalbe Durano

Dziękuję za wskazówki. Na którym konkretnie modelu jeździłeś / jeździsz? Widzę w ofercie mojego lokalnego sklepu takie oto wynalazki:

- Durano Plus SmartGuard

- Durano Performance RaceGuard

- Durano Double Defence

Wszystkie dostępne w rozmiarach 23-25-28

Napisano

zarowno vitoria zaffiro nowy bieżnik drut jak i maxis detonator zwijana nie sprawdzają się na mokrym, już zwykły tani szwalb za 50 zł na drucie jest lepszy, jednak ciężko jest porównywać mi te opony w porownaniu do wymienionych przez autora pytania. Detonator niby jest dobry napędowo, ale potrafi nagle polecieć na bok w pochyleniu, Zafirro żle hamuje, Schwalbe trzyma dobrze mimo braku bieżnika, ale nie jest zbyt trwałe. Bardzo dobrze wspominam opony Michelin Dynamic sport szer 28 wersja drut tylko nie do każdej ramy wejdą,slik dobrze trzymający w deszczu,trochę niższe ciśnienie pomaga.

Ale hamawanie,zakręty na szosowce na mokro zawsze są trudne, i trzeba myśleć wczesniej

Napisano