Skocz do zawartości

[do 7000] MTB, koła 29


_GoGoL_

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam na oku kilka rowerów i chciałbym abyście pomogli w wyborze. Mam 181cm wzrostu, waga 78kg. Jeżdze różnie, las, czasem szosa, troche wypadów w góry sie zdarza. Kupując rower preferowałbym abym w przyszłości mógł go serwisować itp w Warszawie lub okolicach, wiec miło jakby to był sklepy warszawa-około warszawskie.

1 Wheeler : http://wheeler.com.pl/product-pol-577-ROWER-WHEELER-EAGLE-10-29-Carbon-KOLEKCJA-2012.html / Amor nie DT Swiss a RockShox Reba RL 100mm

Przymierzałem się woczraj. To wersja na kołach 29. Cudenko :) JEdnak jest to rower 4 letni, przeleżakowany w kartonie, jednak sklep go odpicował, wyregulował,. nasamrował. Do tego wheelera skłaniam się najbardziej. Czy jest w nim coś co nie powinno sie znalesc w rowerze za taką cene ? Nie jestem pewien czy ma on sztywne os (thru-axle), a wczoraj na to zapomniałem zwrócic uwagę. Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ?

2. Silverback http://allegro.pl/carbon-29-silverback-storm-xt-sid-crest-wyprzedaz-i6556195316.html

3. Kellys Stage 70 http://sklep.rowmot.eu/stage-70,sp,511,2789#p

4. Kross Level B10 2016 http://salon-rowerowy.pl/mtb-xc-mtb-29/5727-rower-kross-level-b10-2016-cash-back.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ?

Ja ze zdjęcia nie potrafię, ale ze specyfikacji wynika, że nie ma sztywnej osi z tyłu:

rama:  [...] REPLACEABLE DROP OUT
piasta tył: [...] OLD: 135MM

O.L.D. = Over Locknut Distance. Piasty ze sztywną osią mają 142mm, a jeszcze nowsze 148mm. Przy czym w tej ramie haki, w których siedzi piasta, są wymienialne i nie wiem dokładnie co to daje. Być może da się zmienić je na uchwyty, do których można zamontować piastę ze sztywną osią 142mm? Tylko, że wtedy trzeba też wymienić tylną piastę i nie wiem, czy takie dokręcane uchwyty będą równie sztywne, co fabryczne mocowanie na sztywną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy jest w nim coś co nie powinno sie znalesc w rowerze za taką cene ? Nie jestem pewien czy ma on sztywne os (thru-axle), a wczoraj na to zapomniałem zwrócic uwagę. Da rade to wywnioskowac ze zdjecią ?

Nie ma sztywnej osi ani w ramie , ani w amorze (a tu przy 29r byłoby to wskazane) . Dodatkowo brak taperowanej główki. Biorąc pod uwagę obecne standardy i cenę za ten rower to oferta średnio korzystna.

Lepszą opcją jest Kellys z obiema sztywnymi osiami i kołami Crank'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobrze że są jeszcze rowery dla takich jak ja

 

To jak musowo chcesz 3rz. to Silverback nie ma sobie równych, same piasty w detalu to około 1,2k złotego, obręcze 800 zł. Możesz wybrać tubeless / dętka. Waga roweru nie jest zaniżona. Zewnętrzne prowadzenie linek to tez duży plus w oczach wielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, do terenu 36-38 styknie spokojnie, ale czesto gesto jezdzi sie tez ze znajomymi szosami, gdzie kazdy lubi mocniej pocisnac. A ja tak jak w terenie lubie jezdzic na wysokiej kadencji, tak w kazdych innych warunkach preferuje siłową jazdę, stad tez moja preferencja do min 40zabków na najwiekszym blacie. Nie musi byc to 3 rzedowa korba, ale jak ma byc juz 2, to niech bedzie to cos ala 28-40

Z wygladu najladniejszy jest ten Kellys, najbrzydszy Silverback, ale skoro piszesz ze jest bezkonkurencyjny z tych, któe wymieniłem to pewnietak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne w tej chwili "ale", który mi chodzi po głowie to serwis. Silverback to niemiecka firma. To nie jakis kross, merida, giant gdzie autoryzowanych punktów serwisowych jest jak na peczki.

Kupić rower z okolic Wrocławia, a co jesli, a nóż, bedzie jakas awaria, cokolwiek gdzie majac gwarancje bede mógł bezplatnie naprawic dany element ? Odsylac rower kurierem przez pół polski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ostatnio o serwisach Krossa i chyba jak by ich nie było, to by to różnicy nie robiło w wielu przypadkach. W przypadku defektu ramy odsyłasz rower oni się tym zajmą, czyli wyślą ramę do Niemiec i dostajesz nową ramę. Przebieg gwarancyjny pewnie przebiega podobnie jak w wysyłkowym Canyonie. Rama w Silverze jest pancerna - carbon 1200 gram. 20 lat jazdy, jak nie więcej, tylko trzeba się zaopatrzyć w:

http://www.bikestacja.pl/pl/effetto-mariposa-shelter-roll-naklejka-ochronna-na-rame-30676.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tak zrobie. Wlasnie czytałem na jakims bodajze blogu jak gosc opisywał tego Silver'a zakupionego u tego sprzedawcy z allegro. W samych superlatywach, pisał, ze nawet mu na zycznie wymieniał różne podzespoły. (opony/korba)


Ten Silverback wychodzi na to ze ma tylko przednia sztywną oś bo tył:135mm QR rear dropouts

Ktos pisał ze 135mm to nie jest sztywna oś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten twój asfalt to pewnie dojazd do pracy po miejskich terenach a do tego każdy rower jest doskonały.

Sztywne osie są Ci tak samo potrzebne jak łysemu grzebień. Miałem QR, teraz mam sztywne(tył/przód ) i bez szału więc nie przesadzajcie. Prawda tylko taka ze modele nowsze mają takie rozwiązania bo są na czasie.

 

Jeżeli jeździsz MTB/XC/MXC to bym nawet szosy nie wymieniał w rowerze za 7000 bo on ma tylko jedno przeznaczenie. A czy da radę po szosie?! WTF

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem masz rower i ci wstyd się z takim pokazać na startach?

 

Może zacznij od tego czym jeździsz. Ile km robisz rocznie z podziałem na teren. Następnie co ci przeszkadza w obecnym rowerze.

 

Zrozum że każdy rower za 7000 to już nieźle wyposażony sprzęt a różnicę pomiędzy nimi to już niejako detale które powinieneś sam dopasować do siebie jeżeli jesteś wytrawnym kolarzem to wiesz lepiej co lepsze dla ciebie niz kazdy z tego forum, jeżeli nie to znaczy ze nie dla ciebie jeszcze taki sprzęt.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd ? Skadze

W sumie nie napisałem jaki mam teraz rower, moze to błąd, no wiec:

Unibike Flite z 2012

Co mi w nim nie odpowiada.

-trzaski nierealne do zlokalizowania, które mnie wku****

-jest ciezki, za ciezki

-chce cos na wiekszym kole, min 27.5 lub 29

+ wiele drobnostek, które przekladaja sie na calokształt.

Ładowanie pieniedzy w ten rower mija sie z celem, dlatego chce kupic cos nawet nad wyrost i miec baze do modernizacji, jak takowa bedzie potrzebna, na kolejne lata.

 

Rocznie nie wiem ile robię km, nigdy na to nie zwracałem uwagi. Jeszcze rok temu tyle nie jezdziłem, nie miałem takiego aprcia na krecenie kilometrów. Zmieniło sie to stosunkowo niedawno, jak sie pojawili ludzie z którymi mozna pojezdzic. Było w tym roku sporo wycieczek  100km+, w różnorakim terenie. Obszary Warszawy i okolic, a wiec najbardziej hardkorowy teren to Kampinos lub  Mazowiecki Park Krajobrazowy. Na pewno w 2017 bedzie sporo wypadów w góry jak np Smerk.

 

Nie jestem na pewno wytrwanym kolarzem, wiedza tez w stosunku do Waszej jest pewnie znikoma, stad tez moje pytanie w pomocy przy wyborze roweru.

Pisałem co jest dla mnie istotne i na chwile obecna waham sie miedzy brzydkim Silverback a pieknym Kellys :P

Decyzja pewnie zapadnie w przeciagu kilku najblizszych dni. Pomejluje ze sprzedawcami, podsumuje wszystko i zdecyduje.


Z tego co widze to ten model Silverback Storm jest równiez tak jak Merida z 2012, wiec rowery już leciwe. Coraz bardziej skłaniam sie ku Kellysowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...