Skocz do zawartości

[Amortyzator] Dla trekkingowej ramy, Accent Nordknapp.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sprawdź jaką masz rurę 1 czy 1 1/8 oraz typ rury.

Jeśli masz amortyzator z rurą bez gwintu to z taką samą musisz kupić.

Wydawało mi się, że tam jest zwykła rura, którą trzeba uciąć, wbić gwiazdkę, włożyć i skręcić. Ale gwint?

Gwint jest potrzeby do montażu sterów klasycznych jeśli masz stery ahead to musisz kupić z rurą bez gwintu. Edytowane przez Marcin9
Napisano

Pół zintegrowane, 1 1/8" niby.

Czyli nie będzie pasował. Musisz szukać z rurą 1 1/8 bez gwintu.

 

To coś z alegro to nie jest amortyzator tylko uginacz więc zastanów się czy nie lepiej zainwestować w sztywny widelec.

W miarę dobry amortyzator kosztuje minimum 600zł

Napisano

Wiem o tym, że to uginacz, ale przynajmniej po tarce rąk nie urywa :)

 

Ale do pół zintegrowanych mam szukać w opisie 1 1/8 ahead, czy po prostu 1 1/8"?

Napisano

Kiedyś walnąłem w wyrwę w kałuży i od tego momentu się lekko przekrzywił (widać to na hamulcach).

Chciałem przeciągnąć przez zimę a potem kupić nowy, ale skoro jest okazja to zastanawiam się czy już kupić i mieć spokój.

 

Pytanie też - czy jeśli konieczne będzie przycięcie, to trzeba to dać do osoby która to zrobi super precyzyjnie, czy nie ma to aż takiego znaczenia?

Napisano

Przyciąć można samemu szlifierką kątową lub piłką do metalu , musi być równo , ale chirurgiczna precyzja nie jest tu potrzebna. Po przycięciu rant należy przytrzeć tarnikiem (z zewnątrz i wewnątrz) , najważniejsze jest równe nabicie gwiazdki. Bez przycinania też się da - niwelujesz różnicę podkładami pod mostkiem i/lub nad nim.

Jeśli na tym dotychczasowym widelcu dało się jeździć to bym go teraz na zimę założył i zbierał na coś porządniejszego , kupowanie takiego samego to nie najlepszy pomysł - sam się przekonałeś , że to marny amor skoro wyrwa w drodze go wykrzywiła.

Napisano (edytowane)

W sumie może masz rację, po co brać to samo. Można wziąć sztywny ewentualnie - przynajmniej waga będzie mniejsza, a potem kupić lepszy.

 

Rozebrałem sprzęt, aktualne stery to VP A42E, rura to 1 1/8" gładka, stalowa. Miski wybiłem.

Jeśli nie było na nich luzu, kręciły się leciutko, to po 17 tys km mam je wymienić? Będą pasowały do ramy Accent Nordknapp czy Shannon?

Edytowane przez Rafix
Napisano

Stery VP A42E są ZS44/ZS44 - będą pasować do Nordkapp'a i Shannon (tej nowszej pod półzintegrowane). Jeśli się kręcą płynnie, miski i kulki nie mają wżerów to możesz zakładać , przy zmianie widelca będziesz musiał tylko ze starego zdjąć bieżnię dolną.

Przy wymianie amortyzatora na sztywny widelec pamiętaj o zachowaniu jego wysokości - wymiar od osi do dolnej bieżni - SAG (20% skoku).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zostawiłem na zimę ten sam widelec/amortyzator, który mam.

Stery pasowały jak pisaliście, rurę delikatnie przyciąłem, gwiazdkę wbiłem bez problemu głębiej. 

Zmienię go na wiosnę. Czy sztywny czy nie - pomyślę, będę wiedział już czego szukać. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...