_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Cześć. Mam na oku kilka rowerów i chciałbym abyście pomogli w wyborze. Mam 181cm wzrostu, waga 78kg. Jeżdze różnie, las, czasem szosa, troche wypadów w góry sie zdarza. Kupując rower preferowałbym abym w przyszłości mógł go serwisować itp w Warszawie lub okolicach, wiec miło jakby to był sklepy warszawa-około warszawskie. 1 Wheeler : http://wheeler.com.pl/product-pol-577-ROWER-WHEELER-EAGLE-10-29-Carbon-KOLEKCJA-2012.html / Amor nie DT Swiss a RockShox Reba RL 100mm Przymierzałem się woczraj. To wersja na kołach 29. Cudenko JEdnak jest to rower 4 letni, przeleżakowany w kartonie, jednak sklep go odpicował, wyregulował,. nasamrował. Do tego wheelera skłaniam się najbardziej. Czy jest w nim coś co nie powinno sie znalesc w rowerze za taką cene ? Nie jestem pewien czy ma on sztywne os (thru-axle), a wczoraj na to zapomniałem zwrócic uwagę. Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ? 2. Silverback http://allegro.pl/carbon-29-silverback-storm-xt-sid-crest-wyprzedaz-i6556195316.html 3. Kellys Stage 70 http://sklep.rowmot.eu/stage-70,sp,511,2789#p 4. Kross Level B10 2016 http://salon-rowerowy.pl/mtb-xc-mtb-29/5727-rower-kross-level-b10-2016-cash-back.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ? Ja ze zdjęcia nie potrafię, ale ze specyfikacji wynika, że nie ma sztywnej osi z tyłu: rama: [...] REPLACEABLE DROP OUT piasta tył: [...] OLD: 135MM O.L.D. = Over Locknut Distance. Piasty ze sztywną osią mają 142mm, a jeszcze nowsze 148mm. Przy czym w tej ramie haki, w których siedzi piasta, są wymienialne i nie wiem dokładnie co to daje. Być może da się zmienić je na uchwyty, do których można zamontować piastę ze sztywną osią 142mm? Tylko, że wtedy trzeba też wymienić tylną piastę i nie wiem, czy takie dokręcane uchwyty będą równie sztywne, co fabryczne mocowanie na sztywną oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Czy jest w nim coś co nie powinno sie znalesc w rowerze za taką cene ? Nie jestem pewien czy ma on sztywne os (thru-axle), a wczoraj na to zapomniałem zwrócic uwagę. Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ? Nie ma sztywnej osi ani w ramie , ani w amorze (a tu przy 29r byłoby to wskazane) . Dodatkowo brak taperowanej główki. Biorąc pod uwagę obecne standardy i cenę za ten rower to oferta średnio korzystna. Lepszą opcją jest Kellys z obiema sztywnymi osiami i kołami Crank'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Lepszą opcją jest Kellys z obiema sztywnymi osiami i kołami Crank'a. Dodatkowo ma korbę 2 rzędową 38-24T (opcje 1 i 2 mają korby 3 rz.). Geo klasyczne, niska główka, kąty 71/73', baza kół proporcjonalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 tylko zmieniarka bez sprzęgła i kaseta 11-34 do dwublatowego mechanizmu to też jakoś nie bardzo, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 kaseta 11-34 do dwublatowego mechanizmu to też jakoś nie bardzo, Kasetę i pedały można odsprzedać z niewielka stratą. 11-34 / 38-24 powinno wystarczyć na w miarę płaskie tereny, nawet 11-32 / 38-24 wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dodatkowo ma korbę 2 rzędową 38-24T (opcje 1 i 2 mają korby 3 rz.). Geo klasyczne, niska główka, kąty 71/73', baza kół proporcjonalna.No właśnie, 2 rzedowa korba to minus raczej. Ten wheeler ma największy blat 42 zabki a to dla mnie wazne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Kolejny „asfaltowy wojownik” z oparciem na górala? W terenie blat 42T jest zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Hehe, tak, dobrze mnie określiles. Dobrze że są jeszcze rowery dla takich jak ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dobrze że są jeszcze rowery dla takich jak ja To jak musowo chcesz 3rz. to Silverback nie ma sobie równych, same piasty w detalu to około 1,2k złotego, obręcze 800 zł. Możesz wybrać tubeless / dętka. Waga roweru nie jest zaniżona. Zewnętrzne prowadzenie linek to tez duży plus w oczach wielu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 No wlasnie, do terenu 36-38 styknie spokojnie, ale czesto gesto jezdzi sie tez ze znajomymi szosami, gdzie kazdy lubi mocniej pocisnac. A ja tak jak w terenie lubie jezdzic na wysokiej kadencji, tak w kazdych innych warunkach preferuje siłową jazdę, stad tez moja preferencja do min 40zabków na najwiekszym blacie. Nie musi byc to 3 rzedowa korba, ale jak ma byc juz 2, to niech bedzie to cos ala 28-40 Z wygladu najladniejszy jest ten Kellys, najbrzydszy Silverback, ale skoro piszesz ze jest bezkonkurencyjny z tych, któe wymieniłem to pewnietak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Silverback ma również koła o prawie pół kilo lżejsze od tych Cranków. Ten Silver to rower, którym potencjalnie możesz nawet ukończyć zawody na pudle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Jedyne w tej chwili "ale", który mi chodzi po głowie to serwis. Silverback to niemiecka firma. To nie jakis kross, merida, giant gdzie autoryzowanych punktów serwisowych jest jak na peczki. Kupić rower z okolic Wrocławia, a co jesli, a nóż, bedzie jakas awaria, cokolwiek gdzie majac gwarancje bede mógł bezplatnie naprawic dany element ? Odsylac rower kurierem przez pół polski ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Czytałem ostatnio o serwisach Krossa i chyba jak by ich nie było, to by to różnicy nie robiło w wielu przypadkach. W przypadku defektu ramy odsyłasz rower oni się tym zajmą, czyli wyślą ramę do Niemiec i dostajesz nową ramę. Przebieg gwarancyjny pewnie przebiega podobnie jak w wysyłkowym Canyonie. Rama w Silverze jest pancerna - carbon 1200 gram. 20 lat jazdy, jak nie więcej, tylko trzeba się zaopatrzyć w: http://www.bikestacja.pl/pl/effetto-mariposa-shelter-roll-naklejka-ochronna-na-rame-30676.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Przebieg gwarancyjny pewnie przebiega podobnie jak w wysyłkowym Canyonie czyli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Pomejluj ze sprzedawcą Silverów, wygadany gość, wszystkiego się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Ok, tak zrobie. Wlasnie czytałem na jakims bodajze blogu jak gosc opisywał tego Silver'a zakupionego u tego sprzedawcy z allegro. W samych superlatywach, pisał, ze nawet mu na zycznie wymieniał różne podzespoły. (opony/korba) Ten Silverback wychodzi na to ze ma tylko przednia sztywną oś bo tył:135mm QR rear dropouts Ktos pisał ze 135mm to nie jest sztywna oś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Zgadza sie szybkozamykacz, ale jak się na Olimpiadę nie wybierasz to wystarczy przód sztywny, a jest. Większe znaczenie od sztywnej osi tylnej myślę, że będzie miała wymiana przedniej opony z 2.1 na 2.25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Pomyślę, 2.1 też może nie być złym pomysłem. Na asfalt ok, w teren.... wyjdzie w praniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopster Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Ten twój asfalt to pewnie dojazd do pracy po miejskich terenach a do tego każdy rower jest doskonały. Sztywne osie są Ci tak samo potrzebne jak łysemu grzebień. Miałem QR, teraz mam sztywne(tył/przód ) i bez szału więc nie przesadzajcie. Prawda tylko taka ze modele nowsze mają takie rozwiązania bo są na czasie. Jeżeli jeździsz MTB/XC/MXC to bym nawet szosy nie wymieniał w rowerze za 7000 bo on ma tylko jedno przeznaczenie. A czy da radę po szosie?! WTF Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Asfalt, szuter...itp. Sporo po lesie, ale to Rower na przyszłość może jakieś maratony, wypady w góry. Takie plany na kolejny sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopster Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Czyli jak rozumiem masz rower i ci wstyd się z takim pokazać na startach? Może zacznij od tego czym jeździsz. Ile km robisz rocznie z podziałem na teren. Następnie co ci przeszkadza w obecnym rowerze. Zrozum że każdy rower za 7000 to już nieźle wyposażony sprzęt a różnicę pomiędzy nimi to już niejako detale które powinieneś sam dopasować do siebie jeżeli jesteś wytrawnym kolarzem to wiesz lepiej co lepsze dla ciebie niz kazdy z tego forum, jeżeli nie to znaczy ze nie dla ciebie jeszcze taki sprzęt. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_GoGoL_ Napisano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Wstyd ? Skadze W sumie nie napisałem jaki mam teraz rower, moze to błąd, no wiec: Unibike Flite z 2012 Co mi w nim nie odpowiada. -trzaski nierealne do zlokalizowania, które mnie wku**** -jest ciezki, za ciezki -chce cos na wiekszym kole, min 27.5 lub 29 + wiele drobnostek, które przekladaja sie na calokształt. Ładowanie pieniedzy w ten rower mija sie z celem, dlatego chce kupic cos nawet nad wyrost i miec baze do modernizacji, jak takowa bedzie potrzebna, na kolejne lata. Rocznie nie wiem ile robię km, nigdy na to nie zwracałem uwagi. Jeszcze rok temu tyle nie jezdziłem, nie miałem takiego aprcia na krecenie kilometrów. Zmieniło sie to stosunkowo niedawno, jak sie pojawili ludzie z którymi mozna pojezdzic. Było w tym roku sporo wycieczek 100km+, w różnorakim terenie. Obszary Warszawy i okolic, a wiec najbardziej hardkorowy teren to Kampinos lub Mazowiecki Park Krajobrazowy. Na pewno w 2017 bedzie sporo wypadów w góry jak np Smerk. Nie jestem na pewno wytrwanym kolarzem, wiedza tez w stosunku do Waszej jest pewnie znikoma, stad tez moje pytanie w pomocy przy wyborze roweru. Pisałem co jest dla mnie istotne i na chwile obecna waham sie miedzy brzydkim Silverback a pieknym Kellys Decyzja pewnie zapadnie w przeciagu kilku najblizszych dni. Pomejluje ze sprzedawcami, podsumuje wszystko i zdecyduje. Z tego co widze to ten model Silverback Storm jest równiez tak jak Merida z 2012, wiec rowery już leciwe. Coraz bardziej skłaniam sie ku Kellysowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 zerknij jeszcze na taką czeską markę Superior, mają bardzo dobre HT na kołach 29. Tu możesz zapytać. https://www.facebook.com/Konwa-Bike-Leszno-1497646057209352/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Superfly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.