sowa444 Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Cześć. Chciałbym zapytać o FOXa Performance na rok 2017. Przód:Fox Performance Elite 34 Float i Tył:Fox Performance Elite Float DPS LV. Na przyszły rok golenie amortyzatorów mają czarną anodę. Mam pytanie czy moje obawy są słuszne że ta czarna anoda szybciej się zużyje (porysuje albo zetrze) przez co amortyzator może gorzej pracować? czy nie ma się czego obawiać? jak myślicie? może ktoś już jeździł na tych amortyzatorach na rok 2017.Chodzi mi o Canyona Neuron Al 9.9.Mieszkam na mazurach. Miałem ten rower tylko z rocznika 2016 i byłem zadowolony ale niestety musiałem go oddać. tam nie było czarnej anody. teraz niestety jest. Powiedzcie mi czy mogę kupić ten model na 2017r bez żadnych obaw o pracę amortyzacji i ich wizualne zużycie czy lepiej szukać czegoś innego np. z outletu. Będę wdzięczny za pomoc.To jeszcze takie dodatkowe pytanko. Nie wiem czy tutaj mogę zapytać o to. Najważniejsze pytanie jest powyżej no ale jak mam okazję to zapytam. Czy warto zamiast Neurona wybrać Spectrala CF 8.0 EX? tam jest RS Pike i Monarch plus RT3 i koła 27,5. Wiem że to rower bardziej enduro i dlatego zastanawiam się czy na mazury jest sens kupować taki rower jak Spectral. Na takim nigdy nie jeździłem. Zależy mi na komforcie ale czy dobrze myślę że jeśli chodzi o taki rower to jest on bardziej przeznaczony na duże zjazdy i podjazdy i na mazurach nie zda on egzaminu i warto zostać przy neuronie. Czy będzie duża różnica między tymi dwoma rowerami? Wolę zapytać kogoś z doświadczeniem kto ma porównanie. Dzięki wielkie za każdą odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Anodowanie na czarno przy prawidłowo pracującym, "zalanym" amorze nie ma żadnego wpływu na pracę i trwałość. Nowe Fox'y na 2017 są bardzo poprawione a temat bardziej powinien dotyczyć kultury pracy co jest indywidualną sprawą. Co do sprawy drugiej to już to co chcesz kupić jest na cięższy teren więc pomysł ze Spectalem chybiony. Tym bardziej, że tam masz napęd 1x z dość lipną jak na Twoje warunki koronką 30T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowa444 Napisano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Beskid dzięki za info. Utwierdzam się w przekonaniu ze na moje tereny Neuron to dobre rozwiązanie. Czyli rozumiem ze jeśli amortyzatory będą serwisowane na czas i będę czyścił golenie to jest szansa że anoda nie będzie się rysowała tak?A co miałeś na myśli pisząc że FOXy na 2017r są bardzo poprawione? coś się zmieniło oprócz tej anody w stosunku do rocznika 2016?Jak oceniasz tą linię Performace jeśli chodzi o pracę tych amortyzatorów? ja miałem okazie na nich jeździć dość krótko a był to mój pierwszy full. Jednak chcę do niego wrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Przyłączam się do pytania odnośnie poprawek na 2017. Dodatkowo chciałbym zapytać, czy wiesz coś ciekawego na temat tłumika GRIP? Sowa pisał o wersji Performance Elite, której nie ma na stronie Foxa, ale sądząc po naklejce ma FIT4. Natomiast standardowo w wersji Performance jest właśnie GRIP, który z tego, co czytałem jest tańszy i może być mniej czuły. Nie znalazłem jednak żadnej recenzji jego pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Czyli rozumiem ze jeśli amortyzatory będą serwisowane na czas i będę czyścił golenie to jest szansa że anoda nie będzie się rysowała tak? A co miałeś na myśli pisząc że FOXy na 2017r są bardzo poprawione? coś się zmieniło oprócz tej anody w stosunku do rocznika 2016? Jak oceniasz tą linię Performace jeśli chodzi o pracę tych amortyzatorów? ja miałem okazie na nich jeździć dość krótko a był to mój pierwszy full. Jednak chcę do niego wrócić. Są po prostu w końcu dopracowane. Widać to choćby w kwestii Pike a Fox 36. Z dwa sezony wstecz Fox dał się "wyprzedzić" technologicznie i w jakości pracy RS'owi. Teraz nadrobił dystans i dlatego tak napisałem. Rozchodzi się już o wersje Fit 4. Na dalsze pytanie jest za wcześnie bo za krótko to pracuje ale jak ja osobiście nie przepadałem za tą marką to już obecnie przeprosił bym się bez wahania. No i jak pokazywał mi znajomy mają bardzo porządne uszczelki kurzowe. Co do GRIP'a to jak na razie tam gdzie serwisuje jeszcze tego nie obadali. Jak napisałem ci co mają są raczej zadowoleni. Nie ma "łał" ale jest dobrze a nie "drewniwnie" jak w starszych i trochę tańszych Fox'ach. Dampery też są lepsze od tego guana Rs'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) W cenie FOX36 factory jest BOS(a nawet chyba BOS jest tańszy), który nie wymaga serwisu co 15 godzin, tylko raz w roku, lub raz na 2 lata, do tego lepiej pracuje. Jak chodzi o niższe wersje to mamy Auron i Durolux, które też są lepsze, tańsze w serwisie i mają więcej możliwości regulacji. FOX to taki iPhone, rozreklamowane i 2x przewartościowane cudo. Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 @phoe rozmawiamy o kompletnym rowerze więc to czy Suntour jest lepszy czy jest bez sensu. Swoją drogą ja rozumiem, że jesteś zadowolony po zmianie na inny wideł ale delikatnie przeginasz z tym zachwalaniem Suntoura. No i jak Fox to kupa to co powiedzieć o RS'e by być kulturalnym i nikogo nie obrazić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Obie marki głownie funkcjonują na rynku dzięki dogadaniu się z producentami rowerów czy marketingowi, cała filozofia. Wciskanie ludziom chłamu za gruba kasą to ich specjalność. Każdy wie że BOS Deville zjada FOX36 Factory, a co lepsze jest tańszy. Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Trochę odbiegnę od tematu, ale autor rozgląda się za Canyonem. Z tego co widzę, pakują coraz gorszy osprzęt do tego samego modelu co przed rokiem czy dwóch lat, a cena jest coraz wyższa i to sporo wyższa. Jak tak dalej pójdzie to Canyon przestanie być atrakcyjny cenowo, jakim jeszcze był całkiem nie dawno. Nie wiem, ale wydaje mi się, że za tą samą cenę można kupić rower na miejscu z podobnym jak nie lepszym osprzętem. Jak się zagłębić w specyfikację to aż głowa boli, skąd taka cena. Rower za 10 tys zł na hamulcach Deore, przerzutkach i manetkach SLX, kołach Mavic Crossride? To Canyon czy już Spec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Hamulce Deore w rowerach za 10k zł to Giant'a specjalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Hamulce Deore w rowerach za 10k zł to Giant'a specjalność. Gianta może i tak (chociaż nie wiem), ale W Canyonie takie hample można było spotkać przy rowerach za 6 tys zł, a nie 10. Przypominam, że Canyon prowadzi sprzedaż TYLKO wysyłkową, więc powinni być (i byli cały czas) tańsi od konkurencji, którą możesz kupić w zwykłym sklepie. Kupiłem Cayona prawie 2 lata temu, bo miał rewelacyjny wręcz stosunek ceny do jakości, teraz przy tych cenach i tym osprzęcie raczej na pewno bym go nie kupił, chyba, że u wszystkich tak ceny skoczyły do góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Jak tak dalej pójdzie to Canyon przestanie być atrakcyjny cenowo, jakim jeszcze był całkiem nie dawno. Nie wiem, ale wydaje mi się, że za tą samą cenę można kupić rower na miejscu z podobnym jak nie lepszym osprzętem. Symptomy były już na ten sezon więc mnie to nie dziwi. Nie dawno tak z d..y zagadywałem w Giancie co za ile. Takiego karbonowego XTC 1,5 na pełnym XT mógłbym mieć za 9K. Canyon AL SLX 9.9 na pażdzierzowym alu z domieszką SLX'a to prawie 8,5K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Obecny Anthem w porównaniu do tego sprzed 2 sezonów to katastrofa. https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-2 (zmiana to RS na FOX więc cenowo podobnie, hamulce nadal M615 + najtańsze tarcze... SLX z 10rz na 11rz, ale też cena porównywalne w zakupie dla Giant'a, to skąd nagle cena 2500zł w górę? Noo, kasetę musieli dać SLX, a nie HG50...) Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) beskid , małą manipulację tu robisz XTC 1.5 to 2016 , po rabatach. Na 2017 to już tak różowo nie wygląda , XTC 2 ma pełną grupę , ale SLX a nie XT. I kosztuje 10 500 katalogowo , czyli pewnie w okolicach 9 do wyrwania. Dopiero 1 jest postawiona na XT , do tego karbonowe kółka. Ale 14 500 1.5 na 2017 nie widzę Edit : sorki , patrzyłem na 27.5 W 29 jest takie cudo na 2017 https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29er-1dot5-ltd Edytowane 17 Października 2016 przez marcin_ostrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Cudo? To popatrz na Cube:http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-slt-2x-carbon-n-flashred-2016/Sporo droższy/lepszy wideł, opony Evo, a nie najtańsze Performance, lepsze koła, lepsze siodło, reszta ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Przesadzasz @phoe. Z tego co kojarzę i raczej się nie mylę w podobnej cenie był na XT. Ale popatrz na resztę. Dupowaty Fox z CTD, brak osi sztywnych, geo typowe dla XC. Obecnie ten model to nowa rama, podniesiony skok, wypłaszczony sporo kąt na główce, osie sztywne z Boostem, bardzo dobry myk myk. Fakt polecieli w kulki a hydrauliką ale to się zmienia bez najmniejszego kłopotu. Czy to zatem katastrofa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Mykmyk jest warty 500zł + kaseta 150zł dodatkowe, dalej nie widzę skąd cena aż 2500zł w górę. Zmienione geo itp, nie wpływa na cenę. Tarcze to tylko Giant daje zwykłe najtańsze do rowerów za 10k zł, nawet do Trance 2 je pakowali... W tej cenie rowerów też praktycznie tylko Giant daje zwykłe najtańsze opony... to są oszczędności, których na pierwszy rzut oka nie widać... ale zaoszczędzili też na tym, gdy inni już nie walą aż tak w uja. Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Tylko ten o którym piszę to była wersja 1 i krzyczeli za niego katalogowo 10K. Ten na SLX'e 2017 jest droższy o 500zł a zobacz ile dolar w tym czasie podskoczył i ile było podwyżek. W zeszłej kolekcji był by pewnie na XT a że teraz upychają nowego SLX'a to jest co jest. Dajmy już spokój temu nieszczęsnemu Giantowi bo robi się lekki bajzel. Nie on jeden w pewnych kwestiach leci w kulki. Edytowane 17 Października 2016 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Obie marki głownie funkcjonują na rynku dzięki dogadaniu się z producentami rowerów czy marketingowi, cała filozofia. Wciskanie ludziom chłamu za gruba kasą to ich specjalność. Każdy wie że BOS Deville zjada FOX36 Factory, a co lepsze jest tańszy. Cudo? To popatrz na Cube: http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-slt-2x-carbon-n-flashred-2016/ Sporo droższy/lepszy wideł, opony Evo, a nie najtańsze Performance, lepsze koła, lepsze siodło, reszta ta sama. To w końcu wciskanie ludziom chłamu za dużą kasę czy droższy/lepszy wideł ? Trochę konsekwencji A tak w ogóle ten RS1 to podstawowy powód do skreślenia tego Cube. Popatrz sobie na dolne golenie swojego amora ( o ile jeździsz w trudnym terenie a nie szutry ) , potem na RSa i pomyśl. Do tego niestandardowa piasta . I ani to lekkie ani sztywne ( bocznie ) , bo wzdłużnie upside downa nic nie pobije . A teraz Boss ...jest fajny , z fcv. I o ile wróci szybko z serwisu ( te 1,5 czy dwa lata to między bajki włóż ) . Niestety model obecny kosztuje 1300 eurasków. A teraz dalej , Pike kontra Durolux. Jak dla mnie Pike > Duro. Niewiele , ale jednak. Z tym że Pike RCT3 , zwykłe RC=Duro, z pewnymi przewagami Pike ( praca, waga ) a z pewnymi Duro ( sztywność ). I nie ukrywam że bardzo chętnie bym spróbował 36 RC2 M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) RS1 to bardzo fajny wideł ale w łatwy teren. Zupełnie nie nadaje się w góry i na solidną jazdę. Młócka pod kamerdolcach zrobi z niego sieczkę przy anodzie. To się tylko tak mówi, że to przód ale jak ja ostatnio oblukałem i swoją Rebę i Pike'a plus do tego szprychy nawet w kierunku piasty to lekka załamka mnie naszła. Poobijane to to masakrycznie. To samo sztyca. Niby wysoko i gdzie tam jakiś kamień walnie a parę dziurek już mam. Edytowane 17 Października 2016 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) No RS-1 jest lepszy, niż ten najtańszy Fox32 w Giance, a cena rowerów taka sama, o to mi chodziło. Plus RS-1 że syf ściąga w dół i może swobodnie odpaść, jednak można też bardzo łatwo o coś przerysować anodę i będzie wtedy buba. Durolux'a można było mieć za 1700zł, ile kosztuje nowy Pike w Pudełku? 3000? 3500zł? Serwis Duroluxa u Activi to 100zł? Pike w Harfie 300zł? Durolux nie ma blokady(ale po co komu blokada w widelcu enduro?) za to ma regulacje wolnej i niskiej kompresji. Teraz części zamienne, gleba i skasowałeś dolne lub górne golenie co w przypadku Pike? Będzie problem, do Duroluxa masz za 500zł... Wagowo? Chyba jest bardzo podobnie, zauważ że Pike to Solo Air(golenie 35), Durolux jest inaczej zbudowany, bo ma jako komorę negatywną sprężynę stalową(no i golenie 36mm). Aurona czy Duroluxa możesz ustawiać skok jak Ci się tylko podoba, czego w RS się nie da. Skok maksymalny Duroluxa też większy niż w Pike, bo aż 180mm. Durolux ma jeszcze fajny bajer, że masz otwór do smarowania gąbek pod uszczelką kurzową, możesz nasmarować bez rozbieranie widelca + dają błotniczek gratis, zawsze coś. Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Nowy Pike w pudełu 2300 PLN. RCT3 dodam , były po tyle w Canyonie na wyprzedaży. A Duro R2C2 , bo to by trzeba porównać , to 1999 . Serwis ....kto serwisuje w Harfie ? Jest tyle dobrych , niezależnych serwisów z autoryzacją RSa , że naprawdę nie trzeba mieć nic wspólnego z HH Wagowo nie jest bardzo podobnie. R2C2 waży jakieś 2400. Bez błotniczka . Przynajmniej mój tyle ma Pike to 1850 . Przepaść. A tak w ogóle ....najlepszym widłem enduro na jakim jeździłem to był Lefty supermaxx 160. Do jego pracy , sztywności , czułości ,nic nie ma startu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Tylko że Pike to chyba lepiej mieć zwykłego niż RC3. Podałem Harfa vs Activia celowo, obaj są oficjalnymi dystrybutorami. A Pike RC3 nie ma opcji że ktoś Ci zrobi serwis poniżej 200zł.Do Pike można Aurona RC2 porównać spokojnie, sztywność porównywalna, skok w obu 160mm, Durolux to vs Lyrik. Ja tam wole się od produktów RS trzymać z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Hmmm..... czy ja o czymś nie wiem ? Dlaczego nie chcesz mieć regulacji wolnej i szybkiej kompresji w RC3 ? Chyba że chodziło Ci o zmianę skoku, to jest DPA i z tłumikiem nie ma nic wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Ta o zmianę skoku mi chodziło, a co on też ma regulacje 1 kompresji więcej w tej wersji RCT3? Bo to Dual Position jest problematyczne generalnie. Nie może Durolux aż tyle więcej ważyć, masz kurde jak w Pike: rura sterowa aluminium, golenie magnez do tego korona jest pusta. A Pike na stronie Caynon wisi pewnie dlatego że jest 29er i skok 140mm. Edytowane 17 Października 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.