spejson Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Jest gdzieś na forum taki ogólny temat? Jeśli nie to tutaj: Zamierzam wymienić klocki w hamulcach AVID DB1, to co tam teraz siedzi to syf straszny, trze, buczy itd. przetarcie papierem ściernym pomaga na chwilę. Hample są praktycznie nowe (ok. 200 km). Chciałbym założyć klocki A2Z Eco półmetaliczne (chyba ze coś innego?). Nigdy tego nie robiłem i mam trochę obaw. Wiem, że nie mogę naciskać klamki po wyjęciu koła (bez tarczy między klockami). Coś jeszcze powinienem wiedzieć? Co mogę zepsuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Przed włożeniem nowych klocków rozepchnij tłoczki (szerokim płaskim śrubokrętem lub płaskownikiem) . Po wszystkim zapewne będzie potrzebne ponowne ustawienie zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Jeśli naciśniesz klamkę bez tarczy między klockami to spowodujesz (w najgorszym przypadku) że będziesz zmuszony rozepchnąć klocki/tloczki a to nie jest równoznaczne z zepsuciem. Tarcie może być spowodowane wieloma czynnikami, pierwszy z nich to deformacja/zadziory na powierzchni tarczy, drugi (stałe ocieranie) złe ustawienie zacisku i/lub awaria hebla (spuchnięte uszczelki i/lub zbyt duża ilość płynu w układzie). Sprawdź czy tłoczki pracują równo i czy cofają się po opuszczeniu klamki. Nawet niezbyt wiekowe sztuki potrafią źle działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2016 (edytowane) tobo, obstawiam coś z klockami, ponieważ po przetarciu papierem jest jakiś czas ok, potem po mocniejszym hamowaniu (ileś tam razy), objawy wracają (no i rower nowy, ale jak piszesz jakaś super jakość to to nie jest i w nowym też może być kicha - KROSS LEVEL R4 2016 ). gtb - dlaczego trzeba będzie ustawić zacisk I jak to zrobić? Barć za to samemu czy raczej odpuścić dać komuś do wymiany? Na "oko" nie wydaje się to trudne. Idę zaraz pooglądać jak to dokładnie z bliska wygląda. Tarczę przy okazji przetrę jakimś odtłuszczaczem. Edytowane 16 Października 2016 przez spejson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 200 km ? U mnie dotarły się po +- 500 km,chodzą bez zarzutu. Oczywiście przy pierwszej wymianie zmiana będzie na coś innego,ale daj im szanse,to nie są aż tak złe klocki,nowe też będą musiały się dotrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Ustawianie jest banalnie łatwe. Radzę brać się za to samemu, bo o ile ma się odrobinę rozumu, to ciężko tam coś zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2016 (edytowane) Wyciągnąłem zawleczkę, wyjąłem klocki (razem z tą całą blaszką / ramką), klocki przeczyściłem papierem, tarczę przemysłem benzyną ekstrakcyjną. Złożyłem i działa. Faktycznie proste. Dzięki panowie za zmotywowanie do spróbowania Edytowane 16 Października 2016 przez spejson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.